BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 20:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E92] Co trzeba wymienc w 325d zeby mial osiągi jak 335d?
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 23:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Gdansk
Siemka, mówiąc prościej chciałbym ustalić jedną rzecz. W bmw e92 325d pojemność wynosi 2993, czyli tyle co w 335d. Różnica w mocy jest oczywista (325d = 197KM, 335d = 286KM).
Czy to oznacza, że 325d można bez problemu zwykłym programem podkręcić do 286KM bez ryzyka, że będzie to szkodliwe dla silnika? I czy wystarczy zmienić tylko program czy coś jeszcze wymaga wymiany??? Jaki może być koszt podkręcenia 325d do 335d (czyli programu, 2 sprężarek + ???) ?
dzięki za info....


Ostatnio edytowano 19 sierpnia 2009, 20:06 przez Mati_GDA, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 07:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
335d jest na 2 sprężarkach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 325i i 325d czy da się to zchipowac?
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 08:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Mati_GDA napisał(a):
P.S. podobna sytuacja ma miejsce z benzyna w 325i...


325i ma silnik wolnossacy, a 335i z dwoma turbinami. Silniki, o ktorych myslisz roznia sie duzo bardziej niz tylko oprogramowaniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 09:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
a tak wogóle to w temacie pytasz o jedne auta a w treści o zupełnie inne :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 19:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Gdansk
W treści pytam o te same auta, które są w temacie... Czyli jak zrobić z 325d 335d? :)

Pytam czy ktoś wie co dokładnie trzeba zmodyfikować w 325d żeby miało takie same osiągi jak 335d. Jak narazie wiem o 2 sprężarkach i o zmianie programu.... co jeszcze?? I jaki może być koszt takiej modyfikacji?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 20:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Oprócz mechaniki należy zmienić emblemat na tylnej klapie. Nie jest drogi.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 21:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Mati_GDA -> cwaniaczku, zmieniłeś już nazwę tematu :) Było dokładnie tak " 325i i 325d czy da się to zchipowac? "
Wracając do tematu 325d od 335d na pewno róznią się turbosprężarkami, a co za tym idzie ich sterowaniem, układem dolotowym, wydechowym i ECU. Musiałbyś pogrzebać, bo być może inne są wtryski, sprzęgło i bebechy silnika takie jak wał, korby, panewki itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 21:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
mam prostszy sposob
1-sprzedajesz 325
2-kupujesz 335 :D
kliknij pomogl

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 22:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Mati_GDA napisał(a):
W treści pytam o te same auta, które są w temacie... Czyli jak zrobić z 325d 335d? :)

Pytam czy ktoś wie co dokładnie trzeba zmodyfikować w 325d żeby miało takie same osiągi jak 335d. Jak narazie wiem o 2 sprężarkach i o zmianie programu.... co jeszcze?? I jaki może być koszt takiej modyfikacji?


Wymienic silnik i skrzynie, bo poza blokiem niewiele czesci jest wspolnych... koszt modyfikacji bedzie wiekszy niz doplacic do ceny 335d i nie wiem czy jest ktokolwiek w Polsce kto cos takiego zrobi solidnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: 525d a 535d
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 19:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Witam, osobiście jeżdżę 535d 272KM. E61. Różnice między 525d a 535d są wbrew pozorom bardzo duże.Troche się tym interesowałem przed zakupem, bo rozważałem tez zakup e61 w wersji 530d 218KM.

Wersja 535d różni się od 525d i 530d:

1.inne tarcze przednie (większe), sa tez dwa razy droższe od 530d (nawiasem takie same jak w 550i)
2. inne klocki z przodu - większe tez dwa razy droższe.
3. inny filtr powietrza (większy kwadratowy a nie prostokątny jak w 530d,525d), choć na allegro błędnie piszą że pasuje niby do wszystkich diesli - ale wierzcie mi - jest inny
4. całkiem inne wtryski choć wizualnie niby podobne
5. zawieszenie jest inne (535d) są standardowo niższe o 4cm od zwykłej 530d
6. koła w związku z hamulcami nie wejda mniejsze jak 17stki
7.dwie turbiny a nie jedna
8 inne węże łączące turbiny i doloty powietrza - wieksze
9.inny tłumik (większy , rury o wiekszej średnicy)
10, inny filtr cząstek stałych
11, inny program, inne komputery
12 podobno też korbowód, panewki, zawory też są inne, tzn z innych materiałów - mocniejszych)
13 skrzynia biegów też ponoć niby taka sama ale jednak inna z mocniejszych materiałów
14 no i nie ma wersji manualnej dla bmw 535d - tylko automaty
- nie wiem jak jest w serii 3.
15 napewno kolektor ssący jest taki sam :)))) górny plastikowy ten w którym klapki wylatują do środka silnika:))))

i pewnie cos jeszcze o czym nie wiem.Jak sobie przypomnę to dopiszę.

pozdrówki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 525d a 535d
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 02:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Gdansk
BARNABA napisał(a):
Witam, osobiście jeżdżę 535d 272KM. E61. Różnice między 525d a 535d są wbrew pozorom bardzo duże.Troche się tym interesowałem przed zakupem, bo rozważałem tez zakup e61 w wersji 530d 218KM.

Wersja 535d różni się od 525d i 530d:

1.inne tarcze przednie (większe), sa tez dwa razy droższe od 530d (nawiasem takie same jak w 550i)
2. inne klocki z przodu - większe tez dwa razy droższe.
3. inny filtr powietrza (większy kwadratowy a nie prostokątny jak w 530d,525d), choć na allegro błędnie piszą że pasuje niby do wszystkich diesli - ale wierzcie mi - jest inny
4. całkiem inne wtryski choć wizualnie niby podobne
5. zawieszenie jest inne (535d) są standardowo niższe o 4cm od zwykłej 530d
6. koła w związku z hamulcami nie wejda mniejsze jak 17stki
7.dwie turbiny a nie jedna
8 inne węże łączące turbiny i doloty powietrza - wieksze
9.inny tłumik (większy , rury o wiekszej średnicy)
10, inny filtr cząstek stałych
11, inny program, inne komputery
12 podobno też korbowód, panewki, zawory też są inne, tzn z innych materiałów - mocniejszych)
13 skrzynia biegów też ponoć niby taka sama ale jednak inna z mocniejszych materiałów
14 no i nie ma wersji manualnej dla bmw 535d - tylko automaty
- nie wiem jak jest w serii 3.
15 napewno kolektor ssący jest taki sam :)))) górny plastikowy ten w którym klapki wylatują do środka silnika:))))

i pewnie cos jeszcze o czym nie wiem.Jak sobie przypomnę to dopiszę.

pozdrówki.



Dzieki bardzo, w 3kach jest chyba podobnie...
Czyli wychodzi na to, ze korzystniej doplacic i kupic 335d bo przerobki beda kosztowac tyle co pol auta :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 525d a 535d
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 02:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Gdansk
BARNABA napisał(a):
Witam, osobiście jeżdżę 535d 272KM. E61. Różnice między 525d a 535d są wbrew pozorom bardzo duże.Troche się tym interesowałem przed zakupem, bo rozważałem tez zakup e61 w wersji 530d 218KM.

Wersja 535d różni się od 525d i 530d:

1.inne tarcze przednie (większe), sa tez dwa razy droższe od 530d (nawiasem takie same jak w 550i)
2. inne klocki z przodu - większe tez dwa razy droższe.
3. inny filtr powietrza (większy kwadratowy a nie prostokątny jak w 530d,525d), choć na allegro błędnie piszą że pasuje niby do wszystkich diesli - ale wierzcie mi - jest inny
4. całkiem inne wtryski choć wizualnie niby podobne
5. zawieszenie jest inne (535d) są standardowo niższe o 4cm od zwykłej 530d
6. koła w związku z hamulcami nie wejda mniejsze jak 17stki
7.dwie turbiny a nie jedna
8 inne węże łączące turbiny i doloty powietrza - wieksze
9.inny tłumik (większy , rury o wiekszej średnicy)
10, inny filtr cząstek stałych
11, inny program, inne komputery
12 podobno też korbowód, panewki, zawory też są inne, tzn z innych materiałów - mocniejszych)
13 skrzynia biegów też ponoć niby taka sama ale jednak inna z mocniejszych materiałów
14 no i nie ma wersji manualnej dla bmw 535d - tylko automaty
- nie wiem jak jest w serii 3.
15 napewno kolektor ssący jest taki sam :)))) górny plastikowy ten w którym klapki wylatują do środka silnika:))))

i pewnie cos jeszcze o czym nie wiem.Jak sobie przypomnę to dopiszę.

pozdrówki.



Dzieki bardzo, w 3kach jest chyba podobnie...
Czyli wychodzi na to, ze korzystniej doplacic i kupic 335d bo przerobki beda kosztowac tyle co pol auta :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ....
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 18:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Nawet dysponując gotówką na te wszystkie przeróbki to ciężko będzie znaleźć w Polsce odpowiednią osobę, która by sie tego podjęła.Wynika to z tego,że jeszcze za mało aut jeździ z tymi silnikami:((. A praktyka czyni mistrza. Ja bym dał sobie na razie spokój i spokojnie odłożył kasiorke na mocniejsze autko.:))))

pozdrówki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 18:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Mati_GDA napisał(a):
1.inne tarcze przednie (większe), sa tez dwa razy droższe od 530d (nawiasem takie same jak w 550i)


W E60 525d po lifcie tez już są większe tarcze, min felga 17"

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL