citizen napisał(a):
Vermilion a byś wybrał run flat czy zwykłe ?? tak szczerze ? Bo w tej chwili mam run flat założone nie narzekam
Montuj RFT, jezeli nie narzekasz na twardosc RFT w lecie to zima tez bedziesz zadowolony.
variant napisał(a):
to tylko chwyt marketingowy

oprzyj sie na fizyce

Opierajac sie na fizyce, tarcie toczne to parametr, ktory nas interesuje. Jest opisany wzorem Ft = (f / R) * N , gdzie f to wspolczynnik tarcia, R promien kola, N sila nacisku. Tak jest w idealnym fizycznym swiecie i jak widac, tarcie nie zalezy od szerokosci opony. Jak jest w rzeczywistym swiecie chyba nie musze mowic?
Teoria o wezszych oponach ma swoje racje (waskie opony szybciej docieraja do asfaltu, ukrytego pod warstwa sniegu niz szerokie) i w zasadzie nadal jest prawdziwa, problem w tym, ze projektuje sie juz tak dobre opony zimowe, ze nie trzeba sie nia kierowac

To co Continental pisze na swojej stronie ma sens, ich nowe opony maja tak dobrany ksztalt bieznika i rozmiar, zeby zapewniac optymalna trakcje w zimie (oczywiscie zawsze jest to jakis kompromis, idealnych opon nie ma), ale dzieki temu opon zimowa moze trzymac dobrze na suchym i mokrym asfalcie, czy sniegu, zimowki starego typu maja problem szczegolnie z mokrym asfaltem.
Nie chodzi mi tez o montaz opon szerszych niz letnich, ale o montaz takiego samego rozmiaru jak na lato.
bertone napisał(a):
Dokladnie tak jak kolega pisze,kazdy wulkanizator ci to powie.Dodam od siebie ze nie zalozyl bym 18'' na zime ale to twoj wybor
Tak, jak kazdy mechanik powie, ze przy duzym przebiegu trzeba lac olej mineralny. Swiat idzie do przodu, jednak wielu ludzi o tym zapomina

Teorie sprzed 10-20 lat nie musza byc koniecznie prawdziwe dzis.