BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 14:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem 535i na automacie
PostNapisane: 30 września 2009, 14:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
Panowie kupiłem parę dni temu 535i na automacie, autko naprawdę ładnie się sprawowało przez około tydzień, teraz zaczynają się dziać dziwne rzeczy, konkretnie zaraz po zakupie wracając do domu, około 300km. stanąłem na stacji i po zgaszeniu silnika wyskoczył mi komunikat "Check engine oil level" trochę się zdziwiłem ale poszedłem na stację, odczekałem jakieś 10 minut i sprawdziłem stan oleju, okazało się że stan jest wporządku, wsiadłem więc i pojechałem, po kilku kilometrach na zegarach się pojawił komunikat "Check coolant level" i wtedy już zwariowałem... zjechałem na stcję, zatankowałem i znowu odczekałem jakiś czas i sprawdziłem stan płynu, który był wporządku i olej też odrazu sprawdziłem ponownie, było ok. Teraz za każdym razem kiedy gdzieś jadę i gaszę silnik to pojawia się ten komunikat o stanie oleju, zawsze sprawdzam ale jest ok. Wczoraj miałem niewielką trasę około 60km w jedną stronę, kiedy wracałęm do domu dostałem pilny telefon i musiałem się spieszyć do domu więc miałem okazję troszeczkę ostrzej pojechać moim nowym cacuszkiem ale niestety kiedy wyprzedzałem i droga była pod górę i skrzynia redukowała i wchodziła na wyższe obroty to po chwili takiej jazdy zauważyłem że temperatura na wskaźniku znacznie wzrosła, kiedy popuściłem gaz i uspokoiłem jazdę temperatura opadła i było wporządku, co może być grane? Dzisiaj byłem na kompie ale nie wykazało ani jednego błędu... :zdziwko:

_________________
BMW (Bardzo Mądry Wybór)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 16:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Rosnaca temperatura moze byc spowodowana uszkodzonym termostatem, ktory otwiera/zamyka nieprawidlowo duzy obieg.
Najbardziej pesymistyczna mozliwosc to uszkodzona uszczelka glowicy. Silnik moze pompowac cisnienie do ukladu chlodzenia, przez co sie zapowietrza i wychodza objawy jakie opisales. Po odczekaniu, odpaleniu uklad sie odpowietrza samoczynnie i jest wszystko ok.
Sprawdz czy nie masz oleju w plynie chlodniczym oraz czy nie ma tzw masla na korku wlewu oleju.

Check engine oli level - czujniki potrafia sie sypac, wiec jezeli poziom oleju jest ok to trzeba sprawdzic czujnik.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 17:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
mój znajomek ma identyczne komunikaty już od dwóch lat... I wszystko jest w porządku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 18:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
Zaczęły się też jakieś dziwne cuda z automatem dziać, przy zmianie biegów czuć czasem szarpnięcie, czasem jak dodaję gazu to słyszę jakby trochę wyła, a nie dodaje gazu jak powinna. Dziwne że na kompie nie wykazało żadnych błędów, nawet tych związanych z komunikatami o leju czy płynie...

_________________
BMW (Bardzo Mądry Wybór)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 18:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Koniecznie wymień olej w automacie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 18:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Pierwszą rzeczą,którą należy sprawdzić z układu chlodzenia i najłatwiejszą jest visco. Sprawdż czy załącza się visco.Przy dużym obciążeniu silnika i np.w połączeniu z brudną chłodnicą(gorszy przepływ powietrza) niesprawne visco może być przyczyną przegrzewania silnika także w czasie jazdy.
Termostat- kontroluj jaką temperaturę ma dolny wąż,ten od termostatu.Czy jest i kiedy chłodny,ciepły czy gorący? na tej podstawie można wyciągnąć wnioski o jego pracy.Czy wskazówkę temp. masz w pionie i np. jak jedziesz z górki hamując silnikiem nie spada?
Uruchom sobie KTMP -test nr 7 czyli cyfrowy wskażnik temperatury,to pomocna informacja i obserwuj jaką masz temp. i w jakich warunkach.
Sprawdż jakość płynu zwłaszcza teraz przed zimą,powinno być ok.-35 st C zamarzania.
W ogóle w pelni sprawny układ chłodzenia to w silnikach BMW absolutnie podstawowa sprawa.Kto tego nie pilnuje ma lub będzie mieć kłopoty, więc warto temu zwłaszcza po zakupie auta poświęcić sporo uwagi.
Oczywiście uszczelka może być przyczyną,ale na razie o tym nie myśl bez sprawdzenia elementów układu. :)

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 19:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Zdzira 850I, ma chyba racje. A poziom oleju w skrzyni jaki jest?

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL