Witam serdecznie!
Na wstępie napisze że posiadam BMW E39 528i+Lpg STAG 300. Problem z autem jest taki że gdy auto jest zimne to falują obroty na luzie i silnik strasznie muli do 2 tyś obrotów...potem dostaje kopa i rwie do przodu. Samochód dość późno przełącza sie na gaz bo po jakiś 12 km jazdy...jak sie przełączy już to i tak potrafi pare razy wrócić na zasilanie benzyną i tak w kółko dopóki sie porządnie nie nagrzeje...gdy jest ciepły wszystko jest ok.
Podłączyłem auto pod komputer (INPA) i wyskoczył błąd przepływomierza i obu sond Lambda. Po skasowaniu błędów i odpaleniu silnika błąd przepływki od razu wraca...a sond po paru dniach jazdy. Poniżej podaje wartości z live data...
total air use of air mass flow meter
Na wolnych obrotach pokazuje 21.5 [kg/h] wg inpy dopuszczalne 20, przy 3000rpm spada do 19
air use of the idle control valve
na wolnych 21 [kg/h] wg. inpy dop 10 przy 3000rpm nie ma zmian
voltage of the air mass flow meter
I to mnie najbardziej martwi bo pokazuje cały czas 0.10v bez żadnych zmian nawet przy wyższych obrotach.
Sondy wg mnie są ok bo oscylują w granicach 1-5v grzanie również ok
Myśle że bład sond jest spowodowany błędem przepływki. Teraz pytanie czy przepływka
jest trafiona czy może nie ma wogóle zasilania?? Nie chce wyrzucać kasy w błoto dlatego
chce dokładnie zdjagnozować usterke i mam nadzieje że mi pomożecie
Dodam jeszcze że błąd przepływki jest od początku jak kupiłem auto czyli jakieś 4 miesiące ale jeździło dobrze...na gaz sie przełączał już po 3-4 km i dopóki nie ostygł nie wracał na benzyne. Przepraszam za taki referat ale chciałem wszystko dokładnie opisac:)
Z góry dzięki za pomoc...Pozdrawiam