BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 20:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: Świdnik
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52
TIETZ rozwiązałes już problem z tymi kontrolkami??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 08:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Od niedawna mam e39 i też pojawił się podobny problem z tym że u mnie zapala się kontrolka ASC i auto nie chce jechac i można je kręcić do max 1200 obr/min co prawda da się jechać , ale co to za jazda. Nie da się wyłączyć ASC przycisk nie działa po zgaszeniu auta przycisk normalnie włącza i wyłącza ASC ale na zapalonym silniku przestaje reagować. Po kilkukrotnym uruchomieniu silnika problem znika na jakiś czas , czasami zniknie również podczas opisanej wcześniej "zółwiej jazdy" Nie wiem czy jeśli wszystko jest w normie to komputer wyświetli usterkę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 08:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 320i 86
Włącza się tryb awaryjny. Trzeba podpiąc pod kompa.

_________________
ZJAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 10:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: Świdnik
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52
no tak jak podepniesz pod kompa to raczej na 100% wyświetli ci bład w czujnikach koła całkiem możliwe że nawet przód prawy. U mnie też tak wyświetlało znaczy lewy przód czujniki wymieniłem nawet dwa razy i nic dopiero pompa ABS znaczy ten sterownik ABS był zepsuty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 11:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
ale dlaczego włącza się ten tryb tylko czasami i dla czego po kilku odpaleniach usterka ustępuje? Wada fizyczna jakiegoś czujnika czy kwestia oprogramowania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 12:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: Świdnik
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52
z tego co mi mowil elektryk który robił mi pompe ABS to jest to jakaś wada. a mi też na poczatku raz się zapalało raz gasło tylko po jakimś czasie paliło sie non stop i nie działało


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 13:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Jezeli była by to wada pompy ABS to czy nie zapalała by się kontrolka ABS? mi ABS nie świeci tylko ASC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 15:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: Świdnik
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52
nom ale pompa ABS-u steruje ASC mi tez się nie świecila kontrolka ABS tylko ASC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 14:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 91
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E60
Kod silnika: N54b30A
ja mam taki problem z ABS i ASC ruszyłem gwałtownie z krzyżówki i po czułem ze delikatnie mi sie samochód poślizną i nagle w tym samym momencie zaświeciły się kontrolki ABS ASC no nic zjechałem na stacje benzynowa zgasiłem samochód zatankowałem odpalam wszystko ładnie smiaga przejechałem z 5 km może trochę więcej znowu się zapaliły stanąłem bo typa wysadzałem odpalam po przejechaniu jakis 100metrow zaświeciły sie dodam ze mialem wypadek i trzeba było w przednim prawym kole wymienić wachacz ale to było z miesiąc temu i wszystko do tej pory dobrze działało predkościomierz działa licznik tez wszysko niby ok ale po jakim czasie się świeci co to może być ? i za kazdy razem jak odpalam to jakis czas dziala wszystko dobrze a potem klapa teraz jest jeszcze misja ze jak od pale samochód to swieca sie pzrez kilka sekund okolo 10 lub 15 i gasna przejade ze 100 moze 200 metrow i znowu sie zapala i juz swieca przez ten czas 100 metrow moze 200 to wszysko dziala jak nalezy przy poslizgu mryga i abs dziala jeszcze za nim wystapil ten problem wlonczyl mi sie alarm nie wie czy moze to ma cos wspulnego moze cos z kompie pomieszalo ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
Nie chcąc zakładać nowego tematu odnośnie problemów z systemem ABS/ASC pozwolę sobie podpiąć pod ten...szukałem na forum ale nie znalazłem który występuje u mnie mianowicie wczoraj podczas jazdy w deszczu i delikatnym hamowaniu przy dojeździe do skrzyżowania z ok. 10km poczułem pod pedałem hamulca jakby włączył mi się ABS, po chwile zapaliły się kontrolki ASC/ABS i już nie zgasły. Dziś rano przy uruchamianiu samochodu paliły się ciągle a zgasły, dopiero po przejechaniu ok. 500m. Następnie po ok i kilku "normalnych" hamowaniach znów przy lekkim hamowaniu czułem jakby włączył się abs i cała sytuacja się powtórzyła. To samo zdarzył się przed chwilą - ta sama procedura - odpalanie palą się - 500 m gasną - chwile ok normalne hamowanie - lekkie hamowanie włącza się coś jakby abs - i od razu równocześnie kontrolki ASC/ABS. Wszystkie wskaźniki tj. prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik chwilowego spalania działają. Chciałem jeszcze nadmienić że kilka dni temu miałem w tylnym moście wymieniany simmmering. Czy to jednak moduł ABS/ASC do wymiany czy jednak mechanik mógł jakiegoś czujnika nie podpiąć, nie zaizolować itd. Z góry dzięki za odpowiedź pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Wola
Witam jestem nowy na forum przeczytałem wszystko o uszkodzonych abs/asc ale nie znalazłem nic podobnego do objaw w mojej e39, a mianowicie moja usterka polega na tym że po przejechaniu kilku kilometrów czasami 2 czasami 10 auto zaczyna się dziwnie zachowywać traci na mocy wyraźnie czuję że to nie wina silnika po prostu hamuje sama, gdy rozłączę przyciskiem asc problem ustaje auto jedzie płynnie ale abs działa cały czas nawet jak lekko nacisnę hamulec, po chwili jakieś 500m do 1km zapala się abs i asc razem asc nie da się wyłączyć, stało się to wszystko nagle i tak już zostaje za każdym razem po zgaszeniu silnika gaśnie a później znów to samo, zauważyłem że najczęściej zaczyna hamować gdy skręcam na zakręcie najczęściej w prawo nie wiem co jest grane mechanicy rozkładają ręce jednemu pokazało chwilowy spadek napięcia i tyle a drugi podał mi numery błędów 14, 67, 64, nie wiem od czego zacząć co wymienić żeby było pewne proszę o pomoc

_________________
BMWE39 525td


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Wola
dodam że jakiś miesiąc przed tym zdarzeniem wymieniłem czujnik abs w prawym przednim kole który komputer ewidentnie wskazał jako uszkodzony wszystko było ok z miesiąc wszystko super działało do tego momentu aż zaczął sam hamować wydaje mi się że hamują tylko tylne koła a abs wtedy nie działa równo bo jak nacisnę mocniej to strasznie ściąga na prawą stronę jak abs przestanie działać jest ok hamuje dobrze nie ściąga
POMÓŻCIE!!!!!!!!!!!!!

_________________
BMWE39 525td


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 10:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: Świdnik
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52
jak już wcześniej pisalem w tym poście najpierw były problemy ze sterownikiem zregenerowalem go i wszystko grało do momętu kiedy jakiś tydzień temu zapaliły mi się kontrolki ABS/ASC hehe znajomy widok pomyslałem sobie ż emoże to sterownik znów padł a że byl jeszcze na gwarancji wyslałem go do kolesia on go sprawdził i powiedział ze wszystko ze sterownikiem jest OK ulżylo mi no ale po zamontowaniu go spowrotem nic się nie zmieniło nadal sięświeciły objawy?? prosze bardzo brak mocy (chwilowe) dopuki się kontrolki nie zapaliły dziwne bo jak sięnie świeciły to były ubytki mocy i po prostu nie chciał jechać tak jak należy a jak się zapalały to była gitarka drugim objawem było to ze dopuki się nie zapaliły to chamowalem non stop ABS-em zapalały sie i wszytko OK kolejnym obiawem bylo to że zegary ekonomizer nie działały no zdenerwowałem sięno bo co to może być pojechalem na kompa (fachowcy od 7 poleści omijać warsztat w Lublinie na ul. Aleje Unii Lubelskiej warsztat z napisem Mobil1) no ale mniejsza z tym jak im sie już udalo znaleźć wtyczki to na kompie wyświetliło prawy przód i sterownik czy cuś takiego wiedziałem z esterownik jest OK więc został tylko czujnik w prawym kole a i skasowali mnie tam na 80zl ale mniejsza z tym w domu przypomniałem sobie ż egdzieś na forum kiedyś czytalem że można najpierw samemu sprawdzić czujniki więc poszedłem a że byla ładna pogoda to przejżałem to prawe przednie koło jak??!! a no i jeszcze dodam ze blędy wynikające z czujników kasują się same więc nie trzeba jeździć na kompa drugi raz to taka mała rada a więc tak ściągamy koło 5 śrób nie jest trudne potem skręcamy kierownicą w moim przypadku w prawo na maksa bo miałem prawy czujnik rzeby łatwiej było się dostać do niego i lecimy po kablu do końca gdzie czujnik jest przymocowany do piasty odkręcamy go i dwie śrubki na klucz ampólowy potem go czyścimy czujnik i miejsce w którym jest przykrecany dokładnie no i składamy ponownie. Można jeszcze sprawdzić połączenie czujnika z przewodem który idzie do sterownika takie małe plastikowe pudełeczko w nadkolu, warto je rozłączyć przedmuchać wyczyścić jak jest potrzeba i spowrotem zlożyć (uwaga przy rozłanczaniu bardzo łatwo uszkodzić zapięcie ale nawet jak się to zdarzy to nic nie szkodzi czujni i tak bedzie działał ale warto uwarzać). teraz napisze co bylo u mnie a mianowicie u mnie głownym winowajca była sól z zimy po prostu bylo jej tam tyle znaczy przy piaście za kolem że nie moglem znaleźć śrób które trzymają czujnik wyczyścilem rozebrałem znów wyczyściłem i zlożylem no i co ??????? wszystko działa :hyhy: teraz tylko nie moge sobie wydarować tych 80 zl na kompa bo moglem zdjąć wszystkie kola i po przeczyszczać to no ale mniej czasu mi to zajeło hehehe pozdrawiam a i jeszcze jedno istnieje możliwość połamania obudowy czujnika w razie gdyby był on przeżarty przez sól w razie jakich kolwiek pytań pisać na PW albo na tym poście pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: abs ciag dalszy...
PostNapisane: 14 lipca 2009, 23:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Swindon Anglia
Moje BMW: e60 530d
czesc wszystkim. mam ten sam problem z abs i asc tzn: na kompie blad czujnikow lewa strona martwy predkosciomierz i jak to zwykle razem z tym ekonomizer, ale to nie jest zagadka , zagadka jest to ze raz sie pala a raz nie. zalozylem dwa nowe oryginalne czujniki siemens dodam ze wszystko bylo robione i sprawdzane przez kolesia z bmw i jest naprawde swietny w tym co robi ma taki przyzad do mierzenia napiecia(dziwna kostke) podlacza ja do kostki od sterownika abs i ma tam mnostwo pinow i schematy jakies sprawdzal napiecia i czasami pokazuje 12v a czasami nie???!@#$$%??? sprawdzalismy przewody ale napiecie na przewodach bylo ok, ja obstawiam sterownik abs pytanie jest tylko gdzie i jak to mozna na 100% sprawdzic czy jest jakis sprawdzony sposob ??? jest to ABS 5.7 aha dodam ze mieszkam w anglii

ps muki co ty o tym myslisz???

_________________
Kamil Muszynski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 21:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Swindon Anglia
Moje BMW: e60 530d
mam pytanie do tych co naprawiali te jednostki sterujace, a mianowicie gdzie je naprawiali prosze o jakies kontakty

_________________
Kamil Muszynski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 12:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E38 740iA [m62]
jarek555m napisał(a):
...
Ja sprawdzam przejścia i opór czujników ale od wtyczki ABSu
Tu masz rozpiskę i przypominam że jest ona do ABSu 5.7 a taka masz na 100%

koło lewe przednie - 12 / 28
koło prawe przednie - 13 / 29
koło lewe tylne - 15 /16
koło prawe tylne - 30 /31 ( czasem bywa że jest to 14 i 31) można to sprawdzić po kabelkach biegnących od wtyczki do czujników. jest po 2 kabelki biegnące do każdego z czujników i są one skręcone..

Majac na uwadze podobny problem, tj. zapalające się kontrolki ABS+ASC tylko na ciepłym silniku postanowiłem sprawdzić opór czujników od wtyczki ABS. Zwierając odpowiednie styki brak jakiegokolwiek wskazania. Każdy otwór pinu ma 2 otwory, jeden mniejszy (zaznaczyłem na czerwono przy pinie 14) i większy. Sprawdzałem te mniejsze.
Obrazek

_________________
Prowadzę swoje życie, a nie... BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 13:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: warszawa
koledzy ja ze swoim abs walczyłem pół roku oczywiście kupiłem podróbki komputer wykazywał brak błędów a abs nie działał myśliałem że mi uszkodzili koronkę na łożysku podczas wymiany czujnka tylnego, wymiana łozyska, w końcu pojechłem do fachowca który polecił wymianę czujników na orginały 380 zł na narbutta w warszawce i od tego czasu nie ma problemu :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 13:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E38 740iA [m62]
Problem (kontrolki ABS/DSC zapalające się na ciepłym silniku) zniknął po demontażu i ponownym montażu sterownika ABS (tego samego, nic więcej nie było robione) w e39. Zrobiłem pare km na rozgrzanym silniku i system ABS/ASC działał.
Wyłączyłem silnik i po pół godzinie sąsiad woła mnie, że coś rzęzi pod maską. Sprawdziłem i okazało się, że pompa ABS cały czas pracuję ( http://www.youtube.com/watch?v=ttiZE-KlOj0 ), kontrolki ABS/ASC po włączeniu silnika świecą się od razu. Odłączyłem/podłączyłem aku i dalej to samo. Wykręciłem sterownik ABS i poniższa część na fotce zaznaczona na czerwono była gorąca (ta druga po przeciwnej stronie-zimna). Nie wiem czy to prawidłowo.

1. Czy poniższa część zaznaczona na czerwono powinna byc gorąca?
2. Czemu pompa ABS cały czas pracuję, nawet po wyłączeniu silnika (czemu od razu po podłączeniu tak nie było)?
3. Gdzie są przekaźniki odpowiedzialne za ABS (o ile są, bezpieczniki sprawdzone)?
4. Poratuje ktoś kompem z Wawy?
Obrazek

_________________
Prowadzę swoje życie, a nie... BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 04:55 
Sluchajcie
Wielkie dzieki za te wszystkie informacje.Mam taki sam problem tylko ze z 2.5i :zdziwko: .
W koncu wiem jak sie do tego zabrac !!! ...a co najlepsze od czego zaczac hehe
Pozdrawiam...


P.S. Czy ktorys z was koledzy podpowie jak wstawic photo?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 08:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E38 740iA [m62]
voy_dm napisał(a):
...
P.S. Czy ktorys z was koledzy podpowie jak wstawic photo?


Prześlij fotki na http://tinypic.com a później wstaw tutaj linki ;)

_________________
Prowadzę swoje życie, a nie... BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL