BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 11:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30, E34, E36] czujnik przy przewodach zapłonowych
PostNapisane: 9 października 2009, 05:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 touring '91
Kod silnika: M40B16
Czy ktoś wie, jaką rolę pełni czujnik przy jednym z przewodach zapłonowych? Póki co, znalazłem dwa linki:
http://www.janmor.pl/pl/index.php?p=oferta&s=11
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23101
ale nie ma tam informacji o tym, jakie znaczenie ma ten czujnik.
Pytam, bo u mnie zamiast niego jest jakieś druciarstwo: wokół jednego z przewodów owinięte jest kilka zwojów cienkiego drutu. Tak utworzona cewka była kiedyś przylutowana do jakichś kabelków - ale one się oczywiście urwały, bo były grubsze i cięższe od drucika tworzącego cewkę a ktoś kto to montował nie pomyślał o jakiejś obudowie czy opasce.
Czy w oryginalnym czujniku też była po prostu ceweczka? Ile miała zwojów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 10:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
a nie bedize to kabel ktory idzie do czujnika połozenia wału??

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 12:42 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
To jest impulsator. Nie wiem do końca, do czego to służy, bo auto chodzi i bez tego. Czasami jest też nazywany "czujnikiem prędkości obrotowej" czy coś w tym stylu - z jego odczytów bierze sie wskazanie obrotomierza (czujnik "liczy" impulsy elektryczne na przewodzie). Tyle że o ile dobrze pamiętam, po odpięciu obrotomierz u mnie działał :-D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 14:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 touring '91
Kod silnika: M40B16
maaaad napisał(a):
To jest impulsator. Nie wiem do końca, do czego to służy, bo auto chodzi i bez tego.:-D


Według tej strony:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=05
jest to element o numerze 12121721775, kosztujący 126.19 dolarów. I nazywa się "pulse generator".
Co ciekawe, tak samo się nazywa i tyle samo kosztuje inny element, o numerze 12141720854, widoczny tutaj:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=05
Gdy się poszuka tych elementów po numerach używając google, to wychodzi, że oba są również nazywane "czujnikami położenia wału korbowego", przy czym element nr 12121721775 wygląda tak:
http://www.nitl.net/en/product_view5220.html
a element 12141720854 tak:
http://www.nitl.net/en/product_view5194.html
Wygląda na to, że oba te czujniki mają jednakowe wtyczki, ale oczywiście działają na innej zasadzie - jeden generuje impuls na podstawie prądu w przewodzie zapłonowym, a drugi - zapewne - na podstawie położenia koła pasowego wychodząego z korbowodu.
Może jest tak, że oba te czujniki mogą być podpinane zamiennie? Ale to przecież nie to samo, bo jeden mierzy pozycję wału korbowego a drugi rzeczywisty czas przeskoku iskry - jedno się względem drugiego może różnić o kąt wyprzedzenia zapłonu...
Zna się ktokolwiek na tym? Albo inaczej: czy ktoś wie do czego są podpięte wtyczki obu tych czujników? Może po tym da się dociec przeznaczenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 21:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Obie wtyczki wpięte są do listwy z wiążką ele. pod kolektorem ssącym (M40). Czujnik ten odczytuje impuls (wtedy, gdy jest sikra), następnie przesyła do kompa a on na podstawie tego wyprzedza zakłon (tak kiedyś słuszałem).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL