wnukus napisał(a):
Podepne sie pod temat.
Ja mam maly proble w e34 z podswietleniem tzn co jakis czas zaczynaja migac kontrolki tzn zegary, podswieltlenie klimy itp itd. Jesli poruszam pokretlem do podswietlenia lub wlacze/wylacze swiatla problem znika jednak co jakis czas sie to pojawia. Wie ktos jak temu zaradzic?
ja w swoim E34 znalazłem przyczynę problem opisuję
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... b&start=30cytuję
"
flash napisał(a):
przelacznik kierunkow nie ma na 100% z tym nic wspolnego, napiecie sie musi tracic albo przed albo po regulatorze, moze jakies kable wam dyndaja i zwieraja sie na chwilke? macie orginalne wtyczki do radia? czy ktos cial kable i dorabial ISO? tam tez idzie podswietlanie i moze jest zle zaizolowane.
kolego flash chyba jednak ma !! w końcu doszedłem co jest powodem tej dyskoteki, niestety musze trochę z lutownicą powalczyć z przewodem masowym 6 (włącznik świateł), jest w narażonym na uszkodzenie (drgania) w miejscu, w którym jest zamontowany, jest doginany do góry (możecie to zaobserwować po wyjęciu wyłacznika) przez wyprofilowanie całej deski, na przełączniku wyciągniętym na zewnątrz wszystko jest ok po montażu na miejsce to samo, więc tylko wymiana kawałka przewodu przy wtyczce
na początku myślałem że to styki wtyczki, przeczyściłem i to samo więc po kolei kabelek po kabelku (jest ich tam 13), doszedłem do masa 6 i bingo, dlatego też znika oświetlenie kokpitu i np świateł awaryjnych, a włączając kierunek popłynął moze ciut większy prąd i załapywało (drugi węzełek na schemacie 15)


w końcu na coś się przydało "Sam naprawiam samochód" BMW serii 5"
ale problemem nie był przewód masowy 6 jak mi się wydawało tylko regulator oświetlenia niestety miałem pecha bo na dwóch miałem identycznie i wykluczyłem ten problem ale błędnie teraz wypiąłem wtyczkę zrobiłem zworkę i pełen sukces nic nie miga
więc najprościej zacząć od zworki zamiast regulatora,
P.S. teraz poszukam używanego sprawnego regulatora
kokos87 napisał(a):
moglby mi ktos przyblizyc bardziej ktore przewody nalezy spiac na krotko zeby to ustrojstwo swiecilo?
są trzy spiąć musisz dwa szare bez masowego (brązowego)kokos87 napisał(a):
są trzy spiąć musisz dwa szare bez masowego (brązowego)
wymontowalem caly wylacznik swiatel i mam tylko jeden szaru i wtyczka z pinami od 1 do 12,ktore dokladnie pina mam zewrzec zeby swiecilo na stale?mowa tu o e30
chodzi o piny przy regulatorze oswietlenia