BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 10:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] rozbieranie turbiny...
PostNapisane: 7 października 2009, 22:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Sprawa nr 1

Zabrałem się dziś za demontaż turbawki (w celu oględzinowo-czyszczącym) w swoim klekocie i po paru godzinach ( :wstyd: ) udało mi się ją wymontować...
niestety przy rozbieraniu napotkałem kłopot... odkręciłem śruby od części gorącej (wylotowej) i... nie wiem co dalej... czy korpus powinien wychodzić do góry czy może jest tam jakiś gwint i powinienem próbować to okręcić w którąś stronę??

może obrazek bardziej wyjaśni o co mi chodzi... (zdjęcie z telefonu więc sory za jakość)
Obrazek

za cholerę nie mogę tego odczepić na żaden sposób (rozumiem też że może to być wszystko zapieczone) ale nie chcę też na głupa walić młotkiem by wyskoczyło do góry gdy okaże się że jest tam gwint, lub odwrotnie ciągnąć w którąś ze stron a okaże się że wychodzi normalnie do góry i jeszcze zerwę jakiś bolec ryglujący

korpusu części zimnej jeszcze nie zdejmowałem (zawsze można by się jakoś wzorować) ale oczywiście garrett musiał "ułatwić" sprawę montując go na śruby 7,5.... więc dopiero jutro postaram się kupić odpowiedni klucz

więc jeśli ktoś rozbierał już garretta gt 1749v w 320d... ba być może dowolną turbinę i wie jak to dziadostwo :zdegustowany: powinno wyłazić to proszę o pomoc

Sprawa nr 2

to głupie pytanie... gdzie powinno się wkręcić śruby do wieszaka tylnego tłumika??
Wstyd się przyznać ale już pare miesięcy :wstyd: (od kupna auta) jeżdżę bez tego wieszaka, i już dawno zakupiłem ten wieszak w aso ale do dnia dzisiejszego jeszcze nie zamontowałem....
sprawa dotyczy:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=20
części nr "10" i "11" + 2 x śruby "12"...
tłumik miałem z lekka przekrzywiony jednak nawet po "nagięciu" do prawidłowej pozycji bolec wypadał w miejscu gdzie nie wiadomo do czego przyczepić tą część "11"...
sprawdzałem u kumpla też w 320d jednak posiadał on mocowanie starszego typu (nr "6" na rysunku) i wieszak był zamontowany do wózka dyfra
jeśli wierzyć realoem to moje mocowanie a także i tłumik występowało po 11/2003 (moje auto z 06/2004) ale pytanie jest takie czy ten wieszak również powinien być mocowany do wózka dyfra?
jeśli ktoś zaglądał pod swoje auto (a ma taki sam rodzaj wieszaka jak ja) i pamięta gdzie to powinno być zamocowane lub całkiem przypadkowo lub nie ;) posiada jakąś fotkę podwozia (może nowszego tisa... ja mam niby z 2004r. :kwasny: ale niestety pokazane jest mocowanie starszego typu) to proszę o pomoc

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 17:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 63
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Zajrzyj do działu zrób to sam.

_________________
Jazda BMW jest najlepszą przyjemnością życia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 11:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
w dziale zrób to sam na temat rozbierania turbiny jest link do tematu z forum passata, który akurat znałem i zamierzałem się na tym właśnie wzorować (jednak nie jest tam określone jak dokładnie ściąga się tą część gorącą). Tak czy owak spasowałem z rozbieraniem turbiny... lecz później znalezłem informację, że muszli części gorącej nie wolno pod żadnym pozorem próbować "odkręcać" tylko należy ją "wyjąć" (gdyby tak jak w moim przypadku okazała się ona zapieczona to należy uderzać młotkiem - koniecznie gumowym - po korpusie części gorącej) - to już informacja dla tych którzy będą próbowali i też się będą zastanawiąć jak to zrobić ;)

co do wydechu to zastosowany został środek doraźny... wiertarka w ruch i już się znalazły miejsca na śruby w podporze dyfra :cool:

zastanawia mnie jednak nadal jak to powinno wyglądać fabrycznie dlatego moja prośba o jakieś zdjęcie, czy wyjaśnienie pozostaje otwarta

pzdr :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL