BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 23:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wymiana filtra paliwa diesel - co powinienem wiedzieć?
PostNapisane: 5 listopada 2009, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: 2000r 530D Kombi
WItam
Chcę wymmienić filr paliwa tj.ropy co powinienem wiedzieć?
Czy wystarczy wykręcić stary i zamontować nowy?
A jak sprawa z zapowietrzeniem układu paliwowego?
Będę wdzięnczny za szczegółowy opis wymiany?

Pozdro :04:


Ostatnio edytowano 6 listopada 2009, 07:48 przez zlotko5, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 18:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 343
Lokalizacja: Elbląg/Bydgoszcz
Moje BMW: E39 530iA Touring
Kod silnika: M54B30
Ja sam wymieniałem i sprawa jest dość prosta.
Luzujesz opaski zaciskowe i delikatnie sciagasz węże tak aby ulało się jak najmniej cennej ropy :)
Bierzesz nowy filtr i zalewasz go ropą (to bardzo ważne!) następnie w odwrotnej kolejności montujesz węże

EDIT
Musisz sprawdzić czy masz silnik przed czy po lifcie, bo ja się pomyliłem i kupiłem filtr do budy po lifcie. Różnica polegała na tym, że ten mój wyjęty miał denko z dwoma wyjściami na wężyki a nowy nie, na początku myślałem, że te całe denko się zdejmuje i takim to sposobem rozwaliłem na szczęście stary filtr :)

Aha różnica jest też w cenie i to znacząca :)

_________________
Banditer Motor Wagen


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 00:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Ja u siebie filtra nie zalewałem ON.
Po założeniu zanim odpaliłem kilkukrotnie przekręcałem stacyjkę.
Pompa elektryczna sama nabije ciśnienie i przepcha powietrze.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 09:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: warszawa
Marcin żebyś się kidyś nie zdziwił jak po takiej zminie filtra swoim sposobem zapowietrzysz układzik i wtedy będziesz miał roboty, zawsze podczas zmiany nowy filtr trzeba zalac roką :20:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 11:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
ulinek3, ja wymieniałem filtr już wielokrotnie i nigdy nie zalewałem go ropą, pompa spod progu już za pierwszym razem wytworzy tyle ciśnienia go zaleje ropką, układ nie wymaga odpowietrzenia to nie jest silnik ze starego GOLF'a z całym szacunkiem dla tej marki.

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 17:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
co prawda mam e46,właśnie wymieniłem filtr i też nie trzeba żadnego zalewania ani odpowietrzania.Pompka sama nabija paliwko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 17:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Układ w CR odpowietrza się samodzielnie, nie trzeba zalewać filtru.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 18:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
muda44 napisał(a):
Ja u siebie filtra nie zalewałem ON.
Po założeniu zanim odpaliłem kilkukrotnie przekręcałem stacyjkę.
Pompa elektryczna sama nabije ciśnienie i przepcha powietrze.

Zrobiłem tak jak kolega i jest git :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL