BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 22:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Kocie, popieram to co napisaleś w 100%

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 22:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
no niestety ja mam inne zdanie
dziwne ze wiekszosc z ludzi co tak popiera lpg jak szuka samochod dla siebie to z zastrzeniem ze bez lpg bo wola sami zalozyc ,o co chodzi?
wychodze z zalozenia ze jak nie stac mnie na jazde 4,4 to kupuje 1,6 i tez sie ciesze bo skoro nie stac kogos na zalanie paliwa do 4.4 to jak ma byc go stac na utrzymanie v8
jakbym robil wielkie przebiegi roczne to bym kupil diesla a nie robil dziury i przeciagal weze przez pol samochodu
nie mam nic do ludzi co maja gaz - to jest ich sprawa
ja nie mam ,nie mialem i pewnie miec nie bede
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 09:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
tomasz86 napisał(a):
dziwne ze wiekszosc z ludzi co tak popiera lpg jak szuka samochod dla siebie to z zastrzeniem ze bez lpg bo wola sami zalozyc ,o co chodzi?


Prosta sprawa - o dobrego fachowca u nas nie łatwo - podobnie wolałbym kupić auto z przetartym bokiem niż ze szpachlą.

tomasz86 napisał(a):
wychodze z zalozenia ze jak nie stac mnie na jazde 4,4 to kupuje 1,6 i tez sie ciesze bo skoro nie stac kogos na zalanie paliwa do 4.4 to jak ma byc go stac na utrzymanie v8


Bzdura. Czym się różni E34 520i od E34 540i ???? Czym się różni E36 316i od 328i???

Nagle stąc mnie na wahacz do 520 i 316 a do V8 i R6 już nie??? Chyba się poplątaliśmy? Chyba że mówimy o tarczach do 316 za 80 zł a do 328 za 130zł....

A jak Ciebie cieszy tak samo jazda V8 jak 1.6 to masz rację nie kupuj V8.

tomasz86 napisał(a):
jakbym robil wielkie przebiegi roczne to bym kupil diesla a nie robil dziury i przeciagal weze przez pol samochodu


Jasne diesel ma swoje zalety i... wady. Lepiej zrobić dwa otwory we wnęce koła niż wydać na dwumas w dieslu 3tys zł? A jak padnie 2 razy? A jak padną wtryski ? Regeneracja 3tys zł? I dlaczego 530d w mieście pali prawie 10l a 540i V8 17l LPG??? Co się bardziej opłaca i co daje większy fun? Co ma lepszy dźwięk?

tomasz86 napisał(a):
nie mam nic do ludzi co maja gaz - to jest ich sprawa
ja nie mam ,nie mialem i pewnie miec nie bede


Ja nikogo nie namawiam. Sam namówiłem kolegę z pracy na Octavie w dieslu zamiast Passata w PB + LPG. Ale octavia pali mu 5.0 w trasie (odwiedza rodziców 250km od wawy) A mieście 7.5. Zrestą w 6 miesiecy zrobił raptem 12 tys km :) Więc u niego inwestycja w LPG by się nie zwróciła przy sprzedaży auta - a tak kupił nie dokłada i sprzeda lepiej (jak mu się znudzi)

Dodam że szukałem ostatnio terenówki. (Hilux, Pickup, L200) i jak nic piszą diesel 2.4 pali do 12l w mieście w zimie i więcej... Kupiłem PB+LPG.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 12:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
Jak już wspomniałem w innym wątku- gaz jest też bardziej ekologiczny, wiem że to nie jest specjalnie modne w naszym kraju z tego powodu, ale dla w/w niemców czy włochów myślę że jakieś znaczenie ma.

Co do 1,6 kontra 4,0 v8, jeździłem palio 1,2- po wycieczce Warszawa-Kraków, wysiadałem i czułem się jak po niezłym zachlaniu, w e34 po dwa razy dłuższej trasie, mogę spokojnie jeszcze skoczyć na rower czy imprezę.


Co do diesela w terenówkach, jeździłem frontierą, jazda mieszana od śnieżnych zasp po miejską dżunglę i spalanie ok 9-12 zimią, 8-11 latem.

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 12:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
KotSylwester napisał(a):
Nagle stąc mnie na wahacz do 520 i 316 a do V8 i R6 już nie??? Chyba się poplątaliśmy? Chyba że mówimy o tarczach do 316 za 80 zł a do 328 za 130zł....

A jak Ciebie cieszy tak samo jazda V8 jak 1.6 to masz rację nie kupuj V8.

mialem 540 przez pol roku i nikt mi nie powie ze jest to tani w utrzymaniu samochod
jak samochod nie chcial odpalic to przyjechali mechanicy i rozlozyli rece bo nie wiedzieli co sie zepsulo :/ w v8 nie ma miejsca zeby upchnac reke ciezko cos zrobic samemu
Cytuj:
Jasne diesel ma swoje zalety i... wady. Lepiej zrobić dwa otwory we wnęce koła niż wydać na dwumas w dieslu 3tys zł? A jak padnie 2 razy? A jak padną wtryski ? Regeneracja 3tys zł? I dlaczego 530d w mieście pali prawie 10l a 540i V8 17l LPG??? Co się bardziej opłaca i co daje większy fun? Co ma lepszy dźwięk?

siedzisz od lat na forum samochodow tez miales cala mase .....
wiesz ile kosztuje dwumas do 530v8 albo 540v8?? pewnie kolo 4 tys zl i tez tam sie znajduje jakbys nie wiedzial
mialem 330d i w londynie palila mi 10 l w korkach
wiesz ile za to palila 540v8 ? w korkach 27 l!! a 17 lpg w miescie wloz miedzy bajki bo 544 e39 pali po lublinie ktore nie jest duzym miastem 20l wiec po warszawie pali kolo 24

jezeli uwazasz ze gaz jest super to czemu nie zamontujesz do 6tki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 13:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
zawsze zamiast lpg możesz w piwnicy zmontować instalacje do produkcji destylatu i lać 70-80% alkochol do baku i też będziesz latał, a koszt produkcji to około 2-2,50 za litra

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 21:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
tomasz86 napisał(a):
jezeli uwazasz ze gaz jest super to czemu nie zamontujesz do 6tki?


Zaskakujące pytanie. Jaka wg.Ciebie jest odpowiedź???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 21:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
nie wiem
jest troche osob co 6tkami jezdzi na gazie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 06:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
tomasz86, dlatego że "zabytków" się nie modyfikuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 14
Lokalizacja: Skierniewice
Pozwolę się dołączyć do tej dyskusji i podzielić zdanie KotaSylwestra. Podam taki przykład: ja i mój brat w tym roku kupiliśmy sobie autka, ja e32 730lpg, on opla tigre 1,4 pb. Oba autka kosztowały podobnie. Wracając z Kętrzyna do Skierniewic(300km) na totalnym luzie okazało się że bunia spaliła 10l na 100km(real i jestem w stanie założyć się o dobrą flachę że to powtórzę:p) przy prędkościach 80-100km/h. I teraz zagadka: 1.domyślcie się kto więcej wydał na paliwo? 2 kto podróżował komfortowo? Więc proszę was bardzo nie trujcie, że gaz to zło, bo dobrze założony i wyregulowany pozwala podróżować komfortowo i przy okazji oszczędnie. Mam kolegę który już 4ty rok jeździ swoją e36 1,8 na lpg(mieszalnik) i dotąd żadnych większych problemów nie było. zasada jest jedna: o instalację trzeba dbać jak o każdy system w samochodzie. Jeśli ktoś tylko jeździ i nie chce mu się raz na jakiś czas " zajrzeć pod maskę" to niech się nie dziwi że coś się psuje. To tyle z mojej strony, dziex:D

_________________
moja piĂŞkna Barbara 730i ;)

http://i25.tinypic.com/jafa6g.jpg
http://i25.tinypic.com/rvk28n.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 67
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e39 sedan, e36 coupe
Kod silnika: M62TUB44, M52B28
Garaż: PITEC Power - auta na gaz
Sebuś napisał(a):
Było ''miljon'' razy...

Tyle że od e32 gdzie jest V12 - 12 cylinderków to trzeba tam założyć 2 instalacje LPG, tylko sekwencja. Chyba że lubisz przesiadywać dniami u gazowników..
Dwie instalacje, po jednej na stronę..

Czyli koszty 2x większe, i z tego co słyszałem to mało kto jeśli założył gaz do V12'tki, to rzadko się zdarza tak aby nie miał z tym problemów.. osbiscie bym się w to nie pakował więc odradzam



Przy wtryskiwaczach o sporej oporności e32 V12 można zrobić na sterowniku czterocylindrowym nawet.

Żaden problem.


Ostatnio edytowano 30 września 2009, 15:25 przez gustaw6666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 21:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
zgadza się ale trzeba to robić na instalacji której komputer zniesie bardzo niski opór połączonych wtryskiwaczy - instalacji która to zniesie "prądowo".

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 21:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Sebuś napisał(a):
MaRio-sKaTe napisał(a):
szczególnie na gazie



No WTF? Jeszcze wczoraj w innym dziale pisałeś że to czysta ekonomia..


Zgadzam się, gaz jest super + bardzo fajnie ekonomiczny i jestem jak najbardziej zwolennikiem, ale nie mów mi, że jazda 750i na gazie, to "prestige".

Dla mnie prestiż, to utrzymanie 750iL (E38) w idealnym stanie, 100% seria i jeżdżąc na benzynie 20k km rocznie, oczywiście bez półśrodków i oszczędzania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 12:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 67
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e39 sedan, e36 coupe
Kod silnika: M62TUB44, M52B28
Garaż: PITEC Power - auta na gaz
Dla mnie prestiż to latanie samolotem zamiast jeżdżenia samochodem. ;)

Może zapytam w taki sposób:

Co zapewnia wg Ciebie większy prestiż:

1. BMW 318 benzyna czy BMW 740 gaz?
2. Fiat Panda benzyna czy BMW 318 gaz?

W obu porównaniach koszty utrzymania nie odbiegają zbyt wiele od siebie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 13:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
MaRio-sKaTe napisał(a):
Dla mnie prestiż, to utrzymanie 750iL (E38) w idealnym stanie, 100% seria i jeżdżąc na benzynie 20k km rocznie, oczywiście bez półśrodków i oszczędzania.


I co dla Ciebie najlepsza rynku instalacja gazowa, dobrze założona (korek w odpowiednim miejscu i butla też) w jakimś stopniu oszpeci takowe 750 ?
Bo jeśli o mnie chodzi to zaoszczędzoną kasę wolałbym wydać w przyjemniejszy sposób niż wlanie jej do baku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 15:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
ludzie nie wiem po ile lat macie i ile samochodow mieliscie ale chyba jednego i drugiego niewiele
paliwo w przypadku bmw 740 to nie jest nawet 1/2 wydatkow
wiec o czym tu mowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 15:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 67
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e39 sedan, e36 coupe
Kod silnika: M62TUB44, M52B28
Garaż: PITEC Power - auta na gaz
To zależy ile się jeździ, kolego.
Przy 50 000 km rocznie gaz kosztuje ok 15 000 PLN/rok.
Więc daruj sobie podobne sformułowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 16:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
A myślisz, że na markowe części pójdzie mniej?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 17:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
tomasz86, Więc lepiej mieć wydatków 2 razy więcej? Z ekonomią kolego jesteś na bakier :) To znaczy że skoro Cię stać na kredyt mieszkaniowy nie warto kupować energooszczędnych żarówek, pralki i lodówki klasy A, oraz ekonomicznego ogrzewania? Żenada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 18:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
jiGsaw napisał(a):
A myślisz, że na markowe części pójdzie mniej?


Czyli zakładając benzynę będzie to 30tyś PLN rocznie. Skoro nie jest to nawet połowa wydatków to znaczy że bierzące naprawy i wymiany w E38 to więcej jak 30tyś PLN rocznie? :znudzony: Wliczając w to trzykrotne ćwiartkowanie i złote klamki?

Może ja jestem dziwny ale u mnie jakby nie patrzeć paliwo to podstawowy koszt utrzymania auta. Na przykładzie obecnego i poprzedniego E36 mogę powiedzieć że opłaty (OC), eksploatacja (płyny, hamulce, filtry, pierdoły, opony) i bierzące naprawy (wisko, paski, rolki, napinacze, luz na półosi, uszczelka dekla, czujnik cps, elektrozawór ogrzewania, alternator) to jakieś 3000PLN w pierwszym roku eksploatacji. Paliwo przez rok to jakieś 15000PLN.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL