BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 18:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Głośne odpalanie i świecąca się kontrolka oleju
PostNapisane: 30 września 2009, 06:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E 46 320D
Kod silnika: M47
Witam wszystkich pasjonatów najlepszej marki samochodowej.

Mam mały problem z moją beemką 320D 136KM 2001r, przy każdym uruchamianiu silnika przez kilka sekund (od 2 do 5 ) mój silniczek dość głośno pracuje i do tego świeci się kontrolka oleju, po kilku sekundach silnik zaczyna pracować cichutko i gaśnie kontrolka. Jednak wydaje mnie się że to jest trochę za długi czas.

Czy to jest normalne?? Nie chcę uszkodzić silnika, może jakiś układ smarowania czy coś innego zaczyna szwankować i przez pierwsze sekundy chodzi na "sucho".

Proszę o wypowiedzi pomysły i inne przemyślenia

Pozdro 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 07:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 79
Lokalizacja: Bydgoszcz/UK
Moje BMW: BMW E60 530D
witam! mam ten sam problem w moim E46 318Ci! Co do kontrolki to moze byc uszkodzony czujnik poziomu oleju w misie olejowej czy jakos tak? Tak powietzial mi typ w garazu.W Mojej Bunia Po odpaleniu na zimnym silniku slychac jakby klekotanie? po chwili zapala sie kontrolka od oleju i gasnia po chwili, olej i filtr zmienilem ale problem pozostal, do tego to klekotanie?


Moze ktos ma pojecie co to moze byc ale cos mi sie zdaje ze kontrolka i to klekotanie to dzwie zozne bajki?

_________________
BMW E60 530D


Ostatnio edytowano 30 września 2009, 07:39 przez Wrukowski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 07:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E 46 320D
Kod silnika: M47
żółta kontrolka oleju?, raczej czerwona. Ale ona u mnie się pali od uruchomienia silnika do ustania klekotania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 07:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Moze wymiana oleju na inny markę pomoże ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 07:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 79
Lokalizacja: Bydgoszcz/UK
Moje BMW: BMW E60 530D
Czujnik oleju w misce olejowej!!!

_________________
BMW E60 530D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 09:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 61
Lokalizacja: Częstochowa SC
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
Czujnik oleju to jak się zapala żółta, ja też nie wiem o co chodzi z tą kontrolką czerwoną czy to słabe ciśnienie ? u mnie dzieje się tak nawet po około 30 minutach jak postoi, albo ten zawór przy pompie że cały olej spływa... ja mam Castrol 0W30 może zalać 5W30 ? no i filtr mam nie oryginalny... ale zrobiłem 6000km i wczesniej az tak nie było, strasznie mnie to denerwuje i ta głośna praca zanim zgaśnie ta kontrolka :/ jakieś sugestie osób posiadających m47 pod maską ?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 15:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Ciezko stwierdzic ale moze faktycznie olej za rzadki i trzeba zalac albo 05w albo nawet 10w i zaobserwowac czy cos dalo...
Jak nie to wiekszy problem...
ja ma u siebie 05 w40 castrola magnateca podobno nie najlepszy ale lany do niego od kilku lat wiec nic sie nie dzieje to nie polepszam auto z przebiegiem ok 215tysi(na blacie)..
U ciebie moze ktos lal gesciejszy a ty zalales syntetyk i wyplukal nagary...ale nie bede dawal na 100%.Zalal bym gesciejszy nowy filtr i zobaczyl co bedzie...POZDRO

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 85
Lokalizacja: otwock
Moje BMW: e46 sedan
Kod silnika: m47nd20
koledzy wszyscy jesteście w błędzie.... na waszą usterkę pomoże wymiana obudowy filtra oleju. W tej że obudowie jest zawór zwrotny który w waszym przypadku jest uszkodzony olej z filtra się cofa i po odpaleniu silnika pompa pompuje olej od nowa ( to tak jakby zmienić olej na nowy) ja mam to samo i muszę to zrobić koszt obudowy to 790 zł w serwisie + robota. czy to uszkadza silnik tego nie wiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 08:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E 46 320D
Kod silnika: M47
Wczoraj podjechałem do mechanika i powiedział, że to może być napinacz łańcuszka rozrządu. Co o tym sądzicie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 08:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Napinacz nie ma nic wspolnego...raczej faktycznie opstawial bym na ...

koledzy wszyscy jesteście w błędzie.... na waszą usterkę pomoże wymiana obudowy filtra oleju. W tej że obudowie jest zawór zwrotny który w waszym przypadku jest uszkodzony olej z filtra się cofa i po odpaleniu silnika pompa pompuje olej od nowa ( to tak jakby zmienić olej na nowy) ja mam to samo i muszę to zrobić koszt obudowy to 790 zł w serwisie + robota. czy to uszkadza silnik tego nie wiem...
racja taka że jest to bardzo prawdopodobne...trzeba bylo by podpiac zegar do mierzenia cisnienia oleju i poobserwowac co sie dzieje po zgaszeniu i odpaleniu silnika...moze wtydu bardziej jakas radykalna diagnoza...

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 09:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Ostrowiec Âśw./w-wa
ja mam podobny problem w 36 m50b25 kontrolka świeci przez 2-4 sekund po odpaleniu czy to jest jakies uszkodzenie ?? i czy to jest groźne dla silnika ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Ostrowiec Âśw./w-wa
ja mam podobny problem w 36 m50b25 kontrolka świeci przez 2-4 sekund po odpaleniu czy to jest jakies uszkodzenie ?? i czy to jest groźne dla silnika ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 10:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 61
Lokalizacja: Częstochowa SC
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
Byłem dzisiaj u goscia który zajmuje się typowo BMW i powiedział mi ze te silniki tak mają, zależy od zużycia i kto jak tym samochodem jeździł... rozmawiałem z nim na temat tego zaworu w obudowie filtra oleju... powiedzial tak ze kiedys siedział 2 dni wymieniali i obudowe filtr, czyścili kanały i dalej było to samo... kazał mi jeździć i się nie przejmować tylko nie gazować po odpaleniu zanim nie zgaśnie lampka od oleju... w przyszłym tyg jade zmierzyc to ciśnienie i przy okazji podepne tez moją bunie pod kompa zobaczymy jak elektronika działa... sam nie wiem co robić czy jeździć czy wkładac kase i kombinować...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 10:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 61
Lokalizacja: Częstochowa SC
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
Może jakiś mechanik na forum by się wypowiedział ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 14:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 61
Lokalizacja: Częstochowa SC
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
jareke46 jak to zrobisz to napisz czy dało to efekty i jak zdiagnozowali Ci że akurat to ten zawór jest winny, sprawdzał to ktoś jakoś ? czy tylko na słowo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 17:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 85
Lokalizacja: otwock
Moje BMW: e46 sedan
Kod silnika: m47nd20
twister mój mechanik da sobie rękę urwać ze to wina zaworka zwrotnego... jeszcze muszę się poradzić innych... wkrótce bebe wiedział na 100%


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 20:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: Łapy
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: M43
Witam panowie powiem wam cos o tej obudowie i tym zaworku mechanik wymienial mi uszczelke pod obudowa zaworek puszczal i lecialo od gory obudowy dal na silikon nie wiem po co, przy gaszeniu auta i czasem na wolnych obrotach zapalala sie kontrolka od poziomu oleju zdenerwowany kolejny raz juz sam rozebralem obudowe nowa uszczelka nowy zaworek i lekko silikonem obudowe dookola ale tak naprawde lekko i zero wyciekow ani jednego zapalenia sie kontrolki cos w tym musi byc co pisza chlopaki o tym zaworku :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Ostrowiec Âśw./w-wa
chłopaki ale to powoduje jakies uszkodzenia w silniku czy tylko lampka sie dłuzej poświeci ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 61
Lokalizacja: Częstochowa SC
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
Podłączam się do pytania czy to powoduje uszkodzenia ? ja tak czy siak jadę zmierzyć ciśnienie oleju. Ty rovanibmw masz benzynę, ciekawe czy tak samo jest rozwiązane jak u nas dieselkach... I jeszcze pytanie o sam zawór czy da się go wymienić, czy trzeba całą obudowę ? usłyszałem dzisiaj również ze ten zawór jest przy pompie a nie przy obudowie... ale mówiła mi to osoba, która raczej naprawia stare fiaty a nie bmw ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E 46 320D
Kod silnika: M47
Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem i w moim przypadku mówił, że to nie jest ten zawór bo nie słychać stukania zaworów. Niestety cena wymiany napinacza łańcuszka rozrządu nie jest tania a do tego mówił że podczas wyciągania tego można uszkodzić uszczelkę pod głowicą i wtedy dodatkowy koszt. Muszę pojechać jeszcze do innego mechaniora żeby potwierdził lub dał inną przyczynę, bo wydać ponad 2 tyś i nie mieć rozwiązanego problemu to mi się średniu uśmiecha.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL