Mam problem z e46 328i z 2000 roku. Generalnie wszystko chodzi super, jednak czasami, po postoju, auto nie chce odpalić. Kręci żwawo, wszystkie kontrolki zapalają się i gasną tak jak powinny, jednak nie odpala. Czasami wystarczy wyjąć i włożyć ponownie kluczyk i odpala leciutko ostatnio jednak za nic nie chciała odpalić choć próbowałem gróźb i próśb. Pomogło odłączenie akumulatora na kilka minut, i już zapalała jak powinna.
Kiedy nie chciała zapalić, to często na radiu pokazywało się "WAIT", i na pewno czasami piszczała jakimś sygnałem. Fabrycznie nie ma alarmu ale jest oczywiście ten nieszczęsny immobilizer. Co dziwne, kiedy nie chciała odpalić to nigdy nawet po tym wielokrotnym kręceniu (przestawiałem co mogłem żeby wykluczyc np selektor biegu etc) nie czuć było benzyny.
Podpiąłem ją pod kompa kiedy nie chciała zapalić ale miałem tylko kompa z wtykiem OBD i tylko silnik zczytałem. Były jakies błędy sondy lambda ale nieopatrznie je wykasowałem (śpieszyłem się już ją odpalić). Nie pomogło.
Natomiast następnego dnia, już po odpaleniu (odpala teraz idealnie), w silniku nie ma żadnych błędów (jeździłem w sumie ze 2h). Popiąłem się w końcu pod gniazdo pod maską i w Immobiliserze znalazłem następujące błędy:
Kod:
19 toleration of changing code increased with key #1
Error frequency : 4
Sporadic error
15 power on reset
Error frequency: 17
Static error
51 toleration of changing code increased with key #3
Error frequency : 7
Sporadic error
Nie znalazłem jasnego wyjaśnienia co do tych błędów oprócz prawdopodobieństwa tego że power on reset następuje w momencie odłączenia akumulatora a pozostałe dwa kody mogą mieć związek ze słabym lub błędnym odbiorem immobilisera. Może się mylę.
Wybieram się w wakacyjną dłuższą trasę i męczy mnie to że auto mam od niedawna i nie mogę porządnie zdiagnozować o co biega.
Dodam jeszcze że w kręgu podejrzanych znajduje się pompa paliwa choć chyba powinny być jakieś kody błędu w silniku. Co do sondy lambda to nie jestem zadowolony że wykasowałem. Dziś spróbuje zobaczyć live data i ocenić czy pracują poprawnie. Ewentualnie wymienić. Auto delikatnie, na po odpaleniu ma nierówne obroty, stabilizuje się bardzo szybko. Idle też moim zdaniem niskie, 720, przy upałach bardzo szybko po odpaleniu spada z ponad tysiąca.
Czy macie jakieś pomysły co by zbadać i co wymienić?
Zależy mi na czasie a na aucie nie zamierzam oszczędzać w związku z tym będę wymieniał co trzeba (nie wykluczone że pompę paliwa też dla spokoju wymienie).