BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 13:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 15:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
Witam

Ostatnio przeglądałem stronę bmw.pl i wraz z wprowadzeniem liftingu są dostępne e90 o oznaczeniu 316, benzyniak i diesel.
Osłabione silniki dwulitrowe.
Moc słaba, jednak samochody są tańsze i to sporo od 320i oraz 320d. Ciekawi mnie czy są naprawdę tak ekonomiczne jak podaje producent. Jak się mają takie silniki do masy samochodu. Może ktoś już miał okazję przejechać się trójką z takim silnikiem.
Osobiście jak dla mnie minimum do samochodu jakim jest e90 to 320i lub 320d, zależy kto jakie paliwo preferuje.. A najlepiej oczywiście 330 i 335 :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 15:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
335i i 335d chyba miałeś na myśli? Co to dużo się rozwodzić... od zawsze najsłabszy motor w 3er to była porażka... nie sądzę aby tym razem było inaczej.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 16:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 582
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e46 trumenvagon
Kod silnika: spacerówka
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1661879
a mnie ciekawi jesli jest taka sytuacja jak np w e46 ze jest 318 i są dwa silniki i jeden jest mocniejszy a drugi słabszy tzn. 118km i 105 chyba to czy w analogicznej sytuacji w e90 da się przywrócić te konie gdzieś u pana Mietka w warsztacie czy to tylko serwis bmw czy wogole nie ma opcji...

_________________
BYŁA E46 JEST E34...a za rok E30 będzie wozić moje litery cztery...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 16:47 
Jeździłem e90 316i przed liftem (chyba silnik 1.6 tam był). Osiągi najwyżej wystarczające.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 17:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
ale pewnie będą ludzie kupować
za tą cenę to wolałbym mieć 316 niż np. jakiegoś opla czy francuza :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 17:58 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Zakov napisał(a):
Osiągi najwyżej wystarczające.

122KM dla benzyny i 115KM dla diesla....nie jest źle i pewnie się tym, sympatycznie jeździ.
I jest sporo kierowców, którym to wystarcza....np.kobiety, starsi ludzie lub Ci co chcą jeździć trójeczką, doceniają klasę auta, zawieszenie, design, nie mają wystarczającej kwoty na droższy model itp..a osiągi nie są dla nich priorytetową sprawą.
ppatryk napisał(a):
za tą cenę to wolałbym mieć 316 niż np. jakiegoś opla czy francuza

Dokładnie :ok: 114000zł za podstawową 122 konną benzynkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 18:06 
Bartosz_E30 napisał(a):
Zakov napisał(a):
Osiągi najwyżej wystarczające.

I jest sporo kierowców, którym to wystarcza....kobiety, starsi ludzie lub Ci co chcą jeździć trójeczką, doceniają klasę auta, zawieszenie, design, nie mają wystarczającej kwoty na droższy model itp..a osiągi nie są dla nich priorytetową sprawą.


Mnie też by wystarczyło do codziennej jazdy...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 20:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
na co dzień w sam raz, np. do miasta, chociaż zapewne na trasie przy lekkiej nodze spali niewiele taki silnik, a cena też fajna
fajne flegi, sportowe fotele i autko całkiem przyjemne :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 21:57 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
ppatryk napisał(a):
Witam

Ostatnio przeglądałem stronę bmw.pl i wraz z wprowadzeniem liftingu są dostępne e90 o oznaczeniu 316, benzyniak i diesel.
Osłabione silniki dwulitrowe.
Moc słaba, jednak samochody są tańsze i to sporo od 320i oraz 320d. Ciekawi mnie czy są naprawdę tak ekonomiczne jak podaje producent. Jak się mają takie silniki do masy samochodu. Może ktoś już miał okazję przejechać się trójką z takim silnikiem.
Osobiście jak dla mnie minimum do samochodu jakim jest e90 to 320i lub 320d, zależy kto jakie paliwo preferuje.. A najlepiej oczywiście 330 i 335 :)

jak dla mnie 320i (jakiekolwiek 3xxd odrzucam :wstyd:) to tylko półśrodek, jeśli kogoś stać to 335i, jeśli nie to 316, mnie nie stać to kupiłem 316i, jeśli będzie mnie stać to wrzucę 2.8, a nie 2.5, czy 2.0, 1.8 ti (może niektórzy powiedzą skoro tak uważam to nie powienem wrzucać 2.8 tylko odrazu silnik z m 3.2, ale tuż całkiem inna bajka)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 22:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No wiesz... ten półśrodek pozwala już na normalne wyprzedzanie na trasie. Jak dla mnie to masz dziwny, wręcz głupi tok myślenia. Tym bardziej, że taki 1.8is nie spali więcej jak 1.6, a zapewnia już przyzwoitą dynamikę.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 22:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Przestańcie już o tych starych rumplach...

Na dieslem się nawet nie zastanawiaj chyba że będziesz jeździł głównie trasy.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 22:24 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
jiGsaw napisał(a):
No wiesz... ten półśrodek pozwala już na normalne wyprzedzanie na trasie. Jak dla mnie to masz dziwny, wręcz głupi tok myślenia. Tym bardziej, że taki 1.8is nie spali więcej jak 1.6, a zapewnia już przyzwoitą dynamikę.

ale znaleść 1.8 ti compact, w dobrym stanie trudno (i zawsze pozostaje ten niesmak, że wydałeś więcej by mieć 140km, a tu dalej, 328 cię objeżdża), a pchać się np w 2.0 które pali jak 2.5 a jedzie jak 1.8, nie warto (tym bardziej że nie było 2.0 compact), a znaleść 323 ti compact, bez automatu, w dobrym stanie bardzo ciężko

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 22:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Wszystko to lepsze od 1.6. :P

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 22:44 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
jiGsaw napisał(a):
Wszystko to lepsze od 1.6. :P

oczywiście że lepsze, poza dieslami :wstyd: (jak dla mnie), ale niesmak pozostaje ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 22:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
rafal_13 napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Wszystko to lepsze od 1.6. :P

oczywiście że lepsze, poza dieslami :wstyd: (jak dla mnie), ale niesmak pozostaje ...


i nawet :wstyd:318d :wstyd: wali az milo

co masz do diesli? kilku forumowiczow przerzucilo sie z 330ci na 320d :wstyd: w e90 i wychwalaja pod niebiosa.

chodzi tu o moment, ktory nie zmusza do ciaglych macanek galki zmiany biegow+ osiaganie 200km przez "mietka w garazu" za kwote do 1000zl+ spalanie na poziomie 7- 8l oleju napedowego na ktory zawsze mozna wziac faturke...

twoje podejscie bawi mnie, musze przyznac, nalezysz do ludzi typu: nie jadlem nic poza ziemniakami z mielonym i nie bede w zyciu jadl"... ja lubie probowac, mialem diesle, benzyny i do konca zycia bede jezdzil dieslami...


mielone juz nie jest takie pyszne, jak sprobuje sie schabowego... zapewniam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 23:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
pan_prezes_skora napisał(a):
chodzi tu o moment, ktory nie zmusza do ciaglych macanek galki zmiany biegow+ osiaganie 200km przez "mietka w garazu" za kwote do 1000zl+ spalanie na poziomie 7- 8l oleju napedowego na ktory zawsze mozna wziac faturke...


Heh, nie tyle o moment co po prostu o moc (tak wiem, że te wielkości bezpośrednio z siebie wynikają), takie e90 320d do 4000obr/min ma po prostu większą moc od e46 330Ci, więc do codziennej eksploatacji nadaje się idealnie.

A jeśli chodzi o macanki skrzynią biegów to akurat w dieslu trzeba się więcej namachać, ze względu na mniejszy zakres użytecznych obrotów.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 23:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
theDAMIstrzu napisał(a):
pan_prezes_skora napisał(a):
chodzi tu o moment, ktory nie zmusza do ciaglych macanek galki zmiany biegow+ osiaganie 200km przez "mietka w garazu" za kwote do 1000zl+ spalanie na poziomie 7- 8l oleju napedowego na ktory zawsze mozna wziac faturke...


Heh, nie tyle o moment co po prostu o moc (tak wiem, że te wielkości bezpośrednio z siebie wynikają), takie e90 320d do 4000obr/min ma po prostu większą moc od e46 330Ci, więc do codziennej eksploatacji nadaje się idealnie.

A jeśli chodzi o macanki skrzynią biegów to akurat w dieslu trzeba się więcej namachać, ze względu na mniejszy zakres użytecznych obrotów.


dyskutowalbym... pozdrawiam kolege z kaszub, ja z kartuz :piwo:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 23:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
theDAMIstrzu napisał(a):
pan_prezes_skora napisał(a):
chodzi tu o moment, ktory nie zmusza do ciaglych macanek galki zmiany biegow+ osiaganie 200km przez "mietka w garazu" za kwote do 1000zl+ spalanie na poziomie 7- 8l oleju napedowego na ktory zawsze mozna wziac faturke...


Heh, nie tyle o moment co po prostu o moc (tak wiem, że te wielkości bezpośrednio z siebie wynikają), takie e90 320d do 4000obr/min ma po prostu większą moc od e46 330Ci, więc do codziennej eksploatacji nadaje się idealnie.

A jeśli chodzi o macanki skrzynią biegów to akurat w dieslu trzeba się więcej namachać, ze względu na mniejszy zakres użytecznych obrotów.



bzdury..... ze niby 320d lepiej pojedzie od 330ci do 4000 rpm O_O?

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 23:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Hehe, pozdrawiam :)

Co do skrzyni to można by sprawdzić jak jest zestopniowana skrzynia w 320i i 320d, wtedy wątpliwości by nie było, niestety nie wiem gdzie szukać info o przełożeniach.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e90 316i oraz 316d
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 23:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
irytuja mnie ludzie co jezdza 1.6 jak z corsy, a podniecaja sie, ze maja benzyne, a niech sie podniecaja, mi to nie przeszkadza, ale niech nie nazywaja dziel sztuki inzynierow (bo tak chyba mozna nazwac silnik co przy 200ps pali 7-8l) wstydem, bo on ma 1.6 w benzynie, no ludzie :dobani:

poza tym, co on wie o zapachu spalonej gumy? :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 13 czerwca 2010, 23:29 przez AD/HD, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL