BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 08:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E91] 318d drganie przy przyspieszaniu
PostNapisane: 6 października 2009, 01:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Witam,

od dłuższego czasu zaobserwowałem , że podczas mocniejszego przyspieszania(szczególnie wtedy) i podczas normalnej jazdy nawet ze stałą prędkością, auto drga, czuć wibraćje "w tyłku" i na plecach, a przy mocnym przyspieszaniu to już wszystko konkretnie drga.

Znajomy zasugerował mi wymiane pół osi albo wału.

Czy ktoś orientuję sięczym to może być spowodowane??

Od razu piszę , że koła były wyważane więc to nie to...

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 06:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
Ale drganie czuć bardziej z przodu czy z tyłu auta?? Może poduszka silnika lub skrzyni przenosi wibracje.. Ja bym wjechał na kanał lub podnośnik i sprawdził cały spód..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 11:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Czuć bardziej z tyłu, ale fakt faktem gałka zmiany biegów też potężnie drga, ale ponoć taka uroda tych modeli..

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 14:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
Sprawdź poduszki od silnika i skrzyni.. półosie zazwyczaj strzelają ,przeskakują nie wiem jak to nazwać ale dość ,że szumi z tyło to i taki specyficzny dźwięk za tym idzie..drganie na gałce może być od poduchy skrzyni lub silnika.Przy przednim napędzie półosie przenoszą ale to rzadko bywa.. a beema ma na tył napęd dzięki bogu :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 11:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Poduszki pod silnikiem i skrzynią są dobre, wczoraj sprawdzane;/ Jakiś inny pomysł , bo mi już ręce opadają( choć przyzwyczaiłem się już do tego drżenia;P )

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 19:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
Wiesz chętnie bym Ci doradził bo robiło się to i owo ale czasem po prostu sie nie pamięta bo za dużo tego.. temu drganiu towarzyszy jakiś szum,hałas,pukanie,trzaski??? Tak jak wspomniałeś czuć z tyłu?? Jeśli to półoś lub coś z tyłu to zrób tak:

1) odpal auto
2)wciśnij sprzęgło i wrzuć 1 bieg można również na zmianę ze wstecznym próbować
3)zaciągnij ręczny i ruszaj,szarp autem na granicy zgaśnięcia ale tak aby nie zgasł i słuchaj ,obserwuj co się dzieje z wózkiem
4) najlepiej miej 2 osobę do pomocy ,aby obserwowała reakcje auta..

Ewentualnie jedz na stację kontroli pojazdów i zagadaj z kolesiem aby na szarpaki wjechać,kup piwo mu za to (wydasz 10 ale sprawdzisz luzy chociaż) pojedz pod fajrant wtedy będzie bardziej życzliwy człowiek

Nie wiem co mogę doradzić przez neta kolego
Nie dziękuj kliknij pomógł :D

Szkoda ,że nikt inny nie pisze na tego posta tak to byśmy mogli zweryfikować dane,przypuszczenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 15:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
No własnie, szkoda że ludzie tak nie chętnie chcą się wymieniać doświadczeniami;/ Stacja kontroli była tzn był przegląd i nic konkretnego nie wyszlo z tego;/

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 16:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
szukałeś na forum jakiegoś starego posta z takim tytułem jak twój?
jeśli koła proste to sprawdz opony może która dostała jajo?? No nie mam pomysłu co może być :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 22:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Sprawdz amortyzator drgan, czesc nr 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18

U mnie bylo to przyczyna drgan i jakby twardszej pracy silnika, ale tylko na postoju.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 11:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Za jakiś czas bedę w Katowicach u brata, to chetnie bym się spotkał z kimś kto ma podobny silnik , żeby właśnie porównaćprace silnika, drgania i ogólnie dżwięk.

Dzisiaj byłem na wyważaniu kól, wszystkie proste, dowałzyli i podczas jazdy troszke mnie już drga, tylko podczas przyspieszania, facet zasugerował jeszcze poduszki pod skrzynią, ale mówi , że w rocznym aucie to prawie niemozliwe zeby cos poszlo;/

A silnik ma smieszna ( a wlasciwie to wkurw*****a ) mnie przypadlosc, mianowicie zimny chodzi ciszej niz cieply O_O Jak po nocy go odpalam to ciezko w ogole rozpoznac ze to sdiesel leko szumi i delikatnie cyka, za to jak sie nagrzeje to klekota jak stary golf tylko troszke ciszej;)

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 11:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
dziqsek napisał(a):
A silnik ma smieszna ( a wlasciwie to wkurw*****a ) mnie przypadlosc, mianowicie zimny chodzi ciszej niz cieply O_O Jak po nocy go odpalam to ciezko w ogole rozpoznac ze to sdiesel leko szumi i delikatnie cyka, za to jak sie nagrzeje to klekota jak stary golf tylko troszke ciszej;)


Dziwne, u mnie tak jak w wiekszosci przypadkow, jest duzo ciszej gdy jest rozgrzany.
Ale te wibracje to wyraznie tylko podczas jazdy, czy na postoju tez? Bo jezeli na postoju czuc drgania, to mozliwe ze moze to byc amortyzator drgan.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 12:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
kolego stawiam na podpore wału.masz to od początku posiadania auta ?czy może po naprawie ??? :hyhy: jak jest cała to pewnie żle jest ustawiona. :dobani: :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 19:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Wibruje na postoju ale tak delikatnie.. podczas jazdy też delikatnie chyba że ostro przyspieszam to wtedy już drży mocniej, a najmocniej na dwoch pierwszych biegach.

Mam to od poczatku posiadania autka , a autko posiadam od kiedy skonczylo okolo roczku, bylo lekko walniete w dupke ale naprawde niegroznie ( widziałem zdjecia) wgnieciona klapa i zderzak uszkodzony z tylu... w sumie myslalem nad podporą wału albo na łącznikiem elastycznym i własnie poduszką pod skrzynią biegów, ale wymieniać na oślep to średnio opłacalny biznes;/

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 08:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
ja bym stawiał na jakąś poduche.. podpora wału raczej odpada bo tylko przy jeżdzie i to bez mała na każdym biegu by przenosiła wibracje .. chociaż wszystko realne ,a najmniej dopuszczalne przypuszczenia mogą być trafne..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL