BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 czerwca 2025, 13:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 30 marca 2010, 13:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
kedzior001 napisał(a):
Po pierwsze
Nie używam urządzeń jak RTS v-techa, możliwe ze twój kolega którego adres WWW masz w stopce używa czegoś takiego, lub też gotowców wskazanych przez Ciebie, ale nie ja.

Po drugie
Zaproponowałem koledze z forum zgranie oryginalnego softu, ponieważ mieszka daleko ode mnie, aby nie ponosił dodatkowych kosztów ani czasu na podróż. Sam dobrze wiesz, że najważniejsze jest oprogramowanie, gdyż w taki sam sposób zgrywa i wgrywa się je.

Po trzecie
Nie korzystam z gotowych wsadów, wszystkie mapy są indywidualne i tu Cię chyba zaskoczę gdyż są obrabiane w Winolsie.

Po czwarte
Silników BMW na DDE5 czy też EDC16 C31, ponieważ nie posiadam interfejsu, aby je zgrać z pamięci sterownika, ale nie ma najmniejszego problemu, aby obrobić taką mapę. Dlatego też propozycje modyfikacji kieruje do osób, do których silników posiadam interfejs.

Po piąte
Pytanie na forum w sprawie INPY jest jasne i logiczne, chciałem zorientować się czy posiada takie możliwość, gdyż zastanawiam się nad zakupem nowego interfejsu, który obsłuży powyższy sterownik jak i nowsze.

Po szóste
Na forum fala krytyki wychodzi najczęściej od osób, które same zajmują się modyfikacjami lub też mają znajomego, które takie usługi świadczy. W Twoim przypadku jest tak samo, w stopce masz adres WWW tunera, którego zachwalasz. Na tego typu forum można pozyskać sporo Klientów zainteresowanych modyfikacją, ale równie dobrze przez jedną osobę można stracić wszystkich i nikogo nie pozyskać. Tak też jest w twoim przypadku, modyfikacji Ci nie przeprowadzałem a jednak masz najwięcej do powiedzenia. Czyżby coś się za tym kryło, może wykurzyć gościa z rynku?

Po siódme
Kończę wypowiedzi w tym temacie gdyż do niczego to nie prowadzi.

Po ósme
W najbliższym czasie będę miał klientów, posiadaczy BMW. W związku z tym po przeprowadzeniu modyfikacji w ich autkach poproszę i wyrażenie swojej opinii na temat przeprowadzonej usługi w ich aucie, oraz jak to wszystko przenosi się na eksploatacje auta.


jeżeli nie używasz RTS v-techa to czego Galletto KWP MPPS-a z allegro za 150-200zł bez żadnego supportu i pomocy ze strony sprzedających? zaproponowanie komuś zgrania orginału i modyfikacja go tzw pod auto indywidualnie jest raczej nie możliwe ponieważ aby zrobić program pod auto musisz mieć je na miejscu zmierzyć zdiagnozować odpowiednio aby wiedzieć co i jak z autem każde jest inaczej eksploatowane wiec inaczej zużyte czyli inaczej się program robi pod zużycie podzespołów! a nie na jakieś gotowe stałe parametry tak możesz zrobić tylko duży problem sobie i właścicielowi auta! poza tym jak możesz przeprowadzać modyfikację EDC16 jeżeli nie posiadasz interfejsu aby to zgrać wiec jakie masz doświadczenie w tym proponując taka modyfikacje? dobry sprzęt aby robić coś konkretnego kosztuje około 45tys zł ( CMD OBD+BDM+ Boot-Mode do EDC16, MED9.x EDC17, MED17oraz pamięci IROM i XROM z zablokowanymi mikroprocesorami i to nie cały zestaw tak dla Twojej wiadomości!) co do INPY to jest interfejs diagnostyczny nie tuningowy i nie posiada możliwości zgrania zawartości sterownika. Najbliższym czasie będziesz miał klientów, posiadaczy BMW taka wypowiedzią niestety ale sam sobie zrobiłeś anty-reklamę ze jeszcze nie przeprowadziłeś takiej kompleksowej modyfikacji i będzie Ci ciężko przez ta wypowiedz pozyskać klienta zdecydowanego na oddanie w Twoje ręce auta. Ale jeżeli jak napisałeś to się stanie to zapraszam Twojego klienta do mnie na diagnostykę i pomiary na Hamownie po modyfikacji przeprowadzonej przez Ciebie! i Pamiętaj wiele firm proponuje współpracę na zasadzie przesyłania programu i : po pierwsze i ostatnie nigdy nie dostaniesz tak dopracowanego programu na u nich na miejscu! ponieważ nikt Ci nie pozwoli na podglądanie swoich umiejętności w 100%! pozdrawiam i miłej nauki!

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 30 marca 2010, 17:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
kolego Adrianie, wiem ile kosztują interfejsy i oprogramowanie do modyfikacji, no chyba że ty tak jak wcześniej pisał kolega Roger sciągasz z sieci np, chomika. Dlatego też modyfikacje tyle a nie mniej kosztują.
Swoją trogą to bywa i nie ukrywam tutaj korzystam z galletto, ale nie wszystkie sterowniki edc16 obsłuży.

Co modyfikacji są indywidualne i tego mi nie zaprzeczysz, i nie spieraj sie ze mną. Są auta do których nie posidam interfejsów diagnostycznych i nie mam możliwosći dokładnego sprawdzenia auta. Swoją drogą uczestniczyłem w modyfikacji w kilku znanych firmach chiptuningowyych w polsce i w zadnej z nich auto nie było wczesniej diagnozowane.

Co do samych Klientów, głownie mam z polecenia i nie narzekam. W sumie swiadczy to chyba o tym że Klienci są zadowoleni z modyfikacji. W ubiegły piatek robiłem e46 320d 136 KM, klient zadowolony z usługi, przed modyfikacją akurat zdiagnozowałem auto. Prosiłem o jego wypowiedz na forum, mam nadzieję że się dopisze.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 31 marca 2010, 09:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
kedzior001 napisał(a):
Swoją trogą to bywa i nie ukrywam tutaj korzystam z galletto, ale nie wszystkie sterowniki edc16 obsłuży.

czyli mało stabilne łącze które nawet całości flascha nie czyta:) wiec jak coś pójdzie nie tak spadnie napięcia w aucie lub inna przyczyna nawet nie masz pełnego orginału aby przerzucić sterownik do życia! Wiec auto stoi w warsztacie a klient wraca do domy pociągiem :) myślę ze bardzo dobre rozwiązanie! co do gotowców to nawet nie kliknąłem na tego linka co Krzysiek zamieścił! bo mnie to nie interesuje!
kedzior001 napisał(a):
Co modyfikacji są indywidualne i tego mi nie zaprzeczysz, i nie spieraj sie ze mną. Są auta do których nie posidam interfejsów diagnostycznych i nie mam możliwosći dokładnego sprawdzenia auta. Swoją drogą uczestniczyłem w modyfikacji w kilku znanych firmach chiptuningowyych w polsce i w zadnej z nich auto nie było wczesniej diagnozowane.

Ja nie spieram się z Tobą wyrażam moje zdanie! a te firmy to chyba naprawdę muszą być znane albo byleś tak podekscytowany ze coś zobaczysz nowego, że nawet nie zauważyłeś ze diagnozują auto przed modyfikacją i podczas pomiaru na Hamowni:)
kedzior001 napisał(a):
Co do samych Klientów, głownie mam z polecenia i nie narzekam. W sumie swiadczy to chyba o tym że Klienci są zadowoleni z modyfikacji. W ubiegły piatek robiłem e46 320d 136 KM, klient zadowolony z usługi, przed modyfikacją akurat zdiagnozowałem auto. Prosiłem o jego wypowiedz na forum, mam nadzieję że się dopisze.

powtarzam :)
Adrian ADT napisał(a):
zapraszam Twojego klienta do mnie na diagnostykę i pomiary na Hamownie po modyfikacji przeprowadzonej przez Ciebie!

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 31 marca 2010, 12:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Co do galletto zrobilem kilka aut za pomocą tego interfejsu i nie mialem najmneijszych problemów.
Jeżeli w momencie wgrywania nowej mapy coś się posypie, a różnie z tym może być i nie tylko w przypadku galletto ale równiez innych interfejsów to cała odpowiedzialnośc biorę na siebie.
Następna rzecz dbam o to aby klient wyjechał ode mnie zadowolony, więć nie wypuszcze klienta od siebie jeśli coś jest nie tak, jak również służe pomocą po wykonaniu usługi.

Co do hamowni to nie wiem czy wiesz dokadnie do czego ona służy pomimo że ją żekomo posiadasz.
Nigdy nie słyszałem o tym aby dfiagnozowała ona auto, chyba ze masz jakiś wynalazek od chińczyków. Zawsze wydawało mi się ze służy ona do sprawdzania osiągów auta, ukazania rozłożenia mocy i momentu obrotowego w dowolnym zakresie obrotów.
Swoją drogą nie przeprowadzam modyfikacji jezeli w aucie były dokonane modyfikacje mechaniczne typy, mocniejsze turbo, wydjniejsze wtryskiwacze itp. gdyż modyfikacja elektroniczna w tym przypadku wymaga udziału hamowni, aby dokładnie wystroić auto, a bez udzialu hamowni jest to męcząca droga i nie zawsze dobrze to wyjdzie.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 31 marca 2010, 12:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Podobają mi się „starcia tytanów” zawsze używają fachowych technicznych zwrotów i nazewnictwa.

kedzior001 napisał(a):
dfiagnozowała
Łał :szok: :padam:
Zawsze analizując można coś z tego wyciągnąć. :ok:

Adrianie nie sądziłem że za logujesz się tu i zachcesz nas uraczyć swoimi wpisami. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

W związku z tym o czym kręci się rozmowa mam parę pytań ,mam nadzieję że uzyskam odpowiedź.

Jednak zanim zacznę drążyć ,odniosę się do linku który wkleiłem.
Materiał zapodany na „chomiku” nie jest moją własnością , nie jest to również moje konto.
Wkleiłem odnośnik ponieważ wydało mi się że osoby dociekliwe i żądne wiedzy mogą zawartość wykorzystać do analizy i nauki.

Programy umożliwiające edycję mam i ich podgolą , mapy oryginalne-seryjne i te po edycji , dają możliwość porównywania i wyciągania wniosków. Analiza tego co zrobił ktoś ......i zadawanie sobie pytania dlaczego jest świetną nauką.
Nie namawiam nikogo do wgrywania „ zawartości Internetu „ do sterowników. Nie wspomniałem również o tym że robi to ktokolwiek.......... Nie było mowy ani o Adrianie ani o koledze kendzior 001 . Zła interpretacja mojego wpisu posłużyła za prowokację....... może i dobrze . Wszyscy się czegoś dowiemy mam nadzieję.

Więc do rzeczy, rozmowa zeszła do poziomu DDE5 czyli edc16 , została tak ukierunkowana ponieważ mam autko z tym sterownikiem .Mało wiem w tym zakresie i chciałem dowiedzieć się więcej.

Do czego doszedłem

Wiemy że RTS v-techa nie zrobi BMW E46 320d 150 ps Nie sądzę aby również można było to zrobić bezpiecznie obojętnie jaką odmianą Galletto .
Dowiedzieliśmy się że firma CMD oferuje super wypasiony sprzęt do chiptuningu.
Przykładem będzie wspomniane urządzenie połączenie BDM i programatora przez złącze OBD. Które faktycznie jest kosmicznie drogie i jestem święcie przekonany że nie liczne firmy mają to cacko.

Idąc dalej tropem tuningowania........... okazuje się że przedstawicielem CMD na Polskę jest V-tech i on oferuje ten sprzęt taniej ale tu istotne w wersji (Slave )

Adrianie proszę wyjaśnij nam na czym polega patent sprzedawania sprzętu do programowania w wersji slave.

Z tego co ja wiem firma V-tech współpracuje z różnymi warsztatami ,firmami na różnym poziomie. Nie wiem czy udostępnia sprzęt za free (daje w komis) czy sprzedaje taniej -slave i uzależnia od swoich wsadów (gotowców).

Kto mi powie jak to jest ?

Współpraca z firma tuningową :
Pan zgra wsad prześle go nam ,my go obrobimy ,następnie obrobiony odeślemy. Pan załaduje klientowi nowe mapy. Potem się rozliczymy. Jeśli pojawią się trudności (czytaj dymienie) wtedy wyślemy słabszy program –czytaj (mniej paliwa)

Patent polega na tym że do danego auta mają kilka gotowych wsadów wymiana plików drogą elektroniczną jest błyskawiczna więc nie ma mowy o pisaniu czegokolwiek pod dane auto, bo niby w odniesieniu do czego.

Adrianie jak to jest ? Proszę wyjaśnij nam wszystkim o co tu chodzi ?

A i jeszcze jedno nie ujmując fachowcom , można robić diagnostykę sprawdzać stan auta itd. (tworzyć pijar ) Ale jeśli tuner ma kilka gotowych wsadów pod dane auto z parametrami na inną dawkę czy ciśnienie w kolektorze. Po co i co będzie pisał wystarczy że dopasuje właściwy.

Z niecierpliwością czekam na odpowiedź. :niepewny: :niepewny: :niepewny: ;) :hyhy:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 31 marca 2010, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
kedzior001 napisał(a):
Jeżeli w momencie wgrywania nowej mapy coś się posypie, a różnie z tym może być i nie tylko w przypadku galletto ale równiez innych interfejsów to cała odpowiedzialnośc biorę na siebie.
Następna rzecz dbam o to aby klient wyjechał ode mnie zadowolony, więć nie wypuszcze klienta od siebie jeśli coś jest nie tak, jak również służe pomocą po wykonaniu usługi.

to co napisałeś chyba oczywiste!
kedzior001 napisał(a):
Co do hamowni to nie wiem czy wiesz dokadnie do czego ona służy pomimo że ją żekomo posiadasz.
Nigdy nie słyszałem o tym aby dfiagnozowała ona auto, chyba ze masz jakiś wynalazek od chińczyków. Zawsze wydawało mi się ze służy ona do sprawdzania osiągów auta, ukazania rozłożenia mocy i momentu obrotowego w dowolnym zakresie obrotów.

Przeczytaj ze zrozumieniem co napisałeś!
o wydaje CI się dobrze tylko chyba nie wiesz o czym mowa:)

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 31 marca 2010, 13:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: KĂŞdzierzyn-KoÂźle
Wracając do tematu :D podepnę się :D aby podkręcić 320d należy
1. przelotowy wydech (najlepiej zrobić jakiegoś ładnego down-pipe)
2. wywalić powrót spalin do kolektora ssącego (doje nam lepszy start)

Cała magia z chipami nie jest to nic innego jak zwiększenie doładowania wprost proporcjonalnie do dawki paliwa...

może się komuś przyda
viewtopic.php?f=1&t=71469


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 31 marca 2010, 13:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
wiec tak:)
ROGER-NYSA napisał(a):
Adrianie proszę wyjaśnij nam na czym polega patent sprzedawania sprzętu do programowania w wersji slave.

patent polega na tym ze Urządzenie master jest sparowane z urządzeniem slave i działa tylko pod jednym master wedle zaleceń firmy CMD czyli osoba posiadająca urządzenie slave nie ma możliwości podejrzenia zawartości pliku dedykowanego do interfejsu slave. Odbywa się wszystko poprzez serwer CMD
ROGER-NYSA napisał(a):
Z tego co ja wiem firma V-tech współpracuje z różnymi warsztatami ,firmami na różnym poziomie. Nie wiem czy udostępnia sprzęt za free (daje w komis) czy sprzedaje taniej -slave i uzależnia od swoich wsadów (gotowców).

Kto mi powie jak to jest ?

Współpraca z firma tuningową :
Pan zgra wsad prześle go nam ,my go obrobimy ,następnie obrobiony odeślemy. Pan załaduje klientowi nowe mapy. Potem się rozliczymy. Jeśli pojawią się trudności (czytaj dymienie) wtedy wyślemy słabszy program –czytaj (mniej paliwa)

Patent polega na tym że do danego auta mają kilka gotowych wsadów wymiana plików drogą elektroniczną jest błyskawiczna więc nie ma mowy o pisaniu czegokolwiek pod dane auto, bo niby w odniesieniu do czego.

Dokładnie tak firma V-Tech ma mnóstwo tzw przedstawicieli czyt: firm które powstają jak grzyby po deszczu ;) z tego co mi wiadomo to V-tech oferuje zniżkę na urządzenia dla swoich przedstawicieli ale nie dają ich za free i wtedy firma posiadająca jest uzależniona od V-tech-a który podrzuca im pliki gotowe! czyli często występują problemy z zawartością tz auto ma za mało mocy niż klient oczekiwał lub za dużo ze niszczy sprzęgło i podzespoły kopci ma przeładowania itd jednym zdaniem nie jest to metoda aby Tuningować auto indywidualnie! Wracając do ceny urządzenia to nie wierzę ze dają go free cena slave podstawa z boot-mode to ponad 21tys podstawowe plug-in-y wiec jesteś nadal uzależniony od swojego dostawcy:) A w wersji master komplet bagatela 85tyś :) ze wszystkimi plug-in-ami + jeszcze kilka odrębnych rzeczy bardzo przydatnych ;)
ROGER-NYSA napisał(a):
A i jeszcze jedno nie ujmując fachowcom , można robić diagnostykę sprawdzać stan auta itd. (tworzyć pijar ) Ale jeśli tuner ma kilka gotowych wsadów pod dane auto z parametrami na inną dawkę czy ciśnienie w kolektorze. Po co i co będzie pisał wystarczy że dopasuje właściwy.

i z tym się absolutnie nie zgodzę! ponieważ każdy silnik jak i jego podzespoły są inaczej zużyte inaczej eksploatowane wiec po pierwsze pomiar seri będzie inny po drugie diagnoza dawek/ciśnienia paliwa, doładowania, wskazań przepływomierza itd będą inne wiec nawet mając taki program zmodyfikowany z tą samą wersją softu auto nigdy nie uzyska tego samego efektu jak poprzednie;) a wiec program pod auto opiera się na diagnozie jak i pomiarach na Hamowni:)

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 31 marca 2010, 15:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

SmokE88 napisał(a):
może się komuś przyda
viewtopic.php?f=1&t=71469


Bez urazy... tutaj to się nazywa "drut" nie wiem czy ktoś będzie chciał dołączyć do twoich przemyśleń swoje. Naturalnie jest tak jak piszesz tylko nie jestem pewny co do komunikacji VP44 z ECU. Z robienie programu moim zdaniem jest najlepszym rozwiązaniem.

Wracając do wątku..................... :hurra: :hurra:

Widzę że jest reakcja :super:

Lecimy dalej :hyhy: :hyhy:

Jeśli urządzenie firmy CMD z możliwością wgrywania wsadu przez OBD jest takie drogie a inne urządzenia nie dają pewności co do poprawnego zgrania i załadowania wsadu . Co może być tańszą alternatywą?

Spotkałem się z opinią że mimo wszystko w takich sytuacjach gdy firma nie ma tak drogiego sprzętu , Programuje kości "na stole"
Inaczej mówiąc sterownik należy wyciągnąć z pojazdu i w warsztacie albo wylutować kość do programowania, albo podać jej zasilanie na płycie i komunikować się dotykając odpowiednich nóżek. (ZŁĄCZA)

Obrazek


Zakładam że również nie posiadasz programatora firmy CMD z obsługą OBD, więc w jaki sposób ładujesz i zgrywasz wsad ?
Na "stole w warsztacie" ? czy masz inne urządzenie alternatywne które pozwala "zrobić " DDE5 w BMW przez złącze bez wyciągania sterownika ? ;)
Cz korzystasz z ogólnie dostępnych modułów BDM które moim zdaniem są najbezpieczniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o " fleszowanie "

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 31 marca 2010, 18:20 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: magnetyzatory
PostNapisane: 31 marca 2010, 15:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 8
Lokalizacja: whitchurch;jaworzno
Moje BMW: e 34
Kod silnika: m60
witam
chce wam napisac o magnetyzerach... poniewaz posiadam taki w bmw e34 530i v8 ,w seryjnym silniku 218 konikow .
po zapozeniu megnetyzera firmy MAKSOR za jedyne... 1850 zl <dynamic fuel reference special> robiony do aut wyscigowych, wlozylem takze wkladke filtra powietrza od K&N i wlozylem irydowe swiece zapolonowe
efekt :poprawienie przyspieszenia o prawie sekunde 0,9s co dalo mi moc ok 270k m ,a spalanie,
na trasie przy spokojnej jezdzie 8,5l przy oponach 245 na tyl i 235 na przodzie,tak wiec jak dla mnie to dziala ...
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 31 marca 2010, 16:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Adrian ADT napisał(a):
i z tym się absolutnie nie zgodzę! ponieważ każdy silnik jak i jego podzespoły są inaczej zużyte inaczej eksploatowane wiec po pierwsze pomiar seri będzie inny po drugie diagnoza dawek/ciśnienia paliwa, doładowania, wskazań przepływomierza itd będą inne wiec nawet mając taki program zmodyfikowany z tą samą wersją softu auto nigdy nie uzyska tego samego efektu jak poprzednie;) a wiec program pod auto opiera się na diagnozie jak i pomiarach na Hamowni:)


Auta nowe ,prosto z fabryki dysponują różną mocą więc raczej sprawą oczywistą jest fakt że 8letnie BMW ma prawo osiągać inne parametry pracy silnika niż zadane przez sterownik.
Co to znaczy ............?

Zakładamy że dla silnika 2l CR 150ps producent przewidział jakieś parametry pracy (dawik ,ciśnienia itd.)
Ustalił graniczne parametry to znaczy powiedzmy ........w odniesieniu do chwili wyprzedzania (kierowca wciskając pedał przyśpieszenia żąda wszystkiego co może dać silnik ) A silnik da na tyle na ile pozwolił mu program......... Dalej :cwaniak: :cwaniak:
Program w danej chwili ustalił :
Turbina ma wydmuchać 2,5 bara (naturalnie z atmosferycznym) i utrzymać je przez zadany w programie czas powiedzmy 3 sekundy (overboost) po tym czasie ciśnienie maleje i jest utrzymywane (zgodnie z programem czyli powiedzmy 2,35 bara )
W tym czasie przepływomierz mierzy przepływ powietrza czyli to co dmuchnęła w danej chwili turbina na tej podstawie sterownik wie ile w jednostce czasu wpada powietrza do cylindra (zna przepływ ,ciśnienie i temperaturę) Ustala zgodnie z programem ciśnienie na szynie CR czyli dawkę.Powiedzmy w boście 1600atmosfer po zejściu 1450.
Naturalnie zamyka recyrkulację spalin ,wraz z wzrostem obrotów-dawki paliwa , przestawia dynamiczny kąt wtrysku.

Nie sprawne auto, lub wyeksploatowane może nie uzyskiwać parametrów "maksymalnych" zadanych przez program co w konsekwencji będzie widoczne na wykresie po hamowaniu auta.

Powiedzmy że turbina utrzymuje zadane ciśnienie ale overboost jest słaby . Generalnie klient upiera się że chce chipa bo auto jest sprawne!

Co robisz ?

Inna sytuacja gdy auto po pomiarze nie ma serii, robisz diagnostykę wychodzi że przepływomierz zaniża i obcina dawkę w górnym przedziale obrotów.

Co robisz ?

A jeśli przyjedzie taki upierdliwy gość jak ja ........... :wstyd: ;)

Bez katalizatora , odciętym EGR-m , i zluźnionym dolotem (czytaj klapki)
Zadaje milion pytań i chce patrzeć na ręce............. nie wyobrażam sobie aby ktoś oprócz mnie grzebał przy mojej lali....... odstępstwa mogą się pojawić ale murze patrzeć na ręce. SAM NA SAM . Ty -moje auto nie wchodzi w grę ?
Co wtedy?

Co powiesz gdy zrobisz Panu XIŃSKIEMU program diagnozowałeś przecież seria była mocna ,turbina utrzymywała ciśnienie. Wszystko było cacy dostał 185ps i 407Nm Całkiem przyzwoicie ........... .przepływka była dobra.
Szczęśliwy wraca do domu czuje się bogiem ma 180koni i łyka wszystkie seicenta i tiry jak leci. Gęsto na drodze więc redukcja but i tak ciągle. Turbina pracuje w szczycie, mała prędkość auta....... wysokie obroty wyprzedzanie-hamowanie. Ale zachciało się siusiu więc od strzałki pobocze i rowek......... gość wyłącza silnik . Zanika obiegu oleju na gorącej ośce turbiny .... dochodzi do przypiekania się na ośce i uszczelniaczu i tak starego oleju .Komp na desce pokazywał jeszcze 12 tyś do wymiany. :niepewny: Wesoły wraca z stronki i but...... :super:
Ale dwa kilometry przed domem mrugnęła pomarańczowa kontrolka od oleju. Spoko dojechał ale telefon do tunera musu być. "Wiesz auto zabier...la spoko ale mrugnęła mi kontrolka od oliwy i coś zaczął pocić się intercooler na łączeniu gumowym. Coś nie tak chyba........ spierdzieliłeś program. Jutro jadę do mechanika tu na miejscu, Mechanik Kazio Zagląda do dolotu a tam czarnej oliwy litr...... Diagnoza padło turbo.

Naturalnie wina tunera bo wgrał zbyt mocny program a turbo nie wytrzymało. Nie wytłumaczysz XIŃSKIEMU nie ma wiedzy w zakresie mechaniki.
Przyjarane sprzęgło........ wszyscy wiemy że sprzęgło może paść nawet w aucie nie trzymającym serii wszystko zależy od umiejętności ,wiedzy i stylu jazdy kierowcy. Ale XIŃSKI nie musi wiedzieć co to uślizg sprzęgła więc but na max na 2 świetnie wciska w fotel...podoba mu się więc nie ma krzyżówki bez ostrej jazdy z wyłączonym asr-em. Sprzęgło umarło telefon do tunera.......... Dowaliłeś niutonów teraz muszę kupić sprzęgło-twoja wina.

Wtryskiwacz klepie..... chipa mam jestem cool ostro śmigam więc wzrosło mi spalanie :chytry: Zatankuje od tych "TANIE PALIWO" mają VERWE 20 gr taniej niż na orlenie.
Nie skończyło się to dobrze :mur: :rozpacz: kto winien tuner :hurra: :ok:

Odnieś się proszę krok po kroku do moich wypocin.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 31 marca 2010, 22:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Musze przyznać Roreg ze dobrze opisałeś ustrki jakie mogą wyjść z czasem, gdzi główna wina spda na Tunera a nie na użytkownika Auta. Dlatego tez po kazdej mdyfikacji tłumaczę klientom jak nalezy eksplatować auto aby czegoś nie uszkodzić. Często Klienci pytaja o gwarancję, gwarancję zawsze daję na elektronikę, a co gwarancji na silnik to nie ma tekiej mozliwości z jasnych powodów wyzej opisanych przez ciebie.
Kiedys czytałem że gwarancje mechaniczne dają niektóre zagraniczne firmy tunerskie, z tym że tylko na samo turbo i to dopiero po wykupieniu ubezpieczenia ktoro jest rzędu kilkuset euro.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 1 kwietnia 2010, 07:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: KĂŞdzierzyn-KoÂźle
ROGER-NYSA napisał(a):
Wtryskiwacz klepie..... chipa mam jestem cool ostro śmigam więc wzrosło mi spalanie :chytry: Zatankuje od tych "TANIE PALIWO" mają VERWE 20 gr taniej niż na orlenie.
Nie skończyło się to dobrze :mur: :rozpacz: kto winien tuner :hurra: :ok:

Odnieś się proszę krok po kroku do moich wypocin.
Pozdrawiam Krzysiek


co do paliwa verwa to takie samo paliwo co normalny ON w dieslu liczba cetanowa jest zawsze ta sama wiec jak masz diesla to nie warto kupować Diesla verwy czy innego :D a co do PB tam jest już liczba oktanowa wiadomo 95 to 95 oktanów 98 to 98 oktanów :D wiec w PB jest różnica...

ROGER-NYSA opisałeś świetnie przypadki jakie mogą się zdarzyć po "CHIPIE" softa ale moj kolega zawsze do robionego auta daje ulotkę jak jeździć po chipie aby turbo nie padlo czy sprzęgło :D ma zastrzeżone ze do 20% daje gwarancje ze nic nie padnie a powyżej robi na odpowiedzialność klienta :P (gwarancja oczywiście jest ważna wtedy gdy będziesz dobrze obsługiwał auto) ale dosc czesto przychodzą młodzi i mowia "moja bryka to super bryka mam stożek i strumeinnice i nie mam turbo ale stożek daje mi +15km a strumienica +10km i po co mu soft..." a ja na to żeby nie zapomniał ze każda naklejka na aucie dodaje jeszcze po 5km :D :D :D a na dodatek przeważnie takie silniki całe uwalone od oleju i syfu... niestety są ludzie co mają pojęcie i są tacy co nic nie wiedzą... ale zawsze winny ten co robił a nie ten co zepsuł... takie jest życie :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: magnetyzatory
PostNapisane: 1 kwietnia 2010, 08:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 93
Lokalizacja: Ostrów WLKP/ Reading
Moje BMW: E46
talib napisał(a):
witam
chce wam napisac o magnetyzerach... poniewaz posiadam taki w bmw e34 530i v8 ,w seryjnym silniku 218 konikow .
po zapozeniu megnetyzera firmy MAKSOR za jedyne... 1850 zl <dynamic fuel reference special> robiony do aut wyscigowych, wlozylem takze wkladke filtra powietrza od K&N i wlozylem irydowe swiece zapolonowe
efekt :poprawienie przyspieszenia o prawie sekunde 0,9s co dalo mi moc ok 270k m ,a spalanie,
na trasie przy spokojnej jezdzie 8,5l przy oponach 245 na tyl i 235 na przodzie,tak wiec jak dla mnie to dziala ...
pozdro



wiadomo że jak dałeś za magnetyzer prawie 2k to musi być efekt :) to już wiadomo że te z allegro po 100zł nic niedają :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 1 kwietnia 2010, 09:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
powracając do wypowiedzi taliba w sprawie magnetyzerów.
Kilka lat temu Auto- swiat przeprowadził testy kilku magnetyzerów łacznie z pomiarami na hamowni.
Testy wykazały takie same parametry czasami różniące się +- 2 KM, ale takie odchylenia mogą być spowodowane zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Ciśnienie, temperatura, wilgotność powietrza.
Z drugiej strony jestem przekonany ze jeśli producent magnetyzerów posmarowałby to wyniki mogłby byc inne. Tak jak w przypadku modyfikatora, tórego rok temu tak zachwalało TVN turbo. Z ciekawości zam go zalałem, i musze przyznac ze zero jakiej kolwiek róznicy. lepiej za ta kwotę wymienić olej wcześniej, lub zakupić lepszej jakość a zapewne lepiej wyjdzie na tym silnik.

Ale o magnetyzerze Taliba słyszałem dużo pozytywnych opini, A tego co wiem, nie wiem jak teraz ale kiedyś można było wziąć go od producenta na okres próbny. W przypadku jezeli nie spełni oczekiwań klienta możnago zwrócić. Wszystko ładnie pieknie ale cena 1500-2000 w zależności od modelu jest zdecydowanie wygurowana.

Co do przyrostu mocy około 50 KM szczerze wątpię. bez udziału modyfikacji mechanicznych 25% przyrost mocy jest niemożliwy.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 1 kwietnia 2010, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
ROGER-NYSA napisał(a):
Powiedzmy że turbina utrzymuje zadane ciśnienie ale overboost jest słaby . Generalnie klient upiera się że chce chipa bo auto jest sprawne!

Co robisz ?

Generalnie auto jest sprawne ponieważ trzyma zadane parametry przez program więc krótko mówiąc auto nadaje się pod program ale w serii będzie miało mniejszy wynik niż to z overboostem co jest chyba oczywiste i zrozumiałe! i po programie również dużo mniejszy wynik!
ROGER-NYSA napisał(a):
Inna sytuacja gdy auto po pomiarze nie ma serii, robisz diagnostykę wychodzi że przepływomierz zaniża i obcina dawkę w górnym przedziale obrotów.

Co robisz ?

zaniżone wartości z przepływomierza obcinają paliwo wiec jest to oczywiste ze nie będzie auto trzymało serii, wszystko jest zależne ile zaniża dawkę? Pewien zakres jest możliwy do skorygowania w programie i oczywiście można zrobić sztuczkę z dziurką którą sam opisywałeś:) i oczywiście sprawdzić czy poprawiły się wyniki po takim zabiegu! i jeszcze zostaje nam wymiana na nowy :)
ROGER-NYSA napisał(a):
A jeśli przyjedzie taki upierdliwy gość jak ja ........... :wstyd: ;)

Bez katalizatora , odciętym EGR-m , i zluźnionym dolotem (czytaj klapki)
Zadaje milion pytań i chce patrzeć na ręce............. nie wyobrażam sobie aby ktoś oprócz mnie grzebał przy mojej lali....... odstępstwa mogą się pojawić ale murze patrzeć na ręce. SAM NA SAM . Ty -moje auto nie wchodzi w grę ?
Co wtedy?

;) jeżeli przyjedzie taki klient to znaczy że tak naprawdę on wie czego chce i czego oczekuje w Naszej firmie:) Jeżeli auto jest bez klapek to już będzie miało lepszą serię ponieważ raz ze jest większy przepływ powietrza po drugie nie ma zawirowań powietrza spowodowanych klapkami i elementami mocującymi je:)
Zadaje milion pytań bardzo dobrze otrzyma na każde z nich wyczerpująca zrozumiałą odpowiedź patrzeć na ręce oczywiście nie ma żadnego problemu tutaj nie ma nic do ukrycia
ROGER-NYSA napisał(a):
Co powiesz gdy zrobisz Panu XIŃSKIEMU program diagnozowałeś przecież seria była mocna ,turbina utrzymywała ciśnienie. Wszystko było cacy dostał 185ps i 407Nm Całkiem przyzwoicie ........... .przepływka była dobra.
Szczęśliwy wraca do domu czuje się bogiem ma 180koni i łyka wszystkie seicenta i tiry jak leci. Gęsto na drodze więc redukcja but i tak ciągle. Turbina pracuje w szczycie, mała prędkość auta....... wysokie obroty wyprzedzanie-hamowanie. Ale zachciało się siusiu więc od strzałki pobocze i rowek......... gość wyłącza silnik . Zanika obiegu oleju na gorącej ośce turbiny .... dochodzi do przypiekania się na ośce i uszczelniaczu i tak starego oleju .Komp na desce pokazywał jeszcze 12 tyś do wymiany. :niepewny: Wesoły wraca z stronki i but...... :super:
Ale dwa kilometry przed domem mrugnęła pomarańczowa kontrolka od oleju. Spoko dojechał ale telefon do tunera musu być. "Wiesz auto zabier...la spoko ale mrugnęła mi kontrolka od oliwy i coś zaczął pocić się intercooler na łączeniu gumowym. Coś nie tak chyba........ spierdzieliłeś program. Jutro jadę do mechanika tu na miejscu, Mechanik Kazio Zagląda do dolotu a tam czarnej oliwy litr...... Diagnoza padło turbo.

Naturalnie wina tunera bo wgrał zbyt mocny program a turbo nie wytrzymało. Nie wytłumaczysz XIŃSKIEMU nie ma wiedzy w zakresie mechaniki.
Przyjarane sprzęgło........ wszyscy wiemy że sprzęgło może paść nawet w aucie nie trzymającym serii wszystko zależy od umiejętności ,wiedzy i stylu jazdy kierowcy. Ale XIŃSKI nie musi wiedzieć co to uślizg sprzęgła więc but na max na 2 świetnie wciska w fotel...podoba mu się więc nie ma krzyżówki bez ostrej jazdy z wyłączonym asr-em. Sprzęgło umarło telefon do tunera.......... Dowaliłeś niutonów teraz muszę kupić sprzęgło-twoja wina.

Wtryskiwacz klepie..... chipa mam jestem cool ostro śmigam więc wzrosło mi spalanie :chytry: Zatankuje od tych "TANIE PALIWO" mają VERWE 20 gr taniej niż na orlenie.
Nie skończyło się to dobrze :mur: :rozpacz: kto winien tuner :hurra: :ok:

Odnieś się proszę krok po kroku do moich wypocin.
.
ale do czego tu sie odnosić przecież wszytko zostało wyjaśnione:) każdej usterce jest winień tuner nie osoba użytkująca auto przecież każdy Ci to potwierdzi bez pojęcia o eksploatacji auta!:) :mur:
kedzior001 napisał(a):
Tak jak w przypadku modyfikatora, tórego rok temu tak zachwalało TVN turbo. Z ciekawości zam go zalałem, i musze przyznac ze zero jakiej kolwiek róznicy. lepiej za ta kwotę wymienić olej wcześniej, lub zakupić lepszej jakość a zapewne lepiej wyjdzie na tym silnik.

a sprawdziłeś ciśnienia na cylindrach pomiar na Hamowni
Przyjacielu
kedzior001 napisał(a):
kedzior001
proszę zainstaluj Mozillę lub inną przeglądarkę tam jest automatyczne sprawdzanie pisowni i prawym przyciskiem myszki wybierasz poprawny wyraz, to razi w oczy wszystkich Twoich klientów!

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 9 kwietnia 2010, 12:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Powiedz mi, jaki jest sens sprawdzenia czegoś na hamowni, jeżeli spalanie jak i osiągi pozostały w normie, czyli nie ma żadnych zauważalnych efektów. Modyfikator 150 zł, hamownia to drugie 150 zł, więc, po co wydawać kasę na hamownie, jeżeli nie widać różnicy, aby tylko uświadomić sobie ze nic nie doszło, a jeśli doszło to góra 2 KM?

Może Ty stosujesz taką taktykę i naciągasz Klientów na hamownię, w przypadku, jeżeli Klient nie zauważa żadnej różnicy po modyfikacji. Wówczas próbujesz udowodnić Klientowi na papierku ze coś tam przybyło kilka kucyków, gdzie tak naprawdę jest to nie odczuwalne.

Jeżeli chodzi o mnie nigdy nie wypuszczę Klienta od siebie, jeżeli po modyfikacji nie czuje różnicy, i nie próbuje naciągać go na kasę.

Sądząc po Twoich wypowiedziach to chyba jednak stosujesz inna taktykę, czyli krótko mówiąc naciągania Klienta.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 9 kwietnia 2010, 16:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

kedzior001,

kedzior001 napisał(a):
Sądząc po Twoich wypowiedziach to chyba jednak stosujesz inna taktykę, czyli krótko mówiąc naciągania Klienta.


Dziwnie podchodzisz do sprawy ........... :kwasny:

Teksty zapodajesz co najmniej śmieszne.

Według ciebie chipowanie bez hamowni jest ok a jak ktoś robi to z hamownia to naciąga klienta.

Wyluzuj :ok:

Wgrywanie zmodyfikowanych mam na pałę nie jest i nie będzie ok.
Zapoznaj się z tym wątkiem : viewtopic.php?f=2&t=71964
Przeanalizuj proszę może wyciągniesz wnioski . Moje auto jest w idealnym stanie jednak hamowane było 7 razy i facet korygował program 5 razy gdyby nie późna pora dłubał by jeszcze modelując przebieg momentu obrotowego. Jest perfekcjonistą i maniakiem ,swoją robotę robi naprawdę dokładnie i dobrze a Ty tak po prostu piszesz że naciąga ludzi. Zająłem mu sporo czasu , wiele się dowiedziałem .
Podchodzi do sprawy profesjonalnie ,robi legalnymi programami ma wykupione licencje ,zainwestował w to sporo pieniędzy i zrobi każdemu z nas program naprawdę tanio.
Gdzie tu naciąganie ?
Odpuścił byś !! i ugryzł się w język.

Z mojej strony tyle, mam wrażenie że nie reformowalny kolego jesteś.

Nie wyobrażam sobie zmiany wsadu i jego edycji pod dane auto bez "z logowania" i hamowania po każdej korekcie programu.

Jeśli uważasz inaczej ,twoja sprawa ja nie skorzystał bym z takiej usługi nawet za darmo.
Życzę ci powodzenia i sukcesów w tuningu aut.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 9 kwietnia 2010, 18:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Powiedz mi ROGER-NYSA czy ta działalność tunerska kumpla twojego to tylko jego czy też coś z tego masz.
Przy każdym poście naskakujecie na mnie we dwójkę lub na zmianę.
Dodatkowo Twoje pytania do koleszki w sprawie modyfikacji, tylko nie wiem, jaki był ich cel skoro nikt o nie się nie pytał, temat postu dotyczy całkiem innego problemu, pytania.

Widać jasno ze nakręcasz PR kumpla, a przy moich wypowiedziach wypierasz sie ze nie masz nic z nim wspólnego wiec, jeśli nie mam racji to, po co to wszystko. Nie pisz tylko, że jesteś zainteresowany tym i chciałeś uzyskać informacje dodatkowe. Jeżeli jest to twój kumpel to dzwonisz, lub jedziesz do niego a nie pytasz się na forum.
Jeżeli to nie jest Twój kumpel to adres mojej strony również wrzucisz obok jego?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 10 kwietnia 2010, 01:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
kedzior001,

No tak, można powiedzieć że znamy się jako tako........ mowa o Adrianie
Nigdy nie pisałem że jest inaczej!

Poznałem "gościa" całkiem niedawno tak jak twierdzisz , spędziłem na słuchawce sporo czasu zanim pojechałem do Wrocławia.
Prawie 100km ,więc tak sobie nie śmigam mam- rodzinę dzieci i sporo innych spaw.
Mądrze gadał więc pomyślałem " dlaczego nie ?"

Relacje znasz...............
Owszem pytania bywają banalne , dla Ciebie , Mnie ,Adriana I wielu innych.......... ale !!!!!!
Jednak dla wielu są treścią która stanowi jakiś przekaz.

Zadaje pytania w których nie jestem pewien odpowiedzi
, każdy może się udzielić. W tym CEL!
Reklama i promocja kogoś................. Wiesz wstydzić się nie mam czego! Gdyby był słaby i zapodawał popelinę nie podpisał bym się.
Po co mi problem?
Moje słowo jest mało warte , mało wiem w du..e byłem i gu..o widziałem.

Ktoś mądry wyciągnie wnioski. Czy ja coś z tego mam ? Tak ! Satysfakcję pokazuję wielu nieświadomym co z czym , jak się je !
Jak powinien wyglądać taki zabieg o co chodzi ! Kiedy jest dobry "tuning a kiedy kiepski"
Ludzie wydają kasę , nikt nie chce kiepskiego tuningu! Nie wszyscy jednak maja wiedzę! Gdzie ją maja pozyskać GDZIE ? jak nie tutaj?

Mieszkamy 100km od siebie poznałem Go przez internet jak Ciebie , napisałem posta, wkleiłem adres bo warto promować dobrych.Sam często szukasz informacji.
Nie mam racji ?
A Ty jedziesz mi po bandzie ..........
Po co ta dyskusja nie życzę Ci źle! Pomogę gdy będzie potrzeba , ale nie obrażaj mnie PROSZĘ.

Klepię tu trochę czasu , staram się przekazać trochę wiedzy, pomagać kolegom ...... cel jest jeden ma z tego satysfakcje , coś się dzieje hobby i pasja.

Nikogo nie namawiam , nikomu nie odradzam. Jestem obiektywny i staram się być neutralny.
Wolę mieć przyjaciół nie wrogów ............ a ty mi "jedziesz" szkoda, mogło być inaczej.
Pozdrawiam Cię PEACE :ok:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL