BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 14:07 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Krolik_Bugs napisał(a):
A co jest wazne w np. Mini?


W mini liczy sie lans.

Krolik_Bugs napisał(a):
Ale jesli jest w wydaniu BMW/Audi to chyba juz niekoniecznie.


Fakt posiadania znaczka nie zmienia ogolnych praw rynku dla danego segmentu. Oczywiscie z racji pozycji marki auto bedzie postrzegane jako oferta premium w danym segmencie i oczywiscie za status marki premium klient bedzie musial odpowiednio doplacic.

Bobby_Valentino napisał(a):
W samochodzie miejskim nie chodzi o prowadzenie ale o wymiary/spalanie/ilość miejsca w środku.


+ wyglad bo to czesto drugie auto w rodzinie przeznaczone dla plci pieknej.

Jak to ladnie kiedys okreslila moja przyjaciolka... autko miejskie musi byc pieknie praktyczne z lekka nutka ekonomii.

Bobby_Valentino napisał(a):
Panowie ale jaki sens RWD w samochodzie pokroju Fiata 500 ?

Taki sam jak wkladania 4 litrowego monstrum do E39 skoro na dwulitrowym dieslu tez jezdzi. Jakastam ideologia. Z drugiej strony ta sama ideologia to rowniez wiernosc pewnym zasadom jak bezkompromisowosc... i nie chodzi tylko o RWD, ale o fakt, ze np. Audi mozna zamowic bez radia i wlasciwie kazdego innego gadzetu, tak ze niemal sama karoserie dostajemy... BMW nie... dlaczego... bo to jest BMW (znam to z autopsji jak dogadywalismy duzy deal z jednym z ASO).

Jesli mam byc szery to nie psul bym wieloletnich tradycji marki i zrobil to auto pod marka MINI nie BMW tak samo jak Smart to Smart, choc robi go Mercedes (chociaz kolezanka ma Smarta z gwiazda merca z przodu - tak wyjechal z fabryki).

Bo BMW ma byc jak seks... po co jezdzic na recznym jak mozna dac w pizde?!?! :hyhy:

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 14:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Condor napisał(a):
W mini liczy sie lans.


I o to samo będzie chodzić w takiej małej Beemce. Mała i lansiarska bo na pewno i tak będzie droższa od konkurencji. Tylko właśnie po co psuć sobie image i robić to FWD przecież jest MINI i pod tą marką powinni zrobić taki samochodzik.

Bobby_Valentino napisał(a):
+ wyglad


Też racja :)

Bobby_Valentino napisał(a):
Panowie ale jaki sens RWD w samochodzie pokroju Fiata 500 ?
Taki sam jak wkladania 4 litrowego monstrum do E39 skoro na dwulitrowym dieslu tez jezdzi. Jakastam ideologia. Z drugiej strony ta sama ideologia to rowniez wiernosc pewnym zasadom jak bezkompromisowosc... i nie chodzi tylko o RWD,


To chyba zły przykład bo E39 to luksusowa limuzyna marki ze sportową żyłką więc musi [cenzura]

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 14:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Condor napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
Panowie ale jaki sens RWD w samochodzie pokroju Fiata 500 ?

Taki sam jak wkladania 4 litrowego monstrum do E39 skoro na dwulitrowym dieslu tez jezdzi. Jakastam ideologia. Z drugiej strony ta sama ideologia to rowniez wiernosc pewnym zasadom jak bezkompromisowosc... i nie chodzi tylko o RWD, ale o fakt, ze np. Audi mozna zamowic bez radia i wlasciwie kazdego innego gadzetu, tak ze niemal sama karoserie dostajemy... BMW nie... dlaczego... bo to jest BMW (znam to z autopsji jak dogadywalismy duzy deal z jednym z ASO).


Inni klienci poszukuja malego miejskiego samochodu, inni kupuja duzy sedan ze sportowym zacieciem. Zwroc uwage, ze V8 w E39 nie ogranicza funkcjonalnosci nadwozia...tak jak byloby to w przypadku RWD w malym samochodzie...dlatego wlasnie w historii motoryzacji takie wynalazki nigdy nie byly popularne, a jedyny kompakt, mniejszy niz 1er, jaki moge skojarzyc z napedem na tyl to AMC Gremlin, polecam obejrzec jak duzo mial miejsca wewnatrz ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 14:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Condor napisał(a):
Bo BMW ma byc jak seks... po co jezdzic na recznym jak mozna dac w pizde?!?! :hyhy:


:super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 14:39 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Bobby_Valentino napisał(a):
To chyba zły przykład bo E39 to luksusowa limuzyna marki ze sportową żyłką więc musi zapier..

Vermilion napisał(a):
Inni klienci poszukuja malego miejskiego samochodu, inni kupuja duzy sedan ze sportowym zacieciem. Zwroc uwage, ze V8 w E39 nie ogranicza funkcjonalnosci nadwozia...tak jak byloby to w przypadku RWD w malym samochodzie...dlatego wlasnie w historii motoryzacji takie wynalazki nigdy nie byly popularne, a jedyny kompakt, mniejszy niz 1er, jaki moge skojarzyc z napedem na tyl to AMC Gremlin, polecam obejrzec jak duzo mial miejsca wewnatrz


Panowie, V8 w E39 podalem jako przyklad pewnej ideologii tworzenia samochodow i uwazam ze to jest doskonaly przyklad...

Poza tym V8 ogranicza funkcjonalnosc nadwozia, bo np. jest o wiele gorszy niz w R6 uklad kierowniczy bo ten z R6 sie nie zmiescil :wstyd:, wyraznie sie czuje ze auto jest front-heavy i nie ma tak idealnego rozkladu masy jak w R6, jest bardziej podsterowne niz R6, w srodku jest o wiele glosniej i sa wieksze wibracje.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 14:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Ja jeszcze dodam swoje 3gr: Wszyscy specjaliści którzy twierdzą, że zrobienie małego miejskiego auta RWD to no problemo, chciałbym wiedzieć dokładnie jak?? Jeżeli założymy silnik z przodu to koniecznie musimy dać wał kardana, czyli silnik koniecznie musi być wzdłuż i juz jest pierwszy fail: maska w takim samochodzie ma być krótka, bo to samochód do kauflandu, a nie roadster! Przenieść możemy napęd na tył podobnie jak w golfie lub A3 za pomocą haldexa, ale takie rozwiązanie stosuje się jako napęd drugiej/dodatkowej osi, a nie podstawowej. Po trzecie możemy posadzić silnik z tyłu i dać wszystko na tył - najgłupsze rozwiązanie ze z bardzo wielu względów;
- bezpieczeńtwo
- prowadzenie się
- rozkład mas
- serwis - dostęp do motoru
- pojemność bagażnika
- system chłodzenia
- cena.
Proszę mi tutaj nie dawać argumentów w postaci 911 czy coś... to super auto, doprowadzane do ideału latami i miliardami $$. Zwykłe samochody jak skoda od 105 do 125 czy też PF 126p pokazują, że (i tutaj uwaga), Fryderyk ma rację :hurra: Reszta aspektów zwłaszcza ekonomicznych zawarłem 2 lub 3str wcześniej.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 15:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
mroova81 napisał(a):
maska w takim samochodzie ma być krótka


Błąd.
Maska w BMW ma być długa.
Krótka to może być yarisie czy kroście.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 15:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No i tutaj doszliśmy do rozwiązania. BMW po prostu NIE POWINNO robić auta tej klasy. Koniec, można zamknąć.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 15:06 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
jiGsaw napisał(a):
BMW po prostu NIE POWINNO robić auta tej klasy. Koniec, można zamknąć.


Nie koniecznie... Koncern BMW jak najbardziej powinien... ale nie pod marka BMW a idealnie do tego celu pasujaca marka Mini. Nie widze problemu w malym miejskim i praktycznym Mini oraz obecna wersja mini do lansu. Ale BMW to ma byc BMW.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 15:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Kyokushin napisał(a):
mroova81 napisał(a):
maska w takim samochodzie ma być krótka


Błąd.
Maska w BMW ma być długa.
Krótka to może być yarisie czy kroście.

Ma być konkurencją dla Audi A1 oraz Smarta Forfour.
Oczywiście możesz mu dać maskę pod którą wejdzie nawet R6/V12, ale to nie będzie już ta liga. Ma być tanio, dostępnie, dla ludu, spójrz przez okno - czym jeżdżą ludzie? To oni bulą, to oni zmieniają auta co 3lata, w tym segmencie auto 6letnie jest już stare. To tutaj drzemie prawdziwa $$. Nadal nie kumacie? Porównajcie sobie ile sprzedano w zeszłym roku fabii, ile aster, a ile M5ek? W przeliczeniu na złotówki, czy tam inną walutę najwięcej obrotu generuje najniższy segment.
Inna sprawa to, to czy powinni to robić pod znakiem BMW, czy mini? Moim zdaniem pod jeszcze jakimś innym - BMW i mini to już znaki zastrzeżone.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 15:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
mroova81 napisał(a):
Ma być tanio, dostępnie, dla ludu, spójrz przez okno - czym jeżdżą ludzie? To oni bulą, to oni zmieniają auta co 3lata, w tym segmencie auto 6letnie jest już stare.


I tacy ludzie nigdy nie dopłacą za BMW +30% jak premium by ono nie było, bo mają to całkowicie w tyle i go nie obchodzi jak to się nazywa nawet ani jak wygląda.
Od robienia dojazdówek jest Skoda, Fiat.
Oni kupią kroste lub punto bo jest tańsze i za 3 lata i tak zmienią.
Czy ktoś kto kupuje kroste kupuje A1? Nie. Kupuje A1 bo to Audi i charakterystyczne jest dla Audi i wygląda nieźle.
BMW chce konkurować z Audi to niech przeniesie swoje pozytywne cechy (rwd,50:50, maska), na małe auto to może ktoś to łyknie, zamiast audi czy lexa.

Jak ktoś ma dopłacić +30% to ma mieć premium, czyli rwd, jakość, ekstra prowadzenie i dłuugą maskę, charakterystyczną dla tej marki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 15:13 
Kyokushin napisał(a):
Maska w BMW ma być długa.


i jeszcze szyba pochylona jak np. w E46 :D

Condor napisał(a):
Nie koniecznie... Koncern BMW jak najbardziej powinien... ale nie pod marka BMW a idealnie do tego celu pasujaca marka Mini. Nie widze problemu w malym miejskim i praktycznym Mini oraz obecna wersja mini do lansu. Ale BMW to ma byc BMW.


Z jakiegoś powodu chcą, żeby to było jednak kojarzone z image BMW, a nie Mini, czemu, nie wiem, ale skoro oni tak twierdzą, to coś w tym musi być :-k

mroova81 napisał(a):
(i tutaj uwaga), Fryderyk ma rację :hurra:


Zawiązałeś sobie pętle na szyi :rotfl: :zdrowko:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 15:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Fryderyk napisał(a):
i jeszcze szyba pochylona jak np. w E46 :D


Wzorem tworzenia aut w tej kwestii powinno być Z3 :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 15:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Kyokushin napisał(a):
I tacy ludzie nigdy nie dopłacą za BMW +30% jak premium by ono nie było, bo mają to całkowicie w tyle i go nie obchodzi jak to się nazywa nawet ani jak wygląda.
Od robienia dojazdówek jest Skoda, Fiat.
Oni kupią kroste lub punto bo jest tańsze i za 3 lata i tak zmienią.

i tak i nie... Ja na przykład jak za 6-8lat stanę przed wyborem kolejnego auta dla żony, to chętnie dopłaciłbym +30% za bmw i nawet +40% za aston martina (oczywiście samochody odpowiednio 6-8letnie). Kryzys wieku średniego jest nieprzewidywalny, wyobraź sobie sam: siedzisz z kumplami na piwku, nie fajnie by było powiedzieć: moja żona jeździ BMW lub nawet astonem? Się sprzeda taka popierdawka jak ciepłe bułeczki - mówię wam!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 15:20 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
I koniecznie waska nerke :cisza: :cisza:

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 15:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
mroova81 napisał(a):
nie fajnie by było powiedzieć: moja żona jeździ BMW lub nawet astonem?


BAWARĄ!!
Obrazek

P.S.
Wiesz że to było by raczej żałosne :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 15:27 
mroova81 napisał(a):
Się sprzeda taka popierdawka jak ciepłe bułeczki - mówię wam!


Skądś się bierze zapotrzebowanie na A1, A, Mini, MiTo, więc znajdzie się i na nowe gówienko BMW


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 15:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Fryderyk napisał(a):
Skądś się bierze zapotrzebowanie na A1, A, Mini, MiTo, więc znajdzie się i na nowe gówienko BMW


Ludzie są karmieni paranoicznymi pierdołami, przez specjalistów od marketingu i z tego to zapotrzebowanie właśnie wynika.

Małe auto to golf, astra, seria 1. Poco istnieją mniejsze pierdki - ciężko mi to pojąć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 15:38 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Hehe, a zaraz przyjdzie Lesio i ciezko bedzie mu pojac po co ktos zrobil wogle serie 3 i 5... przeca to wrecz kalustrofobiczne... wszyscy powinni 7er jezdzci :!:

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początek końca - The Fall of BMW
PostNapisane: 12 marca 2010, 15:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Kyokushin napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
Skądś się bierze zapotrzebowanie na A1, A, Mini, MiTo, więc znajdzie się i na nowe gówienko BMW


Ludzie są karmieni paranoicznymi pierdołami i z tego to zapotrzebowanie właśnie wynika.

Pożycz od kogoś siódemkę i wpadnij do mnie na kawę. Oczywiście wpierw zaparkuj w moim mieście - paranoiczną pierdołą można nazwać urbanistów projektujących parkingi. Jeżdżąc tylko na zakupy zwłaszcza w godzinach 8-18ta 100x bardziej wolę yarisa żony, niż swoje 5er. Słoik gołąbków się zmieści do bagażnika tu i tu, ale tylko jarkiem parkuję na raz.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL