BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 lipca 2025, 22:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Pomoc w diagnozie uszkodzonego przepływomierza
PostNapisane: 25 lipca 2009, 19:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Witam serdecznie!

Na wstępie napisze że posiadam BMW E39 528i+Lpg STAG 300. Problem z autem jest taki że gdy auto jest zimne to falują obroty na luzie i silnik strasznie muli do 2 tyś obrotów...potem dostaje kopa i rwie do przodu. Samochód dość późno przełącza sie na gaz bo po jakiś 12 km jazdy...jak sie przełączy już to i tak potrafi pare razy wrócić na zasilanie benzyną i tak w kółko dopóki sie porządnie nie nagrzeje...gdy jest ciepły wszystko jest ok.

Podłączyłem auto pod komputer (INPA) i wyskoczył błąd przepływomierza i obu sond Lambda. Po skasowaniu błędów i odpaleniu silnika błąd przepływki od razu wraca...a sond po paru dniach jazdy. Poniżej podaje wartości z live data...

total air use of air mass flow meter
Na wolnych obrotach pokazuje 21.5 [kg/h] wg inpy dopuszczalne 20, przy 3000rpm spada do 19

air use of the idle control valve
na wolnych 21 [kg/h] wg. inpy dop 10 przy 3000rpm nie ma zmian

voltage of the air mass flow meter
I to mnie najbardziej martwi bo pokazuje cały czas 0.10v bez żadnych zmian nawet przy wyższych obrotach.
Sondy wg mnie są ok bo oscylują w granicach 1-5v grzanie również ok
Myśle że bład sond jest spowodowany błędem przepływki. Teraz pytanie czy przepływka
jest trafiona czy może nie ma wogóle zasilania?? Nie chce wyrzucać kasy w błoto dlatego
chce dokładnie zdjagnozować usterke i mam nadzieje że mi pomożecie :)
Dodam jeszcze że błąd przepływki jest od początku jak kupiłem auto czyli jakieś 4 miesiące ale jeździło dobrze...na gaz sie przełączał już po 3-4 km i dopóki nie ostygł nie wracał na benzyne. Przepraszam za taki referat ale chciałem wszystko dokładnie opisac:)
Z góry dzięki za pomoc...Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 19:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
według mnie przepływka nie działa
na wolnych napięcie powinno być około 1V i rosnąć wraz z obrotami do około 5V ale to już podczas jazdy
wydatek powietrza też powinien rosnąć wraz z obrotami
dobrze by było gdybyś mógł od kogoś podmienić na próbę przepływkę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 19:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
ryszard55 napisał(a):
według mnie przepływka nie działa
na wolnych napięcie powinno być około 1V i rosnąć wraz z obrotami do około 5V ale to już podczas jazdy
wydatek powietrza też powinien rosnąć wraz z obrotami
dobrze by było gdybyś mógł od kogoś podmienić na próbę przepływkę


Dzięki za odpowiedz...
Problem w tym że za bardzo nie mam skąd wziąć takiej przepływki na podmiane :(
Planuje w poniedzialek jechać po nową ale nie chce wyrzucać kasy jak to nie będzie to...
Czekam na dalesze sugestie co mogę jeszcze sprawdzić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 12:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego ale czy te kłopoty nie są związane z inst.gazową?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 12:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 50
Posty: 38
a jak odłączysz przepływke to chodzi gorzej autko czy lepiej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 13:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Myśle że to nie jest przez instalacje gazowa bo jak auto chodzi na gazie i nagle przełączy sie na benzyne to wtedy jak dodam gazu to wogóle nie chce wchodzić na obroty...

Wypinałem już przepływke ale żadnej różnicy w pracy silnika nie zauważyłem

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 13:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 50
Posty: 38
jak nie ma różnicy po odłączeniu to nie wiem.ja jak odłączyłem przepływkę to chodziło dużo gorzej autko także mam pewność że u mnie przepływka jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 17:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: e36
Kod silnika: S52B32
Polecam sprawdzić: czyjnik powietrza w kolektorze dolotowym przy gazie szlag je trafia, oraz czujnik temperqtury silnika dla ECU.

_________________
Pozdrawiam Jacek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL