BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 czerwca 2025, 18:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] e39 - ile oleju powinna brać?
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Wieliczka
Moje BMW: F15 40d, e30 330i
Cześć

mam pytanie o ilość oleju jaką biorą wasze e39. Chodzi mi konkretnie o 525i z 2001 roku (mój przebieg to 185 tys km). Mam to auto od kilku miesięcy i zauważyłem że zjada trochę oleju. Około 0,7 litra na 3.000 km. Czy to normalne? czy mam już myśleć o uszczelniaczach zaworów? Lub czy to znaczy że ktoś wcześniej może przegrzał silnik?

Moje poprzednie bmw to 320i e36 i tam nie miałem problemu ze spalaniem oleju, no ale i silnik inny. Z tego co wyczytałem na forum to takie spalanie oleju jak podaję nie jest niczym strasznym, ale wolę się upewnić czy w niekatowanym silniku tak powinno być.

dzięki, fredi

_________________
e36 320i
e39 525i
f36 428i
f15 40d - obecnie
e30 330i - w trakcie budowy

http://www.wheelandsteel.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 20:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
moje e34 ma już na pewno ponad 200 000 km i od wymiany do wymiany
więc nie powinien i twój nic brać ja mam m50b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 20:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Podobno M54 biorą olej, podobno bo mój M54 wciąga jakieś 0,5 litra na 10.000 km i nie uważam tego za problem. Przebieg 108 tys

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 20:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
andrzej520 napisał(a):
moje e34 ma już na pewno ponad 200 000 km i od wymiany do wymiany
więc nie powinien i twój nic brać ja mam m50b20
poczytaj troszke o m54 i nie porównuj tych silników

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 20:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
variant, ja nie porównuje tylko napisałem jak jest u mnie a to różnica

sam poczytaj bo jesteś zielony
jestem na tym forum na bieżąco i czytam jakie bzdury wypisujesz że aż szkoda czytać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 20:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
andrzej520 napisał(a):
sam poczytaj bo jesteś zielony
jestem na tym forum na bieżąco i czytam jakie bzdury wypisujesz że aż szkoda czytać
oo to bardzo ciekawe wlasnie widze twoja wiedze na temat silników m54 zreszta zauwazylem ze ktos podda przyczyne a ty sie powtarzasz pod postem ta sama przyczyna zalosne :]

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 20:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
variant napisał(a):
andrzej520 napisał(a):
sam poczytaj bo jesteś zielony
jestem na tym forum na bieżąco i czytam jakie bzdury wypisujesz że aż szkoda czytać
oo to bardzo ciekawe wlasnie widze twoja wiedze na temat silników m54 zreszta zauwazylem ze ktos podda przyczyne a ty sie powtarzasz pod postem ta sama przyczyna zalosne :]

chyba mnie pomyliłeś z kimś


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 20:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Czyli co 10 000 (zakładam, że tak wymieniasz olej) bierze Ci ok. 2,3l oleju. Moim zdaniem troche dużo, ale ponoć (bo tego pewien nie jestem) instrukcja obsługi mówi, że to w normie. Wszystko zależy jaką ma się ciężką stopę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 20:51 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Ja miałem ciężką nogę dla swojej 520i i ubywało mi około 0,5l na 12,500 - 15000 km ... myslałem że bierze a okazało sie że spod podstawy filtra oleju mi wycieka olej... tak że nie brało mi w ogóle :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 00:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
fredi, proponuję wymienić separator oleju i układ wszystkich przewodów podciśnieniowych, które do niego dochodzą. Możliwe, że zasysa Ci olej do kolektora ssącego przez nieszczelny separator.
Podejrzewam, że separator jeszcze nie był wymieniany, wiec warto spróbować. Koszt cześci w ASO ok 150,- PLN separator + ok 200,- PLN za przewody.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 10:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Pitz napisał(a):
fredi, proponuję wymienić separator oleju i układ wszystkich przewodów podciśnieniowych, które do niego dochodzą. Możliwe, że zasysa Ci olej do kolektora ssącego przez nieszczelny separator.
Podejrzewam, że separator jeszcze nie był wymieniany, wiec warto spróbować. Koszt cześci w ASO ok 150,- PLN separator + ok 200,- PLN za przewody.


Zanim to zrobi niech sprawdzi cy w kolektorze ssącym jest olej bo jeśli go nie ma to wymiana będzie stratą pieniędzy.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 11:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Wieliczka
Moje BMW: F15 40d, e30 330i
Pitz, Jakub - dzięki, sprawdzę

_________________
e36 320i
e39 525i
f36 428i
f15 40d - obecnie
e30 330i - w trakcie budowy

http://www.wheelandsteel.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ile powinna brać oleju
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 16:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: modlĂŞcin
ciężka czy letka noga jak dobry motorek nie powinien brać ja mam 235tyś 1998r i nie bieże nic przynajmniej na bagnecie jest to niezauważalne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 17:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem- nie spotkalem auta ,ktore nic nie bierze-kazdy motor ma jakas charakterystyke - kazdy motor ma smarowanie cylindrow rozbryzgowo - jesli jezdzi sie wokol komina a zwlaszcza zima od razu widac spalanie oleju -normalnie niezauwazalne a jednak oleju na bagniecie ubywa -silnik bowiem na krotkich odcinkach jest niedogrzany a pierscienie tlokowe nie zbiora wszystkiego z cylindra-pozostaje tzw. film olejowy ktory jest spalany -co do nogi ciezkiej - jesli tylko wtedy gdy motor osiagnie temp . -mozna ja miec- wczesniej zal motoru -jesli od zmiany do zmiany przy zalozeniu ze sa one okolo 10000 ubywa 2 litry oleju to sporo ale jak juz kolega wyzej wspomnial zajrzalbym do instrukcji - czasami pisza ze tak ma byc -wazne tez na jakim oleju sie smiga -ale to kazdy dobiera sobie indywidualnie - jesli nie masz wyciekow -sprawdz cisnienie na pierscieniach tlokowych -zaobserwuj tez czy nie kopci z tylu moga byc uszczelniacze zaworow wyrobione itp.itd.-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 17:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
harnas621 napisał(a):
siem- nie spotkalem auta ,ktore nic nie bierze-kazdy motor ma jakas charakterystyke - kazdy motor ma smarowanie cylindrow rozbryzgowo - jesli jezdzi sie wokol komina a zwlaszcza zima od razu widac spalanie oleju -normalnie niezauwazalne a jednak oleju na bagniecie ubywa -silnik bowiem na krotkich odcinkach jest niedogrzany a pierscienie tlokowe nie zbiora wszystkiego z cylindra-pozostaje tzw. film olejowy ktory jest spalany -co do nogi ciezkiej - jesli tylko wtedy gdy motor osiagnie temp . -mozna ja miec- wczesniej zal motoru -jesli od zmiany do zmiany przy zalozeniu ze sa one okolo 10000 ubywa 2 litry oleju to sporo ale jak juz kolega wyzej wspomnial zajrzalbym do instrukcji - czasami pisza ze tak ma byc -wazne tez na jakim oleju sie smiga -ale to kazdy dobiera sobie indywidualnie - jesli nie masz wyciekow -sprawdz cisnienie na pierscieniach tlokowych -zaobserwuj tez czy nie kopci z tylu moga byc uszczelniacze zaworow wyrobione itp.itd.-pzdr


trzymasz się błędnej wiedzy którą gdzieś tam słyszałeś
ja zrobiłem już 8000 od wymiany i na bagnecie nic nie brakuje
to według ciebie mam coś nie tak pewnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 17:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
Moje e34 3,0l bierze jakiś litr, jak się w trasie pruje ponad 160km/h przez dłuższy czas trzeba sprawdzić bo potrafi wziąć a potrafi nie wziąć ponad to.

Pamiętajcie też że jeśli olej był nalany nad znacznik na bagnecie do sprawdzania, ten olej zostanie zjedzony- wyparuje, tak mówi instrukcja obsługi- mi się to zgadza.

Ja mam przebieg 300 000km (kilka tygodni temu przekroczyłem)

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Ostatnio edytowano 16 sierpnia 2009, 22:05 przez JSG, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 20:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Niektóre konstrukcje biorą olej inne nie. Mialem kiedyś m43b18 i nic nie znikało, z M54 znika wspomniane 0.5 litra na 10 kkm. Słyszalem, że silniki M-power lubily sobie wciągnąć olej podobnie jak M70. I wcale to nie zależy od stylu jazdy, a być może od tego, że te silniki są luźniej spasowane np po to aby mieć termiczny zapas.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 21:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
harnas621 napisał(a):
siem- nie spotkalem auta ,ktore nic nie bierze-kazdy motor ma jakas charakterystyke - kazdy motor ma smarowanie cylindrow rozbryzgowo - jesli jezdzi sie wokol komina a zwlaszcza zima od razu widac spalanie oleju -normalnie niezauwazalne a jednak oleju na bagniecie ubywa -silnik bowiem na krotkich odcinkach jest niedogrzany a pierscienie tlokowe nie zbiora wszystkiego z cylindra-pozostaje tzw. film olejowy ktory jest spalany -co do nogi ciezkiej - jesli tylko wtedy gdy motor osiagnie temp . -mozna ja miec- wczesniej zal motoru -jesli od zmiany do zmiany przy zalozeniu ze sa one okolo 10000 ubywa 2 litry oleju to sporo ale jak juz kolega wyzej wspomnial zajrzalbym do instrukcji - czasami pisza ze tak ma byc -wazne tez na jakim oleju sie smiga -ale to kazdy dobiera sobie indywidualnie - jesli nie masz wyciekow -sprawdz cisnienie na pierscieniach tlokowych -zaobserwuj tez czy nie kopci z tylu moga byc uszczelniacze zaworow wyrobione itp.itd.-pzdr


Wegług mnie kolega ma racje... ;)

Niektórzy nie długo bedą pisali ze ich silniki nie biora... tylko dawaja oliwę hehe :P

Mysle że te 0,7 na 3000km, to nie jest tragedia choc minimalnie odbiega od jakiejs tam granicy... Ja tam wstrzymałbym sie do jakiejs pierwszej powazniejszej naprawy silnika( W której bedziesz zmuszony zdjac glowice ) i wtedy przy okazji wymiana Uszczelniaczy-powinno pomóc...

Takie jest moje zdanie... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Wieliczka
Moje BMW: F15 40d, e30 330i
Dzięki - to jakiś kompromis :-)

_________________
e36 320i
e39 525i
f36 428i
f15 40d - obecnie
e30 330i - w trakcie budowy

http://www.wheelandsteel.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: wielkopolskie
jeśli przy wymianie nalejesz pod górny znacznik i to wystarczy do nastepnej wymiany - to jest ok
słyszalem kiedys ze producent alfy przewiduje iż od nowości auto bedzie zuzywac olej - takze nie ma paniki
wydaje mi sie tez ze wielki wpływ ma rodzaj oleju (tzn. gęstość)
i no zagazowane silniki tez biora wiecej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL