BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 06:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Pytanie jak zrobić dobrze układ dolotowy ze stożkiem b
PostNapisane: 8 października 2009, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: Podkarpacie
Witam proszę o poradę jak dobrze zrobić układ dolotowy ze stozkiem krok po kroku? Posiadam bmw e39 96r 2.0i?


Ostatnio edytowano 8 października 2009, 21:16 przez paq19, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 20:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
po pierwsze daruj sobie, bo nic nie osiągniesz

po drugie czytaj regualamin

po trzecie leci ostrzeżenie

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
kolega dobrze napisal. W bmw stozek sie nie sprawdza. Bylo duzo razy na forum na ten temat. Uzyj opcji szukaj a napewno znajdziesz.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 22:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
[quote="Kucharz"]po pierwsze daruj sobie, bo nic nie osiągniesz
Jak nie osiągnie? osiągnąć można fajny dźwięk zasysanego powietrza :D ;) kosztem raczej chudszych koni :rotfl: Jak by autor zatytułował poprawnie temat raczej by się szybciej i trafniej podpowiedziało :P I ciekawe czego tak naprawdę oczekuje od owego stożka ;) Bannnn mu!!!!!!!! :rotfl: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 22:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 218
Lokalizacja: podkarpacie
Moje BMW: e36 320i
Kod silnika: m52b20
zyska 10% mocy i 20% respectu :rotfl:

_________________
e36 320
Obrazek

BE MY WIFE :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 19:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Nie wiem jak u innych ale w mojej byłej E34 stożek wpłynął pozytywnie na osiągi auta.
Wraz z wyciętym katem 520i z oponkami 195/65/15 na długim odcinku bujało się do 225km/h na LPG - potwierdzone na GPS.
Zakładałem zwykłą instalację gazową i aby zabezpieczyć układ ssący przed " kichaniem " doradzono mi oprócz grzybków założenie stożka ( mniejszy opór przy rozprężaniu się " kichnięcia " ).
Tak więc przedłużyłem nieco rurę ssąca przed przepływką i stożek obudowałem szczelnie rurą PCV. Wlot zza lampy od długich poprzez wycięcie plastiku osłony lamp. Tak żeby silnik zasysał zimne powietrze z zewnątrz a nie spod maski.
I powiem Wam że robiłem wielokrotnie porównania - oryginalna pucha z nowym filtrem vs stożek i za każdym razem ze stożkiem auto było wyraźnie żwawsze.
Autem zrobiłem 70tyś , a teraz jeżdżą nim moi rodzice.
Raz w roku pranie stożka , i napylenie olejkiem.
Auto nie kichło ani razu , ale stożek już pozostał.
Bardzo dużo kiedyś na ten temat czytałem itd...
Sprawa ze stożkiem to po pierwsze powietrze z zewnątrz a po drugie trzeba trafić z objętością układu ssącego.
Brzmi też fajnie , ale nie ukrywajmy stożek nie filtruje dobrze powietrza i silnik bardziej dostaje.
Tak więc stożek podnosi trochę moc ,ale przesuwa wyżej moment obrotowy.
Ale trzeba trafić jak wspomniałem z pojemnością , długością układu ssącego.

Pzdr.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Polska
Po co poprawiać doskonałe auto :hyhy:

_________________
Jaco ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 21:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
:)
"doskonałe" to jest V8

Moc i brzmienie :D
2.0i nie jest demonem osiągów , a i ze stożkiem fajnie to brzmi.
Choć jak dla mnie na długie trasy trochę męczące
I nie wiem czy w E39 jest ta doskonałość - trochę już nie ta jakość co E34 , E32 .
W szczególności zawiecha na naszych drogach...

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 06:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Pomijając, że to pewnie nic nie daje, to nie wyobrażam sobie E39 (czyt. limo) ze stożkiem. Po co? Jak już chcesz cokolwiek zrobić, to kup wkładkę K&N w seryjną puszkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 17:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Panowie.
Kolega nie pyta o " sens " ale o poradę jak dobrze założyć stożek...
Nie wiem jak dokładnie jest zrobiony dolot w E39 ale udzieliłem pewne wskazówki przy montażu stożka na które trzeba mieć uwagę.

" Pomijając, że to pewnie nic nie daje "
A skąd wiesz to " pewnie " ?
Nie wątpię w Twoją wiedzę. W Twoim wieku miałem już za sobą do czynienia z rozbieraniem na śrubki i naprawą wielu aut.
Miałem 3 auta z LPG i w każdym osobiście montowałem jak i modernizowałem z dobrymi skutkami auta pod LPG.

Od wielu lat pracuje przy obróbce a przede wszystkim montażu , testach i hamowaniu wielu odmian silników koncernu VW.
Osobiście według swoich pomysłów zmodernizowałem maszyny testujące silniki które pracują zarówno w kraju jak i Niemczech czy Meksyku.
Miałem przyjemność uruchamiać i kalibrować takie maszyny w kilku fabrykach VW. Przy okazji zwiedzając fabryki " chłonąć " wiedzę o zastosowanych technologiach itd...
Miałem i mam też kontakt z ludźmi zajmującymi się produkcją silników VW jak i wdrażaniem nowinek.

Tak więc mam troszeczkę pojęcia o tym i owym. Choć sam nadal o wiele pytam i ciągle się uczę. I miło mi jest jak ktoś kto ma coś do powiedzenia odpowiada na temat.

Mam nadzieję że nikogo nie uraziłem.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 18:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
muda44, w takim razie chętnie dowiem się czegoś nowego o konstrukcji dolotu w BMW. Może masz jakiś pomysł, oczywiście wraz z załączonym wykresem? Moja wiedza oparta jest nie tylko na wiedzy z for, ale także na własnym doświadczeniu. Z tego co ja zaobserwowałem, to stożek daje tylko fajny dzwięk.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 22:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
jezeli juz chcecie dyskutowac to chciałbym wiedzieć czy wasza dyskucja polega na profesjonalnym dolocie typu airbox czy zwykly stozek ;) bo to zmienia kolej rzeczy :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 22:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Zgaduje że chodzi o zwykły profesjonalny stożek :rotfl:

Jeśli stożek to tylko airbox. A ja i tak wolał bym oryginalną puchę + wkład jakiś k&n.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 06:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
jurexxx napisał(a):
A ja i tak wolał bym oryginalną puchę + wkład jakiś k&n.


i to chyba najlepsze rozwiązanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 11:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Tak to wyglądało w moim E34.
Później zmieniłem jeszcze dolot gazu.
Mikser zamontowałem dużo wcześniej na dolocie co spowodowało lepszym mieszaniem gazu z powietrzem ale kosztem zmniejszenia płynności przełączania PB/LPG

Co do pomysłów z innym dolotem do BMW to nie temat wątku.
Nadmienię jedynie...
Dolot jak i wydech jest kompromisem pomiędzy momentem , mocą , oraz wyciszeniem co jest normalne w autach tej klasy ( oraz trwałością silnika którą nie daje stożek - słabo filtruje powietrze ). Do tego możliwości kształtowania układu dolotu i wydechu na które ma wpływ kształt komory silnika i podłogi po wsadzeniu silnika z osprzętem i zawieszeniem , zbiornika paliwa. No i nie wspominając o tak modnej ostatnio ekologii i dodatkowymi układami z nią związanymi.
Sam katalizator aby mógł spełniać swoje zadanie to układ zasilania musi podawać za dużą dawkę paliwa...
Tak wiec konstruktorzy szukają kompromisów.
A jeżeli komuś nie przeszkadza powiedzmy hałas to może mieć pewne możliwości zmiany parametrów silnika.
Tyle ze to nie jest takie łatwe...

Fotka.
http://img527.imageshack.us/img527/1795/stozek.jpg

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL