BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34]pływający poziom oleju
PostNapisane: 16 stycznia 2007, 19:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Mam pewien problem którego nie miałem nigdy w dotychczasowych samochodach. :kwasny:
Otóż ,odkąd kupiłem samochód w maju 2006, dośc często sprawdzam olej ,gdyż na początku miałem wyciek.Wyciek zlikwidowałem, ale nawyk sprawdzania co kilka dni mi został biorąc pod uwagę że jeżdżę dość ostro.
Poziom oleju sprawdzam zawsze kilka godzin po wyłączeniu silnika i zawsze w garażu ,czyli na równej wylewce, ale jednak poziom rzadko jest identyczny :zdziwko: , raz więcej raz mniej.
Kilka dni temu sprawdziłem poziom i było jakieś 3mm nad dolną kreską, dziś sprawdziłem kilkakrotnie i jest 2mm pod górną kreską.
Do oleju napewno nie przedostaje się benzyna bo jej nie czuć na palcach , nie ubywa mi również wody...więc problem jest conajmniej dziwny.
Wg moich znajomych nie jestem ułomny :rotfl: , potrafię trzeżwo myśleć i wyciągać wnioski,z moimi samochodami zawsze bardzo dobrze sobie radzę pod kontem mechanicznym i rzadko korzystam z pomocy bardziej doświadczonych znajomych, ale jednak tego nie potrafię rozgryżć.
Jedyne co mi sie nasuwa na myśl to niesymetryczna budowa wału korbowego, który czasami wypiera więcej oleju a czasami mniej ale tą myśl jednak odrzucam bo wydaje mi sie to mało prawdopodobne.
Proszę o jakieś fachowe wypowiedzi na ten temat

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 16 stycznia 2007, 21:02 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 01:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Sprawdzaj zawsze po nocy, na zimnym silnku-jak instrukcja przykazała ;)
musi sie zgadzać.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 01:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
TTTM - ten typ tak ma ;)

Mi sie wydaje ze ma to związek z dużą pełną zakamarków głowicą - tam ten olej może zostawać.

Początkowo też byłem mocno zdziwiony, że raz auto ma max skali, raz olej jest na minimum.

Staraj sie sprawdzać w tym samym miejcu (co nie będzie trudne jeżeli masz garaż) po upływie kilku godzin - lub najlepiej po nocy jak pisał Frank :)

_________________
Pozdrawiam!
TOMEK_M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 06:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Tomek_M napisał(a):
Staraj sie sprawdzać w tym samym miejcu (co nie będzie trudne jeżeli masz garaż) po upływie kilku godzin

Tomek_M -pisałem ze właśnie tak robię!!! :kwasny:

no ale sprubuję tak jak Frank pisze po nocy.
Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś sugestie to dawajcie :]

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 14:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
mcgiver napisał(a):
Tomek_M napisał(a):
Staraj sie sprawdzać w tym samym miejcu (co nie będzie trudne jeżeli masz garaż) po upływie kilku godzin

Tomek_M -pisałem ze właśnie tak robię!!! :kwasny:

no ale sprubuję tak jak Frank pisze po nocy.
Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś sugestie to dawajcie :]


nie doczytałem. W takim razie coś jest nie halo - bo tak byc nie powinno.
Czy przy zmianie filtra oleju zmieniłeś ten mały oring na śrubie?
Bo być może za błędami wskazań stoi olej spływający do miski z obudowy filtra oleju
(pojemność ok 1 litra)

_________________
Pozdrawiam!
TOMEK_M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 22:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Tomek_M napisał(a):
Czy przy zmianie filtra oleju zmieniłeś ten mały oring na śrubie?
Bo być może za błędami wskazań stoi olej spływający do miski z obudowy filtra oleju
(pojemność ok 1 litra)

możesz mieć rację bo olej ostatnio wymieniałem u kumpla mechanika na kanale i nie przyuważyłem czy go założył bo akurat spuszczałem olej w kanale, a on wymieniał filter.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
tylko że wg tego schematu to ten oring(nr7) jest nad pokrywą pod podkładką aluminiową(nr6) więc czy on ma być w srodku to jest wątpliwe, jak i to czy gniazdo śruby w obudowie filtra jest ślepe czy przelotowe :zdziwko:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 00:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
dekielek 4 to tylko pokrywa obudowy filtra oleju, przykręcany jest za pomocą śruby 5.
Na śrubie 5 jest jeden oring nr 7 ( o tym mowa ) zakładany na podcięciu tuż przed lub za gwintem śruby 5 (dokładnie nie pamiętam)

Podkładka numer 6 to element uszczelniający połączenie łba śruby nr 5 i dekielka numer 4

W komplecie z nowym filtrem zawsze masz dużą miedzianą podkładke pod korek spustowy, małą aluminiową na dekielek (nr 6), dużą gumową pod pokrywe nr3 oraz mały oring - to właśnie ten numer 7 który wraz z śruba wchodzi do obudowy. To on odpowiada za utrzymanie oleju w puszce filtra oleju.
Jak spuszczasz olej - dopiero po odkręceniu i wysunięciu śruby numer 5 wylatuje olej z puszki filtra do miski. W Twoim przypadku jeżeli oring ten nie trzyma właściwie, olej może powoli ściekać do miski i stąd te róznice poziomów.

_________________
Pozdrawiam!
TOMEK_M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 06:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
muszę sprawdzić ten oring :kwasny: a raczej wątpię czy jest załozony chociaż stary, bo z tego co pamietam to przez chwilę zastanawialismy sie do czego on jest i doszliśmy do wniosku że to może do zastosowania filtra w innym samochodzie.
Jeśli by był choćby cień podejrzenia że ten oring ma być gdzieś w moim samochodzie to napewno bym znalazł miejsce jego przeznaczenia :mad:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL