Wydaje mi sie ze bez " osobistych " oględzin jest spore ryzyko.
Na onecie byl niedawno artykul o tym na co zwrocic uwage przy kupnie uzywanego auta .
Ja po swoja e39 jechalem ponad 400 km i sie oplcalo, bo pomimo rocznka 96' sztuka byla w idealnym stanie.
Tak czy inaczej musisz sie nastawic na to ze troche kasy dolozysz " na start "
wiec zostawilbym sobie z 2 tys rezerwy.
Z standardowych usterek w e39 , zwlaszcza starsze roczniki warto zwrocic uwage na :
-Kontrolke airbag ( czy swieci . Samo skasowanie bledu to 50 zl ale zazwyczaj jest problem z uszkodzona mata zasiedzienia fotela pasazera. trzeba wtedy wstawic emulator).
- tylnia klapa nad rejestracja prawdopodobnie bedzie miala lekka korozje na lączeniu blachy tak samo jak łaczenie wlewu paliwa z tylnym blotnikiem ...( w srodku na dole po otwarciu klapki )
Ponadto zastanow sie powaznie nad pojemnoscia silnika
chodzi mi dokladnie o takie czynniki jak zalozenie instalacji.... tak wiem, napewno nie ... ja tez sie wzbranialem ale po roku uzytkowania auta zalowalem ze nie zalozylem od razu
Temat lpg to odrebny dzial wiec radze poczytac . Ja zdecydowalem sie na zalozenie instalacji ze wzgledu na trasy jakie pokonuje w zwazku ze swoja "pracą" i jesli mam jechac np do poznania zarobic 1000 zl i na paliwo wydac 500 to chyba nie ma sie nad czym zastanawiac.... zreszta tematu lpg wolalbym nie poruszac bo zaraz sie posypia riposty.. moja bunia moja sprawa
Ale wlasnie w zwiazku z tym .. u mnie caly czas rosnie glód pojemnosci silnika ...
Gdybym wiedzial ze i tak wloze lpg szukalbym silnika 4.0 . Obecnie mam 2.0 ... narzekac nie bede . spprawuje sie fajnie ale czesem jednak mocy brakuje.... redukcja z 5 na 3 jest jakims rozwiazaniem przy wyprzedzaniu tira/tirów jednak jest to ciezkie dla silnika i dosc hałaśliwe..... Ponadto blokowala mnie kwestia ubezpieczenia ( prawo jazdy krocej niz rok, nieskonczone 25 lat . WIec gdyby to byl silnik 4 l zaplacilbym ok 4 tys....
Teraz mysle intensywnie nad swapem na 4 l ( dawca bylby anglik w automacie )
Napewno wszyscy doradzaliby mi sprzedaz obecnej , dolozenie i kupno innej ale moja e39 ma taka historie i tyle w nia wpakowalem ze za nic jej nie oddam
Rowniez zastanow sie nad skrzynia... wiadomo ze manual to ciekawsza jazda.. ale w korkach wyprowadza z rownowagi. szczegolnie jak sie mieszka w krk i czesto jezdzi do wwa....
pozdrawiam