BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 18:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 17:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Zakov napisał(a):
Tak! A silnik M3 sam wytwarza 420km, wiec nic go nie obciąża

Bez sensu przyklad,czy myslisz ze ta pompa wytworzy sama sobie takie cisnienie zeby sie unicestwic?No pomysl troszke,a co do silnika M3 to jak wiesz kazdy silnik ma rezerwy mocy.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 18:31 
dość usuwania OT z tego tematu. następny post będzie 3. ost. i nie będę patrzył co to za nick :cisza:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 18:33 
spider napisał(a):
Zakov napisał/a:
Tak! A silnik M3 sam wytwarza 420km, wiec nic go nie obciąża

Bez sensu przyklad,czy myslisz ze ta pompa wytworzy sama sobie takie cisnienie zeby sie unicestwic?No pomysl troszke.


Nie. Ale poprzez wytwarzane przez nią ciśnienie, następuję przyśpieszone zużycie wtryskiwaczy. Poza tym często zdarza się, że te pompy ulegają awarią i na pewno obciążenie jakim są one poddawane wytwarzając ciśnienie rzędu 1500 barów, nie jest w tym przypadku obojętne. Tym bardziej, iż zdarzały się przypadki, że pracujące pod dużym obciążeniem pompy produkowały opiłki, które z kolei uszkadzały wtryskiwacze. Również kiepska jakość oleju napędowego okazuje się bardzo częstą przyczyną awarii diesli zasilanych szyną Common Rail...

spider napisał(a):
a co do silnika M3 to jak wiesz kazdy silnik ma rezerwy mocy


No rezerwy ma. Ale to nie znaczy, że nie podlega żadnym obciążeniom... Teoretycznie wszystko powinno być obliczone na funkcje jakie ma spełniać i to przez długi okres czasu. Ale w praktyce niestety bywa inaczej i w 80% przypadków, gdy coś jest mocno obciążone = awaryjne :/

Fryderyk napisał(a):
Pisząc taki komentarz i śmiejąc się z Boogie-go najpierw warto by znać budowę i zasadę działania takiej pompy...


Ja się nie śmieje z Boogie'go... Boogie na pewno ją zna ;)


Ostatnio edytowano 1 października 2009, 18:43 przez Zakov, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 11:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
spider napisał(a):
Zaden silnik BMW nie jest zly,wszystkie sa najlepsze na swiecie pod kazdym wzgledem.


Ciekawe co na to Robert Kubica?

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 18:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
No niestety mało wwpisów :D ogłoszony wynik to 2.5 TDS oraz 2.4 TD :)

_________________
?? - E21-E23-E24-E28-E30-E31-E32-E34-E36-E38-E39 ---> show must go on!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 91
Lokalizacja: SO
Moje BMW: E46 sedan
Kod silnika: M57D30 bez klapek :)
Silniki BMW się nie psują... Psują je właściciele :P

W zestawieniu "wygrywają" diesle... Dlaczego? Hmmm... Odpowiedź zna większość na forum... Diesla kupuje się by oszczędzać... ale żeby oszczędzać trzeba najpierw zainwestować... Najpierw w kupno, a potem także w serwis...

Pozdrawiam

_________________
Sprzedam!
Dwusuwowego, benzynowego diesla na gaz (CNG), dorzucam drugi gaźnik gratis, wersja cult - jeszcze na komonrejlu w tedeiku.
A no i jeszcze felgi 16" jakby ktoś potrzebował
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=16&t=64357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 21:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
BMW nie ma zlych silnikow, sa tylko silniki slabo idiotoodporne i zle serwisowane. 2,5 tds to swietny silnik i mam np znajomego taryfiarza ktory strzelil juz 700tys km na jednym silniku i dopiero robil glowny remont :zdziwko: Ale TDS jest bardzo slabo idiotoodporny i zle serwisowany i z oszczedzaniem na czesciach dlugo nie pociagnie...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 14:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
wnukus napisał(a):
BMW nie ma zlych silnikow, sa tylko silniki slabo idiotoodporne i zle serwisowane. 2,5 tds to swietny silnik i mam np znajomego taryfiarza ktory strzelil juz 700tys km na jednym silniku i dopiero robil glowny remont :zdziwko: Ale TDS jest bardzo slabo idiotoodporny i zle serwisowany i z oszczedzaniem na czesciach dlugo nie pociagnie..
dokladnie.... jak sie dba tak sie ma.... moim zdaniem kazdy silnik ma swoje wieksze badz mniejsze wady ale ogolnie silniki bmw sa trwale...

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 20:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
wnukus napisał(a):
BMW nie ma zlych silnikow, sa tylko silniki slabo idiotoodporne i zle serwisowane. 2,5 tds to swietny silnik i mam np znajomego taryfiarza ktory strzelil juz 700tys km na jednym silniku i dopiero robil glowny remont :zdziwko: Ale TDS jest bardzo slabo idiotoodporny i zle serwisowany i z oszczedzaniem na czesciach dlugo nie pociagnie...


Jak na diesel'a 700tys i remont to nie jest żadna rewelacja. M20B20 dół do miliona dojeżdża, a to benzyniak.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 20:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
jiGsaw napisał(a):
Jak na diesel'a 700tys i remont to nie jest żadna rewelacja


Nie mial go od nowosci wiec mial troch ewiecej niz 700, on na nim tyle strzelil ale z innej beczki zauwaz ze wszyscy klna na silniki ze sie sypia po 200-300 tys a jada na gielde i szukaja z jak najmniejszym przebiegiem. I nie kupia auta ktore ma 300tys, ale takie ktore ma w kolach 500 a na liczniku juz 150 juz tak. I pozniej przy 200tys autko pada a ci w placz :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 10:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Szczecin
jiGsaw napisał(a):
Jak na diesel'a 700tys i remont to nie jest żadna rewelacja. M20B20 dół do miliona dojeżdża, a to benzyniak.



Jeżeli taryfa to te 700tyś km (plus kilometry poprzedniego właściciela/i) zostało wyjeżdżone głównie na mieście , więc wynik rewelacja.

Jeżeli chodzi o moje spostrzeżenia odnośnie TDS. Swoje auto posiadam osiem miesięcy i nic nie robiłem z silnikiem. Jestem bardzo zadowolony ze swojego "Dieselka" i na pewno następnym autem jakie będę miał to będzie BMW z silnikiem wysokoprężnym. Większość problemów wynikających z użytkowania TDS jest spowodowanych nie odpowiednią eksploatacją tych silników. "Piłowanie" nie rozgrzanych aut, tankowanie słabej jakości paliw, nie "wyciszanie" turbiny po ostrej jeździe, nie wymienianie na czas materiałów eksploatacyjnych takich jak filtry, oleje itp.
Jeżeli pamięta się o podstawach użytkowania tych silników to one odpłacą się długą nie naganną pracą.

Pozdrowienia dla wszystkich użytkowników silników benzynowych.

P.

_________________
DIESEL POWER


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 14:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 30
Lokalizacja: Krosno
Moim zdaniem m40 jest jednym z najbardziej awaryjnych silników. Nie moge tego powiedziec z własnego doświadczenia ale moj znojomy miał e-36 318 i miał ciagłe problemy z głowicą...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 14:48 
tmk_16 napisał(a):
Moim zdaniem m40 jest jednym z najbardziej awaryjnych silników. Nie moge tego powiedziec z własnego doświadczenia ale moj znojomy miał e-36 318 i miał ciagłe problemy z głowicą...



Nie ma to jak wyrabiać sobie opinię o całej serii produktów na podstawie jednej sztuki :ok: :padam:

:rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 20:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
TDS może jest po prostu ofiarą swojej historii... Był w sumie jednym z pierwszych w miarę mocnych TD, do tego BMW... Wiadomo z czym to się wiąże, kolesie po przesiadce z Mercedesa 2.0D myśleli, że tutaj też można pałować na opale, itp. itd. A ten silnik jednak wymaga większej troski.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 20:58 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
a czemu nikt nie poruszył jeszcze kwestii m20b25 z pękającymi głowicami?

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 21:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
To może zacznij, bo pierwszy raz słyszę aby w normalnie eksploatowanym silniku m20b25 się takie coś działo.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 21:20 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
jiGsaw napisał(a):
To może zacznij, bo pierwszy raz słyszę aby w normalnie eksploatowanym silniku m20b25 się takie coś działo.


Sporo jest na ten temat w necie, wystarczy trochę pogooglać :)

http://beemka-klub.com/forum/viewtopic. ... sc&start=0

http://www.bmwmpowerclub.com.pl/serwis/ ... %20m20.htm

... i wiele więcej...

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Znam ten temat, nie martw się. O ile mi wiadomo najczęstszą przyczyną jest głupota właściciela.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 21:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
jiGsaw napisał(a):
Znam ten temat, nie martw się. O ile mi wiadomo najczęstszą przyczyną jest głupota właściciela.


+1, pękające M20 mają zazwyczaj swoje źródło u stereotypowych właścicieli BMW. Padające TDSy czy M40 tak samo. Kolejna przyczyna to wiara w licznikowy przebieg i powtarzanie potem że tylko 140tyś a łańcuch strzelił albo wałek się wytarł.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 23:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
A z tym TDS'em to nie jest przypadkiem tak, że to silnik steyra?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL