BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 10:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] ledwo działająca elektryka
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Stalowa Wola
mam taki problem z dnia na dzień bunia strzeliła mi focha ;/
mianowicie najpierw zauważyłem że nie chca mie sie drzwi z centralnego zamknac wiec musiałem wyciągnąć radiao :zly:
po powrocie do auta otorzyłem sobie szyberek oraz okna pechc ciał że zaczeło padać i zamknąc ich nie mogłem co nabawiło mnie nie lada wysiłku by nie zrobic basenu w srodku
mniejsza z tym czy wiecie co na to poradzić

problem: raz działający raz nie nie wiem od czego to zależy w sumie na zimnym działa jak jade to po jakimś czasie pada elektryka
- nie działaja mi wycieraczki
- nie działa mi szyber
- nie działają szyby
- nie działa mi radio
- nie działa centralny zamek

wszysko dzieje sie w jednym momęcie poprostu wygląda tak jak by nie było zasilania
tak myśłe że może to być kwestia modułu ale czy te wszyskie podzespoły podpięte sa pod ten sam moduł może ktos miał taki problem i wie jak go rozwiązać
aha i wie ktoś może który moduł jest odpowiedzialny za te usterki wypisane powyżej najlepiej jakiś schemat by sie przydał

ps. dodam że przepatrzyłem wszystkie bezpieczniki wszystkie sa wporzadku nawet te pod kanapa z tyłu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: tak mi się zdaje
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 22:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Już chyba był taki temat na forum.
Z akumulatora pod siedzeniem z plusowej klemy wychodzi kabel i idzie do głównego bezpiecznika tam lubią się poluzować śrubki lub przepalić, raz styka raz nie.
Sprawdź to może to to.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 22:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Moze tez masa ci zaśniedziała.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 23:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
kamillo_19 napisał(a):
Moze tez masa ci zaśniedziała.

masa? ole od czego masa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 12:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
andrzej520 napisał(a):
masa? ole od czego masa?


Masa akumulatora.Masz kabel plus i minus.Minus to masa. :ok:

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 19:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jeżeli auto odpala bez problemu to na pewno nie jest to wina masy.
Bodajże pod kierownicą masz przekaźnik który odpowiada za działanie szyb i szyberdachu. Przeważnie jego uszkodzenie powoduje objawy jak u Ciebie.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 19:09 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Pod tylnim siedzeniem znajduje się akumulator a w jego pobliżu na jednym z grubszych przewodów koloru czerwonego, będącego zasilaniem tylnej części instalacji i modułów, znajduje się czarna puszeczka z bezpiecznikiem o amperarzu 80A.
Prawdopodobnie jest przepalony i z ledwością styka, lub wszystko w okół niego wygniło.

Zrób z tym porządek.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 21:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Stalowa Wola
ja aku mam z przodu auta a patrzyłem na tn grubhy kabel i on jest przymocowany tam na śrubkach nie widać by coś tam przygnite było albo coś
a możliwe że to coś z modułami?
a gdzie jest ten bezpiecznik co mówisz 80 A?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 21:28 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Zatem od klemy plusowej akumulatora masz baciora na rozrusznik i przykręcony jest cieńszy ale również grubiutki przewód dla tylniej elektryki
I na tym przewodzie musi być czarna puszeczka, gdzieś koło dzwona w której znajduje się 80 amperowy bezpiecznik. Taka blaszka aluminiowa (przykręcana) długości 4 cm i szerokości na 0,8 mm.
Zasilanie na tylnią część elektryki auta musi być po bezpieczniku.

Jeśli ten bezpiecznik jest dobry, to w górę dźwigaj dywanik pod nogami pasażera za fotelem kierowcy i obejrzyj dokładnie wiązkę instalacji. Są na wiązce dwa potężne węzły przewodów, owinięte izolacją. Rozwiń je i przyjrzyj się punktom węzłowym, czy nie wygniły.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Stalowa Wola
ja aku mam z przodu auta a patrzyłem na tn grubhy kabel i on jest przymocowany tam na śrubkach nie widać by coś tam przygnite było albo coś
a możliwe że to coś z modułami?
a gdzie jest ten bezpiecznik co mówisz 80 A?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 22:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Czytałeś co napisałem ? Czy mimowolnie skopiowałeś własny tekst ?

Pod maską, koło dzwona w niedalekiej odległości od akumulatora.

No chyba, że go ktoś wyrzucił już wcześniej i jesteś teraz pozbawiony bezpiecznika

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 20:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Stalowa Wola
nie niechcący odświerzyłem stronke i mi wbiło ten sam post 2 raz dzięki za pomoc tak jak pisałeś wymieniłem tą blaszke z puszki od bronksa wyciołem i działa jak ta lala ;p;
a Tobie koleszko klikam pomógł ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 20:51 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
No to dobrze.

Bo już się obawiałem, że coś mi się ubzdurało z tym bezpiecznikiem ;)


No i Dzięki :)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL