BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 16:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY
PostNapisane: 31 marca 2010, 08:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 20
Lokalizacja: BDG
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Witam, od dłuższego czasu mam problem z moja E46 318 99r.
Od kiedy ją kupiłem miała niekiedy "odchyłki" na luzie. tzn kiedy samochód stał co jakiś czas obroty wachlowały od 500 do 1000, aż z czasem zaczął gasnąć silnik kiedy jechałem rozpędzony i wrzucałem sprzęgło. Zamówiłem więc krokowy z alledrogo przyszedł pierwszy po wymianie jeszcze gorzej odesłałem koleś wysłał mi drugi i znów to samo więc znalazłem u siebie w mieście i okazał się super. Auto na wolnych obrotach jak stoi w miesjcu trzyma równiutko ok1000 obrotów, jak jadę i zaczynam hamować i luz wrzucę przy max 2 tys obrotów też jest ok, problem zaczyna się jak jade np 100km/h i wrzucę luz wtedy obroty falują 500-1000 aż do zatrzymania się. Wówczas ustabilizują się i krokowy trzyma obroty tak jak powinno być.
Mam wykaz błędów jaki wyskoczył w INPIE ale dzień przed wymianą silniczka krokowego na dobry:
błąd 141 lambda regulation control range block
błąd 144 manipulation protection EWS
błąd 117 control Idle adjuster
Dodam iż sonda lambda była wymieniana jakieś 7 m-c temu
Co oznaczają te błędy i co może być powodem moich problemów??
Dziś jak wróce z pracy zobacze czy coś się zmieniło z błędami po wymianie krokowego na dobry.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 15:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 20
Lokalizacja: BDG
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Witam ponownie niestety nikt się nie odezwał w temacie zdaje sobie sprawę, że pare razy był już poruszany ten temat na forum jednak nigdy nie został do końca rozwiązny. Po wymianie silniczka krokowego na nowy, wykasowaniu błędów, przejechaniu ok 500 km znowu podłączyłem pod kompa i oto błędy z INPY:
Obrazek
Obrazek

Co myslicie czy faktycznie wymienić sonde lambde za katalizatorem czy to jest jakaś nieszczelność, a może tak jak ktoś kiedyś napisał zawór ciśnieniowy odmy?
Dodam, że żadna kontrolka od silnika mi się nie świeci samochód pali normalnie z mocą też chyba jest ok (może kiedyś było więcej ;-) no i to co od zawsze mnie dziwiło że strasznie brudzi mi końcówke tłumika tzn zostaje smolisty osad juz po 100km od mycia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 15:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Po pierwsze błąd dotyczy pierwszej sondy, czyli tej przed katalizatorem.

Błąd pierwszy:
Regulacja Lambda poza zakresem - zablokowana

Błąd drugi:
Sygnał sondy Lambda przed katalizatorem niewłaściwy

Błąd trzeci:
System par paliwa/odpowietrzenia zbiornika.

Według tych screen-ów wymiana sondy regulacyjnej raczej Cię nie minie.
ECU odczytuje sygnał sondy podający stan mieszanki jako "uboga", w rzeczywistości sterownik wzbogaca mieszankę która prawdopodobnie i tak jest bogata, powodując smolenie tej rury i niestabilne obroty.

Sprawa ma się ciut inaczej jeżeli w aucie jest instalacja LPG ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 18:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
Toudi, jestem Twoim wielkim fanem :rotfl: :rotfl:
może kiedyś Cię doścignę chylę czoła :ok: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 21:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 20
Lokalizacja: BDG
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Witam, wielkie dzięki za fachową odpowiedź, faktycznie pomyliłem się oczywiście chodziło mi o sondę przed katalizatorem (befor).
Samochód nie ma instalacji LPG. Jutro wymienie tą sondę i zdam relacje czy pomogło.
Czy ta sonda będzie dobra http://www.moto.allegro.pl/item96231654 ... a_ngk.html jakoś podejrzanie niska cena.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, 10:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
To jest sonda uniwersalna (złącze/wtyk trzeba sobie podebrać od starej sondy), dlatego taka cena.
Nie jestem zwolennikiem wstawiania tego typu sond, ale jeżeli rzeczywiście jest to wyrób NTK to można się pokusić o zakup.

P.S. _Red_Coupe_325 milo mi bardzo :padam:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
a_urbi napisał(a):
Witam, wielkie dzięki za fachową odpowiedź, faktycznie pomyliłem się oczywiście chodziło mi o sondę przed katalizatorem (befor).
Samochód nie ma instalacji LPG. Jutro wymienie tą sondę i zdam relacje czy pomogło.
Czy ta sonda będzie dobra http://www.moto.allegro.pl/item96231654 ... a_ngk.html jakoś podejrzanie niska cena.


Miałem podobny problem. Za podobną cenę kupiłem sonde Bosch. Błędy miałem podobne po wymianie sondy zniknął błąd 125. Jeśli zostanie Ci 141 to sprawdź wskazanie przepływomierza, na INPA masz wskazania online. Co do 171 do dziś nie udało mi się ustalić czemu jest ten błąd i jakoś nie odczuwam problemów w czasie jazdy.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 20
Lokalizacja: BDG
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Swistakoss, A jak zachowuje się samochód na wolnych obrotach i dojeżdżaniu np. do świateł ?

Jeżeli chodzi o przepływomierz to jakie wartości powinien pokazywać?
Odłączałem go i samochód zaczynał wariować oczywiście pokazały się w INPIE błąd przepływomierza i czujnika temperatury także wydaje mi się, że to raczej nie to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, 13:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

a_urbi napisał(a):
Swistakoss, A jak zachowuje się samochód na wolnych obrotach i dojeżdżaniu np. do świateł ?

Jeżeli chodzi o przepływomierz to jakie wartości powinien pokazywać?
Odłączałem go i samochód zaczynał wariować oczywiście pokazały się w INPIE błąd przepływomierza i czujnika temperatury także wydaje mi się, że to raczej nie to.


Teraz jak został tylko z błędem 171 to normalnie. Wcześniej jak miałem błędy 141 i 125 to falowały mocno obroty i potrafił przerywać np przy wyprzedzaniu.

Czy przepływkę odłączyłeś już po wymianie sondy, czy jesteś dopiero przed wymianą? Jak przed to u mnie zachowywał się tak samo jak u Ciebie, czyli po odłączeniu przepływki było znacznie gorzej.
Sprawdź online w INPA jeżeli przepływka pokazuje więcej niż 10-12kg powietrza to jest walnięta (u mnie pokazywała 90kg i dlatego miałem błąd 141 bo wrzucało na podstawie pomiaru masy powietrza zbyt dużo paliwa). Jeszcze jedno pytanie jak przegazujesz to kopci na czarno?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, 13:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 20
Lokalizacja: BDG
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Generalnie raczej nie kopci tak żeby było to widoczne ale na wydechu zostaje czarna sadza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 07:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 20
Lokalizacja: BDG
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Po wymianie sondy regulacyjnej na kompie został tylko błąd 141. Samochód generalnie chodzi duzo lepiej aczkolwiek jak wciskam sprzęgło obroty zatrzymują się na 1100 - 1200 i powoli schodzą do ok 900 tak jak powinno być, a co dziwniejsze wskazówka od spalania spada i nagle podskakuje do 17l/100 i znów spada do 0.
Co jeszcze może być nie tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 08:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

a_urbi napisał(a):
Po wymianie sondy regulacyjnej na kompie został tylko błąd 141. Samochód generalnie chodzi duzo lepiej aczkolwiek jak wciskam sprzęgło obroty zatrzymują się na 1100 - 1200 i powoli schodzą do ok 900 tak jak powinno być, a co dziwniejsze wskazówka od spalania spada i nagle podskakuje do 17l/100 i znów spada do 0.
Co jeszcze może być nie tak?


Próbowałeś po wymianie sondy odłączyć przepływkę? Sprawdziłeś wskazania pomiaru z przepływomierza tak jak pisałem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 09:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 20
Lokalizacja: BDG
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Przepływke sprawdzałem przed wymianą sondy i w live data pokazywała niby ok dziś jak wróce z pracy odłacze ją i wyśle screeny z INPY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 22:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 20
Lokalizacja: BDG
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Wróciłem właśnie z trasy generalnie samochód zachowuje się ok poza tym, że niekiedy jak jade szybko i wrzucę luz to potrafi zgasnąć, a niekiedy jest ok tylko, że tak jak powyżej napisałem potrafi trzymać 1100 obr/min.. Wygląda to jakby znowu krokowy był walnięty.
Poniżej zrzuty z INPY z live data.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Jeżeli chodzi o błędy to zginął błąd 125 ale został 141 i 171 dodatkowo doszedł jeszcze jeden ;-(
Zastanawiają mnie te parametry z wykrzyknikiem i to, że 3 cylinder nie pali, czy to świece?
Co jeszcze może być nie tak?
Pomocy bo tracę cierpliwość.
Ponadto końcówka rury nadal jest trochę osmolona a na wolnych obrotach coś przy rolkach zaczęło piszczeć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 17 kwietnia 2010, 20:02 
Miałam podobny problem z moim starym autem niestety do końca działy się z nim cyrki i byłam zmuszona go sprzedać.
Może Tobie uda się go rozwiązać.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 09:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 20
Lokalizacja: BDG
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Natip wielkie dzięki za pocieszenie ale liczyłem na fachową odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 19:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Na twoim miejscu wyczyściłbym jeszcze przepustnicę, ale tak porządnie i nie z wierzchu tylko rant klapy i gardziel w miejscu gdzie klapa się z nią styka.
Brudna przepustnica jest częstą przyczyną gaśnięcia i niewłaściwych obrotów biegu jałowego.
Okopcona rura może wskazywać n a niewielkie spalanie oleju. Jeżeli jest to około 1l na 10 000 km. to jeszcze nie tragedia.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 19:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 20
Lokalizacja: BDG
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Przepustnicę czyściłem jakiś czas temu ale jak tak mówisz to rozrkece ją i dokładnie wyczyszcze, a co do wyników z live data na wolnych obrotach to wszystko jest ok? Wymienić też świece?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 18:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
witam też nie dawno pisałem ze mam problem z falowanie obrotów(zobacz mój temat) też mi pokazywał błąd 141 i okazało się że winowajcą była przepływka. Ponieważ przepływomierz nie pokazuje błędu nawet jak jest uszkodzony w pewnym zakresie w moim przypadku na wolnych obrotach,on właśnie blokował sondę(nowa) ze stała w miejscu na 0,4V.po odłączeniu przepływomierza obroty się ustabilizowały i to było to zamówiła nową oryginalną wymieniłem i jest wszystko ok tylko muszę jechać wyregulować sekwencje, bo barany gaziarze LPG wyregulowali nie wiem jakim cudem ze wolne obroty, przy uszkodzonej przepływce na LPG trzymał idealnie. a teraz po wymianie na bezynce chodzi super tylko na gazie potrzebuje regulacji. po wymianie przepływomierza wszelki błędy(141) znikły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z obrotami E46 318i + kody błędów z INPY HELP!
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 07:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 20
Lokalizacja: BDG
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Wymontowałem i wyczyściełem przepustnicę nie była zbyt brudna i jak też myślałem nie zmieniło to zbyt wiele, czyli cały czas jak jade rozpędzony i wrzucę sprzęgło to obroty niekiedy zatrzymają się na 1300 i powoli spadną do 900. Fakt, że dawno mi już nie zgasł bo wcześnie potrafiły spaść do 500.
Jak to jest z tym przepływomierzem ponieważ zastanawiam się czy nie kupić nowego, jeżeli byłby popsuty to dlaczego wyniki z live data w inpie są ok?
I co oznacząją te wyniki obok których jest znak "!" np. w load itp?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL