BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Ojciec źlę podłączył węże do parownika
PostNapisane: 30 września 2009, 18:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
Witam, moj wspaniały Tata (chciał dobrze) chcial uszczelnic wąż przy parowniku bo troszeczke się pocił, uszczelnił super, bo nie cieknie - nic dziwnego, bo źlę podłączył.


Instalacja gazowa : Landi Renzo
Parownik : Landi Renzo Renzomatic
Zdjęcie podglądowe parownika : http://www.landi.it/repository/image/ri ... omatic.jpg


Wąż z wodą powinen być podłączony do tej złotej końcówki (mowię o górze parownika) a wąż z przepływomierza do tej srebrnej, a jest odwrotnie. Ojciec odpalił samochod z tymi źlę podłączonymi wężami - na benzynie chodził normalnie, 2,5tys obrotow i gasł, zainteresowalo mnie to i tez sprobowalem pare razy, po czym nagle z rury wydechowej zaczal wydobywac sie bialy dym. Zaznaczam iż samochód normalnie chodził na benzynie, a gasł przy próbie wrzucenia na gaz.

Teraz pytanie, co sie mogło stać i jak to mniej więcej naprawić. Nie ułożyłem jeszcze wężów tak jak to powinno byc, bo już jest ciemno.

Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 19:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
podpiął wodę ttam gdzie silnik zasysa gaz. Zassało płyn do komory spalania a gasł bo nie dostawał gazu. Podepnij węże normalnie i odpal. Możliwe że nic się nie stało tylko silnik się "zakrztusił" płynem a możliwe też że jest wręcz odwrotnie i np. skrzywił się korbowód jeśli auto zgasło po tym jak silnik zassał płyn. To że chodził na benzynie normalnie to nic bo wtedy nie zassał jeszcze płynu do komory spalania (zanim płyn przepłynął przez wąż i mikser to trochę czasu minęło. Odpal i będziesz wiedział co jest grane

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 20:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
A jaka to instalacja gazowa? sekwencja? czy 2 generacja?

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 21:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
COUPE napisał(a):
A jaka to instalacja gazowa? sekwencja? czy 2 generacja?

po reduktorze widać że to II generacja.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 21:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
To w takim razie, odkręć gumę przepływomierza wyczyść z niej oraz przy kolektorze pozostałości po tym płynie... Podłączaj normalnie przewody, i próbuj odpalać auto (na benzynie) pamiętaj o odpowietrzeniu układu...

(jeszcze przydało by sie wykręcić reduktor i go oczyścić)

Dobrze by było przed odpaleniem auta, powykręcać świece, i strzykawką w bardzo minimalnych ilościach do cylindrów wlać oleju silnikowego(którego ożywasz)
Oraz założyć klucz na wał korbowy, i przy wyłączonym zapłonie przekręcić go z 5razy po 360 stopni

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
upbeat napisał(a):
podpiął wodę ttam gdzie silnik zasysa gaz. Zassało płyn do komory spalania a gasł bo nie dostawał gazu. Podepnij węże normalnie i odpal. Możliwe że nic się nie stało tylko silnik się "zakrztusił" płynem a możliwe też że jest wręcz odwrotnie i np. skrzywił się korbowód jeśli auto zgasło po tym jak silnik zassał płyn. To że chodził na benzynie normalnie to nic bo wtedy nie zassał jeszcze płynu do komory spalania (zanim płyn przepłynął przez wąż i mikser to trochę czasu minęło. Odpal i będziesz wiedział co jest grane


To w takim razie silnik napewno zassał plyn, bo sam probowalem go przerzucic na gaz ( a u mnie przerzucenie nastepuje po osiagnieciu 2,5k obrotow ) i wtedy gasl pomimo ze sie dodawalo troche gazu, ale nie jestem pewny, czy ten wąż który ojciec źlę podłączyk zassał płyn zamiast gazu, bo on wcześniej był podłączony od przepływomierza , do bodajże silnika krokowego z landi renzo i z tego silniczka krokowego do parownika dopiero.

Jutro rozkrece i poskładam jak powinno i zobacze co jest grane, ale teraz auto na benzynie strasznie kopci na biało i nierowno pracuje, ale tłumacze sobie to tym, ze mogl zassac plyn i sie wypala teraz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL