BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 23:02 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Konkurencja (audi, mb) mają w ofercie wolnossące i doładowane również.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 05:13 
nmr88 napisał(a):
Co do Turbo w V8 to jak dla mnie porażka bo są pewne świętości których sie powinno trzymać...
Zabicie dźwięku V8 turbo jest profanacją...


Jeździłeś kiedyś doładowanym V8? po tym poście mocno wątpię, czy wiesz o czym mówisz

renoraines napisał(a):
Dzordz-E36 napisał(a):
Czyżby wielki powrót TURBO w BMW? :hyhy:



Chodzi tylko o ograniczenie kosztów. Taniej podnieść moc doładowanego silnika, montowanego w innych modelach niż tworzyć osobno do Mek.


Nie prawda. doładowanie turbosprężarkowe daje o wiele więcej korzyści, na doładowanie M5 składa się o wiele więcej czynników, niż tylko obniżenie kosztów projektowania i procesu technologicznego, ale co ja tam wiem :wstyd:



PS. Panowie, już dawno był temat o tym i już dawno było wiadomo, że w M5 będzie teraz V8 i plotki o 580PS też nie są niczym nowym... a były i spekulacje, że być może będzie więcej ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 07:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Hartge, Ac Sznycel i inni przeciez tez musza miec co robic, wiec Mka nie moze byc za mocna hehehe.
Moze najpierw bedzie troche labsza, a jakos po 2latach wejdzie mocniejsza wersja w tej samej budzie tak jak w E34 (315, 340KM). Moze zostawia sobie mozliwosc kolejnego zaskoczenia klientow...

Lekarstwem na brak mocy moze byc taki huraganik
http://www.autokrata.pl/artykul/730-km-w-bmw-m5-3185 :ok: :ok:
"ale co najważniejsze, wygląd zewnętrzny nie zdradza w zbyt ostentacyjny sposób tego, co drzemie pod maską."

Mysle ze M5 musi byc konkurencyjne cenowo, bo po to jest tylko produkowane by zarabiac, przeciez mogliby zastosowac silnik BMW M-Power S70/2 lub S70/3 z moca odpowiednio 627KM i 668KM (roznie pisza) produkowany juz od 1994roku do McLarena F1, czyli znany od 16-stu lat.
Ale widocznie za drogi,a szkoda bo gotowy silnik ważył około 266 kg.
Poprawili by go, z obecnymi zdobyczami techniki i doswiadczeniem i byloby spokojnie 700KM z wolnossaka ;)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Ostatnio edytowano 9 czerwca 2010, 07:39 przez Pablo325i, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 07:22 
Pablo325i napisał(a):
Lekarstwem na brak mocy moze byc taki huraganik
http://www.autokrata.pl/artykul/730-km-w-bmw-m5-3185 :ok: :ok:


podwójnie doładowany sprężarkami mechanicznymi :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 07:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
No doladowany, bo przeciez ile mozna wycisnac z 5.0 w limuzynie na ulice... Przynajmniej z mechanicznymi sprzezarkami nie ma mowy o braku doladowania przy niskich obrotach, turbodziurze itp
S70/2 nie ma doladowania, ale zna ktos wartosc samego silnka?? hm

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 08:03 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Pablo325i napisał(a):
przeciez mogliby zastosowac silnik BMW M-Power S70/2 lub S70/3

Cena, cena i jeszcze raz cena. Mac F1 miał komorę silnika wyłożoną złotą folią i tytanowe kolektory wydechowe.
No i kwestia ekologii, niestety - wątpię w to, że ten silnik da się łatwo dostosować do obecnie obowiązujących norm czystości spalin.

Na marginesie - z s70/2 inżynierowie M GmbH zaproponowali McLarenowi wyciśnięcie 1000 KM, ale Murray stwierdził, że 627 styknie... ;-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 09:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
S70/2 w M5 :D fajnie by było. tylko że tak jak pisze maaaad, BMW kiedy szastało kasą budując e31 zrezygnowało z M8. Kasa, kasa, kasa. Ale w ogóle o czym mowa. W BMW będzie teraz podobnie jak w mietku. Spece z AMG zmontowali V8 6.3 i ładują go wszędzie gdzie się da.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 09:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 536
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: Brak ;/
Fryderyk napisał(a):
Jeździłeś kiedyś doładowanym V8? po tym poście mocno wątpię, czy wiesz o czym mówisz


Nie chodzi mi o jazdę a o dźwięk.
Wiem jak to idzie bo jeździłem, co prawda jako pasażer ale zawsze ;)
Dla mnie wolnossące V8 chodzi dużo lepiej...

V8 turbo to kosiarka...co mi się wcale nie widzi :kwasny:

trollu napisał(a):
Kasa, kasa, kasa


Mogli by sobie czasem odpuścić i wypuścić coś naprawdę potężnego nie patrząc na ekologie itp.
Wiem że to nie możliwe ale pomarzyć można :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 09:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
doładowane czy nie i tak każdy by je chciał mieć :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
a jak spawa skrzyń? kolejna wersja SMG czy automat? :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 09:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
nmr88 napisał(a):
Nie chodzi mi o jazdę a o dźwięk.
Wiem jak to idzie bo jeździłem, co prawda jako pasażer ale zawsze ;)
Dla mnie wolnossące V8 chodzi dużo lepiej...

V8 turbo to kosiarka...co mi się wcale nie widzi :kwasny:


Yyyy ? A jakiej marki to był samochód ? Siedziałem akurat na tylnej kanapie kiedy Fryderyk powoził mnie X6 50i i ryczy to lepiej niż 540stki.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 09:47 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
trollu napisał(a):
kolejna wersja SMG czy automat?

Stawiam,że będzie to jakaś dwusprzęgłowa :-k

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 11:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e92
Tak czytam te wasze teksty na temat wyższości turba nad wolnossącą
wysokoobrotową jednostką i aż sie zarejestrowałem, aby móc wyrazić swój
pogląd.
Miałem przyjemność pojeździć ostatnio nową X6M z 4.4 V8 turbo, no i
powiem wam , że porównując go do V10 z M6 czy nawet z M5, to jednak to
nie jest to samo. Samochód nie reaguje tak szybko i ostro na wciśniecie
gazu jak w V10, już nie mówię nawet o efektach dźwiękowych, które są
znacznie gorsze niż w "krzyczącym" V10, który momentalnie reaguje na
gaz. Jak ktoś chce kupić wysokoobrotową jednostkę V10 to ma jeszcze
szanse na M6 w salonie.
Sam miałem cichą nadzieję, że w nowych emkach będzie nowy V10 z większą
pojemnością 5.5, który będzie sie kręcił w okolicę 9 tys. obrotów na minutę.
W nowym sezonie Top Gear ma być pokazany M5 CSL E60, z takim silnikiem.
W nowym M5 F10 pozostaje jeszcze kwestia masy auta. To będzie znacznie
powyżej 2 ton, mimo, że w opcji będzie karbon dach. Ot taki szybki
ciężki dupowóz z silnikiem z 550tki, który będzie lepiej ciągnął od dołu
i nie będzie takim killerem na wysokich prędkościach i top endzie jakim
są M5/M6. Nie ma się już czym podniecać, bo w przyszłej ofercie BMW nic
fajnego nie widzę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 11:47 
maaaad napisał(a):
Na marginesie - z s70/2 inżynierowie M GmbH zaproponowali McLarenowi wyciśnięcie 1000 KM, ale Murray stwierdził, że 627 styknie...


Postawił na niską masę.

E92 napisał(a):
Samochód nie reaguje tak szybko i ostro na wciśniecie
gazu jak w V10,


Co racja to racja. Turbina ma swoją bezwładność.

E92 napisał(a):
Sam miałem cichą nadzieję, że w nowych emkach będzie nowy V10 z większą
pojemnością 5.5, który będzie sie kręcił w okolicę 9 tys. obrotów na minutę.
W nowym sezonie Top Gear ma być pokazany M5 CSL E60, z takim silnikiem.


Już słyszę wrzaski Clarksona jak będzie tym jeździł - "just listen to that noise!" hehe :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 11:55 
Bobby_Valentino napisał(a):
nmr88 napisał(a):
Nie chodzi mi o jazdę a o dźwięk.
Wiem jak to idzie bo jeździłem, co prawda jako pasażer ale zawsze ;)
Dla mnie wolnossące V8 chodzi dużo lepiej...

V8 turbo to kosiarka...co mi się wcale nie widzi :kwasny:


Yyyy ? A jakiej marki to był samochód ? Siedziałem akurat na tylnej kanapie kiedy Fryderyk powoził mnie X6 50i i ryczy to lepiej niż 540stk


540stka przy tym jak odkurzacz chodzi heheh

nmr88 napisał(a):
Mogli by sobie czasem odpuścić i wypuścić coś naprawdę potężnego nie patrząc na ekologie itp.


Euro 5 :ok:

E92 napisał(a):
który będzie lepiej ciągnął od dołu
i nie będzie takim killerem na wysokich prędkościach i top endzie jakim
są M5/M6.


:zdziwko:


aaaaa to może w ogóle tam będzie 3.0 diesel :faint:

Co to w ogóle za teoria, że przy wysokich prędkościach będą beznadziejne?

E92 napisał(a):
W nowym M5 F10 pozostaje jeszcze kwestia masy auta.


i tutaj właśnie turbo punktuje, średnio 5% przyrostu masy silnika dla 50% przyrostu mocy :ok: takich współczynników przy dodaniu 2 cylindrów się nie osiągnie.

E92 napisał(a):
ciężki dupowóz z silnikiem z 550tki,


a czym jest M5 E39?

Dokładnie tym samym, 540i E39 z większymi garami i 2. vanosami, a nie silnikiem z torówki w sedanie, jak w przypadku M5 E34.


E92 napisał(a):
wasze teksty na temat wyższości turba nad wolnossącą
wysokoobrotową


taka jest prawda, że silniki wolnossące nie mają dziś już takich perspektyw, jak doładowane :/


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 11:56 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
E92 napisał(a):
To będzie znacznie powyżej 2 ton

Eee tam, wątpię. RS6 waży 2025 kg, mimo napędu na 4 koła i silnika v10. Aczkolwiek te 2025 kg to też już słoń.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 11:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
E92 napisał(a):
Miałem przyjemność pojeździć ostatnio nową X6M z 4.4 V8 turbo, no i
powiem wam , że porównując go do V10 z M6 czy nawet z M5, to jednak to
nie jest to samo. Samochód nie reaguje tak szybko i ostro na wciśniecie
gazu jak w V10, już nie mówię nawet o efektach dźwiękowych, które są
znacznie gorsze niż w "krzyczącym" V10, który momentalnie reaguje na
gaz.


X6M i X5M to takie mocne mastodonty dla dziewczyn piłkarzy i takie z nich ///M jak z Koziej dupy trąba :]

Jedno jest pewne że osiągi nowej M5 na pewno będą lepsze od starej a jak to będzie brzmieć to już kwestia gustu wyłącznie. Jeden lubi ryk V-Tec`a inny R6 a inny V10...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 11:57 
Fryderyk napisał(a):
aka jest prawda, że silniki wolnossące nie mają dziś już takich perspektyw, jak doładowane


Sądzisz, że są gorsze, czy jak?

Bobby_Valentino napisał(a):
i takie z nich ///M jak z Koziej dupy trąba


taaaa


Ostatnio edytowano 9 czerwca 2010, 11:59 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 11:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Dokładnie, powinniśmy być dumni z naszej marki, że przez tyle lat łoiła zady uturbionej konkurencji wolnossakami. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 12:12 
Zakov napisał(a):
Sądzisz, że są gorsze, czy jak?


Nie, wolałbym unikać takiego określenia.

Chodzi o to, że są 3. efektywne sposoby zwiększania mocy silników

-zwiększenie objętości skokowej
-prędkości obrotowej
-doładowanie

Samochód osobowy nie może mieć 50 cylindrów i pojemności 25litrów, gabaryty, masa rosną. Prędkość obrotowa- podstawowe problemy, to trwałość (siły bezwładności) zmniejszanie się sprawności mechanicznej, napełnienia cylindra, sprawności cieplnej (emisja) etc.

Doładowanie tutaj ma spory potencjał...


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL