BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 20:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 17:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
tak to jest jak po pijaku się jeździ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 18:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 200
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
andrzej520 napisał(a):
Traktorzysta789 napisał(a):
szczegolnie pojawia sie przy wjezdzaniu lub zjezdzaniu z kraweznikow

no nie dziwie się ze maglownice tak szybko padają
na własne życzenie zabijacie swoje zawieszenie a później na forum POMOCY szukacie
w polsce mamy takie drogi jakie mamy i trzeba się dostosować do tych warunków
na polskich drogach to tylko walec drogowy może się czuć pewnie


Czyli niepowinno się jeżdzić, jeżeli niechce się zabijać zawieszenia...
A forum jest po to żeby pomagać ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 13:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 394
Lokalizacja: POLSKA
hehe.
o samochod dbam ale to nie znaczy ze mam rezygnowac z miejsca parkingowego (ktorych prawie wogole nie ma) tylko dlatego ze trzeba wjechac na kraweznik :| rownie dobrze lepiej wogole nim nie jezdzic zwarzywszy na stan dróg :zly: no ale nic. dzisiaj przyszedł nowy magiel. zobaczymy co bedzie po wymianie.napisze potem czy jest wreszcie efekt:) pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 21:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 200
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
Pisz, pisz. Jestem bardzo ciekaw jaki będzie efekt? znikło to wkur...szarpanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 21:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 200
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
Pisz, pisz. Jestem bardzo ciekaw jaki będzie efekt? znikło to wkur...szarpanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 10:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: kartuzy
miałem cos podobnego, jak jechałem wiecej niz 100km/h to troszke w bok sciagało i szarpało kierownicą. byłem na stacji diagnostycznej i sprawdzali sworznie i łaczniki, wymieniłem łączniki z obu stron i sworzeń z prawej strony bo już tego wymagał i teraz jest elegancko nic nie szarpie ani nie ucieka. Proponuje zajrzec do łączników i sworzni. pozdrawiam.

_________________
chudy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 19:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 394
Lokalizacja: POLSKA
no wiec pisze jak obiecałem:) po wymianie tych tulei i jednej sworzni(trzeba wymienic cały wachacz bo sworznie sa niewymienne) było lepiej. czuc bylo ze samochod stal sie bardziej sztywny ale na kierownicy nadal luz ..jakies stuki.. i drgania na nierownosciachj...momentmi trzeba bylo sie napocic zeby przy wyprzedzaniu zmieniajac pas nie wyleciala kierownica z rak...diagnoza - maglownica. wiec zamowilem z allegro bo ceny mnie odstraszały wszedzie indziej. przyszła. pojechalem z nia do warsztatu.. powiedzieli ze ta maglownica byla co najwyrzej umyta i nasmarowana ale naprwno nie regenerowana i ze nie ma sensu dla mojego dobra nawet jej montowac.swietnie.. niby dobzi mechanicy ale postanowilem pojechac do zakladu zajmujacego sie maglownicami zeby oni powiedzieli.. okazalo sie ze faktycznie pan ŁOSKOT_SC z allegro nie jest godny polecenia. a nie mial jeszcze zadnego negatywa...btw.. zaczely sie poszukiwania maglownicy i o dziwo znalazłem w lublinie tego samoego dnia.. byla w b. dobrym stanie..to znaczy zregenerowana jak powinna. po wymianie czas na obowiązkową zbierznosc.zrobiona i od razu widac poprawe.. wszystko jest jak byc [powinno ..przynajmniej przy jezdzie po miescie.. jeszcze po konkretnych koleinach przy 120 i wyzej nie sprawdzalem.. ale ogolnie czuje ze jest juz dobrze... jak ktos ma taki sam problem rdze po pierwsze przejrzec tuleje tylne przednich wachaczy. jesli nie to ogolnie zobaczyc zawieszenie przod i tył. sprawdzic drazi i maglownice.. jesli nie to moze wina nie pasujacych lub krzywych felg.moze wybulenie opony lub słyszałem ze nawet opony flat and go moga to powodowac..(sprawdze bo mam takie zimowki). no i oczywiscie zbierznosc.. po wymianie maglownicy ..przed zbierznoscia bylo tragicznie..ale po juz elegancko..pozdrawiam.mam nadzieje ze komus pomoglem..jeszcze napisze potem wrazenia po kilku szybszych i bardziej wyboistych odcinkach
pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [E46] szarpie kierownicą na nierównościach
PostNapisane: 31 października 2009, 13:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Gdynia
Witam
Ja mam podobny problem. Mieszkam w Gdyni i jadąc ulicą morską w koleinach muszę trzymać kierownice obiema rękami bo jak tylko lekko zluzuje, to robi mi obrót o 180 stopni. Kiedy droga jest idealnie prosta to się jeździ jak marzenie, nic nie schodzi na boki, kierownica cały czas prosto. Wystarczą lekkie nierówności, nawet takie których nie widać za bardzo, a kierownica już o ćwierć obrotu sama skręca. Ulicą morską od estakady do Gdyni Głównej to cały czas kierownicę muszę trzymać około 8 stopni w prawo żeby jechać prosto. Wahacze wymienione, końcówki drążka wymienione, łączniki wymienione, wahacze i wszystkie tuleje wymienione, amortyzatory tył wymienione i maglownica po regeneracji (regeneracja maglownicy z wymianą 1600zł !!!). Wydaje mi się że po tej regeneracji zaczęły się takie cuda, bo jak kupiłem samochód to jeździłem jeden dzień i pojechał na gruntowy przegląd i wykryli że cieknie mi maglownica, więc nie mam za bardzo wiedzy jak było dokładnie przed regeneracją. Do tego po regeneracji miałem taki luz na maglownicy, że kierownica o 10 stopni latała prawo-lewo, podjechałem do tego warsztatu to usunęli mi luz.
Czy to może być maglownica skopana? Gdzie w trójmieście robią maglownice?
pozdrawiam
Daniel

E46 330D sedan 2000r
Koła 17" 225/45 - inne nie wchodzą.

_________________
E46 Sedan 330D 2000r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [E46] szarpie kierownicą na nierównościach
PostNapisane: 31 października 2009, 13:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Gdynia
Witam
Ja mam podobny problem. Mieszkam w Gdyni i jadąc ulicą morską w koleinach muszę trzymać kierownice obiema rękami bo jak tylko lekko zluzuje, to robi mi obrót o 180 stopni. Kiedy droga jest idealnie prosta to się jeździ jak marzenie, nic nie schodzi na boki, kierownica cały czas prosto. Wystarczą lekkie nierówności, nawet takie których nie widać za bardzo, a kierownica już o ćwierć obrotu sama skręca. Ulicą morską od estakady do Gdyni Głównej to cały czas kierownicę muszę trzymać około 8 stopni w prawo żeby jechać prosto. Wahacze wymienione, końcówki drążka wymienione, łączniki wymienione, wahacze i wszystkie tuleje wymienione, amortyzatory tył wymienione i maglownica po regeneracji (regeneracja maglownicy z wymianą 1600zł !!!). Wydaje mi się że po tej regeneracji zaczęły się takie cuda, bo jak kupiłem samochód to jeździłem jeden dzień i pojechał na gruntowy przegląd i wykryli że cieknie mi maglownica, więc nie mam za bardzo wiedzy jak było dokładnie przed regeneracją. Do tego po regeneracji miałem taki luz na maglownicy, że kierownica o 10 stopni latała prawo-lewo, podjechałem do tego warsztatu to usunęli mi luz.
Czy to może być maglownica skopana? Gdzie w trójmieście robią maglownice?
pozdrawiam
Daniel

E46 330D sedan 2000r
Koła 17" 225/45 - inne nie wchodzą.

_________________
E46 Sedan 330D 2000r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] szarpie kierownicą na nierównościach
PostNapisane: 22 listopada 2009, 10:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Gdynia
Jestem po wymianie kół i obręczy na stalowe 17" i opony zimowe 205/50 R17 i problem całkowicie zniknął. Praktycznie zero znoszenia i szarpania kierownicą.

_________________
E46 Sedan 330D 2000r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 24 maja 2010, 10:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: e46
Traktorzysta789 napisał(a):
nalezy sie male sprostowanie. a wiec. po pierwsze NIE POLECAM wisniewskiego w lublinie bo po tych dolegliwosciach ktore opisywalem pojechalem tam na przeglad zawieszenia. po tym powiedziano mi ze jest wszystko ok wiec zdecydowali ze trzeba bedzie zrobic zbierznosc. wszystko fajnie pieknie ale po zrobieniu tej zbierznosci jezdzilo sie dobrze jakies kilka dni.. potem znowu wrocilo to wszystko. pojezdzilem chwile az zdarzylo mnie to doprowadzic do szału i pojechalem do innego zakładu. perfect-car w kol. dąbrownicy i tam powiedziano mi ze po pierwsze wisniewski mnie zrobil w jajo a po drugie ze mam do wymiany sworzen prawy(czyli cały wachacz w e46) i 2 tuleje tylne przednich wachaczyi maglownice. wiec zbierznosc zrobile wlasciwie tylko po to zeby wyjechac z warsztatu od szanownego wisniewskiego i wjechac pare razy w dolek zeby zbierznosc sie poszła je....;/ dzisiaj odebralem samochod z wymienionymi czesciami zawieszenia (maglownicy nie dalo sie zregenerowac!! wiec nadal mam stara w aucie). po tym zabiegu jest lepiej. jednak dalej slychac stuki przy skrecaniu ostrzejszym (na bank maglownica) i nadal czuc jednak nierownosci na kierownicy. kazda dziurke przenosi na kierownice..w prowadzeniu jest lepiej bo juz tak nie rzuca autem ale nie czuje sie komfortowo jak nie mam poczucia samochodu. musze jak najszybciej zdobyc jakas maglownice do e46. najlepiej po regeneracji i na gwarancji . jak ktos ma to prosze pisac:)



Witam
Ja mam podobne objawy. Czy możesz napisać ile kosztowała Cię ta cała operacja( bez maglownicy)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] szarpie kierownicą na nierównościach
PostNapisane: 25 maja 2010, 14:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: e46
Witam
Wczoraj bylem u mechanika sprawdzić zawieszenie. Posprawdzał i mówi ze wszystko oki.
Oglądałem razem z nim. Jak łyżką sprawdzał to na tulei wahacza jakoś tak lekko łyżką ruszał a cały wahacz w tym miejscu chodził. Zastanawia mnie to ze tak łatwo mógł tym poruszyć czy nie powinno to stawiać większego oporu.
W innych miejscach musiał mocniej naciskać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] szarpie kierownicą na nierównościach
PostNapisane: 30 marca 2011, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: e46
Witam
Ja mam podobny problem. Na letnich oponach szarpało na nierównościach i szarpało tez podczas hamowania wymieniłem tuleje wahaczy niewiele pomogło - przy hamowaniu dalej szarpało kierownicą więc wymieniłem tarcze i klocki przód (były bardzo cienkie tarcze) pomogło przy hamowaniu już nie szarpało. Ale niestety w czasie jazdy na nierównościach dalej problem. Do wymiany poszły drążki kierownicze i łącznik stabilizatora oraz ustawienie całej geometrii - pomogło :) może nie było super ale miałem kiepskie opony letnie możne to też miało wpływ. Założyłem zimówki fajnie się jeździło ale pod koniec sezonu zimowego już zaczynało szarpać i przy hamowaniu już czułem lekkie drganie na kierownicy. Założyłem opony letnie nowe Dunlop FastResponse i znowu się zaczęło. Czy to możliwe że po jednym sezonie zimowym zawieszenie do wymiany?? Szarpanie przy hamowaniu - czy to możliwe że tarcze się pokrzywiły przejechałem na nich jakieś 15 000 km? Byłem na przeglądzie technicznym diagnosta powiedział że z zawieszeniem nie ma problemu. Miał może ktoś podobny problem??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 30 marca 2011, 20:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
jak przegrzałeś tarcze wielokrotnym hamowaniem z dużych prędkości to mogły się pokrzywić. Tak samo jak ktoś zamontował Ci źle łączniki stabilizatorów i sworznie ;) ale to wyczujesz szarpiąc za poszczególne części :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] szarpie kierownicą na nierównościach
PostNapisane: 30 marca 2011, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: e46
Tarcze wymieniłem w lecie zeszłego roku problemy z szarpaniem zaczęły się na początku marca tego roku w zimie raczej nie przegrzałem jeździłem dość spokojnie. Ale dziwna sprawa na zimówkach słabo było wyczuwane szpanie założyłem nowe opony letnie i czuć dużo mocniej. Pojadę do jakiegoś innego warsztatu na sprawdzenie zawieszenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL