BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 04:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Drgania kierownicy a nowe tarcze hamulcowe
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 13:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
Witajcie,
Mam taki problem. Pół roku temu wymieniłem tarcze hamulcowe z przodu na nowe ATE + klocki. Wcześniej na diagnostyce wyszła spora owalizacja, a na kierownicy przy przyhamowaniu czuć było bicie.
Na nowych tarczach, przez około 2000 km było ok. Po tym przebiegu (ok. 2 miesiące) problem znów się objawił. Wstrzymałem się do wymiany opon na zimowe aby wykluczyć problem z wyważeniem kół, ale po zmianie na zimówki dalej to samo. Mechanik twierdzi, że to tarcze (tu się trudno nie zgodzić skoro po wymianie było przez jakiś czas ok), natomiast czy coś jeszcze mogło mieć na to wpływ? Nie chce mi się wierzyć, że tarcze ledwo wytrzymują 2 kkm przebiegu.
Komplet tarcze ATE i klocki kupione w jednym ze znanych na forum sklepów.

Reklamowac tarcze? Przetoczyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 13:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
mechanik ma racje,problem tkwi w tarczach,kup porządne to problem zniknie.Miałem to samo kupiłem nowe pojeżdzilem może miesiąc i znowu zaczeło telepać kierownicą,w bmw to dość spotykany problem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 14:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
Hmm, ATE są złe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 17:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: Otwock
kolego prawdopodobnie popelniles ten sam blad co ja...zakladajac tarcze nie odtlusciles ich... nowe tarcze sa zabezpieczone takim srodkiem aby nie rdzewialy...pewnie kilka razy przy hamowaniu dym Ci poszedl z tarcz...a pozniej sie pokrzywily...

_________________
BMW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 17:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
ATE nie są najgorsze ale większość ludzi poleca Zimmermanny. Zastosuj się do rady Łukasza i pamiętaj że tarcze trzeba docierać więc przez jakieś 500 km nie przesadzaj zbytnio z ostrym hamowaniem i unikaj mycia auta zaraz po powrocie z trasy bo pod wpływem zimnej wody ci ich powygina. Często ludzie się wkurzają stojąc w kolejce na myjnie ale ja tam wolę te pół godz czy godz dłużej postać i wjeżdżać z ostudzonym układem hamulcowym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 19:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Jaworzno
Możę od tego bicia na starych tarczach wtbiło ci np. drążek kierowniczy i to jest przyczyna bicia kierownicy, jedz Go wyczep.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: belchatow
to prawda z myciem ale tarcze z ate nie wymagaja odtluszczania wrecz jest to zabronione jak podaje instrukcja montarzu,niewiem w jakim masz stanie te tarcze ale jak nie maja progow to bym je przetotyl i dobrze wyczyscil piasty z rdzy i brudu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
@ziaro, czy efekt wybitego drążka nie byłby odczuwalny od razu po założeniu nowych tarcz?
Co do montażu to robiłem w warsztacie, zresztą gdyby rzeczywiście był problem z odtłuszczeniem to dym na pewno bym zauważył :)
Najzabawniejsze ze na starych tarczach przejechałem 40 kkm i dopiero się skończyły, na nowych 2 kkm. Chciabym uniknąć sytuacji, ze założę po raz kolejny nowe i znów po 2000 km będzie lipa. Co jeszcze warto sprawdzić (luzy w zawieszeniu wykluczam, sworzenie i tuleje były wymieniane)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 21:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: TYCHY
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M54B30
witam mialem ten sam problem i dokladnie jak napisales mniej wiecej po takim samym przebiegu na nowych co ty,nie wiem czy u ciebie bedzie to samo ale u mnie winne byly dociski,poprostu na slizgach klockow bylo bardzo duzo rdzy i klocki nie chodzily po slizgach tak jak powinny i trzymaly tarcze.Kiedys jadac zaczelo mi kerownica rzucac na wszystkie strony wiec sie zatrzymalem i spojrzalem na tarcze a ta z temperatury byla az fioletowa.Wiec postanowilem odrazu jechac na pierwszy lepszy warsztat by przeczyscili dociski ale mialem pecha bo zaczelo padac no i bylo juz po tarczach pokrzywilo je,ale nie wymienialem na nowe tylko znalazlem dobrego tokarza,przetoczyl,zalozylem i jest oki.Zrob tak,podnies auto na podnosniku i pokrec kolem jak sie bedzie zatrzymywalo w pewnym momencie to tarcze masz pokrzywione,zwroc rowniez uwage czy jak krecisz kolem to czy kolo ciezko jest ruszyc czy luzno sie da pokrecic jesli ciezko to napewno beda trzymaly klocki a wtedy do mechanika i niech czysci dociski a tarcze do tokarza.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Drgania kierownicy a nowe tarcze hamulcowe
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 22:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
mkol77 napisał(a):
Witajcie,
Mam taki problem. Pół roku temu wymieniłem tarcze hamulcowe z przodu na nowe ATE + klocki. Wcześniej na diagnostyce wyszła spora owalizacja, a na kierownicy przy przyhamowaniu czuć było bicie.
Na nowych tarczach, przez około 2000 km było ok. Po tym przebiegu (ok. 2 miesiące) problem znów się objawił. Wstrzymałem się do wymiany opon na zimowe aby wykluczyć problem z wyważeniem kół, ale po zmianie na zimówki dalej to samo. Mechanik twierdzi, że to tarcze (tu się trudno nie zgodzić skoro po wymianie było przez jakiś czas ok), natomiast czy coś jeszcze mogło mieć na to wpływ? Nie chce mi się wierzyć, że tarcze ledwo wytrzymują 2 kkm przebiegu.
Komplet tarcze ATE i klocki kupione w jednym ze znanych na forum sklepów.

Reklamowac tarcze? Przetoczyć?



Jeżeli drgania występują w czasie hamowania i rosną razem z prędkością przy której hamujesz to prawie na 100% wina tarcz. Tym bardziej że po wymianie tarcz ten sam problem zniknął. Na Twoim miejscu nie przetaczał bym ich. To nie ma sensu. Nie po to kupiłeś nowe tarcze żeby teraz je przetaczać (każda tarcza ma swoją granicę zużycia - przeważnie jest to 1-3 mm mniej niż grubość początkowa nowej tarczy). Oddaj je do reklamacji.

ATE to jeden z najbardziej renomowanych producentów części do hamulców i całych układów hamulcowych, ale niestety z ich tarczami dość często są problemy. Jeśli jednak nie ich "delikatność" doprowadziła do skrzywiania to być może:

-nie oczyszczenie aż do uzyskania idealnie płaskiej powierzchni piast kół przed montażem

-zbyt silne dokręcenie śrub kół (przeważnie siła wymagana do tego to 80-120Nm, za to mechanicy albo "dopieprzają" koła pneumatem tak że nie można ich potem odkręcić, albo dociągają śruby tak mocno ile tylko mają siły...)

-skrzywienie tarczy przez nie przestrzeganie zasady stopniowego dokręcania poszczególnych śrub kół

-blokujący się tłoczek w którymś zacisku

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 00:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
mkol77, popre artura -moze klocki nie plywaja stad to tzrepanie przy hamowaniu-srednio w tyyyygodniu zakladam roznej marki tarcze i klocki w ilosci okolo 10 jak dotad raz mialem problem z biciem -wina tarcz -czyscic i smarowac -trzeba tez zwrocic uwage na plynnosc cyyylindra hamulcowego cz lekko chdzi -tloczek cylinderka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 00:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
mkol77, popre artura -moze klocki nie plywaja stad to tzrepanie przy hamowaniu-srednio w tyyyygodniu zakladam roznej marki tarcze i klocki w ilosci okolo 10 jak dotad raz mialem problem z biciem -wina tarcz -czyscic i smarowac -trzeba tez zwrocic uwage na plynnosc cyyylindra hamulcowego cz lekko chdzi -tloczek cylinderka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
harnas ale czy w takim jak piszesz przypadku bicie nie objawiłoby się od razu po zamontowaniu nowych tarcz? Poza tym wymiana była robiona w CFixie, więc gdyby coś było nie halo ze stanem hamulców, przy montażu chłopaki na pewno zwróciliby na to uwagę.[/b]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
mam podobny problem z biciem na kierownicy przy hamowaniu,im z wyzszej predkosci hamuje tym bicie jest wieksze,mam nadzieje ze to nie maglownica a tylko poprzedni wlasciciel zalozyl tanie tarcze i sie wykrzywily,niedlugo zmieniam tarcze to sie okaze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 10:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
Ja takie trzęsienie kierownicą miałem po źle wyważonych oponach. Tylko że trzęsło przy prędkościach >120km/h i przy hamowaniu właśnie. Pojechałem na warsztat i okazało się że ciężarki mi się zgubiły, bo miałem przyklejone. Po ponownym wyważeniu wszystko wróciło do normy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 11:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
W poprzedniej 520 też miałem takie objawy. Po zamontowaniu nowych tarcz po paru tysiącach się pokrzywiły i było bicie przy hamowaniu - im większa prędkość tym większe bicie.
Teraz w 535 muszę wymienić tarcze bo się kończą i nie wiem jaką firmę wybrać. Sprzedawca firma RS z Milanówka odradzał mi ATE a polecał jakieś duńskie SBS zna ktoś może tą firmę.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 00:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
W celu zamknięcia wątku, przyczyną bicia była skrzywiona tarcza. No coż siła wyższa. Po wymianie na nowe Zimmermany, szczególne podziękowania dla Stonesa, jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 15:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: pomiechĂłwek city
witam jestem nowy na forum.
mam taki problem,przy hamowaniu drżała mia kierownica i przy predkosci ok 120 km/h, wymienilem tarcze ATE(nacinane) i klocki ATE...zniknelo drzenie przy 120 ale zostalo delikatne przy hamowaniu z predkosci wyzszej niz 90 km/h i drzy tylko jak delikatnie wciskam hamulec, trwa to doslownie chwilke a pozniej nie drzy przy mocniejszym wcisnieciu pedala hamulca...odrazu powiem ze niehamowalem ostro od wymiany tylko normalnie...zeby nie zeszklic klockow...auto od wymiany przejechalo ok 100 km...co moze byc przyczyna?mam nowe cale wachacze i tuleje, slyszalem opcje o drazkach kierowniczych lub koncowkach stab. sam niewiem...doradzcie co robic...jak mozna sprawdzic czy to wina tarcz, tak jak kolega nappisal? podnoszac auto i krecac patrzec czy sie samo hamuje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 15:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: pomiechĂłwek city
witam...przed wymiana tarcz i klockow bila mi kierownica przy hamowaniu,po wymianie tarcze ATE nacinane i klocki ATE cigle mam ten sam problem z tym ze czuje to przy hamowaniu z predkosci wyzszej niz 90km/h i tylko jak delikatnie musne pedal,pozniej jak juz schamowuje auto tego efektu niema...jak mocniej odrazu nacisne pedal to efekt jest przez sekundke....dodam ze od wymiany zrobilem autem ok 100km tylko i niehamowalem ostro ani z duzej predkosci...normalny tryb(moze nawet bardziej ostrozny ze wzgledu na to ze sie dotrzec to musi) mialem problem z tloczkiem,przy wymianie okazalo sie ze jakas gumka pekla-ale zakupiono zestaw naprawczy i wszystko jest ok...dodam ze nowe wachacze sa,slyszlem ze moze drazki kierownicze lub koncowki albo konc.stab....sam niewiem...pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 17:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Bielsk-BiaÂła
Witam dołacze sie do dyskusji ja nie dawno wymieniałem tesz tarcze hamulcowe orginały do E36 1800km zrobiłem i dzisiaj zołwazyłem ze przy hamowaniu ze tesz mam drgania na kierownicy ale dziej sie taie cos jak hamuje z duzej predkosci 120km a przy mniejszych jest ok czy to moze byc przyczyna tarcz????(a zawierzenie jest ok )a moze alusy mam cos nie tak??? :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL