BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 06:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Podłączenie świateł przeciwmgielnych
PostNapisane: 30 lipca 2009, 00:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Radomsko
Witam,

mam prośbę, posiadam światła przeciwmgielne, ale niestety są nie podłączone, jestem nowicjuszem w sprawach samochodowych, jednak nic nie daje takiej satysfakcji jak
"rzecz" zrobiona przez siebie:)
Czy moglibyście mi napisać w prostych słowach jak powinienem się za to zabrać i co od podstaw powinienem zrobić, żeby światełka zaczęły wreszcie świecić?

pozdrawiam i proszę o pomoc.

PS. Bo po co komu lampy, które nie świecą..


Ostatnio edytowano 30 lipca 2009, 07:57 przez MJT88, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podłączenie świateł przeciwmgielnych
PostNapisane: 30 lipca 2009, 08:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Ja nie mam lamp przeciwmgłowych ale też myślałem nad ich montażem więc dołączam się do pytania jak je podłączyć.

MJT88 napisał(a):

PS. Bo po co komu lampy, które nie świecą..


Chyba tylko po to żeby stracić dowód rejestracyjny ponieważ przepisy mówią jasno że wszystkie zamontowane światła muszą być sprawne (świecić).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 08:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Co znaczy nie są podłączone? Masz same lampy a nie masz wiązki, przekaźników i włącznika?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 12:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
Ja po prostu połączyłem oba halogeny równolegle, wziąłem napięcie z aku a masę z blachy koło reflektorów no i na plusie pstryczek elektryczek w środku auta no i są halogeny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 12:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
madmaxdamage napisał(a):
Ja po prostu połączyłem oba halogeny równolegle, wziąłem napięcie z aku a masę z blachy koło reflektorów no i na plusie pstryczek elektryczek w środku auta no i są halogeny.



nie chce Cie obrazic ale zrobiłes to jak amator :P



Niedawno wstawiałem halogeny do swojego. nie był seryjnie wyposażony. wiem jak to sie robi dokładnie :P i tak jak powinno być seryjnie wraz z bezpiecznikiem :P

MJT88 napisał(a):
mam prośbę, posiadam światła przeciwmgielne, ale niestety są nie podłączone, jestem nowicjuszem w sprawach samochodowych, jednak nic nie daje takiej satysfakcji jak
"rzecz" zrobiona przez siebie:)
Czy moglibyście mi napisać w prostych słowach jak powinienem się za to zabrać i co od podstaw powinienem zrobić, żeby światełka zaczęły wreszcie świecić?


sprecyzuj. był seryjnie wyposażony czy ktos tylko wstawił w miejsca zaślepek?
jaki masz włącznik świateł przeciw mgielnych? 2 stopniowy "przód - Tył" czy tylko jedno "Tył"?

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 13:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
Cytuj:
nie chce Cie obrazic ale zrobiłes to jak amator :P
Wiem, wiem ale jechałem do Anglii na następny dzień a bałem się że gdzieś po drodze będzie mgła albo konkretna ulewa czy coś, a uświadomiłem sobie że nie mam przednich przeciwmgielnych... I jakoś tak zostało:)
MJT88 napisał(a):
jestem nowicjuszem w sprawach samochodowych

No a tak jak podałem to najprościej chyba:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 13:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Wiecie, puszczanie ośmiu amperów przez "pstryczek-elektryczek" w kabinie to średnio dobry pomysł :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 13:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Rytro
TomekB napisał(a):
Wiecie, puszczanie ośmiu amperów przez "pstryczek-elektryczek" w kabinie to średnio dobry pomysł :)
Co racja to racja :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 15:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
madmaxdamage napisał(a):

Wiem, wiem ale jechałem do Anglii na następny dzień a bałem się że gdzieś po drodze będzie mgła albo konkretna ulewa czy coś, a uświadomiłem sobie że nie mam przednich przeciwmgielnych... I jakoś tak zostało:)

Racja ale ja bym sie bał miec taką instalacje na dłuższy okres. ;)

TomekB napisał(a):
Wiecie, puszczanie ośmiu amperów przez "pstryczek-elektryczek" w kabinie to średnio dobry pomysł :)


nie wiem czy widziałeś jaki jest przekrój kabli podających zasilanie na halogeny ;) teraz wiem dlaczego max żarówki to 55w:P

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 15:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
JELO moze bez zbednego pisania daj w koncu jakis schemat czy cos to i ja sie zalapie

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 15:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 230
Lokalizacja: Gołdap
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131331
endriu25 napisał(a):
JELO moze bez zbednego pisania daj w koncu jakis schemat czy cos to i ja sie zalapie
owszem ale zadalem pytania wyzej na ktore oczekuje odpowiedzi. bez nich to moge gdybac....


obiekcyj nie napisze co potrzeba.

Forma dla ludzi bez seryjnie montowanych halogenów.

10 Metrów kabla 2 żyłowego najlepiej z przekrojem 1mm może być grubszy ale taki starczy. miedziany. głośnikowy raczej odpada. podzielić go na pół tak po 5 metrów. 2 halogeny to tez oczywista sprawa. dobrze by było gdyby zainteresowany posiadał pasujące wtyczki do halogenów, jeżeli nie po prostu rozkręcić tylne wieko, kabel przylutować do bolców (i tu najlepiej już zdecydować który kolor kabla będzie odpowiedzialny za + i - tak zwana mase, naturalnie w halogenie plusem będzie kabel idący do bolca w żarówce a nie do otoczki) , silikonem dziurkę zakleić i po sprawie. kabel puścić przy nadkolu kolo kierunkowskazu po obu stronach i ciągnąc go aż do skrzyneczki z bezpiecznikami. ją rozkręcamy. będzie nam potrzebny do tego mały gwiazdkowy śrubokręt (nie pamiętam jaki rozmiar ale naprawdę mały) ukaże sie nam tysiące kabli ja u siebie przerobiłem bezpiecznik nr 6 bodajże odpowiedzialny za światła tylne przeciwmgielne. dałem grubszy kabel od plusa czyli tej wielkiej śruby obok skrzyneczki. i poprowadziłem wszystkie kable do kokpitu. jak przestawicie kable na bok zobaczycie ze wchodzą przez zagrodę do kokpitu tam jest dosc miejsca by wsadzić palucha troche rozpychacie dziurę i wsadzacie kable od halogenów i plusa z bezpiecznika. od wewnątrz musicie wyciągnąć kratkę nawiewu oraz pokrętło od świateł ;d to jest zespolone także nie ma problemu. nie ciągnijcie na chama pod spodem jest śrubka ;) i teraz szukamy kogoś z chuda reka by nie rozbierać całej deski.. wkładamy rękę głęboko az dotkniemy przegrody z wiązką kabli po dotyku można stwierdzić ze to ta sama co idzie ze skrzynki bezpieczników ;) łapiemy nasze kable od halogenów oraz plusa z bezpiecznika które ciągniemy aż wyjdą na taka długość jaka chcemy;) by wszystko ładnie wyglądało. teraz najlepiej ściągnąć tą dolna czesc deski nad nogami kierowcy.. by sie dostać do konkretnej masy. prosta sprawa 3 śrubki. gdy to zdejmiemy po lewej stronie kolo zawiasów drzwi sa 2 śruby z przykręconymi kablami to ta konkretna masa ;) podpinamy sie pod nia naszymi kablami od halogenów oczywiście tylko masy bez plusa :P i wracamy do naszego przełącznika. jeżeli dobrze pamiętam środkowym kablem idzie plusik z bezpiecznika a ten górny to kabelek na światła tylne. przecinamy ten dajacy plus(stary środkowy bodajże) i podpinamy nowy grubszy(ten co podpinaliśmy do bezpiecznika) tak by nam nic sie nie sfajczyło przypadkiem. no i rzecz jasna do górnego wyjścia w przełączniku podpinamy plusowe kabelki halogenów. i po sprawie. teraz tylko ładnie wszystko skręcić pochować kabelki i tyle ;) nie zapominajcie ze trzeba wstawić większy bezpiecznik taki z 15 apmer;) niebieski. Jezeli masz juz przełącznik dwufazowy czyli tył-przód to będzie prościej podpinasz sie tylko pod puste wejście na przód.

do tego najlepiej niech sie zabiera osoba która ma obycie z miernikiem czy też ma znajomego elektronika bo inaczej może coś zepsuć;)

dla zainteresowanych dodam później zdjęcia tylko zdobędę aparat :hyhy:

_________________
Obrazek
Bety krążą po mieście i część twarzy płonie. Bo siedząc na przystanku ty też marzysz o niej.


Ostatnio edytowano 30 lipca 2009, 16:15 przez JELO, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 15:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
no dobra poczekam :cwaniak:

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 20:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
wielkie dzieki kolego :zdrowko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 13:15 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 518
Lokalizacja: Wrocław/Neuss
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M43 B18
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131903
JELO napisał(a):
dla zainteresowanych dodam później zdjęcia tylko zdobędę aparat :hyhy:



To na zdjęcia nie ma już co liczyć?

_________________
------------------------------------------------------------------
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/hellboy_e36/
GARAŻ: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131903
INTERFEJSY BMW MAPA https://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=217929254550052471344.0004a4589c86f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Podłączenie świateł przeciwmgielnych
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 14:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
marcars, viewtopic.php?f=25&t=119341

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL