BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 sierpnia 2025, 15:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E61] Kasowanie kodów w e61
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 06:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Witam, znalazłem temat Przemka o kasowaniu np klocków w BMW e61, ale w moim przypadku miałem do wymiany klocki za 300km, po procedurze opisanej w archiwum forum po resecie mam teraz minus -15000 i za każdym razem zapalają się teraz klocki,że musze je wymienić. Czyli gorzej jak było. Mam zatem pytanie do kolegów: Czy ktoś wie jak skasować błąd klocków w BMW 535d E61 z 2005 roku. Tym bardziej że klocki są dobre. Będę wdzieczny za pomoc, może coś źle robię??? Może należy wykonać jeszcze jakąś dodatkową operację? Spróbuje jeszcze powalczyć zanim pojadę na komputer i wywalę 150zł za taką bzdurę.

z góry dziękuję za odpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 13:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: krakĂłw
witam kolego niewiem ale ja robiłem raz taka bunie i wyswietliło sie ze jest brak powietrza w kołach podpiołem kompa KTS 540 i nic mi to niedało próbowałem zciagnac przez komputer wewneczny bmw ale niestety mi sie to nie udało znajomy powiedział ze tylko bmw mnie ratuje PORASZKA
Ale jestem ciekaw co i jak mozna to obejsc ???????/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: hmmm no właśnie
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 07:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
No mi tez wyświetlił sie komunikat o braku powietrza w kole. Sciagnalem kolo,ale zadnych czujnikow na klockach nie widze.Klockow nie da sie skasowac, bo dostaje informacje ze klocki lub tarcze sa zuzyte.Fakt ze klocki sa idealne ale tarcze nie.Nie znam zasady dzialania tych czujnikow ktore gdzies musza byc. Wiem ze napewno tarcze i klocki mojej 535d sa inne niz w 530d. Srednica tarcz u mnie to 348 a nie 324. Klocki tez wieksze wiec system czujnikow moze byc inaczej rozwiazany. Moze w tloczkach, moze czuniki sa na taczy - nie wiem.Ale jestem dociekliwy i sprobuje pokombinowac.Wszystko jest dla ludzi:))))))))) Jak cos sie ruszy to dam znac.


Niemniej jezeli ktos zna temat to prosze o pomoc albo prywatnie albo na forum .

pozdrowki

ps. Moze ktos wie jaka jest tolerancja tarcz.Grubosc nowych to 36mm, moje maja 32, czyli po dwa milimetry z kazdej strony.Mowa caly czas o przodzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: krakĂłw
który ty masz rok tej bmw
wiecie co czujniki od kuł są w kołach na wentylkach tak ze jak ktos wam bedzie zmieniał opony to tylko fachowcy bo nieumiejetna zmiana ogumienia konczy sie czesto złamaniem czujnika
Szukałem w moich materiałach i niewiem co wy macie za samochodu ze niema czujników
od 2004 roku do 2007 nie ma zadnych zmian i normalnie czujniki są na klockach
ALE TAK JAK MÓWIE JA PRUBOWAŁEM ZDJĄC SERWIS RĘCZNIE I SIE NIEDA NIE MA OPCJI
A WIEC PODPIOŁEM KTS 540 I DALEJ NIC ROZMAWIAŁEM Z MOIM ZNAJOMYM
I ZADEN KOMPUTER TEGO NIE ZROBI TYLKO SERWIS KOSZT 500ZŁ
ALE TEZ JESTEM DOCIEKLIWY I BARDZO FAJNIE BY BYŁO JAKBY KTOS MIAŁ POMYSŁ NA TO
POZDRAWIAM POWODZENIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ...........
PostNapisane: 7 maja 2009, 08:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Czujnik klocków jest jeden z lewej strony, a ja rozebrałem prawe koło, dlatego nie mogłem znaleźć czujnika klocków. Rok produkcji 2005.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 23:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: koszalin
Witam serdecznie ja miałem ten sam problem zostało mi jeszcze 1000 km do przejechania po czym zrobiłem reseta i wyskoczyło mi - 15000 tys, wczoraj wymieniłem czujnik ktory znajduje sie tylko z lewej strony i jest wciskany w klocek, bardzo proste do wymiany zajeło mi to 5 minut. poniżej przesyłam linka ze schematem,,,,,,,,,,,http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC72&mospid=47753&btnr=34_1442&hg=34&fg=05,,,,,,,,,


POZDRAWIAM

_________________
paczesny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Niemcy/Wroclaw
Do kolegi BARNABA piszez o info braku powietrza w kole!!! wiec po skorygowaniu cisnienia w kolach, na postoju w menu serwisowym ustawienia pojazdu, RPA i zaznacz "setzen" i on zapamieta ustawienie czyli potem jest wyzerowany poziom i niepowinno Ci podawac braku powietrza w zadnym kole, jesli to niepomoze to znaczy, ze czujnik ma problem- a Ty razem znim ale tylko finansowy hehe powodzonka mysle, ze pomoze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 15:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: miasto
Nie wiem jak wy to robliliście ale jak ja wymieniałem klocki w swojej BMW e60 (520i, 2004r), to razem z nimi wymieniałem czujniki, bo one są tak jakby jednorazowe i z każdą wymianą klocków trzeba również je wymnienić, i dopiero potem skasować wyświetlający się komunikat o zużytych klockach (dodam tylko że klocki wymnieniałęm sam z kolegą, a czujniki są dwa, jeden z przodu a drógi z tyłu, ale nie pamiętam po których stronach, nie pamiętam też jak usuwałem tan komynikat ale napewno na komputerze gdzie mamy przebieg, a nie na dużym ekranie)

To tyle, jeśli pomogłem to się cieszę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 16:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
Przecież w E60/61 nie ma żadnych czujników w kołach. komunikat o braku powietrza wyświetla się wtedy gdy prędkość obrotowa któregoś koła jest różna od pozostałych a mierzy to wszystko czujnik ABS/ASC. Także jak założycie jedno koło mniejsze też komunikat zostanie wyświetlony.

A co do klocków, czy z klockami wymieniałeś czujnik zużycia?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 17:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: e36
Kod silnika: S52B32
Wiecie co czytam i nie wiemogę
po 1 to po zmianie klocków i czujników zużycia klocków hamulcowych trzeba sterownik przyuczyć do nowego czujnika. Po drugie jeśli zmieniliście opony a w pamięci sterownika nie zapisane są dane o rozmiarze tych opon komputer będzie to odczytywał jako błąd.

Polecam wycieczkę do diagnosty co takim sprzętem dysponuje.

_________________
Pozdrawiam Jacek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: miasto
J E L I T O napisał(a):
A co do klocków, czy z klockami wymieniałeś czujnik zużycia?


Wymieniałem czujnik no i był to chyba właśnie od zużycia klocków, ale nie wiem na 100%, bo wybitnym mechanikiem nie jestem. A o tym że wraz z klockami trzeba wymnienić czujnik dowiedziałem się w sklepie (odziwo od kobiety) gdzie zamawiałem klocki, właściwie to pytała mnie czy chcę klocki w komplecie z czujnikami czy osobno, gdyż jak wymienię same klocki bez czujników to komputer nadal będzie myślał że klocki są zużyte.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 17:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
eagle250 napisał(a):
J E L I T O napisał(a):
A co do klocków, czy z klockami wymieniałeś czujnik zużycia?


Wymieniałem czujnik no i był to chyba właśnie od zużycia klocków, ale nie wiem na 100%, bo wybitnym mechanikiem nie jestem. A o tym że wraz z klockami trzeba wymnienić czujnik dowiedziałem się w sklepie (odziwo od kobiety) gdzie zamawiałem klocki, właściwie to pytała mnie czy chcę klocki w komplecie z czujnikami czy osobno, gdyż jak wymienię same klocki bez czujników to komputer nadal będzie myślał że klocki są zużyte.


Ja podejrzewam, że wystarczy przy wymianie klocków odłączyć czujniki i ponownie je załączyć (jak są nieuszkodzone) i problem z resetem zniknie ;) . Jak się zrobi bez odłączenia czujników to się nie daje zresetować z palca.

Pozdrawiam,

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 167 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL