BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 23:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E53] X5 2004r, 3.0D 218KM. Raz pali, raz nie.
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 17:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Witam, koledzy pomóżcie. Już widziałem na tym forum podobne tematy, ale może zacznę od nowa: Od jakichś 4 dni zaczęły się problemy z zapalaniem samochodu. Zasada jest taka, że silnik po włączeniu rozrusznika zapala "na dotyk" albo wcale. Nie ma reguły, czy silnik jest ciepły, czy zimny, choć częściej dzieje się to na zimnym silniku. Nie wyskakuje żaden komunikat o błędzie. Auto jak już zapali, jeździ normalnie, nie zauważyłem żadnych problemów podczas jazdy. Czytałem tu że ktoś tam wymieniał turbiny, czujniki na wale korbowym, na wałku rozrządu, piszą że to problem z ciśnieniem w CR... Aż boli głowa, kiedy się czyta o takich przygodach. Może miał ktoś podobny problem? Dzwoniłem dziś do serwisu, powiedział mechanik, że wygląda mu to na zawór ciśnieniowy w układzie paliwowym... Jeszcze raz proszę o opinie każdego, kto spotkał się z podobną sytuacją :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 17:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Jak jyż zapali i chodzi równo bez szarpniec i tym podobnym to obstawiam na czujnik położenia wałka rozrządu. Koszt to w serwisie 392pln i sam go wymienisz w 15 minut bez wiekszego problemu. miałem to samo tylko mi na zimnym zawsze paliła a na ciepłym jak jej sie uwidziało. I kup oryginał bo szkoda kasy na zamienniki a i tak nie wiem czy ktoś to robi...w serwisie w katowicach kupisz od reki(przynajmniej ja tak kupiłem). Po wymianie problem niepalenia zginoł. ;)

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 17:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
Podłączałeś pod komputer czy masz na myśli komunikat na desce rozdzielczej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Spoko, dzięki za odpowiedź. Zacznę od diagnostyki silnika. jeśli to będzie rzeczywiście ten czujnik, chętnie dowiem się gdzie go tam szukać. Jeśli jeszcze ktoś miał podobny problem, proszę o odpowiedź


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
nie robiłem jeszcze diagnostyki. Miałem na mysli, że nie wyświetla komunikatu na desce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 17:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 260
Lokalizacja: Szczecin
Kolego miałem coś podobnego ale w e39 diesel, Kilka razy zdarzyło mi się tak, postawiłem samochód, za 10min chcę go włączyć i nie da rady, potem za jakieś 30min zapalił, i tak kilka razy, nie codziennie ! Pojechałem na kompa wykazało 2 błędy coś od pomp (za niskie ciśnienie) wykasował błędy i był spokój, potem jak rozładował mi się akumulator i odpalałem z drugiego auta znów miałem ten sam problem, pojechałem jeszcze raz i co się okazało te same 2 błędy. Skasowałem ponownie i do dzisiaj tzn. Pół roku mam spokój. Nie wiem do końca czy spowodowane były odpalaniem z drugiego akumulatora ale jak na razie kupiłem drugi aku i tak jak mówię nie odpalałem już z drugiego i na razie bogu dziękować spokój.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 18:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Bez porządnej diagnostyki to jak szukanie igły w stogu siana.
Zczytanie błedów to żadna diagnostyka. Niech Ci sprawdza bieżące odczyty, w szczególności ciśnienia z CR.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 18:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Po diagnostyce kompem kolega poinformuje nas że .................... obstawiam " czujnik halla" do wymiany.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Chłopaki dzięki za wszystkie odpowiedzi na mój post. Jak tylko naprawię, napiszę co to było.. A jeśli ktoś jeszcze może się wypowiedzieć na ten temat, bardzo proszę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 19:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
Zrób diagnostykę komputerową i wszystko się rozjasni:) - u mnie był to czujnik położenia wałka rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Witam, już po krzyku. Dla zainteresowanych na przyszłość: Diagnostyka komuterowa pokazała 2 błędy: RAIL PRESSURE CONTROL VALVE, i RAIL PRESSURE LOW DURING ENGINE START. To był zawór regulacji ciśnienia paliwa w pompie wstępnej. Koszt w ASO 550zł, wymieniłem sobie sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 21:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
A jednak nie po krzyku.. Dalej nie pali:( Zauważyłem jedną prawidłowość. Samochód zapala pod warunkiem, że włączy się po przekręceniu stacyjki (przed uruchomieniem rozrusznika) pompa ciśnienia wstępnego. Jest ona umiejscowiona pod samochodem, słychać delikatne buczenie. Jeśli pompa się nie włączy, auto nie zapala. Wyeliminowałem już awarię samej pompy, podłączając pod jej przewody zasilające żarówkę. Ta pompa nie zawsze dostaje prąd. I teraz pytanie do Was drodzy użytkownicy BMek.. CZY KTOŚ WIE, CZEMU TA CHOLERNA POMPA NIE ZAWSZE DOSTAJE PRĄD???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 15:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Dziwna sprawa..
Ja kiedys u mnie sprawdzałem ile ta pompa bije cisnienie jak przekrecisz kluczyk a nie zapalasz i wyszlo mi ok 40 sekund.....ale dla czego nie podaje pradu...
Napisz koniecznie jak dojdziesz co dolegało bestiii....
POzDrO

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Czuli utopiłeś 550zł za zawór regulacji ciśnienia paliwa w pompie wstępnej. Błędy które były wygenerowane pochodziły właśnie z pompki przetłaczającej pod autem. Nie dawała odpowiedniego ciśnienia, bądź nic nie dawała.
Trzeba poszukać w przekaźnikach jeśli mówisz że pompa jest sprawna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Jedno jest pewne... Jak tylko pompa się włączy, auto zapala od razu. Diagnostyka jest tu bardzo utrudniona, bo bestia jak tylko poczuje kawałek mechanika, to pali jak złoto. Nie ma reguły. Czasem chodzi przez 2 dni bez żadnego problemu, a przez 2 kolejne świruje. Nie chcę wstawiać go do ASO, bo oni kasują za każde 10minut roboty 18zł:), szukam diagnosty, który podszedłby do tematu z głową.. Znacie jakiegoś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 20:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Przejeb :cenzura:
Ale osobiście polece mechanicora z wojkowic. Koleś jest naprawde przejebany...zna sie w temacie mi pomugł od kopa a wielu cweli(w tym pan bm-cars mysłowice naprzeciw giełdy :mur: )za nic nie mogli dojsc co jest grane w mojej buni. Nie polecam wogóle tego pana chyba że macie dużo pieniedzy i drugi pojazd do jazdy...bez komentarza
POLECAM;wojkowice miniesz ala rynek po lewej rece za górką tel; 500064454
czasam ciezko sie do niego dodzwonic
Napewno ci pomoze :super:


Ostatnio edytowano 19 sierpnia 2009, 14:03 przez Jasiu 1979, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 13:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Dzięki kolego. Dzwoniłem do zakładu w Wojkowicach, niestety Pan który odebrał to kawał chama.. Nie chciał w ogóle słuchać o problemie, powiedział tylko że można odstawić samochód, po czym w nieładny sposób zakończył rozmowę.. NIE POLECAM, z chamami się nie współpracuje!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ...........
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 18:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Kable od tej cholernej pompki muszą gdzieś iść. Przedzwoń kabelki żeby dojść do jakiegoś przekaźnika, może sie wiesza albo ma przepalone styki. Przydałby sie schemacik.

pozdrówki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 19:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
jak masz immo to może on pierdoczy sprawe i nie zawsze chwyta

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 19:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
_VIRUS_ napisał(a):
jak masz immo
obstawiam że ma :P

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL