BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 czerwca 2025, 00:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Układ zapłonowy - silnik pracuje na 4-5 cylindrach
PostNapisane: 9 września 2009, 00:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Witam, nadszedł moment w którym moje "bm" odmówiło współpracy. Mój problem polega na tym iż od czasu do czasu wyraźnie da się odczuć odłączanie cylindrów od pracy (m52b20), charakteryzuje się to nierówną pracą silnika pod obciążeniem i na biegu jałowym, brakiem mocy, "równomiernym" :wstyd: przerywaniem.
Auto jest multi paliwowe, nie ma różnicy czy jadę na podtlenku lpg czy na PB.
Silnik brzmi jak stara amerykańska V8. :rotfl:
Byłem na komputerze i oto co mi wypluło (inpa):

Prosił bym o pomoc w rozszyfrowaniu tej zagadki, podejrzewam że chodzi o cewki zapłonowe, ale nie chce strzelić niepotrzebnej gafy i czekam na wasze sugestie :)

-------------------------------------------------------------
RESULT: 7 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
2 Ignition Cylinder 4
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 672.00 rpm
engine load 81.71 mg/Stroke
spark plug timing low 0.00 ms
spark plug timing high 0.00 ms
interrupt
defect code stored after filtering
Error present
Static error
-------------------------------------------------------------
29 Ignition Cylinder 1
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 672.00 rpm
engine load 81.71 mg/Stroke
spark plug timing low 0.00 ms
spark plug timing high 0.00 ms
interrupt
defect code stored after filtering
Error present
Static error
-------------------------------------------------------------
31 Ignition Cylinder 5
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 672.00 rpm
engine load 81.71 mg/Stroke
spark plug timing low 0.00 ms
spark plug timing high 0.00 ms
interrupt
defect code stored after filtering
Error present
Static error
-------------------------------------------------------------
210 ignition failure at more than 2 Cylinder
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 672.00 rpm
engine load 87.15 mg/Stroke
Engine temperature 96.94 degrees C
Battery Voltage 13.87 Volt
emission related malfunction
defect code stored after filtering
Error present
Static error
-------------------------------------------------------------
30 Ignition Cylinder 3
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
oxygen sensor voltage 1 0.41 Volt
engine load 81.71 mg/Stroke
spark plug timing low 0.00 ms
spark plug timing high 0.00 ms
interrupt
defect code stored after filtering
Error present
Static error
-------------------------------------------------------------
3 Ignition Cylinder 6
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 672.00 rpm
engine load 81.71 mg/Stroke
spark plug timing low 0.00 ms
spark plug timing high 0.00 ms
interrupt
defect code stored after filtering
Error present
Static error
-------------------------------------------------------------
1 Ignition Cylinder 2
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 672.00 rpm
engine load 81.71 mg/Stroke
spark plug timing low 0.00 ms
spark plug timing high 0.00 ms
interrupt
defect code stored after filtering
Error present
Static error
=============================================================

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 08:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
To wygląda jak sypnięcie się całego zapłonu bo wszystkie cewki maja błędy. Czy to czasem nie czujnik impulsowy DME.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 18:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
BetaBoy napisał(a):
Czy to czasem nie czujnik impulsowy DME.


tzn. Czujnik impulsów wału korbowego czy wałka rozrządu? Zdecydowanie za dużo tych czujników mam :)

Może ktoś jeszcze coś podpowie?
Jak wygląda praca silnika z uszkodzonym czujnikiem impulsów wałka rozrządu? i czy możliwe jest że w czasie jazdy wskutek wibracji rozłącza się Czujnik impulsów wału korbowego, przez co następuje przerywana praca silnika?

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 19:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
wypadają wszystkie cewki po kolei faktycznie można podejrzewać czujnik na wale
musisz na niego popatrzeć
wtyczka raczej nie bo jest pod kolektorem ale z samym czujnikiem może się coś dziać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 20:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
Miałem kiedyś podobny przypadek w M52. Waliło błędami wszystkich cylindrów. W moim przypadku auto mimo pracy na LPG czasem dostawało też PB. Z tad pracowała jak chciała a z tyłu był smród nie przepalonej PB mimo pracy na LPG. Jak się okazało winna byłą wiązka od sterownika LPG która sie przetarła o kant głowicy. Jeden z przewodów idący do listwy wtryskowej się przetarł i dotykał do masy. Załączały się wtryski i działy sie cuda. Moze U cIebie też winę ponosi instalacja elektryczna od LPG? Sprawdził by to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 16:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
I wyszło szydło z worka :) Autko śmiga jak trzeba :hurra:
Błędy cewek spowodowane były przez czujnik na wale, za tę sugestię dziękuję. Co do nieregularnej pracy silnika, winna okazała się wtyczka z wiązką pod OBD, była niedokręcona i luźno sobie latała :mur:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Układ zapłonowy - silnik pracuje na 4-5 cylindrach
PostNapisane: 30 czerwca 2010, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Kielce
Odświerzę temat. Od dwóch lat borykam się z niedoborem mocy silnika M52B28. Po podpięciu pod kompa był m.in. błąd czujnika położenia wału, ale po wykasowaniu nie powtórzył się. Pozostałe błędy to: przepływomierz (zamontowałem nowy VDO SIEMIENS); czujnik wałka rozrządu (zamontowałem nowy VDO SIEMIENS); sonda lambda (też użyłem nowej NGK z przewodami i wtyczką). Błędy się nie powtarzają (sporadycznie błąd sondy, ale bardzo rzadko).
Po tych wymianach troche lepiej jeździ. Na hamowni wyszło 177KM i 255Nm. Kiepsko.
Sporo szukam na forach na ten temat i dużo postów sugeruje czujnik położenia wału.
Dziś byłem na kompie i oto takie błędy:
203 FUEL TRIM LIMIT BANK 2
Program rozwinął ten błąd i wyświetlił:
ERROR FREQUENCY: 1
LOGISTIC COUNTER:40

Wszystko mnie pcha na ten czujnik położenia wału i tu pytanie: czy moje przypuszczenia rozwieją się, gdy zamontuje nowy czujnik, czy sprawdzę jakoś ten???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Układ zapłonowy - silnik pracuje na 4-5 cylindrach
PostNapisane: 30 czerwca 2010, 19:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
203 to sonda regulacyjna bank2 poza limitem
szkoda że nie popatrzyłeś na jej pracę na live data
oporność czujnika na wale 1,3ohma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Układ zapłonowy - silnik pracuje na 4-5 cylindrach
PostNapisane: 2 lipca 2010, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Kielce
Jest u mnie sonda regulacyjna?
Co do czujnika położenia wału. Są trzy przewody we wtyczce: czerwony, żółty i biały. Na których mierzyć oporność? Mierzyłem tak wstępnie i na przewodach czerwony i biały przy skali omomierza 20M była wartość 12,02. Czy przy pomiarze czujnik trzeba zdemontować, czy wystarczy wyjąć wtyczkę?
Dodam, że na 30tys. które przejechałem był czas, że auto przyspieszało b. dobrze. Trwało to jakieś 5 km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Układ zapłonowy - silnik pracuje na 4-5 cylindrach
PostNapisane: 3 lipca 2010, 12:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
kajojina napisał(a):
Jest u mnie sonda regulacyjna?

sondy przed katalizatorem to sondy regulacyjne
które maja bezpośredni wpływ na skład mieszanki
w Twoim aucie są dwie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Układ zapłonowy - silnik pracuje na 4-5 cylindrach
PostNapisane: 3 lipca 2010, 12:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
ryszard55 napisał(a):
Są trzy przewody we wtyczce: czerwony, żółty i biały. Na których mierzyć oporność?

czy na pewno zdjąłeś wtyczkę od czujnika wału?
a nie od wałka rozrządu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Układ zapłonowy - silnik pracuje na 4-5 cylindrach
PostNapisane: 5 lipca 2010, 07:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Kielce
Na pewno zdjąłem wtyczkę czujnika położenia wału.
Pod kolektorem są 2 gniazda. Pierwszy od chłodnicy to czujnik wałka rozrządu, a drugi to położenia wału. Jak i które styki zmierzyć???
Przeszukując fora, dochodzę do wniosku, że coś zakłóca dobór odpowiedniej mieszanki. Spróbuje sam poszukać tzn. z pomocą ludzi, którzy są zarejestrowani na bmw-sport.pl
Zastanawiają mnie jeszcze wskazania przepływomierza. Na wolnych obrotach wskazuje 9, a przy pełnym obciążeniu wskazuje 80. Ktoś zasugerował, że te odcyty są za małe, że powinno wskazywać więcej. Przepływomierz mam nowy VDO SIEMIENS. Ewentualne nieszczelności usunięte.
Jeszcze ktoś inny zaproponował mi, żeby jechać do braci Jagiełło do Łodzi. Póki co jestem w kropce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL