BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 lipca 2025, 08:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d po lifcie "zacina się"
PostNapisane: 21 lipca 2009, 19:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Witam,
Mam problem z e46 2001 po liftingu z common rail. Auto czasami zbiera się b.dobrze natomiast bywa, że ma "odpały" i to w zasadzie coraz częściej- w trasie - przykładowo dziś ograniczyło ją coś na autostradzie do 3tys. obrotów i 140km/h na najwyższym biegu, przełączanie tiptroniciem nie pomogło. Czasami bywa, że tak właśnie coś ją przyblokuje, potem idzie już bardzo dobrze. Pod komputerem wyskakuje 'F9 CAN communication missing', został wymieniony ostatnio niesprawny zawór turbo, problem jakgdyby problem minął na chwilę i znów się pojawił. Auto nie kopci, turbo nie hałasuje, na live data ponoć podaje dobre wartości, natomiast coś po chwili jakby je odcina. Proszę o jakąć pomoc. Jest to auto z tiptroniciem. Auto jeżeli "nie ma focha" wyciąga się fantastycznie, bardzo dobrze i równo przyspiesza, po chwili dostaje jakiś impuls i marudzi. Nie ma przy tym żadnego przerywania itd.

Pozdrawiam,
Dawid


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 19:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Wrocław
Sprawdz przepływkę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 22:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Też tak myślałem... Na kompie nie ma błędu ale było kilka syt. na tym forum, że błędu nie było a po wymianie auto jak nowe... A co myślicie o zamiennikach (czyli inne niz np BOSH) przepływek? Oczywiscie "nie bo nie" srednio przemawia - jakie są przeciwwskazania do zamiennikow tego podzespołu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: pomorskie
Bardzo mozliwe ze jest to przepływomierz, chociaż uważam że na diagnostyce powinien wyskoczyć błąd, tak było przynajmniej w moim przypadku ( test DME- błąd mieszanki paliwa, paliwo dostawało zbyt dużą ilość powietrza)

Jesji potwierdziła by się diagnoza co do przepływomierza do tylko oryginał BOSCH, ( ok 550 zł) w wielu przypadkach zamienniki wymagają adaptacji. Jedni opisywali że na zamiennikach auto nie miało takiej mocy jak na oryginale. Generalnie ci co zakładali zamienniki to w konsekwencji później tego żałowali. Wybór należny do ciebie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 07:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Problem jednak w tym, że nie wyskakuje błąd przepływki :/ Natomiast była ona uszkodzona mechaniczne tj. ma urwaną jedną "łapę" i przyklejoną w jakiś dziwny sposób... A co powiecie na "F9 CAN communication missing" jakiś błąd komunikacji z szyną?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2009, 14:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Nikt nie wie co oznacza ten błąd? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 10:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Depson napisał(a):
Problem jednak w tym, że nie wyskakuje błąd przepływki :/ Natomiast była ona uszkodzona mechaniczne tj. ma urwaną jedną "łapę" i przyklejoną w jakiś dziwny sposób...


Geometria przepływki ma znaczenie dla pomiarów. Więc jak jest przyklejona krzywo, albo zmienia przepływ koło czujnika w inny sposób - to będzie fałszować pomiar, a nie da odczytu błędu.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 09:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
No to już mam 99,9% pewności że to przepływka, dzięki. Zamawiam nową. Nadal jednak nie daje mi zasnąć "F9 CAN COMUNICATION MISSING" :) na anglojęzycznych forach doczytałem parę przypadków gdzie właściciele też mająten błąd, powymieniali już wszystko, sprawdzali auto 100 razy i wszystko jest ok, poza tym błędem, może to "tajemnica lasu" z Bawarii i lepiej się tym nie przejmować? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 09:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
No to już mam 99,9% pewności że to przepływka, dzięki. Zamawiam nową. Nadal jednak nie daje mi zasnąć "F9 CAN COMUNICATION MISSING" :) na anglojęzycznych forach doczytałem parę przypadków gdzie właściciele też mająten błąd, powymieniali już wszystko, sprawdzali auto 100 razy i wszystko jest ok, poza tym błędem, może to "tajemnica lasu" z Bawarii i lepiej się tym nie przejmować? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 09:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
No to już mam 99,9% pewności że to przepływka, dzięki. Zamawiam nową. Nadal jednak nie daje mi zasnąć "F9 CAN COMUNICATION MISSING" :) na anglojęzycznych forach doczytałem parę przypadków gdzie właściciele też mająten błąd, powymieniali już wszystko, sprawdzali auto 100 razy i wszystko jest ok, poza tym błędem, może to "tajemnica lasu" z Bawarii i lepiej się tym nie przejmować? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL