BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 23:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Tylni most
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 17:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: PrzemyÂśl
Witam, koledzy potrzebuje pomocy w sprawie doboru mostu do mojej e36 318is obecny most już praktycznie jest na tamtym świecie:) i potrzebuje nowego, czytałem kilka postów ale żadne nie dawał jednoznacznej odpowiedzi. Otóż chodzi mi głównie o przełożenie zależy mi na przyśpieszeniu a nie na v-max, a druga sprawa to czy duża głowa czy mała? Podobno duża jest odporniejsza. Bardzo proszę o pomoc osób które znają temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] tylni most- pomocy
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: PrzemyÂśl
nikt nie miał z tym styku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] tylni most- pomocy
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 20:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
po pierwsze mosty to byly w starach i polonezach .duza glowa ci nie podejdzie ..no chyba ze przelozysz razem z nia poloski wal i kto wie czy nie caly uklad napedowy, masz 1.8IS czyli taki sam most jak w 2.0 to samo przelozenie 3.45 eksperymentowalem troche z dyferem i obecnie mam od IS.a nie orientuje sie jakie przelozenie mialy 1.8 i 1.6 ale chyba 3.15 (ale one ci nie podejda bo jest inne mocowanie na jedno ucho nie na dwa ) a zebty uzyskac lepsze przyspieszenie niz predkosc to przelozenie musi byc mniejsze (ale nie jestem pewien dokonca) tez slyszalem ze wieksze glowy sa wytrzymalsze ale jest problem z ich zamiana bo to wiaze sie z wymiana w/w rzeczy

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] tylni most- pomocy
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 21:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 192
Lokalizacja: WT
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: m57d30
1.6 1.8 1.8is 2.0 w manualnej skrzyni miały 3.45 i takiego tez szukaj a najlepiej z literką S :D 3.15 to duża głowa z m50b25 a m52b25 i b28 miały 2,93,jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.Sprawa automatów i diesli mnie ciekawi więc ktoś zorientowany niech się wypowie bo chętnie poczytam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] tylni most- pomocy
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: PrzemyÂśl
Wiec jak to jest z tymi przełożeniami np:na 3.45 przyśpieszenie będzie lepsze niż na 3.15 czy odwrotnie? a co do dużej głowy to może ktoś zmieniał i będzie wiedział czy poza półośkami i wałem trzeba coś jeszcze zmieniać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] tylni most- pomocy
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 15:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: 318i e36
Kod silnika: M40
killplama napisał(a):
Wiec jak to jest z tymi przełożeniami np:na 3.45 przyśpieszenie będzie lepsze niż na 3.15 czy odwrotnie? a co do dużej głowy to może ktoś zmieniał i będzie wiedział czy poza półośkami i wałem trzeba coś jeszcze zmieniać?


Większe przełożenie oznacza tym samym większy moment napędowy przekazywany na koło (a). Zwiększenie momentu zwiększa siłę napędową (przy tym samym promieniu dynamicznym opony). A co za tym idzie poprawę przyśpieszenia.

Niestety to mocno naciągana teoria bowiem celom doboru podzespołów układu napędowego służą obliczenia trakcyjne.

_________________
Drwal z lasu jeździ BMW, jak na każdego drwala przystało, jego BMW ma kolor zielony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] tylni most- pomocy
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 20:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
DaRo25 napisał(a):
Sprawa automatów i diesli mnie ciekawi więc ktoś zorientowany niech się wypowie bo chętnie poczytam

Cztero-cylindrowe automty w e36 miały 4.45 - więc bardzo krótki dyfer - Vmax ok.170km/h przy włożeniu go do manuala.

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] tylni most- pomocy
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 18:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
323i/328i miały 3.07 w automacie. Im wiekszy numerek czyli zmieniając z 3,15 na 3,45 będą krótsze biegi. Czyli lepsze przyspieszenie a mniejszy v-max.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL