BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 00:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] wymiana rozrządu 318i m40 1991r
PostNapisane: 22 lutego 2010, 12:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40
jak w temacie
znalazłem pare tematów jesli chodzi o rozrząd, ale chciałem zeby było wszystko jasne.
chciałem sie zapytac co ile bezpiecznie jest zmienic rozrząd w tym akurat silniku. jaka firma pasków i rolek, ile rolek co i jak kupić. i mniej wiecej jakie koszta. interesuje mnie dobra firma. moze macie takie silniki a nawet ten rok i interesuje mnie jakiej firmy rozrząd polecacie. z góry dzięki. jeszcze mam takie pytanko wiadomo mechaników jest pełno niekoniecznie dobrych i tu moje pytanie jak sprawdzic czy rozrzad jest dobrze ustawiony.
z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wymiana rozrządu e36 318i m40 1991r
PostNapisane: 22 lutego 2010, 12:54 
ja w m40 tce zmieniałem co 40 tyś km
kupywałem komplet ( pasek i rolki za około 250-300zł ) takich firm;
Wzmocniony pasek Conti, Koło napinające RUVILLE , Koło prowadzące RUVILLE
,Koło prowadzące RUVILLE
za wymiane płaciłem 120zł

nie jest to takie skomplikowane by ktos go źle ustawil


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana rozrządu 318i m40 1991r
PostNapisane: 22 lutego 2010, 16:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
Nie musisz dac mechanikowi zarobic moze sam zrobisz ? http://www.slawcio-bmw.w8w.pl/rozrzad.html#0

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana rozrządu 318i m40 1991r
PostNapisane: 22 lutego 2010, 16:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Ja zdecydowanie polecam SKF (kpl.), ewentualnie rolki z SKF-u i pasek Gates (wyjdzie taniej niż w zestawie).

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana rozrządu 318i m40 1991r
PostNapisane: 25 lutego 2010, 11:14 
Ja kupowałem rolki SKF i pasek Gates koszt około 300zł, zależy w jakim sklepie, na alledrogo taniej wychodzi, wymieniałem sam, przy okazji uszkodziłem pompe wodna, koszt 180zł, tak że to co miałem dać mechanikowi to za to kupiłem pompe wodna :zabawa:
I odwieczne pytanie, zaoszczedziłem czy dołożyłem???


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana rozrządu 318i m40 1991r
PostNapisane: 25 lutego 2010, 11:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
zaoszczedziles, bo pompy wody czesto siadają ;)

PS. 180 za pompe to duzo. ja ostatnio za Ruville dalem 115 :oczami:

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana rozrządu 318i m40 1991r
PostNapisane: 25 lutego 2010, 23:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
ja tez polecam skf i paski gates,ale doradze zakupic zestaw bo zawsze jest w nim wszystko co potrzeba.Taka ciekawostka zestawy skf to to samo co gates poniewaz gates do swoich zestawow wklada rolki skf a skf wklada paski gates.zdecydowanie polecam te zestawy koszt ok 300 zl,wymieniam co 50 tys.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana rozrządu 318i m40 1991r
PostNapisane: 25 lutego 2010, 23:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
ja równiej polecam pasek gates i rolki skf, wymieniłem jak miałem 50tyś (wcześniej nie wiem jaki był pasek i rolki) pasek był w bardzo dobrym stanie natomiast rolki miały minimalny luz na łożysku, za wymiane zapłaciłem 100zł u znajomego mechanika

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana rozrządu 318i m40 1991r
PostNapisane: 26 lutego 2010, 00:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 82
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B18Kat
Witam. Ja zaś polecam pasek CONTITECH i rolki/ napinacze RUVILLE. Mój zaprzyjaźniony mechanik (dobry mechanik) taki zestaw montuje i nigdy nie miał z nimi problemu A w końcu daje gwarancje na 60 tyś. Co do ustawienia Hmm... Na pewno nie może być za mocno naciągnięty. Bo jak się silnik nagrzeje to się rozszerza I w bardzo krótkim czasie spadnie wytrzymałość paska i rolek. Jak dobrze kojarzę pasek musi dać się "przesunąć" z ok 1,5cm podczas sprawdzania naciągu. Te tez zależy jaki to jest silnik. Bo np. VW bardzo mocno się rozszerzają. Jak już wszystko założysz to koniecznie obróć 360 st. za wał żeby sprawdzić cechy i naciąg paska. Co do producenta pompy wody polecam HEPU. Pierwszy montaż w wielu samochodach. Jakiś czas temu GATES cieszył się złą sława przez częste zrywanie się paska. Nawet na swojej stronie umieścił stosowna informacje że ich paski mogą być podrabiane. Trzeba się przejść po kilku mechanikach i dowiedzieć się kto co zakłada. Bo w końcu to oni dają gwarancje na poprawnie wymieniony rozrząd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana rozrządu 318i m40 1991r
PostNapisane: 28 lutego 2010, 00:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
Pasek a raczej jego napiecie ustawia sie tesiometrem!Sam osobiscie urzywalem do tego przyzadu gatesa
STT-1 i wiem ze pasek jest napiety tak jak ma byc dodatkowo gates zawsze podaje miejsce gdze sie to napiecie mierzy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana rozrządu 318i m40 1991r
PostNapisane: 26 czerwca 2010, 19:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Lokalizacja: łódź
Moje BMW: 318
Kod silnika: M40
A ja mam pytanie, zerwał mi się pasek rozrządu i to koło zębate zatrzymało się w tym położeniu... I czy jak ustawie 1 tłok w GMP za pomocą tego pręta co trzeba wsadzić w ten otwór a później zablokuje wał to czy zawory będą w prawidłowym ułożeniu???
Czy ta zasada działa też przy zerwanym pasku...
Obrazek
http://www.imagebanana.com/view/12lz1r2i/DSC00081.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL