BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 05:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 14:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
bierute napisał(a):
w ogóle jakims nieporozumieniem jest w Polsce nadużywanie podziału lewica/prawica.


Cała Europa tak sobie mięsza w tych pojęciach :)
Dlatego brak u nas normalnych republikanów, z którymi ja bym mógł np. sympatyzować....
Dolewając oliwy, trzeba powiedzieć, że dzisiejsi SLDowcy, którzy wstepowali do komunistycznej PZPR, byli uczeni przez starszych członków, ktorzy po wojnie wymordowali lewice :)
Komuści po wojnie przepędzili socjaldemokracje, premiera na uchodźtwie, reszte pozabijali, a Stalin mówił :"bić socjaldemokratów, bić, każdego dnia" :)

Ale może nie mięszajmy polityki do tegoż technicznego raczej wątku, który ma rozprawiać o podstawowych kwestiach technicznych w organizoniu świata.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 15:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
to jes temat młody technik, czy młodzi specjalisci od polityki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 13:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Macie jakieś komentarze do sprawy tego pyłu z wulkanu ?

Samoloty znowu nie mogą latać, może powrócić do silników śmigłowych ... ?

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 13:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Tłokowych chciałeś powiedzieć? Bo śmigłowy może być na przykład turbośmigłowy i zdaje się że ten rzekomy wpływ pyłu będzie taki sam jak na turboodrzutowe. Ja bym poszedł w bardziej proeuropejskim kierunku i wydał dekret zakazujacy wulkanowi Eyjafjökulsnajallavarasprungamurjökullmýrdalsjökull wybuchów.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 13:16 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Boogie napisał(a):
Samoloty znowu nie mogą latać, może powrócić do silników śmigłowych ... ?


Na pewno wytrzymaja one wiecej niz odrzutowe, ale to takze nie jest rozwiazeniem. Tak naprawde, pokazuje to tylko jak jestesmy bezradni wobec potegi natury. Zaleznie od typu i koncentracji pylu moze on np. wypiaskowac przednia szybe samolotu pozbawiajac pilotow widocznosci, zniszczyc krawedzie natarcia skrzydel, wypiaskowac oslony swiatel sprawiajac, ze oswietlenie do ladowania nie bedzie spelniac swojej roli. Kolejnym problemem jest silny zapach siarki podczas lotu przez chmure wulkanicznego pylu i stopniowe zadymianie kabiny co sprawia, ze dluzszy lot w takich warunkach staje sie uciazliwy. Poza tym, pyl jest na tyle ostry ze w koncu pokona filtry powietrza i co za tym idzie wraz z powietrzem dostanie sie do komory spalania... i silnik do wymiany. Ew. zatka filtr powietrza co obnizy moc silnika, a w ekstremalnym przypadku doprowadzi do jego zgaszenia.

W warunkach wysokiej koncentracji pylu wulkanicznego niestety nie da sie wykonywac operacji lotniczych. No chyba, ze wrocimy do sterowcow... tylko czy ich powloka by to wytrzymala? Biorac pod uwage niewielka predkosc mysle, ze jest szansa. Potrzebna bylaby tylko hermetyczna kabina (nie cisnieniowa, ale w pelni hermetyczna, ew caly lot w maskach).

Tomek napisał(a):
Tłokowych chciałeś powiedzieć? Bo śmigłowy może być na przykład turbośmigłowy i zdaje się że ten rzekomy wpływ pyłu będzie taki sam jak na turboodrzutowe.


Dokladnie tak.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 13:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Tomek napisał(a):
Eyjafjökulsnajallavarasprungamurjökullmýrdalsjökull

to jest ten co teraz sapie czy ten większy który sie dopiero budzi?
co do samolotów to szyby i inne duperele cierpią ale największym problemem są silniki. przelatując przez taką chmurę wlatując na 4 silnikach może wylecieć na 2 a może i nawet bez ciągu.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 20 kwietnia 2010, 13:20 przez trollu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 13:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Dodam tylko jeszcze, że islandzkie wulkany wybuchały już kiedyś, w XIX wieku po erupcjach pył utrzymywał sie w powietrzu przez.... rok.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 13:21 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Boogie napisał(a):
po erupcjach pył utrzymywał sie w powietrzu przez.... rok.


I to jest najwiekszy problem. Moim zdaniem loty tak czy siak zostana wznowione... pytaniem tylko pozostaje czy cos spadnie czy nie... :(

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 13:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
ten co teraz dymi obudził się podobno po 60 latach. ten większy śpi od przeszło 100 lat. Od kumpla wiem że sa przewidywania że lato ma byc chłodniejsze z powodu pyłu absorbującego energie słoneczną. ciekawe ile w tym prawdy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 13:25 
Wskrzeszamy stocznię, budujemy kolejny dok, kilka transatlantyków pasażerskich i ogień stateczkami pływamy! :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 13:26 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
trollu napisał(a):
ciekawe ile w tym prawdy


Dopoki duze stezenie pylu wystepuje w gornych warstwach atmosfery jest to prawda. Jezeli erupcja bedzie trwala kilka miesiecy to lato rzeczywiscie moze byc chlodniejsze ale bedzie to ok 1-2 stopnie w sredniej temperatur. Czy naprawde zauwazymy roznice miedzy 35 a 33 st.?

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 13:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Condor napisał(a):
Czy naprawde zauwazymy roznice miedzy 35 a 33 st.?

ja tak :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 13:38 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
trollu napisał(a):
ja tak
:rotfl: :rotfl:

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 13:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Condor napisał(a):
bedzie to ok 1-2 stopnie w sredniej temperatur. Czy naprawde zauwazymy roznice miedzy 35 a 33 st.?


pomiedzy 36,6 a 34,6 na pewno bys odczuł... :rotfl: :rotfl:


ja podejrzewam, ze wulkany tak same z siebie nie wybuchają... bo skad by taki wulkan wiedział, zeby wybuchnąć akurat teraz i wybawić z kłopotliwej wizyty w Polsce niejakich O-babę, Mjerkel, Berlus-co-nieco i Sarko-zje-go, o nastepcy brytyjskiego sedesu nie wspominając?? Dzieki komu niejaki Gruzin Sraka-kwili mógłby będąc na tzw stanowisku nieformalnie zwiedzić pół Europy, latając to tu to tam udowadniając, ze nie taka chmura straszna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 13:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
ja też :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 14:09 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Ciekawy artykul z Gizmodo.pl:

Przyzwyczailiście się do latania, co? Myk na lotnisko, odprawa, kilka godzin w niewygodnym siedzeniu, ból w uszach, kiepskie żarcie lub kiepska neska za 10 złotych, bum, odbiór bagaży i już. Jesteśmy na miejscu. Drobne niedogodności to nic wobec możliwości przeniesienia się w każdy niemalże zakątek globu w kilka - kilkadziesiąt godzin.

No to teraz się odzwyczajcie! Kto powiedział, że wulkaniczna chmura opadnie prędko? Chciał tylko zamydlić oczy naiwnym. Jeśli pył będzie utrzymywał się nad Europą dłużej, może zdecydujemy, że latanie to nie najlepszy pomysł.

Lotniska przerodzą się w muzea i centra konferencyjne, a my będziemy opowiadać dzieciom i wnukom, jak to jest unosić się w powietrzu w brzuchu metalowego potwora. Będą ze zdumieniem otwierać oczy, gdy im powiemy, jak zamawialiśmy jedno z dwóch dań na plastikowej tacce z plastikowymi sztućcami, a potem odkrywaliśmy, że obie potrawy mają dokładnie ten sam smak.

Opowiecie im, dlaczego niektórzy ludzie dopłacali tysiąc złotych za podróż, by móc usiąść z przodu samolotu, w szerszym siedzeniu, dostać picie w prawdziwej szklance i odgrodzić od reszty podróżnych firanką.

Opowiecie, jak mieszkańcy całych dzielnic - dziś cieszących się ciszą i spokojem - słyszeli od 6 rano do 23 ryk silników, ponieważ inni musieli dziś dostać się do USA, RPA lub na mecz NBA.

Oczywiście statki nadal będą nam przywozić wino z Chile i przyprawy z Indii, lecz nie będziemy mieli już tylu egzotycznych owoców i warzyw. Rolnictwo znów stanie się rosnącą gałęzią europejskiej gospodarki, a działkowcy potężną partą.

Gdyby nie było samolotów, czas płynąłby wolniej. Z powodu czystej niemożliwości dotarcia jutro do Rzymu/Tokio/Nowego Jorku, nie urządzalibyśmy spontanicznych eskapad i wszystko planowane byłoby z większym wyprzedzeniem. Wycieczki przerodziłyby się w podróże, a Bałtyk zaroił od turystów, którzy kiedyś zdradzali swój kraj na piaskach Egiptu.

Dostalibyśmy wreszcie upragnione superszybkie pociągi, autostrady i wygodne autokary. PKP stałaby się spółką przynoszącą wielkie zyski, dla której wszyscy chcieliby pracować.

Warszawski Dworzec Centralny stałby się wykwintnym, pachnącym i supernowoczesnym centrum podróżniczym i nowym hubem transportowym Europy.

Nie balibyśmy się, że ktoś nam wleci samolotem w wieżowiec. Nie obudzimy się rano, by obejrzeć na wszystkich stacjach wiadomość, że nie żyje prezydent i 95 innych osób.

Balibyśmy się tylko namolnych współtowarzyszy podróży, którzy zanudzą nas w trakcie dwudniowej podróży pociągiem przez Europę.

W przewrotny sposób jesteśmy jednak wdzięczni islandzkiemu wulkanowi za to, że nam zasugerował, co by było, gdyby.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 14:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Aż się łezka w oku kręci.. :zawstydzony:

Te statki, to raczej nie 'nadal', ale 'znowu', jak za Kolumba.... no i piraci będą :hyhy:

I sterowce, one może by wróciły do łask :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 14:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
:rotfl: :rotfl: :rotfl: Ale kogoś poniosło :D Zwłaszcza z PKP :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 14:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Tomek napisał(a):
Tłokowych chciałeś powiedzieć? Bo śmigłowy może być na przykład turbośmigłowy i zdaje się że ten rzekomy wpływ pyłu będzie taki sam jak na turboodrzutowe. Ja bym poszedł w bardziej proeuropejskim kierunku i wydał dekret zakazujacy wulkanowi Eyjafjökulsnajallavarasprungamurjökullmýrdalsjökull wybuchów.


No i już idziemy w socjaleuropejskim kierunku i będziemy dotować linie lotnicze :kwasny:

A co do aktów prawnych, to zaraz rozpęta się spór, czy lepiej zabronić wulkanowi wybuchać (tu sprzeciw ekologów możliwy), czy może zabronić samolotom psucia się (tu będzie problem, jak zakazać spadania tym spoza UE). :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MŁoDY TechniK
PostNapisane: 20 kwietnia 2010, 14:31 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Poprzez ICAO ;)

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL