BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 lipca 2025, 06:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] kleby bialo-niebieskiego dymu przy zimnym silniku..
PostNapisane: 16 lipca 2009, 00:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: bristol/UK
witam wszystkich..
kupilem w zeszlym tygodniu bmw e46 2.0d 2003r. myslalem ze wszystko wporzadu..a tu zonk... tym bardziej,ze ta sprawa nie malo mnie kosztowala...ajjj...
problem wyglada nastepujaco....a mianowicie:
gdy rano odpalam z rury wydobywa sie niebiesko-bialy dym..i to nie w malych ilosciach jak troche przygazuje...to sa prawie obloki...!!!
gdy juz jade dzieje sie tak samo ale tylko przy zmianie biegow z (1-2..2-3)najbardziej...zostawiam za soba kleby dymu nawet w dzien...i niewazne przy jakiej tem.otoczenia...bo nawet i przy +20stopniach!!!
wszystko ustaje gdy tem.silnika sie ustatkuje....
wymienilem juz...olej..filter oleju..filter paliwa..i filter powietrza i nic...!!!
na kompie tez nic nie wykazalo...brak bledow..!!!!
nie wiem co moze byc tego przyczyna... ??
pomozcie prosze...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 07:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Zgorzelec
Witaj.
Po pierwsze sprawdź czy nie ubywa ci płynu chłodniczego i oleju. Na początku stawiałem na zużyte uszczelniacze ale dym byłby nie w takich ilościach jak opisujesz. Powodem może być także nieszczelność turbiny. Koledzy na forum pisali także , iż powodem kopcenia może być także nieprawidłowo ustawiony zapłon. Poszukaj trochę na forum, gdyż tematów o kopceniu było już sporo. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 07:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: wieden krakow
nie chce cie matrwic ale to chyba uszczelka pod glowica , zbieral ci sie moze grobny osad na korku od oleju ??? wyglada cos jak masc ????

luknij do zbiorniczka z plynem chlodniczym czy tam niema plamek oleju lub czy twoj plyn chlodniczy nie stal sie juz olejem :(

_________________
http://baks1983.100webspace.net/semest% ... 14510b.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 09:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: wieden krakow
ale chyba nieszczelnosc turbiny spowodowala by czarny dym, niebieski najczesciej powstaje po zmieszaniu sie z plynem chlodniczym

_________________
http://baks1983.100webspace.net/semest% ... 14510b.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 10:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Zgorzelec
Spalany olej skutkuje dymem w kolorze niebieski. czarny dym to skutek zbyt bogatej mieszanki paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 10:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: wieden krakow
michalgti :) no tu miales racje . pozdrawiam :)

a tu maly artykol co i jak o dymie :)

Niebieski

Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika.


To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.

Biały

Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.

Czarny

Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.
Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym.

_________________
http://baks1983.100webspace.net/semest% ... 14510b.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 12:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cześć
Faktem jest że BMW mam od niedawna...... Ale o ile mi wiadomo rano, gdy chłodno....... komp ecu dostaje pomiar temperatury płynu chłodzącego i powietrza atmosferycznego (na tej podstawie dawkowane jest paliwo i i regulowany kąt wtrysku).
Dynamiczny kat wtrysku to wartość wyznaczana przez ECU i zależny od wielu czynników - temp: otoczenia, płynu, paliwa, obciążenia silnika itd..
W grupie VAG w mrozy właśnie ta regulacja objawia się białym dymkiem gdy zimny po nocy.
I w lecie mogą pojawić się podobne objawy gdy jeden z czujników podaje bzdury do ecu.
Wtedy komp przestawia kąt wtrysku.
Np. rano komp dostaje od kłamiącego czujnika temperatury cieczy chłodzącej że ta ma 1 stopień gdy ma 15 stopni Gdy silnik się zagrzeje przekłamujący czujnik będzie pokazywał 14 stopni miej czyli teoretyczne 76 stopni. Przy tej temperaturze kąt jest ustawiany jak dla ciepłego i nie dymi.
adiii napisał(a):
.i niewazne przy jakiej temp. otoczenia...bo nawet i przy +20stopniach!!!
wszystko ustaje gdy tem.silnika się ustatkuje....

Ja gdy podejrzewam jakiś czujnik temperatury podłączam się kompem właśnie rano przed odpaleniem auta i porównuje .
Jeśli powietrze atmosferyczne ma 10 stopni , paliwo ma 11 stopni olej 11,stopni powietrze w kolektorze dolotowym 10 stopni, a temperatura cieczy na potrzeby ecu jest 3 stopnie wiadomo ----czujnik zwalony i może wpływać na poprawność pracy silnika
Może to tu tkwi problem pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 12:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: bristol/UK
hmmm..ale sprawdzalem ostatnio wszystko na kompie..i nic nie wykazalo..czy to musza byc jakies szczegolowe badania wtryskiwaczy??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kleby bialo-niebieskiego dymu przy zimnym silniku..
PostNapisane: 16 lipca 2009, 13:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3CS G80
adiii napisał(a):
witam wszystkich..
kupilem w zeszlym tygodniu bmw e46 2.0d 2003r. myslalem ze wszystko wporzadu..a tu zonk... tym bardziej,ze ta sprawa nie malo mnie kosztowala...ajjj...
problem wyglada nastepujaco....a mianowicie:
gdy rano odpalam z rury wydobywa sie niebiesko-bialy dym..i to nie w malych ilosciach jak troche przygazuje...to sa prawie obloki...!!!
gdy juz jade dzieje sie tak samo ale tylko przy zmianie biegow z (1-2..2-3)najbardziej...zostawiam za soba kleby dymu nawet w dzien...i niewazne przy jakiej tem.otoczenia...bo nawet i przy +20stopniach!!!
wszystko ustaje gdy tem.silnika sie ustatkuje....
wymienilem juz...olej..filter oleju..filter paliwa..i filter powietrza i nic...!!!
na kompie tez nic nie wykazalo...brak bledow..!!!!
nie wiem co moze byc tego przyczyna... ??
pomozcie prosze...


zapchany filtr odmy. naprawa niedroga!
Ja mialem tak, ze rano zanim silnik sie rozgrzal lecial dym za mna bialy i to ogromne chmury. Jak juz sie nagrzal to bylo ok. Jedzilem tak z tydzien czasu, po czym polecial olej przez bagnet. Wymienilem filterek z obudowa na nowy - 174zl do 330d, wyczyscilem bagnet i okolice karcherem i wszystko ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 21:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
barteku napisał(a):
zapchany filtr odmy. naprawa niedroga!


Potwierdzam w 100 % :super:

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL