BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 22:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 9 września 2010, 19:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E46 i E90
Kod silnika: m47tu/m47tu2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95909
Witajcie
Zdecydowałem się na zakup e34 525tds z 1995 roku. Czarny sedan nigdy nie bity/malowany, miejsca występowania rdzy już poprawione u lakiernika, ładne wnętrze, przebieg oryginał, ogólnie cud, miód i orzeszki:-)... ale...

na biegu jałowym po mocnym wciśnięciu gazu i wkręceniu na wysokie obroty puściła lekko czarny dymek...

jeśli stopniowo wzrastały obroty to nic nie dymiła, podczas jazdy też nie dymiła, pompa wtryskowa była uszczelniana (koszt ponad 1000zł), na stacji diagnostycznej analiza spalin nic nie wykazała, na drodze auto przyspiesza nieźle, nie traci mocy, obroty trzyma równo, więc teraz nie wiem co może być przyczyną tego lekkiego dymu.

Proszę Was o rady co to może być, bo nie wiem czy dalej pakować się w to auto.

pozdrawiam

_________________
Obrazek

zobacz siostrzyczki:
viewtopic.php?f=6&t=121033
&
viewtopic.php?f=6&t=95909


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 9 września 2010, 19:32 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
w wielu zdrowych dieslach mocne naciśnięcie gazu = chmurka czarnego dymu,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 9 września 2010, 19:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 106
Lokalizacja: torun
Moje BMW: e36
to zjawisko normalne. taki silniczek powinien pochodzić jeśli były wszystkie naprawy poprawnie wykonane.
pozdrawiam

_________________
e36 320


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 9 września 2010, 20:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Tomsienow napisał(a):
więc teraz nie wiem co może być przyczyną tego lekkiego dymu

turbosprężarka jest powiązana z silnikiem tzw więzią gazową, trzeba pamiętać również że wirnik turbosprężarki ma swój moment bezwładności i dlatego turbodieselek lubi sobie puścić dymka bo zanim turbinka napompuje wystarczającą ilość powietrza do całkowitego przepalenia mieszanki to jest taki moment kiedy mieszanka jest za "bogata" i wtedy następuje dymienie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 9 września 2010, 22:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E46 i E90
Kod silnika: m47tu/m47tu2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95909
dzięki wszystkim za uspakajające odpowiedzi :-) to mój pierwszy w życiu turbodieselek, choć nie pierwsze bmw, więc wolałem się upewnić

zauważyłem też, że na turbosprężarce widnieje tabliczka z napisem Garrett made in France. Czy takie turbo montowane było seryjnie czy może już zostało wymienione?? Nie wiem właśnie czy bmw korzysta z turbin Garrett'a czy nie stąd moje pytanie o tę kwestę.

pozdro

_________________
Obrazek

zobacz siostrzyczki:
viewtopic.php?f=6&t=121033
&
viewtopic.php?f=6&t=95909


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 10 września 2010, 06:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Tomsienow napisał(a):
czy bmw korzysta z turbin Garrett'a czy nie stąd moje pytanie o tę kwestę.

korzysta z turbin Garetta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 10 września 2010, 07:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 244
Lokalizacja: trojmiasto
sprawdz czy cieply dobrze odpala jak trzeba dlugo krecic to juz pompa siada


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 10 września 2010, 08:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
Wszelkie wymienione niżej objawy mogą być niepokojące:
- trudne odpalanie na ciepłym
- nierówna praca na biegu jałowym (i ew. prędkość obrotowa biegu jałowego inna niż podaje instrukcja)
- szarpanie podczas jazdy
- wolne schodzenie z obrotów.

Objawy te mogą świadczyć o niedomaganiach pompy wtryskowej (naprawa to spory wydatek).

Upewnij się też, że na biegu jałowym komputer pokazuje poprawne spalanie w litrach na godzinę. Nie pamiętam jaka jest prawidłowa wartość (może ktoś inny będzie wiedział), ale jeśli jest niższa od prawidłowej, to masz za dużą dawkę paliwa. Jeśli jest wyższa - to jest za mała dawka paliwa. Jeśli spalanie w l/h różni się od prawidłowego niewiele (np. o 0,1 - 0,2 l/h), to ok, można to spokojnie skorygować. Jeśli różnica jest większa, to również można to skorygować, ale może to świadczyćo tym, że ktoś poprzez manipulację nastawnikiem pompy próbuje ukryć jej ewentualne niedomagania. Spotkałem się z takim oszustwem - komis zmniejszył dawkę paliwa, przez co silnik miał odrobinę gorsze osiągi od fabrycznych, ale nie było żadnych innych objawów. Po czasie wyszło, że pali o 50% za dużo. Po skorygowaniu dawki silnik miał prawidłową moc, ale miał typowe objawy niedomagającej pompy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 10 września 2010, 09:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E46 i E90
Kod silnika: m47tu/m47tu2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95909
Dzięki za odp.
na ciepłym odpala normalnie, równa praca na jałowym, nie szarpie i dość kulturalnie chodzi, poza tym pompa była już uszczelniana i jak ją oglądałem to z zewnątrz nie było żadnego wycieku, sucha jak pieprz. Dzisiaj umówiłem się na wizytę w warsztacie, będzie podpinana pod kompa i zobaczymy co pokaże.
Jak wrócę z warsztatu to dam Wam znać jak poszło i co i jak z silnikiem, jeśli będzie wszystko ok, to po paru dniach zobaczycie ją w galerii na forum :-D
pozdro

_________________
Obrazek

zobacz siostrzyczki:
viewtopic.php?f=6&t=121033
&
viewtopic.php?f=6&t=95909


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 10 września 2010, 20:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E46 i E90
Kod silnika: m47tu/m47tu2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95909
witam Was ponownie
otóż byłem dzisiaj na kompie z tym e34 525tds, okazało się, że wszystko jest git, turbina, wtryski, wszystkie układy, które da się odczytać, poza...

... poza przebiegiem hehe, ale tego się spodziewałem i wiedziałem już jak 1 raz widziałem auto.
Zamiast 230 tys km, jest ponad 300.000 ale to i tak niezły wynik, ważne, że jest w bardzo dobrym stanie.
dzięki za wcześniejsze odpowiedzi
pozdro
P.S. za niedługo pochwalę się nią w galerii

_________________
Obrazek

zobacz siostrzyczki:
viewtopic.php?f=6&t=121033
&
viewtopic.php?f=6&t=95909


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 10 września 2010, 21:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
Ciekaw jestem jak ci magicy sprawdzili ci przebieg bo w E34 nie ma takiej możliwości. Poza oczywiście testem zegarów gdzie tacy magicy odczytują jako przebieg jeden z numerów wyświetlany na liczniku podczas gdy nie ma on nic wspólnego z przebiegiem. Zrób 100000 km i sprawdź u nich przebieg jeszcze raz pewnie się zdziwią jak dalej będzie trochę ponad 300tys :)

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 10 września 2010, 21:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Marko84s napisał(a):
Ciekaw jestem jak ci magicy sprawdzili ci przebieg bo w E34 nie ma takiej możliwości. Poza oczywiście testem zegarów gdzie tacy magicy odczytują jako przebieg jeden z numerów wyświetlany na liczniku podczas gdy nie ma on nic wspólnego z przebiegiem. Zrób 100000 km i sprawdź u nich przebieg jeszcze raz pewnie się zdziwią jak dalej będzie trochę ponad 300tys :)


Hehe mój kebab miał 312 tys. z groszami przebiegu i przez 3 lata użytkowania nie zmienił się nawet o "kilometr" :rotfl:

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 11 września 2010, 22:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E46 i E90
Kod silnika: m47tu/m47tu2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95909
"Ciekaw jestem jak ci magicy sprawdzili ci przebieg bo w E34 nie ma takiej możliwości. Poza oczywiście testem zegarów gdzie tacy magicy odczytują jako przebieg jeden z numerów wyświetlany na liczniku podczas gdy nie ma on nic wspólnego z przebiegiem. Zrób 100000 km i sprawdź u nich przebieg jeszcze raz pewnie się zdziwią jak dalej będzie trochę ponad 300tys :)"

nie sprawdzali na kompie przebiegu, szef serwisu podszedł do auta i zanim podłączył kompa posłuchał chwile, popatrzał i mówi, że przebieg na bank ponad 300.000, ale też nie jest zajeżdżony, a pokazuje 230.000. Raczej mu wierzę, bo jest to osoba bardzo szanowana w środowisku BMW i również na tym forum dużo pochlebnych opinii na jego temat czytałem.

zresztą nie ważne ile ma nalatane, ważne, że auto jest w dobrym stanie i jeszcze posłuży.

Na kompie sprawdzał mi wszystko co się da w poszukiwaniu błędów i nic nie wykazało.
pozdrawiam

_________________
Obrazek

zobacz siostrzyczki:
viewtopic.php?f=6&t=121033
&
viewtopic.php?f=6&t=95909


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 12 września 2010, 15:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Tomsienow napisał(a):
nie sprawdzali na kompie przebiegu, szef serwisu podszedł do auta i zanim podłączył kompa posłuchał chwile, popatrzał

na oko i ucho to chłop w szpitalu umarł, takie sprawdzanie przebiegu to można sobie wsadzić wiesz gdzie.
Jedno auto będzie po 300 tysiach pracować elegancko a drugie po 150 000 będzie klekotać jakby się miało rozwalić wszystko zależy jak dbane było.
Sam komp to nie wszystko aby dowiedzieć się więcej o silniku to trzeba było ciśnienie na tłokach sprawdzić i próbę olejową zrobić, próbę przelewową wtrysków można było zrobić jak również badanie spalin.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 13 września 2010, 22:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
No to już naprawdę przesadził, a czy po zapachu jest w stanie rozpoznać kiedy był płyn chłodniczy wymieniany? To musi być naprawdę niezły szaman skoro jest w stanie rozpoznać różnice w dźwięku silnika przy różnicy przebiegu ok 70tys. Chyba chciał się popisać jaki to fachura z niego określanie przebiegu w ten sposób to wróżenie z fusów przecież wystarczy czasem mały element wymienić i już silnik inaczej pracuje a czy przebieg się wtedy zmienia? Trzymajcie mnie bo padnę to już chyba wolę tych co z zegarów odczytują przy teście.

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 13 września 2010, 23:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E36 318i
Kolego, jeśli autko długo stało i nie było palone to może puszczać sporo dymu i to też nic dziwnego, bo wszystko musi się"dopalić". Natomiast to, że przy gwałtownym wciśnięciu gazu lekko zadymi to ... no cóż taki urok diesla. Problem byłby wtedy, gdyby autko zostawiało za sobą osłonę dymną, a kierowca za Tobą musiałby włączał światła przeciwmgielne :cwaniak: :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 14 września 2010, 14:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E46 i E90
Kod silnika: m47tu/m47tu2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95909
jeśli chcecie się na jego temat spierać, to zapraszam do niego do warsztatu. Warszawska 60, Katowice, pytajcie o pana Krystiana, ja mu wierzę, nie pierwsze bmw u niego serwisuję i jeszcze się nigdy nie zawiodłem, jak i nie zawiodło się na nim wiele osób z tego forum, bo to właśnie na tym forum się o nim dowiedziałem.


dzięki za odpowiedzi w sprawie dymienia, mój pierwszy diesel więc wolałem się upewnić, normalnie maszyna nie dymi, ale jak się da w palnik to puści "czarnego pierda" ;-D

pozdro

_________________
Obrazek

zobacz siostrzyczki:
viewtopic.php?f=6&t=121033
&
viewtopic.php?f=6&t=95909


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] kupuję TDS'a - prośba o wyjaśnienie pewnego zjawiska
PostNapisane: 15 września 2010, 00:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 219
Moje BMW: x5 e70
Kod silnika: m57n2
jesli e34 jest w przyzwoitym stanie , nic oprocz czarnych pierdow przy max obrotach sie nie dzieje to nie pozostaje nic innego jak tylko wykladac te 4 czy 5 tys i ja kupic , przeciez za takie pieniadze nie ma sie co spodziewac kokosow i ze zrobi jeszcze 1mln km ... przy pompie bylo majstrowane ... 1000 zl? prawdopodobnie regeneracja , albo uzywka , ile pochodzi ? nie wiadomo , jak poleci bedziesz wiedzial ... nie ma co na sile plakac tylko spac spokojnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL