BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 09:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 24  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 22 września 2010, 02:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
bengal napisał(a):
"Odpiętą odmę"? :zdziwko:

Przepływomierzowi daj spokój, lepiej zmienić mapy, które są indeksowane odczytywaną z niego wartością, niż odstawiać druciarstwo. Między innymi te właśnie mapy zmienia się podczas chiptuningu.


Z odmy jak wszyscy wiedzą leci syf do dolotu, ja temu zapobiegłem a przy okazji do silnika idzie tylko chłodne powietrze, co do druciarstwa mam inne zdanie, grunt to nie szkodzić silnikowi

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 22 września 2010, 07:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Krzyśku, nie daj się prosić i napisz co było dalej

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 22 września 2010, 15:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Pojechałeś na szrot, znalazłeś inną E46 i wykręciłeś z niej śrubę :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 24 września 2010, 13:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Troszkę się przeciągnęło ,nie było tak pięknie jak bym chciał i brakowało czasu aby przysiąść i napisać tu parę słów.

Powracając do mojej opowieści o geometrii …...... :mur: :mur:

Jako że Panowie nie zdobyli właściwej śruby w miejsce urwanej, zastąpili ją zwykłą i ustawili geometrię tyłu (mniej więcej) .
Miałem po powrocie z delegacji podjechać na wymianę i poprawne ustawienie.
Temat tyłu został zamknięty a panowie zabrali się za pomiar i ustawianie przodu.

Poluzowano śruby kontrujące końcówki drążków kier. I zaczęto kręcić, szło to bardzo opornie bo układ nigdy nie był ruszany. Wykorzystali do tego wielką „żabkę” hydrauliczną.

Gdy teoretycznie ustawili zbieżność, zabrali się za kąt pochylenia . Gdy regulowali kąt pochylenia , rozjeżdżała im się zbieżność.
Stałem i patrzyłem na te amatorskie działania i powoli zaczynałem rozumieć że nie bardzo wiedzą jak to ugryźć.

Regulowali zbieżność , przestawiali osadzenie amora od strony pasażera i dodatkowo krygowali głębokość jego osadzenia na dole przy wahaczu.

Parametry się zmieniały , komp podawał na bieżąco informację aż w końcu doszli do poprawnych wartości.
Moja radość nie miała końca , szef poinformował mnie że gdy przyjdzie śruba zadzwonią ,wymienią śrubę ustawią tył i się rozliczymy.

Spoko.... :ok: :ok:

Wsiadłem w auto i wyjechałem na drogę i w tym momencie z moich ust poleciała pierwsza „Kur.a” :przestraszony: :przestraszony: :szok: :szok: :mad: :mad: :mad: :mad:
Kleiłem z wściekłości szukając miejsca aby nawrócić.

Auto ciągnęło perfidnie na zewnątrz , a kierownica była do wewnątrz jezdni.

Po prostu jakaś masakra nie do opisania. :mur:

Zanim wróciłem wpuścili inne auto na podnośnik , szef powiedział abym się nie stresował bo wszystko ustawią jak trzeba. Poprosił abym podjechał za 30 minut ,skończą tamto auto i zaczną sprawdzać co z moim. Poinformował mnie że mogło dojść do przestawienia kierownicy podczas regulacji( bo pracownik mógł ją zbyt słabo zblokować )
Ciśnienie mi opadło OK jestem za 30 minut. :zalamany:
Podchodzi do mnie właściciel i mówi że teoretycznie dobrze było by to zrobić za jednym razem z tyłem i proponuje abym się przemęczył i zrobią wszystko jeszcze raz z nową śrubą na tyle.
Nie było mi to na rękę ale jego błagalne spojrzenie spowodowało że uległem.

Puenta jest taka , jeśli chcesz coś zrobić od ręki a wszystkie znaki wskazują na to że się nie da ,odpuść bo jeśli będziesz brnął wbrew temu -spotka cię kara.

W poniedziałek panowie nie dzwonili ,w wtorek również ani w środę.
Pojechałem tam i chciałem rozpier...ć im ten warsztat. :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly:

Miły Pan przyjął mnie z otwartymi rękoma , poinformował że właśnie kurier przywiózł nową śrubę i mieli do mnie dzwonić.
Pomyślałem że to jakieś czary.

Auto na podnośnik , zakładanie luster , obciążanie auta teraz wiem ile gdzie . Wszystko jest zależne od rodzaju zawieszenia. Moje jest klasyczne więc 68kg kierowca 68 pasażer na tył 75kg i do bagażnika 21kg.
Na zmianie był inny człowiek słuchał moich sugestii a ponadto ogarniał nie tylko temat ale również i program który moim zdaniem jest prosty intuicyjny i przystosowany do pracy z prostym społeczeństwem.

Wszystko było rozjechane , nie było punktu nastawczego w tym aucie gdzie nie trzeba było by rąk wkładać. Jak oni to ustawiali za pierwszym razem że było OK według kompa ? Po prostu NIE WIEM.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek


Obrazek

Obrazek

Zdjęcia przedstawiające pomiary nie są wartościami końcowymi! Zrobiłem foty jak auto było rozjechane.
Żałuje że nie zrobiłem zdjęć na gotowo .

Niby widziałem że ustawili dobrze ,kierownica stoi jak trzeba auto prowadzi się prosto.
Jednak czuję się nadal jak w dniu w którym szukałem warsztatu robiącego geometrię w BMW na feldze 17.
Nie ufam ich pomiarowi i planuję weryfikację tych ustawień w innej firmie.
Niebawem dam znać co i jak.


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 26 września 2010, 16:59 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 24 września 2010, 13:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 673
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 320d Touring '00
Współczuje :zalamany:
Faktycznie weryfikacja ich starań nie zaszkodzi.
Aha, gratuluję cierpliwości :)

_________________
Mała galeria trumniaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 24 września 2010, 18:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 173
Masz nerwy ze stali :D weryfikacja nie zaszkodzi :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 24 września 2010, 20:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Dzisiaj mam dla was Koledzy małą propozycję.......... Zwłaszcza dla „druciarzy”. ;) ;)
Zrobiłem to i czuję się szczęśliwym mega druciarzem.

Tak na serio, zaślepka w drzwiach pasażera jak wiemy nie wygląda zbyt estetycznie .
Mowa o tym :

Obrazek

Aby poprawić sobie nastrój po ostatnich przeżyciach ,postanowiłem coś zrobić przy aucie.
Przymierzałem się do tego wcześniej, pojedynczy przedni „ przełącznik szyby” kupiłem na allegro za 20zł.
Mowa o tym :

Obrazek

Klasyczny włącznik szyb na tył nie podchodzi i nie posiada podświetlania.
Pojedynczy widoczny na zdjęciach jest OK. ale trzeba go trochę przyciąć (zbędny plastik zaznaczony X –em ładnie odciąłem fleksą J )

Wydłubałem zaślepkę i pilniczkiem wypiłowałem otwór prostokąta pod wcześniej przygotowany przełącznik opuszczania szyby.

Gdy wszystko ładnie trzymało się razem ,zabrałem się za przeciąganie przewodów (potrzebne są 4 )
Po złożeniu i podłączeniu wszystkiego wygląda to mniej więcej tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia nie są super jakości robione (telefonem) jednak w „realu” przycisk prezentuje się świetnie ,działa podświetlanie i pełne sterowanie szybą pasażera.

Zawsze gdy przychodziło małżonce opuścić szybę słyszałem „Nie mogę się przyzwyczaić w VW i innych autach opuszcza się szybę przełącznikiem w drzwiach”
Odruchowo człowiek właśnie tam szuka przycisku.
W naszych autkach znajdujemy w przystosowanym do tego miejscu brzydką zaślepkę. Od dzisiaj w moim autku nie ma zaślepki ......... Jest za to pełnowartościowy przycisk.

Teraz mam 2 wypełni działające przyciski do szyby pasażera. :ok:

Może gdzieś ktoś w sieci zdobił coś podobnego ? Może nie...
Zastanawiam się czy zrobić tutorial ?

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 26 września 2010, 09:56 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 25 września 2010, 20:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 338
Lokalizacja: Pomorze
Moje BMW: E84 20d xdrive
Kod silnika: N47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71167
A nie mogłeś użyć przełącznika, który oryginalnie znajduje się przy drzwiach tylnych (na fotce nr. 8)? Nie trzeba by było docinać.
Jeśli dobrze połączone - a nie wierzę, żebyś zrobił to inaczej - to dwustopniowe działanie pewnie działa, co?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 26 września 2010, 09:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
zielo, Temat przebadany,nie czytasz dokładnie albo nie wierzysz we mnie ;)
ROGER-NYSA napisał(a):
Klasyczny włącznik szyb na tył nie podchodzi i nie posiada podświetlania.


A dokładniej :

Ma zdecydowanie inne rozmiary ........
Nie ma podświetlenia.....
Nie daje pełnej możliwości w sterowaniu szybą. Pomimo podwójnego przeskoku w pozycję zamykaj, na drugim skoku nie realizuje zamknięcia do końca szyby automatycznie. Trzeba trzymać przycisk.

Przycisk adaptowany przedni robi wszystko FULL .

zielo napisał(a):
Jeśli dobrze połączone - a nie wierzę, żebyś zrobił to inaczej - to dwustopniowe działanie pewnie działa, co?

Z wykształcenia jestem elektronikiem , tego typu zabiegi to małe piwko :rotfl: :cwaniak: :cwaniak: :cwaniak: ;)
Wszystko działa :hurra: , obawiałem się konfliktu poleceń . Sytuacji w której z jednego przycisku będzie szło (zamknij) a z drugiego (otwórz) w tym samym czasie.
Jednak sterownik zachowuje się identycznie jak w przypadku gdy kierowca opuszcza tylną szybę a pasażer z tyłu ją zamyka . (jest pauza).

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 26 września 2010, 09:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 338
Lokalizacja: Pomorze
Moje BMW: E84 20d xdrive
Kod silnika: N47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71167
To chyba rzeczywiście nie doczytałem. Jeśli włącznik z tyłu rzeczywiście zachowuje się jak piszesz, to nie dziwię się, że robiłeś samoróbkę. Albo porządnie albo wcale. Ja lubię wszelkie przeróbki (o ile nie są to niebieskie LEDy pod autem :wstyd: ) i jestem jak najbardziej za :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 26 września 2010, 10:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
też denerwuje mnie jak ktoś na początku szuka przycisku, potem pokrętła a na końcu pyta czemu sie szyba nieotwiera :wstyd:

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 28 września 2010, 21:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Obrazek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 28 września 2010, 22:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 342
Lokalizacja: Nysa
Moje BMW: 330d
Kod silnika: M57N
U dytki robiles zbieznosc?
Ja na zbieznosc jade zawsze do Majwicza, chlopak naprawdę ogarnia ;)

_________________
Walka z bezprawiem fotoradarowym i ręcznych mierników prędkości typu Ultralyte 20-20 100LR i Iskra-1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 28 września 2010, 23:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1683
Potwierdzam, Majówka daje radę :)

_________________
I always tell the truth, even when i lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 28 września 2010, 23:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
teraz ten touring wygląda nieco lepiej niż na pierwszych fotkach, oby tak dalej :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 29 września 2010, 07:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
fajna fotka :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 29 września 2010, 11:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
sam nie wiem czy ten przycisk to taka fajna sprawa... poprawianie fabryki :suchy: ale fakt... ładnie Ci to wyszło :ok:
co do dziur... to moje 2 fele już naprostowane... całe szczęście że na tym się skończyło :niepewny: chyba :P

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 2 października 2010, 22:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Rozwinąłem trochę temat maty zajętości.

Zainteresowanym polecam ( są fotki :) ) viewtopic.php?f=1&t=81617&p=921538#p921538

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 8 października 2010, 02:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
ROGER
Ustawiałem zbieżność w wielu miejscach przy okazji walki z wibracjami mojej E39
A najlepiej mi ustawili...
W serwisie.
Pomijając fakt że porysowali zderzak i wyważajac koło nałożyli 315 gram ciężarków ... :mur:
Widzę na jednej z fotek że masz z tyłu sportowe amorki Advantage :hyhy:
A te nowe z przodu ? Charakterystyka tłumienia przodu i tyłu powinna być zbliżona.
Uważam że do BMW amorki tylko Sachs ewentualnie Bilstein...

Wracając do galerii...
Podziwiam i gratuluję wytrwałości.
Poprę kilku innych Kolegów - jak już zmieniać i szaleć to 330D :D

Sam czekam na moment gdy wyrobie się z bieżącymi wydatkami ( jeszcze w planach nowe zimówki , przepływka i może regeneracja listwy. O kierownicy też myślałem ... ) i zawitam do ADT

To jeszcze potrwa :kwasny:

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 9 października 2010, 08:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 173
ROGER-NYSA, Sprawdzałes geometrie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 24  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL