BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 lipca 2025, 17:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d Problem z odpalaniem
PostNapisane: 3 lutego 2007, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Witam

jestem posiadaczem 530d (rocznik 2000)

mam czasami problem z odpalaniem, mianowicie samochod kreci ale nie odpala

poprzedni wlasciciel zainstalowal takie odciecie paliwa, mam pluskwe ktora musze przylozyc zanim odpale, jesli jej nie przyloze to po przekreceniu kluczyka jes cisza

no ale problem jest w tym, ze po tym odbezpieczeniu samochod kreci ale nie odpala, a czasami odpala na 1 skunde i gasnie

po odstaniu kilku - kilkunastu godzin odpala bez problemow i wszystko jest ok

np nigdy podczas odpalania z rana po nocy nie mialem takiego problemu, dopiero po jezdzie, np jak postoi godzine nie chce odpalic, ale tez nie zawsze (nie ma jakiejs zasady, po prostu nie odpala :)

wymieniony zostal czujnik wału i pompa paliwa, ale nadal to sie przytrafia

nie mam pojecia co moze byc tego przyczyna, komputer nie pokazuje zadnych problemow

z gory dzieki za pomoc.

pozdrawiam
Michal


Ostatnio edytowano 2 lipca 2008, 21:38 przez Michalekk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 21:11 
Może ci się rozrusznik zawiesza - ale i to nie jest do końca pewne. Spróbuj gdy ci nie chce jarnąć dać go z pychu. Wiem że to nie polecane ale sprawdz. (ja tak miałem gdy mie sie szczotki zawieszały). Może to być też wina alarmu i odcięcia pompy paliwowej. Nie wiem jak masz u siebie ale u mnie pod siedzeniem pasarzerów jest taka klapka i jak ją odkręcam to mam kable od pompki. Kiedyś coś ją alarm zblokował i po podłączeniu bezpośrednio jej do akum. i starcie normalnie ze stacyjki - samochód odpalił i tyle. Tak się zrobiło i tyle. Ale już jest oddąd ciągle OK.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 21:16 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Arcadio napisał(a):
Może ci się rozrusznik zawiesza


Jak sie zawiesza jak kręci rozrusznik :

Michalekk napisał(a):
mam czasami problem z odpalaniem, mianowicie samochod kreci ale nie odpala


Arcadio napisał(a):
Spróbuj gdy ci nie chce jarnąć dać go z pychu.


Michalekk, raczej nie rób takich głupot które proponuje Ci Arcadio,

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
mam zamiar wybrac sie tutaj:

http://www.elektronika.com.pl/index.htm

zeby sprawdzili mi samochod od strony elektronicznej, jesli wyklucza ze jest to wina elektroniki to bede musial dac do dobrego mechanika

zaraz jade sprobowac ja odpalic, moze sie uda to przynajmniej dojade nia do domu :)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 21:25 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
poprzedni wlasciciel zainstalowal takie odciecie paliwa, mam pluskwe ktora musze przylozyc zanim odpale, jesli jej nie przyloze to po przekreceniu kluczyka jes cisza

no ale problem jest w tym, ze po tym odbezpieczeniu samochod kreci ale nie odpala, a czasami odpala na 1 skunde i gasnie


Specyzuj proszę to odcięcie.
Czy jest to odcięcie dopływu paliwa?
Czy też może odcięcie zasilania pewnego obwodu w instalacji, które nie pozwala na rozruch?

Sprawdź także czy w przewodach paliwowych nie widać przypadkiem pęcherzyków powietrza.

Cytuj:
wymieniony zostal czujnik wału i pompa paliwa


Czy pompa ta jest nowa, czy używana?
Pytam gdyz niektóre pompy podawaly zbyt niskie ciśnienie, co uniemożliwiało uruchomienie silnika, ale gdy już odpalił to pompa ciśnieniowa nadrabiała straty.
Była nawet akcja w BMW odnośnie wymiany układów paliwowych z tego powodu - klienci uruchamiali silniki autostartem :) .

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2007, 18:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
miałem kiedyś identyczna sytuacje ... w końcu zdiagnozowali mi czujnik wału ... wymieniłem i było wszystko wporządqu :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2007, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Borsuk napisał(a):
miałem kiedyś identyczna sytuacje ... w końcu zdiagnozowali mi czujnik wału ... wymieniłem i było wszystko wporządqu :)


no wlasnie ja juz czujnik walu wymienilem i czasami sie to przytrafia

wczoraj jak nie odpalila to mialem jakies 10 litrow paliwa, dzis zatankowalem do pelna i caly dzien jezdzielem, sporo postojow - 10 minut do 2 godzin. i wszystko bylo dobrze

sam nie wiem co robic :) bo tak samochod bardzo dobrze jezdzi i odpala dobrze, tylko czasami ten problem ... a to kłopot jak sie gdzies spiesze :)

jutro pojade tutaj: http://www.elektronika.com.pl/index.htm

moze sprawdza od strony elektrycznej

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2007, 23:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
form,y nie znam no ale może bedzie ok ... kumpel miał kiedys 325 tds-a i jak auto wchodziło na rezerwe to nie było bata zeby odpalić ... masz tak zawsze czy tylko jak masz mało paliwa?

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2007, 23:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Borsuk napisał(a):
... masz tak zawsze czy tylko jak masz mało paliwa?


no wlasnie teraz jestem w trakcie sprawdzania, bo nie zwracalem wczesniej uwagi, a auto mam od niedawna

wczoraj jak nie chciala odpalic to paliwa bylo ok 10 lirtow, rezerwa sie jeszcze nie palila (komputer pokazywal ze jeszcze 120 KM moge przejechac)
to bylo o godzinie 19, zostawilem ja na parkingu i przyjechalem po nia z kolega ok 22:30 i odpalila za pierwszym razem,

wrocilem do domu i po godzinie tez odpalila, nastepnego dnia (czyli dzis) zatankowalem do pelna i tak jak pisalem jezdzilem duzo i mialem kilka postojow, wszystko bylo ok, zobaczymy jutro ...

moze macie jakis sposob, jak wykryc problem, komputer po podlaczeniu nie pokazuje zadnych bledow.

ja osobiscie mysle ze cos z ta pompa paliwa albo elektronika, moze jakis przekaznik - dobrze sie nie znam :)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2007, 12:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 365
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25i
a moze po prostu nie wyciaga z drugiej polowki wszystkiego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2007, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
No niestety dzis nastapilo to samo.

Odpalilem. Jechalem jakies 20 minut. Pozniej zostawilem auto na jakies 40 minut, wracam i nie odpala :(

tak wiec nie bedzie to wina malej ilosci paliwa, tak jak myslalem...

O co chodzi z tym nie wciaganiem z drugiej polowki? :) bo nie zrozumialem

o 20 jade odpalic auto i jutro rano do tego serwisu elektronicznego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2007, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
pojechalem i odpalila za pierwszym razem. jutro jade sprawdzic ta elektronikie

mam tylko pytanie czy to moze byc wina pompy wtryskowej ? czy raczej jakby to byla jej wina to w ogole nie moglbym odpalic? auto ladnie przyspiesza juz od niskich obrotow, generalnie na nic podczas jazdy nie narzekam.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2007, 09:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 365
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25i
zbiornik w bmw jest podzielony na dwie czesci. moze po prostu z jednej Ci czasami nie ciagnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 18:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Witam

bylem na sprawdzeniu elektroniki, nic nie wykazalo, auto stalo u nich 2 dni i caly czas im odpalalo :(

oddalem na odlaczenie zabezpieczenia, ktore moze to powoduje

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2007, 01:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Pisałeś, że wymieniłeś czujnik wału.

Sprawdź jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu. Według mnie przyczyna może byc tutaj.

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2007, 22:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 70
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa
Miałem dokładnie to samo. U mnie objawem było to, że jak był ciepły silnik, to nie odpalał wcale. Jak ostygł, zapalał od jednego dotnięcia i nie czułem żadnych spadków mocy w jeździe, ani zwiększenia zuzycia paliwa. W warsztacie od razu i bez komputera powiedzieli, że to końcówka wtryskiwacza, w jednym, albo dwóch wtryskach. W sumie kosztowało mnie 1000zł wymiana dwóch końcówek wtryskiwaczy na regenerowane. Nowe kosztują u nich po 1000zł sztuka

_________________
W niczym nie jest kobiecie tak dobrze, jak w niczym...;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 11:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Nie napisalem, przepraszam. Problem usunalem, okazalo sie ze sa dwa czujniki polozenia walu. Jeden gdzies pod skrzynia a drugi gdzies przy kolektorze. Po wymianie obu auto odpala bez problemu. Koszt tego czunika przy silniku z wymiana 350 zl.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 23:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Michalekk napisał(a):
drugi gdzies przy kolektorze


Czyli jednak czujnik wałka rozrządu.... nie myliłem się?

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2007, 21:28 
Jurek,
kolego mam podobny problem z bmw 530d auto jadąc potrafi mi zgasnąć i poszarpywać podczas jazdy czasami odpali po zgaśnięciu od razu a czasami muszę się męczyć z pół godziny- stoi teraz w aso bmw i komputer nic nie wykazuje oni twierdzą że wszystko jest ok tylko jeden wtrysk jest słabszy ale oni nie kwalifikują go jeszcze do wymiany a i jeszcze trochę mi ona kopci na czarno, czasami zdarza jej się falować na obrotach widać że nie równo pracuje a czasami chodzi idealnie


Góra
  
 
 Tytuł: E36 316 Compact 1.6
PostNapisane: 17 sierpnia 2007, 11:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
Witam mam problem z odpalaniem. czasami jak dluzej postoi to jak odpalam to nie ze kreci tylko jest taki dzwiek jakby rozrusznika.... wogole nie kreci..... za drugim razem juz bedzie krecil i odpali akumulator jest NOWY ale tylko 50AH. Jak juz odpale to odpala normalnie za 1 razem.

Albo zaczyna krecic i pochwili przestaje... nastepna proba to juz odpala.

Zawsze mi odpali ale takie cos mnie denerwuje. Jaka moze byc przyczyna.

Chodzi o E36 316 Compact 1.6

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL