BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 22:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 4 maja 2010, 19:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Lodz
Witam jak w temacie czy ktos lał do swojej buni takie paliwo ? jesli tak to mieszajac z normalnym w jakich proporciach ? i czy to nie zaszkodzi silnikowi z gory dzieki za odpowiedz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 4 maja 2010, 19:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Kamil_22 napisał(a):
i czy to nie zaszkodzi


Zaszkodzi :] nie bede mówił dlaczego bo cieżko to zrozumieć co dopiero pisać ale to jest kompletnie inne paliwo niz na stacjach :]

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 4 maja 2010, 19:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Ależ owszem, że zaszkodzi, pytanie tylko kiedy i po ilu tankowaniach :hyhy: :]

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 4 maja 2010, 19:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1349
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34, e39
Kod silnika: m50b25, m51b25
Garaż: e34 m50b25
e39 m51b25
na 9l 98 pb, dolej litra 105.. jak już silnik będzie rozgrzany. Lotnicze zimnym się nie pali..
:hyhy:

_________________
Drift the way to free my soul,
Another day, another way,
Fading into the air,
Just to stay alive...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 4 maja 2010, 20:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 536
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: Brak ;/
Taaa a lotnicze to przypadkiem nie ma 120 oktanów?


105 to ma sportowe.

Czy lotnicze zaszkodzi?

Oczywiście.

Jak szybko?

Od razu. Korby Ci bokiem w bloku wyjdą :P

Clatrine napisał(a):
nie bede mówił dlaczego bo cieżko to zrozumieć co dopiero pisać


A co tu trudnego do zrozumienia dlaczego? :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 4 maja 2010, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Lodz
ok wielkie dzieki za szybka odpowiedz pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 4 maja 2010, 20:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1349
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34, e39
Kod silnika: m50b25, m51b25
Garaż: e34 m50b25
e39 m51b25
Zależy jakie lotnicze, 105 ma paliwo do silników spalinowych, może 120 to odrzutowe...

_________________
Drift the way to free my soul,
Another day, another way,
Fading into the air,
Just to stay alive...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 4 maja 2010, 20:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
nmr88 napisał(a):
A co tu trudnego do zrozumienia dlaczego?


1. jest zbyt suche żeby sie nadawało do zwykłych aut

2.paliwa różnią się od siebie czymś takim co się nazywa prędkość spalania - w benzynie orientujemy się w tym po liczbie oktanowej, diesel ma jeszcze inną tego wartość, a nitro jeszcze inną - nie znam dokładnych wartości - ale przypuszczam że nitro ma największą prędkość spalania - dlatego też może być stosowany w silniczkach modelarskich - wysokoobrotowych - przy 40 tys. obrotów na minute czas spalania dawki jest niewielki - dlatego też silniki benzynowe osiągają max 14 tys. obrotów - ale te całkiem wyczynowe o krótkich żywotnościach, normalne mają około max. 7 tys. obr - tu wyjątkiem może być silnik Wankla - dokładnie nie pamiętam ale wydaje mi się że około max. 9 tys. obr/min osiąga - to wynika z jego odmiennej budowy. Najwększe prędkości obrotowe z silników spalinowych osiągają silniki turbinowe - takie jakie są w samolotach odrzutowych - tam spalanie przebiega inaczej - permanentnie - ale paliwo lotnicze też jest inne - o ile się nie mylę to jego liczba oktanowa wynosi 100 - a silnik w normalnym samochodzie to by się przy tym paliwie stopił od środka


mniej wiecej tak to wygląda :P

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 4 maja 2010, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Lodz
a tak nawiasem to znam kogos co od jakiegos czasu jezdzi na tym paliwie ciekawe jjeszcze jak dlugo :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 4 maja 2010, 20:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 437
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57
Cytuj:
diesel ma jeszcze inną tego wartość
liczba cetanowa. Obie wartości to odporność paliwa na spalanie stukowe. Po krótce mówiąc ( według mnie oczywiści) paliwo lotnicze będzie poprostu za dobre dla zwykłego silnika, bo nie da mu chwili wytchnienia i....bęc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 4 maja 2010, 21:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Kamil_22 napisał(a):
a tak nawiasem to znam kogos co od jakiegos czasu jezdzi na tym paliwie ciekawe jjeszcze jak dlugo :D


a łyżka na to, niemożliwe :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 5 maja 2010, 00:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Clatrine napisał(a):
paliwa różnią się od siebie czymś takim co się nazywa prędkość spalania

prędkość spalania. Na prosty rozum - tak jak już napisali - paliwo lotnicze jest za suche do normalnego silnika. Co do prędkości spalania to raczej chodzi o stopień sprężania i odporność na spalanie stukowe tak jak napisał labrentz. Im większe sprężanie tym potrzebna większa liczba oktanowa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 5 maja 2010, 04:38 
nmr88 napisał(a):
Taaa a lotnicze to przypadkiem nie ma 120 oktanów?


105 to ma sportowe.


Nie ma oktanów. Jest liczba oktanowa.

labrentz napisał(a):
iczba cetanowa. Obie wartości to odporność paliwa na spalanie stukowe. Po krótce mówiąc ( według mnie oczywiści) paliwo lotnicze będzie poprostu za dobre dla zwykłego silnika, bo nie da mu chwili wytchnienia i....bęc



a kolega zanim coś palnie na forum, to sobie zdaje sprawę co pisze?

Liczba oktanowa, to stosunek izooktanu do n-heptanu o takiej samej odporności na spalanie stukowe, jak badane paliwo.

Liczba cetanowa, to stosunek cetanu do alfa-metylonaftalenu o takiej samej ZDOLNOŚCI DO SAMOZAPŁONU, jak badane paliwo.

Spalanie stukowe, a samozapłon to nie jest to samo!

Clatrine napisał(a):
dlatego też silniki benzynowe osiągają max 14 tys.


Nie prawda.

trollu napisał(a):
Im większe sprężanie tym potrzebna większa liczba oktanowa


stopień sprężania


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 5 maja 2010, 08:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Ponieważ u nas takie specyfiki pojawiały się w cenie 2zł/litr, to znam kilku co mieszało sobie w różnych proporcjach :]

Ostatecznie jednak ruska 92 po 3zł wyparła z rynku lotnicze wynalazki.
Rynek wskazał zwycięzcę :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 5 maja 2010, 08:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Ufff sorry Panowie, ale mieszacie bardzo podstawowe pojęcia, i delikatnie mówiąc wywalacie się na najprostszych interpretacjach..... Fryderyk Was troche naprostował.

Spalanie stukowe to jest następstwo niedopasowania cykli zapłonów silnika do własności mieszanki, a nie żadna tam cecha wynikająca z liczby oktanowej.

Prędkość spalanie to główna cecha opisująca materiały wybuchowe :)

Clatrine, a Ty czytasz jakąś prasę motoryzacyjną ? Nigdy nie widziałeś samochodu co się kręci do 9-10 tys obr. albo motocykla ? hehehe

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 5 maja 2010, 09:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Nie chce mi się wam tłumaczyć co i jak jako pracownik Lotu przy mechanice wiem co i jak aczkolwiek nie jestem dobry w docieraniu do ludzi przez forum :D

Fryderyk napisał(a):
dlatego też silniki benzynowe osiągają max 14 tys.


Nie prawda.


otóż może i nie prawda ale te co się kręcą wyżej juz na 95 PB nie pojadą zbytnio :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 5 maja 2010, 10:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Clatrine napisał(a):
jako pracownik Lotu przy mechanice wiem co i jak

po tym co napisales wyzej, wyglada jak bys sie dostal do pracy za masło

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 5 maja 2010, 10:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Santino napisał(a):
Clatrine napisał(a):
jako pracownik Lotu przy mechanice wiem co i jak

po tym co napisales wyzej, wyglada jak bys sie dostal do pracy za masło


:rotfl: Potem się dziwić że samoloty spadają...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 5 maja 2010, 10:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
to było oczywiste że takie komenty polecą :hyhy: niektórzy w każdej dziedzinie są the best of the best :] pozazdrościć mniemania o Sobie :rotfl:
Bobby_Valentino napisał(a):
Potem się dziwić że samoloty spadają...


akurat ten samolot nie był przez nas obsługiwany :]

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Paliwo Lotnicze
PostNapisane: 5 maja 2010, 11:30 
Boogie napisał(a):
Prędkość spalanie to główna cecha opisująca materiały wybuchowe :)


Ha! No i lontu do tych materiałów :P


Boogie napisał(a):
Clatrine, a Ty czytasz jakąś prasę motoryzacyjną ? Nigdy nie widziałeś samochodu co się kręci do 9-10 tys obr. albo motocykla ? hehehe


Gixery ma moc max. przy 12k, a kręcą się jeszcze wyżej, a nie są wyczynowymi silnikami-> 1. wyścig i śmietnik :hyhy:

Nie wspominam o F1 nawet heheh

Clatrine napisał(a):
niektórzy w każdej dziedzinie są the best of the best :]


a niektórzy wiedzą, że dzwoni, ale nie wiedzą w którym kościele. im się coś "wydaje", a nie, że wiedzą :)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL