BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] swap m30b35
PostNapisane: 28 lutego 2007, 00:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Szczecin
Witam wszystkich jako nowy uzytkownik forum. Mam na imie Bartek i jestem ze Szczecina. Przygotowuje sie do swapa m30b35 z 535i e34 do e30 316i. Mam juz 2 cale sprawne auta, przeczytalem www.e30.de ale mam problem z lapami. Czy ktos zna dokladne wymiary tych lap albo zna kogos kto jest w stanie takie lapy wykonac ?? Chodzi o typ 2 z www.e30.de bo 200euro to sporo.. Czy przekladnia ze wspomaganiem bedzie pasowac od e36 ?? Slyszalem rowniez ze bez przerobek, przednie zawieszenie mozna przelozyc z 325 e36 a tylne z tarczami od 323 Compact, czy ktos moglby zweryfikowac te informacje ?? Jesli to bzdura to bede zakladal cale zawieszenie od 325 e30 (oczywiscie nowe amorki, sprezyny, tarcze, klocki, tuleje itp..) bo najlatwiej i najtaniej wyjdzie i jakos powinno sobie poradzic z nowym silnikiem :) Gdyby ktos mial jakies informacje o takim swapie i niespodziankach jakie mnie czekaja bede bardzo wdzieczny..


Ostatnio edytowano 28 lutego 2007, 09:37 przez BeZdomnyPL, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2007, 19:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
e36 kompakt ma zawieszenie od e30 więc możesz przełożyć (teoretycznie bo na 100% to nie wiem) co do przod to obawiam sie że może być nie dokońca tak bo jednak M30B35 jest raczej sporo cięższy od silnika z 325 (nie jestem pewnien jaki tam był M30 czy inny? :wstyd: )

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: PoznaĂą
Czy mógłbyś jakieś fotki z efektów swojej pracy wklejać?
A najlepiej to systematycznie informuj co, jak i za ile zrobiłeś (z dodatkiem fotek) - to bardzo ciekawe i inni pewnie też są ciekawi efektów Twojej pracy.
Sorka, że tak poza tematem........ ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 19:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
Witam.Na początek przyznam,że bombowy pomysł masz(ja też nad takim swapem gdybam i sporo się dowiadywałem)Wiem,że po najmniejszej linii oporu to zawieszenie może zostać tylko nie będzie się sprawdzać bo wiadomo,że wiecej kilogramów ma do ciagnięcia.Łapy podobno pasują od innego bmw jak i wszystkie części(wał,skrzynia itp)trzeba tylko trochę rozklepać tunel środkowy bo silnik ze skrzynią są troche dłuższe.Powiem Ci szczerze,że rozmawiałem z fachowcem co zrobił juz 3 takie swapy i nie chciał za bardzo się wygadać ale krzyknął mi za robotę 1500zł i powiedział-góra 3 dni no i powiedział,że nie jest tak ciężko jak się wydaje.Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 21:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: PoznaĂą
1500 za robotę + około 2000 za silnik + około 1000 skrzynia + około 500 do 1000 na te inne pierdółki = około 5500zł :rotfl:
Jak to jeździ pewnie ............ już widze miny kolesi w e46 jak zostają z tyłu na światłach za poczciwą e30 :hyhy: .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 22:25 
Zgłoś sie do gościa o nicku Sosen, masz tu jego numer GG:5114591
Z tego co wiem wkładal 3.5i z E32 735i do E30 :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2007, 17:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Szczecin
Witam i dziekuje wszystkim za zainteresowanie. Fotostory podczas prac napewno bedzie :) Kolega Sosen (RESPECT !!) inaczej rozwiazal mocowanie silnika, bo dospawal wsporniki do podluznic a ja chcialbym cale zrobione lapy zeby obylo sie bez spawania. Mnie calosc wyjdzie napewno taniej bo przywiozlem cale 535 z niezlym wyposazeniem (skora, klima, OBC, 4x el szyby + el szyberdach, szpera) i po wyprzedaniu tego na czesci praktycznie cale auto sie zwroci a po sprzedazy m40 ze skrzynia prawie bedzie na zawieszenie :) Jak tylko zdobede lapy do silnika zaczynam prace :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2007, 23:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
Tylko jedno pytanie-zastanawiałeś się jak to będzie jeździć(z góry zaznaczam nie jestem przeciwnikiem swapów, wręcz ich zwolennikiem),będzie to bardzo ciężki przód,trochę z tymi silnikami miałem do czynienia ,moje e23 poprzednie miały ten silniczek i wydaje mi się zę zrobisz to auto podsterowne!!Popatrz nawet w e30 m3 nie wsadzali tego silnika,jego masa jest dośc spora.A co do jego mocy-hmm nie jest taka rewelacyjna,pewnie w tej budzie to rakieta będzie ale porównywalnie miałbyś m50b25 bodajże 192 konie a wagi pewnie o 40 kilo mniej.I inaczej rozłożonuy moment,m30 to technicznie jednak dość stary silnik i paliwożerny jak się go pokręci.Ale nie odradzam swapu,prosimy tylko o relację i fotki-a technicznie piszewz o zawieszeniu z e36 -piasta koła jest na 5 śrub a e30 jest na 4-zasadnicza różnica.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2007, 01:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
Ja chciałbym dodać,że e30 wychodziły fabrycznie z silnikiem 3.5-co prawda nie duzo tego wyszło ale były-były usztywnione(zawieszenie i cała karoseria) więc po swapie tez sie bedzie fajnie śmigać skoro fabryka tak zrobiła... p.s.podsterowność będzie bardzo łatwo skorygować w końcu to tył napęd i jaki silnik... pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL