BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 11:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wymiana sondy lambda i masakra :/
PostNapisane: 23 października 2009, 08:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
Witam,

Przy okazji ostatniej wizyty w warsztacie mechanik podłączył mi autko pod kompa, i wyszło mu że mam sondę do wymiany (miałem dość duże spalanie i muła). PO wyjeździe, o dziwo autko zaczęło jeździć (muł przeszedł), a do tego spalanie wróciło do normalnego poziomu.
Po 3ech dniach spalanie znów wzrosło, ale samochód dalej przyspieszał jak powinien.

Wczoraj wymieniłem sondę, zgodnie z tym co zalecił mi mech i masakra :(
Auto raz w miarę jedzie raz dusi się i w ogle nie ma siły jechać. Na wolnych obrotach chwilami dostaje drgawek, a chwilami pracuje idealnie płynnie...
Do tego wszystkiego spalanie, to mam teraz rekordowe :/


Czy lambda po wymianie musi się jakoś zaadaptować? Macie może inne pomysły co robić?

Pewnie i tak skończy sie na kompie, ale może da się ianczej? ;)

pzdr
LETki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 08:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Skasowałeś błąd lambdy z kompa?
Można wyczyścić adaptacje lambdy i przeprowadzić ją od nowa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 08:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
nic nie kasowałem po wymianie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 08:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
A powinieneś :) Podjedź na kompa niech wykasują błąd sondy i skasują adaptacje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 08:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
ok, nie ma więc wyjścia.
Pytałem, bo gdzieś kiedyś na forum czytałem, że sondy "adaptują się same" ;)


pzdr
LETki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 08:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Piszę w jaki sposób ja to robiłem, wymieniłem już 3 z 4 sond ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 08:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
oki, thnx. a odpalałeś auto przed kasowaniem? Objawy podobne?

A może ktoś z froumowiczów ma kompa i mógłby pomóc? Dziś piątek a po pracy może być ciężko umówić się na komputer. Odwdzięczę sie na pewno ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 08:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Ja miałem uszkodzone podgrzewanie sondy, nie samą sondę. Wymieniłem 1, jak się okazało nie tą co trzeba :P (przed katalizatorem), później wymieniłem dwie za katalizatorem (w tym jedną sprawną) żeby już drugi raz nie włazić pod samochód :)
Dlatego z tych opcji co wymieniłeś nie miałem chyba tylko podwyższonego spalania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 14:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
fixxxer1 dzięki za pomoc!
wymieniłem nie tą sondę, ale wychodzi na to, że telepanie to wina czujnika poł wału. :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 15:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
jest jeden sposób.
czasami robiło się tak aby po wymianie uszkodzonego wg kompa urządzenia odpalić samochód, przegazowac powyżej 1100 obrotów i zostawić do 3 włączeń się wentylarota
nie wiem jak to sprawdzisz u siebiem czy już 3 były czy nie
"podobno" to działa
ogólnie dążę do tego aby komputer załapał że uszkodzona część została wymieniona
czasami powinno mu sie pomóc
możesz odpiąc klepy (obie!!) na noc i zobacz jak będzie się zachowywał.
UWAGA!!!!!!!!!!!!!!!
NIGDY ALE P[RZENIGDY NIEODPINACV KLEM GDY PRZEKRĘCONY JEST KLUCZYK W STACYJCE NA ZAPŁON!!!!
NA 95% USZKODZONY ZOSTANEI STEROWNIK ZAPŁONU!
ostrożnie powoli wszystko będzie dobrze
nie rób niczego pochodnie
czasami takie rzeczy zależą od pierdołek a my wymieniamy pół silnika bo jakiś mechanik powie że to i to nie działa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 16:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
jakich włączeń wentylatora? nie kumam..
A nie prościej wymienić częśc i wyksować błąd?

Jak wyjechałem od fixxxera to silnik pracowałmiodnie aż do pierwszego zgaszenia. Potem już dłuuuugie kręcenie zanim załapał i znowu 'czkawka' co jakiś czas...
Czujnik włąśnie przywiozłem. Idę wymieniać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 21:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
letki napisał(a):
A nie prościej wymienić częśc i wyksować błąd?

kolego chciałem spróbować wszystkiego tańszego co sam bym zrobił zanim kupiłbym nową sondę
jeśli wyszło dobrze cieszymy sie razem z Tobą że samochód działa
nic na złość


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 22:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
_Red_Coupe_325 napisał(a):
letki napisał(a):
nic na złość
spoko, spoko.

Ale smochód nie działa niestety (lub działa ale nie do końca tak, jakbym sobie tego życzył, lecz już przynajmniej chyba wiadomo co ;)
Czujnika dziś nie wymieniłem, jutro drugie podejście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 23:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
letki napisał(a):
Auto raz w miarę jedzie raz dusi się i w ogle nie ma siły jechać. Na wolnych obrotach chwilami dostaje drgawek, a chwilami pracuje idealnie płynnie...

letki napisał(a):
Potem już dłuuuugie kręcenie zanim załapał i znowu 'czkawka' co jakiś czas...

też stawiam na czujnik położenia wału. Daj znać jak będzie po wymianie !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 23:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
majler napisał(a):
też stawiam na czujnik położenia wału. Daj znać jak będzie po wymianie !


Był błąd na kompie, więc to już prawie pewne. Do tego słabo pali na ciepłym - kolejny symptom.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 11:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
nie pomyl księ !!
jest czujnik wału i wałka!!

wał i wałek rozrządu znaczy się
raz kolego też wymienił nie ten co trzeba a błąd pozostał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 08:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Błąd na pewno był wału
Obrazek
:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 08:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
Czujnik wczoraj wymieniony i zupełnie inne auto się zrobiło :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 23:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: ÂŚLÂĄSK
Witam. Mam taki problem z moją e-39 528 i na ELPIGAZIE ELISA .Samochód ogólnie jeżeli chodzi o przyspieszenie itd sprawuje się ok tylko spalanie wzrosło o jakieś 7lna 100.Podpiąłem ją pod kompa i Carsoft pokazuje błąd 227 i 228 MIXTURE DEVIATION gdy wykasuje te błędy za parę dni powracają .Proszę o pomoc wiem że to ma jakiś związek albo z sondami w co szczerze wątpię bo jedna z nich była ostatnio wymieniana .ale słyszałem że może to być przyczyna przepływomierza . Czy ktoś może wie jaka powinna być wartość zasysanego powietrza? Proszę o Pomoc :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL