BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 16:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 16:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
renoraines napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
renoraines napisał(a):
Zdania są podzielone. W przeszłośći M3, M5 to były topowe modele, dziś bazują na swojej legendzie. Po modach 335i, 550i F10 dorównają seryjnym M3, M5. Zaciera się ta niewidoczna granica osiągów zarezerwowanych dla topowych modeli.


Po podkręceniu M3, M5 zaciera się niewidoczna granica osiągów zarezerwowana dla takich samochodów jak Lambo czy Ferrari.


Niekoniecznie. Bezstronnie patrząc to M3 jest wolnossące, a po drugie np Audi ma w serii silniki Lambo, więc w serii ma osiągi zarezerwowane dla Lambo czy Ferrari.


A podstawowe modele Ferrari i Lambo są turbo doładowane ? Lamborghini montuje do swoich samochodów silniki Audi ? Że do których niby ?

nmr88 napisał(a):
Turbo pewnie było nieuniknione ale wcale nie musi się to wszystkim podobać...
Dla mnie V8+turbo to porażka...moje zdanie które pewnym osobą się nie podoba ale trudno ;)


Może się podobać albo i nie w każdym razie się nie liczy.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 16:53 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Bobby_Valentino napisał(a):
A podstawowe modele Ferrari i Lambo są turbo doładowane ? Lamborghini montuje do swoich samochodów silniki Audi ? Że do których niby ?


Nie Lambo montuje silniki Audi, ale odwrotnie np V10.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 16:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
No i niech se montują co z tego, podkręcić sobie można wszystko.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 17:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Spokojnie panowie, myślę że źle nie będzie :) wolniejsze nie będzie na pewno, V8 też nie jest powodem do wstydu a suszarka to w dzisiejszych czasach niezbędność. Mam nadzieje tylko że nie będzie turbodziury i tak jak już ktoś powiedział moment nie będzie płasko przebiegał żeby był ochota wysoko kręcić :)

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 17:30 
Jig, jasne, ale silnik n/a także jest na to samo narażony, zwłaszcza w górach ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 17:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
ehhh
tak jak pisze Bobby po podkręceniu M5 BiT czy M3 ( na 99,9% też będzie BiT) mamy niezłe killery, co nie zmienia faktu że V10 jest lepsze :]
jiGsaw napisał(a):
O ile wiadomo mnie to moc silnika doładowanego jest bardziej wrażliwa na ciśnienie i temp. powietrza. Zatem trochę upierdliwy może się wydawać fakt, że osiągi naszego auta zależą od pogody. Przynajmniej jak analizowałem wykresy znajomych, którzy mają turbo to można było wysnuć taki wniosek...

chyba na odwrót. sprężarka zawsze ładuje takie samo ciśnienie. Jaki wpływ na to ciśnienie atmosferyczne. Na wolnossaki mówi się silniki atmosferyczne - daje to do myślenia. Hamowanie auta z silnikiem wolnossącym bez nawiewu jest nieporozumieniem.
Temperatura? W doładowanym masz intercooler.
co do skrzyń to pytam dla tego że kiedyś z wycieków wynikałoby że DKG zaczęło się i skończyło na M3 e9x a w nowym M5 ma być kolejna generacja SMG

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 18:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Jak ładuje to samo ciśnienie? Turbosprężarka ma określoną wydajność, jakby miała ładować to samo ciśnienie z bardziej rozrzedzonego powietrza to zajęło by to jej więcej czasu... nici z doładowania. Gdzie potrzebny tlen do spalania? Bierze się on z powietrza, a przy bardziej rozrzedzonym jest jego mniej w danej objętości, nie mówiąc już o temperaturze, która też wzrasta gdy sprężasz powietrze... a jak wiadomo sprawność silnika cieplnego, a wiec i moc przy danej ilości mieszanki paliwowopowietrznej zależy od różnicy temperatury spalania i czynnika chłodzącego. Może Fryderyk jakoś lepiej by to wyjaśnił. Oczywiście silnik wolnossący też odczuwa zmiany pogodowe, ale mniej chyba jednak.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 18:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Mogliby V10 doladowac, a nie sie oszczedzac hehehe.
I tak bym wolal S38B38 z twin turbo (jak w nowym 335i), nawet niech ma laga (chociaz w 335i go nie ma) , przeciez M sie kupuje dla wysokich obrotow a nie 3000rpm, wiec zachowanie silnika przy niskich obrotach jest g.... wazne, przyspiesza?? przyspiesza :P ,a pozniej masakruje?? masakruje.
A przeciez super jest ten element zaskoczenia- idzie, idzie, idzie, wystrzelil :D

M20B25 stary grzmot pieknie przechodzi przy okolo 4000rpm ze zwyklego auta w zwawe autko ;) Niby az 8.3 do setki, ale przyjemnie sie jezdzi.
gdyby to nie byl moj pierwszy silnik w beemce to bym sie nie wkrecil tak w ta marke :)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 18:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
jiGsaw napisał(a):
Jak ładuje to samo ciśnienie? Turbosprężarka ma określoną wydajność, jakby miała ładować to samo ciśnienie z bardziej rozrzedzonego powietrza to zajęło by to jej więcej czasu.

no dobra. masz full bost 1bar. co zmieni różnica ciśnienia 990hPa a 1020hPa? Autu nagle zniknie 100 km, czy przy niższym ciśnieniu bedzie full bost 0,8 czy 0,9bara? Sprężarka swoje naładuje a różnice w czasie będą raczej niewielkie o ile będą. Różnice widać gdy 2 auta - jedno wolnossące a drugie doładowane jadą tak samo na wysokości 10m n.p.m. a w górach robi sie halo i które auto zaczyna odpadać? Wątpię żeby było to doładowane

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 jednak doładowane
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 19:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Tyle że to nie jest doładowanie bezwzględne a względem ciśnienia atmosferycznego.
Ale fakt - silnik doładowany jest mniej czuły na wysokość i przede wszystkim o wiele łatwiej można nadrobić (większe doładowanie).

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL