BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 09:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Swap z M52B25 na M52B28
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 17:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Pytam żeby się upewnić, co dokładnie potrzebuję żeby to zagrało?
Mam cały komplet bez wydechu póki co (czyli silnik z osprzętem, kolektorami, kompem, skrzynią, sprzęgłem, wałem, mostem, całe zawieszenie przód/tył, ews, kluczyki ale jaki jest najmniejszy wspólny zbiór dla takiego swapa?

Zawias/hamulce/dyfer itp jest ten sam to olewam.
Tak samo przepływka, dolot, kolektor chyba ma jedno podciśnienie więcej?
Wydech jest inny, za kolektorami do konca dwie rurki, sondy te same ale czy coś jeszcze tam jest (jakaś czujka EGT?)? Wiem o zaworze do krótkiego przelotu w końcowym.
Komp zmieniam, EWS pewnie da się zsynchronizować, wiązka powinna być identyczna.

Czekam na wskazówki ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 06:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37064
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wg mnie najlepiej skontkatuj się z Andrzejem (szanowny Pan mod ;) ), on w weekend zrobił przekąłdkę w swojej E36 z M52B20 na M52B28 więc na pewno powie Ci co i jak (poza tym w jego galerii jest sporo info co i jak)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 10:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Na to właśnie liczę że tu zajrzy ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 17:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
kom ;)

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 17:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
:padam: ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 17:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
zadnej skrzyni czy dyfra, zadnego zawaisu, zadnych hamulców nie przekładasz tylko silnik kompletny i wydech, choć ten z B25 tez podejdzie

ews przekladasz z 2.8 kompletny i gra czyli komp z modulem i pestka w kluczyk

osobiście uważam te operacje za strate czasu i energi, zbyt mała różnica żeby inwestować kase, dołoż 2 tys i wkładaj 3.0 :hyhy:


Ostatnio edytowano 17 sierpnia 2009, 17:58 przez GŁADKI, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 17:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Wiem, wiem :)
Przekładam silnik ze skrzynią bo to po 1 prościej a po 2 bardziej po Bożemu (skrzynia jest ciut inna w 2.8 i sprzęgło większe). W dodatku sprzęgło u dawcy ponoć nówka sztuka (tak samo zresztą jak i w moim 323i). Narazie szukam wydechu bo w zestawie brakuje.

Co do samej różnicy to wg mnie jest spora, 40Nm naprawdę czuć na codzień. W dodatku dokładając kolektor z M50 mówimy tu o zmianie ze 170KM na jakieś 210-215KM. O M54 myślałem ale nie wierze w to że ktoś zrobi mi to porządnie na tyle ile bym chciał, i kasa inna. Tu cała zmiana to mnie wyjdzie pewnie poniżej 2tyś jak sprzedam to co zostanie.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 18:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
sprzegło oczywiście jest inne, jak juz tak robisz to bez potrzeby nie odkrecaj skrzyni i od silnika, a jak bedziesz odkrecał w swoim starym to uważaj na ukrecajace się sruby mocujace skrzynie do silnika> dzieje sie tak kiedy na śrubie nie ma kleju, a korodujaca śruba zrzera sie prawie na stałe z blokiem, niestety jest to mała niedogodność aluminiowego bloku, wieć polecam klej do gwintów żeby uniknąc problemów w przyszlości

wydech rózni sie katalizatorem i tłumikiem

nie wiem czy Twoja 323 ma jedna sonde czy dwie jak jedna bedziesz musiel włożyc wiaske z 328

te 40 nm oczywiscie czuc, mnie chodzi o to ze masz jak w banku ze po 2 tyg poczujesz niedostatek mocy, bylo juz paru tkich co swapowalo z 323 lub 328 na 330 sciezki są przetarte, obecnie da sie kupic silnik kompletny za 4 tys koszt ogarniecia elektroniki + nieprzewidziane wydatki to ok 2tys


Ostatnio edytowano 17 sierpnia 2009, 18:14 przez GŁADKI, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 18:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
W M52 sondy są dwie, w kolektorach. Wydech to wiadomo, 328i ma dwie rury do samego końca, 323i ma jedną. W dodatku jest jeszcze w końcowym tłumiku w 328i klapka sterowana od podciśnienia z kolektora. Ale to za radą Andrzeja olewam bo trzebaby dużo pruć wnętrza i prowadzić kabli itp. Zresztą i tak będzie zbędne jak kiedyś wjedzie jakiś inny tłumik końcowy.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 18:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
z tego co się domyslam ta klapka zamyka sie na wolnych obrotach zeby auto bezszelestnie brzmialo :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL