BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 13:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Tarcze i klocki do330d EBC
PostNapisane: 1 grudnia 2009, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Lokalizacja: Tomaszow Mazowiecki
Moje BMW: 330d e46
Czy wie ktoś może gdzie można kupić JURID J-AS w wyżej wymienionym sklepie http://!_nie_reklamujemy_!/ ich nie ma i nie wiadomo kiedy będą a ja właśnie ich szukam.Jeśli ktoś zna jakiś sklep z częściami to poproszę o namiar. Dzięki z info

_________________
Toms


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tarcze i klocki do330d EBC
PostNapisane: 1 grudnia 2009, 18:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
Te wystawione tarcze to Jurid J (powiedzieli, że z serii J jak do nich dzwoniłem), ale jak poprosiłem, że niech to napiszą w aukcji to się nie doczekałem i olałem temat ;) :mur:.
http://allegro.pl/item822518346_tarcza_ ... kazja.html

Tutaj kiedyś też mieli jakieś tarcze Jurid
http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=4617635

Troszeczkę śledziłem temat to tylko z allegro te dwie firmy od jakiegoś czasu miało tarcze i klocki Jurid, przynajmniej do e46.
Hej

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tarcze i klocki do330d EBC
PostNapisane: 1 marca 2010, 19:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 330cd
Witam,

ja chciałbym zapytać czy ktoś wie jakie klocki sa tej samej jakości albo lepsze niż fabryczne. Wszyscy pisząc o Zimmermanach, Brembo piszą jako o tańszych zamiennikach. Natomiast mi zależy, żeby sobie kupić lepsze hamulce niż te fabryczne.

Myślałem o tarczach Zimmermann Sport, EBC Ultra, albo Ferodo. Poza tym kompletnie nie wiem jakie klocki już teraz. Docelowo byłem nastawiony na Ferodo DS jednak czytałem wiele opinii, że piszczą!! Zresztą czytałem już, że wszystkie tarcze poza fabrycznymi się gną... i już ostatecznie sam nie wiem...

Dlatego ponownie- czy ktoś zna lepszy (nie tańszy) produkt niż fabryczny?

Aaa, i prosiłbym nie pisać o żywotności klocków bo to naprawdę zależy od jazdy. W 320 td na wakacje klocki fabryczne starczyły mi na 13 tysięcy więc to zależy tylko od jazdy i też niesamowicie pyliły. Najważniejsze to skuteczność, i nie piszczenie.

Dziękuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tarcze i klocki do330d EBC
PostNapisane: 1 marca 2010, 20:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Klocki Jurid J-AS
Lepsze tarcze to zimmermann sport
Ponoć top to Brembo ORO
Pamiętaj że klocki muszą być dopasowane twardością do tarcz.
A hamulce sportowe żeby były skuteczne muszą być nagrzane. Na zimnym słabo hamują.
I jeszcze jedna kwestia. Jak chcesz mieć super hamulce ( krótką drogę hamowania ) to musisz mieć też opony premium a nie okazje z Tesco ;)

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tarcze i klocki do330d EBC
PostNapisane: 1 marca 2010, 20:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 330cd
Dzięki za odpowiedź. No to fajnie, bo myślałem że będzie to dużo droższa impreza :)

A opony na nadchodzący sezon mam Michelin Pilot Primacy... wiem, że nienajlepsze ale są nowe prawie więc szkoda mi wymieniać na inne już teraz. Bo zawsze byłem przy P Zero Rosso.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tarcze i klocki do330d EBC
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Lokalizacja: Tomaszow Mazowiecki
Moje BMW: 330d e46
Wymieniłem tym razem przód tarcze Zimmerman Sport plus klocki Textar, wymieniłem również płyn hamulcowy na Motul RBF600. Części zakupiłem u naszego Stones1 - jestem bardzo zadowolony z zestawu. Teraz czuć heble :) . Przejechałem dopiera 500 km ale mam nadzieje ,że będzie ok.
Polecam zakupy u Stones1 na prawdę fachowa obsługa.

_________________
Toms


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tarcze i klocki do330d EBC
PostNapisane: 25 marca 2012, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Lokalizacja: Tomaszow Mazowiecki
Moje BMW: 330d e46
zakupiłem tarcze zimmermann sport oraz klocki textar, po roku jazdy okladzina klocka odeszla od blaszki na której się trzyma klocek. To nie był przypadek - wszystkie 4 klocki tak mialy. Nie polecem Textar, piszczały na maksa. Pozdrawiam.

_________________
Toms


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tarcze i klocki do330d EBC
PostNapisane: 25 marca 2012, 20:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
A ja na Textara niepowiem zlego slowa te klocki to 1-sza liga.

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tarcze i klocki do330d EBC
PostNapisane: 8 września 2013, 12:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Odswieze kotleta. Od pewnej osoby ktora ma pojecie dowiedzialem się kto robi tarcze i klocki na 1 montaz i kto robi tarcze i klocki dla innych firm. Sprawa wyglada nastepujaco tarcze produkuje znane 3 konkretne firmy robiace na montz fabryczny: BREMBO (tu mozna wybrac wypas czyli ORO, MAX-y czyli tarcze odswiezajace klocka - zbiera ostatnią przypaleniznę; zwykle - COATED LINE BREMBO), jezeli komus wichruje sie ta tarcza to ma za twarde klocki lub nie odpowiednio dobrane tarcze dla swoich potrzeb. Ewentualnie bicie na piascie lub zla sila dokrecona tarcze.

Reszte tarcz w Europie robi Zimmermann. To on sprzedaje swoje tarcze firmie ATE i innym poniewaz niektore z nich mają wybite logo (OZ).

Na pierwszy montaż dla BMW idą i klocki TEXTAR zamiennikami są JURID J-AS, a w nowych BMW spotyka sie klocki textara (tez są różne klasy np mieszanka T4146, T4014); ate nie produkuje klocków może być tylko wybite na klocku ferodo przy systemie hamulcowym ate w VW. Jezeli wypuszcza jakies klocki to zamienniki tak samo jak BOSCH i reszta firm.

Układy hamulcowe mogą być firm: ATE, BENDIX-BOSCH, LUCAS-GIRLING, TRW )te firmy projektuja jedynie uklady hamulcowe,
co nie znaczy że firmy te produkują tarcze na montaże fabryczne!

Tarcze robią firmy: Zimmerman (Porsche) i BREMBO oraz TEXTAR (prawdopodobnie jako nowe tarcze OE dla BMW) -te sa najdrozsze w Inter Carsie. Wszystkie inne tarcze i klocki np firmy ate są wymysłem firmy ATE (eksperymentem).
Na montaz fabryczny idą tylko klocki firm: JURID, TEXTAR, PAGID, FERODO (nawet jak obok jest wybite logo ATE, logo to wtedy oznacza system hamulcowy) oraz Galfer (szczeki w BMW razem z JURID). Klocki Galfer ida w e90.

Jeżeli kupimy porządną tarcze BREMBO, oryginalne BMW, bądź gładką Zimmerman, czy TEXTAR PRO (...03 i ...05 HC) i dobierzemy porządne klocki odpowiednią twardość z w/w firm (nie można przesadzić z twardością klocka z innych firm typu NO NAME) to nic się nie stanie.

Tarcze Zimmermann nawiercane są stosowane w Porsche. W instrukcji jest napisane, że te tarcze lubią pekać i że to normalne zjawisko. Bedą pekać przy źle dobranym klocku i zbyt duzej sile. Dlatego do takich tarcz lepiej jest stosowac miekkie klocki fabryczne OE, lub jesli sie nie znamy montować te tarcze do samochodów ktore są lekkie, ALE TO ZNÓW WYKLUCZA ICH POTRZEBE STOSOWANIA. Ma to sens od 300mm.

W przypadku BMW sprawdzają sie zestawy hamulcowe porządnych tarcz: OE BMW, TEXTAR PRO, Brembo COATED LINE, BREMBO MAX, Zimmerman (nawet te zwykle) z klockami textar oraz JURID J-AS, FERODO Premier - dla spokojnie jezdzących kierowców. Tu mamy 100% pewnosc, że zestawy te bedą służyłu długo 80 tys km i wiecej i z tych firm klocki są montowane fabrycznie w roznych markach aut.

Dobrym rozwiązaniem są klocki mocnej firmy brytyjskiej takie jak FERODO DS Perfomance (ten klocek pyli i na pewno nie zaszkodzi tarczy), lub DS2500 (DS 3000 mozna sobie odpuscic na codzień do zwyklych tarcz nie ma sensu-wymagają dogrzania). Na przód dobrze wrzucić klocki FERODO DS2500 czyli FCP, a na tył FERODO DS Perfomance czyli Ferodo FDS (nie przyspiesza scinania tarczy, nie wymaga dogrzewania). Można na tył wrzucić zwykłe klocki textar lub JURID J-AS. Tu tarcza nie bedzie miala zbytnio znaczenia. Tylne hamulce w aucie tylnonapedowym powinny być takimi samymi zestawami jak na przodzie, ale wiemy jak jest w praktyce...

Klocki te hamują dużo lepiej niż seryjne. Ta firma jest pewna, ponieważ robi produkty dla VW i AUDI na montaz fabryczny. Wspolczynnik tarcia jest wysoki, tak jak dla spotowych klocków EBC red/yellow.

U siebie używam klocków FERODO DS2500 zamiennie z DS Perfomance do tarcz BREMBO MAX z powloka antykorozyjna (czyli seria "painted") a na tył polecam coś lakierowanego np Zimmerman Coat Z lub OE BMW i oczywiscie klocki DS Perfomance, dla bardziej wymagajcacych polecam na tyl klocki DS2500 (w polaczeniu z przodem bedzie troszkę lepiej ale roznica nie bedzie zbyt duza dlatego ja uzywam na tyl DS Perfomance) można użyc tarcz BREMBO MAX ale nie wiem czy jest sens bo taka tarcza scina troszke szybciej szkliwo z klocka (na tyle klocki sie nie przegrzewają wiec wystarczy raczej zwykla tarcza gladka, nacinane BREMBO MAX maja naciecia, które odnawiają klocka w przypadku kiedy jest on złej jakości). Człowiek z hamulce.net jezdzi aktualnie na BREMBO HC zwyklych gładkich, wentylowanych tarczach z klockami FCP PERFOMANCE. Oczywiście trzeba sie liczyc z tym, ze na tyle nielakierowana na calej powierzchni tarcza bedzie pod koniec zywotnosci "mniej atrakcyjna" wizualnie mimo swojej sprawności (tu mam na mysli BREMBO bez wersji Painted) :) Zaś na przodzie bedziemy musieli zajrzec do klockow i mogli wymienic ewentualnie tarcze zanim ta na tyle sie skonczy. Obalam mit że klocki Ferodo DS Perfomance zjadają tarcze. Na przód można wrzucić spokojnie tarcze zimmermann. Te z dziurkami dostają mikropeknięć przy schładzaniu miedzy dwiema dziurkami. To normalne zjawisko po kilku tys km.

Odradzam wynalazki innych firm. Słyszy się dobre opinie o klockach ATE Ceramic, ale rownie dobrze można by usłyszeć dobrą opinię o kocku BOSCH z Indii, FOMAR polskiej firmy dla lekkiego auta przy tarczy np. BREMBO :) Są to tak jak mówię "wynalazki". Przy lekkim aucie wszystko bedzie ok i bedziemy jezdzili nawet 5 lat. Klocek ceramiczny nie moze hamowac lepiej i nie da sie zrobic klocka ceramicznego z duzym wspolczynnikiem tarcia tak jak to maja mieszanki sportowe. Na pewno taki klocek nie bedzie hamowal lepiej niz seria i przegrzewa tarcze :dobani:

Jesli chodzi o tarcze BREMBO to jak je kupuje maja zawsze kod kreskowy Włoch na pudełku i innych nie kupimy. Wiem że w Polsce jest fabryka BREMBO od 2011 roku ktora robi produkty dla BREMBO, ale z tego co wiem, surowce nie są z Polski (udało mi się to ustalić). I produkt trafia do Włoch z roznych Europejskich fabryk. Te produkty BREMBO które stosuje nigdzie nie maja na pudelkach polskich napisów (ani zadnej instukcji montazu w jezyku Polskim, bo takie coś nie istnieje). Kazda tarcza zanim trafi do hurtowni w Polsce przechodzi kontrole, jest lezakowana. Kupujac BREMBO W 2013 roku kupilem kilka pudelek z datami z rocznikow 09r. 2011r. Ma to znaczenie żeby żeliwo poleżało i odprężyło się :) Data wybijana jest przy kodzie kreskowym - dzien, miesiac, rok produkcji. Ja wole tarcze BREMBO poniewaz sa twardsze i krocej sie je hartuje. W kazdym badz razie poleca je nawet Leszek Wójcik z hamulce.net, początkowo kazał mi je zakładać na tył ale stwierdził, że w cywilnej furce na długo tam będą i żeby dać lakierowane painted BREMBO, Zimmermanna lub OE BMW, bo rowkowana tarcza MAX na tyle w takiej furze jak e46 nic nie daje. Z przodu moze odswiezac zeszklone przypalone klocki. Z tylu nic nie da. W przypadku klocków FDS FCP na przodzie też nie ma konieczności stosowania tarcz z rowkami, bo ich nie przypalimy w trasie.

zawsze z przodu można pozniej dać klocek DS2500/FCP i tarcze BREMBO ORO. Na tor DS3000 i tarcze BREMBO ORO ale to juz radze sie podpytać Lecha. :) BREMBO ORO + DS3000 raczej nie polece do codziennej jazdy (niedogrzane).

Ja żadnego wichrowania tarcz BREMBO MAX z klockami DS FERODO nie mam (przypominam bicie dopuszczalne na piascie dla BMW 0,2-0,3mm wg czujnika zegarowego; jezeli jest wiecej piasta do kosza :wstyd: ), na tyle mialem razem z nimi tarcze i klocki BOSCHA i jezdzilem tak jakis czas, hamowanie z 200km/h ok, nic sie nie pali, nie czuje nic na kierownicy, nic nie piszczy. DS robi robote zapewniam, że lepsze niż jakieś klocki ATE czy seria.

Podobno JURID ma kiepskie tarcze (nie sa z Niemiec, sa skads sprowadze), klocki JURID D nie byly uzywane przy fabrycznym montazu BMW to seria ekonomiczna. Jedynie klocki JURID J, J-AS. Takie info uzyskalem od konkretnego sprzedawcy P. Leszka Wójcika - FERODO (były rajdowiec)

Dowiedziałem sie takze, ze kazda firma produkujaca klocki czy to jurid czy ferodo czy pagid (podobno wstawiane do porsche i aut z najwyzszych polek) ma po 30 mieszanek w kazdej serii klocka czyli np do tico idzie mieszanka inna niz do volvo czy mercedesa.

Ps. o skuteczności hamowania klocków można powiedzieć coś po przejechaniu >2000km, przy 1500km moje nie hamowały jeszcze tak skutecznie. Także lepiej się wstrzymać z ostateczną opinią na temat hamowania. Zależy kto ile hamuje.

Polecam moj zestaw BREMBO COATED HC/MAX HC + FERODO FDS lub FCP, jakby ktoś potrzebował mogę załatwić z pewnego źródła.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL