BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 15:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 10 lutego 2010, 13:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
Wita. Mam problem z piszczącym paskiem klinowym (wielorowkowym) od parunastu dni. Piszczy dobre kilka minut nim się silnik rozgrzeje. Zawsdze popiskiwał jak auto było odpalane w warunkach wilgotnych (deszcz, rosa itp). Mam pytanie jak go naciągnąć można? Pisk dochodzi z pod rolki "śliskiej plastikowej" gdy pasek lekko schodzi z toru prowadzony przez rolkę z "rowkami".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 10 lutego 2010, 13:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 116
Lokalizacja: Ostrów WLKP
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
moze wymien napinacz kolego bo pasek nie powinien schodzic z rolki...

_________________
Gdyby Bóg popierał przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 10 lutego 2010, 14:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
A nie można go jakoś "podkręcić"? Piszczy dokładnie na tej rolce od napinacza (rolka sama w sobie nie piszczy). Pisk powstaje bo pasek schodzi delikatnie z toru. Jest niby sztywno :/ Tak na szybko to wydawało mi się, że wina leży w tej rolce obok (prowadzącej z rowkami). Tak jak by spychała delikatnie pasek z toru.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 10 lutego 2010, 15:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
To raczej niemożliwe, żeby piszczało na gładkiej nieskrzywionej rolce, która jest nieobciążona. Musi być coś innego, albo rolka jest skrzywiona, albo łożysko wyrobione. Generalnie paski piszczą jak przekroczy się siłę tarcia. Ma to miejsce na szczególnie obciążonych elementach: alternator zaraz po rozruchu, wspomaganie, pompa klimy, albo też gdy silnik pracuje szczególnie nierównomiernie (a zwłaszcza jak jest zimny), bo wtedy podczas obrotu przyspiesza i opóźnia (tłumik drgań skrętnych w kole pasowym powinien to minimalizować).
Na moje powinieneś się dokładniej wsłuchać w konkretnym miejscu (może stetoskopem?) i zlokalizować.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 10 lutego 2010, 15:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
napinacz jest w tej ze rolce i napina ''automatycznie i albo rolka juz jest wyrobiona bo ma za slabo napina albo pasek juz swoje wyjezdzil i do wymiany

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 10 lutego 2010, 15:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
henix napisał(a):
To raczej niemożliwe, żeby piszczało na gładkiej nieskrzywionej rolce, która jest nieobciążona. Musi być coś innego, albo rolka jest skrzywiona, albo łożysko wyrobione.

Na 99% piszczy na tej rolce na styku paska z rolką (sprawdzałem na włączonym silniku - delikatnie pasek popychałem śrubokrętem i ja popychałem albo przyciągałem to piszczało na tej rolce). Tak samo jak samo piszczy to delikatnie pasek napchnąłem i przestawało. Piszczy na tej rolce od napinacza tej płaskiej śliskiej plastikowej. Rolka po zdemontowaniu nie piszczy jak w rękach nią kręce (brak jakichkolwiek oporów).

I tak jak piszę pasek nie piszczy kiedy jest centralnie na tej rolce, gdy natomiast minimalnie się odchyla (za sprawą rolki z rowkami "prowadzącej", która go lekko ściąga do zewnątrz) to piszczy. Wysłuchane i obadane organoleptycznie. I teraz pytanie jak naciągnąć bardziej ten pasek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 10 lutego 2010, 15:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
beciak napisał(a):
henix napisał(a):
To raczej niemożliwe, żeby piszczało na gładkiej nieskrzywionej rolce, która jest nieobciążona. Musi być coś innego, albo rolka jest skrzywiona, albo łożysko wyrobione.

Na 99% piszczy na tej rolce na styku paska z rolką (sprawdzałem na włączonym silniku - delikatnie pasek popychałem śrubokrętem i ja popychałem albo przyciągałem to piszczało na tej rolce). Tak samo jak samo piszczy to delikatnie pasek napchnąłem i przestawało. Piszczy na tej rolce od napinacza tej płaskiej śliskiej plastikowej. Rolka po zdemontowaniu nie piszczy jak w rękach nią kręce (brak jakichkolwiek oporów).

I tak jak piszę pasek nie piszczy kiedy jest centralnie na tej rolce, gdy natomiast minimalnie się odchyla (za sprawą rolki z rowkami "prowadzącej", która go lekko ściąga do zewnątrz) to piszczy. Wysłuchane i obadane organoleptycznie. I teraz pytanie jak naciągnąć bardziej ten pasek?



he he pasek naciaga sie sam!!! przynajmniej u mnie tak jest i podejrzewam ze na 100% bedzie tez tak i u ciebie ... a jak juz sie nie chce naciagnac to rolka napinajaca do wymiany

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 07:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Krzeszowice
Pozwole sobie podpiac sie pod temat bo mam bardzo podobny problem, z tym ze u mnie pasek i rolki sa nowe. Gdy te czesci byly stare nic nie piszczalo, natomiast po wymianie piszczy tak ze uszy bola. Halas dochodzi dokladnie spod rolki alternatora. Zdarzy sie ze pasek na niej idzie nierówno i wtedy pisk jest bardzo maly. Natomiast gdy siadzie jak nalezy jest duzy. Bez znaczenia jest tez czy silnik jest cieply czy zimny. Jedyne co mi przychodzi jeszcze do glowy, to wymienic lozyska w alternatorze, chyba ze macie inne propozycje? Silnik to 1.6 M43...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 07:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
MuchaRacer napisał(a):
Pozwole sobie podpiac sie pod temat bo mam bardzo podobny problem, z tym ze u mnie pasek i rolki sa nowe. Gdy te czesci byly stare nic nie piszczalo, natomiast po wymianie piszczy tak ze uszy bola. Halas dochodzi dokladnie spod rolki alternatora. Zdarzy sie ze pasek na niej idzie nierówno i wtedy pisk jest bardzo maly. Natomiast gdy siadzie jak nalezy jest duzy. Bez znaczenia jest tez czy silnik jest cieply czy zimny. Jedyne co mi przychodzi jeszcze do glowy, to wymienic lozyska w alternatorze, chyba ze macie inne propozycje? Silnik to 1.6 M43...

Spróbuj spray-em do pasków go potraktować - moze pomoże :)
http://allegro.pl/listing/search.php?sg ... ask%C3%B3w

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 08:22 
spray pomoże na krótki czas , wiec szkoda inwestowac bo kosztuje prawie tyle co pasek , ja proponuje wymienić na początek pasek na nowy , jesli nie pomoże to musisz i napinacz zakupić


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 11:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
No to ja napisze jak załatwiłem mój problem. Otóż odkręciłem rolkę plastikową (tą śliską na górze, co mi na niej pasek piszczał), podłożyłem podkladkę (zrobiłem lekki dystans), przkręciłem i już nic nie piszczy :D Ani rano, ani w nocy, ani na mrozie ani po wodzie ;) Wniosek taki, że pasek musi iść idealnie równo po tej rolce, zeby nie było pisku. Paska nie wymieniałem, z napinaczami nic nie kombinowałem (bo działały), rolki dalej stare ;)

Wysłuchaj dokładnie skąd dochodzi pisk! Spróbuj na włączonym silniku i przy zdjętym wisko lekko napchnąć pasek i zobaczyćczy przestaje piszczeć, czy nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 11:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
beciak, przy tych paskach sa napinacze hydrauliczne i nie ma zadnych regulacji! Poza tym nie napisales jaki to silnik ale na bank są tam dwie płaskie rolki! Jedna miedzy pompą wody a alternatorem i druga (napinacz) miedzy pompą wody a wałem korbwym. Teraz powiedz ktora piszczy?? Jak pasek z niej zjezdza to moze włukna mu puscily i nierownomiernie jest napiety? Wymien pasek jesli uwazasz ze rolki sa ok.

PS. Mam nadzieje, ze pasek zdejmujesz cofając napinacz kluczem a nie na chama srubokretem??


Edycja:
no to po sprawie :)

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 12:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Krzeszowice
BMWMARCINE36 napisał(a):
spray pomoże na krótki czas , wiec szkoda inwestowac bo kosztuje prawie tyle co pasek , ja proponuje wymienić na początek pasek na nowy , jesli nie pomoże to musisz i napinacz zakupić



Chodzi o to ze pasek jest nowy.... .

Cytuj:
Wysłuchaj dokładnie skąd dochodzi pisk! Spróbuj na włączonym silniku i przy zdjętym wisko lekko napchnąć pasek i zobaczyćczy przestaje piszczeć, czy nie.


Pisk na 100% dochodzi z kola alternatora... .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 12:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
BetaBoy napisał(a):
beciak, przy tych paskach sa napinacze hydrauliczne i nie ma zadnych regulacji! Poza tym nie napisales jaki to silnik ale na bank są tam dwie płaskie rolki! Jedna miedzy pompą wody a alternatorem i druga (napinacz) miedzy pompą wody a wałem korbwym. Teraz powiedz ktora piszczy?? Jak pasek z niej zjezdza to moze włukna mu puscily i nierownomiernie jest napiety? Wymien pasek jesli uwazasz ze rolki sa ok.

Otórz regulacji nie ma możliwości faktycznie (zawsze można coś przykombinować np.z podkładką jak w moim przypadku). Poczytaj jaki ja miałem problem a ogarniesz temat.

Jeżeli koledze piszczy koło od alternatora to oczywiście inny przypadek i trzeba szukać przyczyny gdzie indziej. A próbował kolega napchnąć delikatnie pasek tak jak ja pisałem? Bo u mnie teżdźwięk na 99% dochodził z innego miejsca (widocznie jestem głuchy na jedno ucho) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Krzeszowice
Tak, czytalem Twoj temat. Jednak zdecydowalem sie rozebrac alternator i lozysko ktore jest na walku wirnika nadaje sie do kosza, natomiast to ktore jest w obudowie nie jest jeszcze az takie zle, jednak wymienie oba. Jutro bede mial nowe wiec sie zobaczymy czy przestanie piszczec. Jesli to nie pomorze, to nie mam pojecia co jest grane.... :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 19:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
MuchaRacer napisał(a):
Tak, czytalem Twoj temat. Jednak zdecydowalem sie rozebrac alternator i lozysko ktore jest na walku wirnika nadaje sie do kosza, natomiast to ktore jest w obudowie nie jest jeszcze az takie zle, jednak wymienie oba. Jutro bede mial nowe wiec sie zobaczymy czy przestanie piszczec. Jesli to nie pomorze, to nie mam pojecia co jest grane.... :niepewny:

Ale będziesz miał wykluczony alternator i jak na razie bez niepotrzebnych kosztów :ok:
A jakiś mądrala mechnik by ci już pół silnika wymieniać chiał pewnie :wstyd: ;)

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 20:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
beciak napisał(a):
Otórz regulacji nie ma możliwości faktycznie (zawsze można coś przykombinować np.z podkładką jak w moim przypadku). Poczytaj jaki ja miałem problem a ogarniesz temat.
temacik ogarniam, bo nie raz robilem napęd pasowy ale fakt nie doczytalem która to rolka. Natomiast to, ze pasek zjeżdza z napinacza nie jest normalne i taka naprawa tez nie jest prawidłowa ale jak działa to niech działa... :]

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 26 lutego 2010, 16:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Krzeszowice
Zalozylem dzis nowe lozyska, skrecilem wszystko i przestalo piszczesc :)...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 26 lutego 2010, 17:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
MuchaRacer, i :ok: :cwaniak:

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak naciągnąć pasek wielorowkowy bo piszczy?
PostNapisane: 29 października 2010, 18:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 34
Lokalizacja: warminsko-mazurskie
Moje BMW: e 39
Kod silnika: m52
beciak napisał(a):
No to ja napisze jak załatwiłem mój problem. Otóż odkręciłem rolkę plastikową (tą śliską na górze, co mi na niej pasek piszczał), podłożyłem podkladkę (zrobiłem lekki dystans), przkręciłem i już nic nie piszczy :D Ani rano, ani w nocy, ani na mrozie ani po wodzie ;) Wniosek taki, że pasek musi iść idealnie równo po tej rolce, zeby nie było pisku. Paska nie wymieniałem, z napinaczami nic nie kombinowałem (bo działały), rolki dalej stare ;)

Wysłuchaj dokładnie skąd dochodzi pisk! Spróbuj na włączonym silniku i przy zdjętym wisko lekko napchnąć pasek i zobaczyćczy przestaje piszczeć, czy nie.






???????
powiedz kolego czy podkladke wsadziles pod rolke ta ktora jest pomiedzy pompa wody a alternatorem??
ja mam taki problem ze wlasnie na tej rolce zaczyna mi odjerzdzac pasek i jak wraca na alternator to poprostu krzywo go podaje i go szlifuje z jednej strony.po ostatniej wymianie paska przejechalem jakies 1500 km i scielo jeden klin..
obecnie jestem po wymianie rolek i silownika ktory naciaga napinacz.jest lepiej ale jeszcze nie to..napisz co i jak i czy w dalszym ciagu zdaje egzamin to u ciebie???
dzieki za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL