BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 15:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330d M57N odma - problem z wymianą
PostNapisane: 9 listopada 2010, 08:27 
Witam Koledzy.
Mam problem. Poniewaz chciałem wymienić odme i nie wiem dlaczego w miejscu gdzie powinien byc filtr jest pusto?!
Uszczelki pasują ktore kupiłem z filtrem. Jest jeszcze obok takie jakby miejsce na ten filtr ale zeby zdjac ta obudowe trzeba wyciagac wtryski. Pomozcie bo nie wiem co jest grane?!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46 330d M57N odma
PostNapisane: 9 listopada 2010, 08:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: krk
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47
moze ktos zalozył tylko obudowe bez filtra....
zadnych wtryskow nie trzeba sciagac do wymiany odmy :zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330d M57N odma
PostNapisane: 9 listopada 2010, 08:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 55
Posty: 87
Lokalizacja: Chrzanów
TNS napisał(a):
Witam Koledzy.
Mam problem. Poniewaz chciałem wymienić odme i nie wiem dlaczego w miejscu gdzie powinien byc filtr jest pusto?!
Uszczelki pasują ktore kupiłem z filtrem. Jest jeszcze obok takie jakby miejsce na ten filtr ale zeby zdjac ta obudowe trzeba wyciagac wtryski. Pomozcie bo nie wiem co jest grane?!


Pewnie tak jak piotrekfe46 napisał, ktoś założył obudowę odpowietrznika bez
filtra.

Wtrysków nie trzeba wyciągać, ale trzeba zdemontować obudowę filtra kabinowego
i kanał powietrzny. Potem już tylko 4 śruby od obudowy odpowietrznika.

Pozdrawiam
nelson

_________________
--
pozdrawiam
nelson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330d M57N odma
PostNapisane: 9 listopada 2010, 09:51 
Wszystko jest rozebrane.
I najlepsze jest to ze nie ma gdzie zamontowac tego filtra?! Są jak by dwa pojemniki połaczone ze sobą w jednym jest pusto a w drugim jest plastikowa jakaś cześć ze sprezynka w srodku.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46 330d M57N odma
PostNapisane: 9 listopada 2010, 10:05 
No włąśnie nic nie ma?!
Wyglada to u mnie tak jak na zdjeciach z tego tematu : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7&start=20

Czyli co wrzucic filtr do tego pustego zeby tak soie poprosu latał?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46 330d M57N odma
PostNapisane: 9 listopada 2010, 11:00 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Tu masz kompletną odme razem z separatorem do twojego silnika http://moto.allegro.pl/nowy-odpowietrzn ... 34928.html

Mozesz porównac swoją z tą z aukcji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57N odma - problem z wymianą
PostNapisane: 9 listopada 2010, 11:20 
kurcze kupowalem po VIN- ie. Wiec czemu dali mi tą walcowatą gąbke?! Nie chce ktoś kupić filtra odmy? ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57N odma - problem z wymianą
PostNapisane: 9 listopada 2010, 11:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
TNS napisał(a):
kurcze kupowalem po VIN- ie. Wiec czemu dali mi tą walcowatą gąbke?! Nie chce ktoś kupić filtra odmy? ;)


Masz juz ten nowszy silnik M57N dlatego do niego idzie juz nowsza odma z separatorem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57N odma - problem z wymianą
PostNapisane: 9 listopada 2010, 12:08 
Czyli musze kupić nową odme plastikową? ..Czy ten filtr poprostu mozna przeczyscić i zalozyc spowrotem?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57N odma - problem z wymianą
PostNapisane: 9 listopada 2010, 12:41 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
TNS napisał(a):
Czyli musze kupić nową odme plastikową? ..Czy ten filtr poprostu mozna przeczyscić i zalozyc spowrotem?


Odma = http://moto.allegro.pl/nowy-odpowietrzn ... 34928.html

Separator oleju (filtr) = http://allegro.pl/oddzielacz-oleju-bmw- ... 35799.html

Jesli nigdy nie wymieniałes całej odmy z separatorem to powinieneś to zrobić a jeśli wiesz ze była ona wymieniana jakis czas temu to mozesz kupic sam separator z drugiego linka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57N odma - problem z wymianą
PostNapisane: 9 listopada 2010, 13:01 
Dziekuje za pomoc. Naprawde wielkie dzieki za te linki kolego.
Poprzedni właściciel mówił mi ze co 2 wymiane sie wymienia i teraz wlasnie nadeszla druga wymiana. Mam wszystko rozbebeszone w garazu bo odrazu za jednym zamachem czyszcze tez EGR,dolot i bede podwozie zabezpieczał barankiem. Bede musial wsadzic ten co mam i na nowo rozbierac jak dokupie :/ ehhh


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57N odma - problem z wymianą
PostNapisane: 9 listopada 2010, 13:08 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Co 2 wymiane oleju zmienia sie sam separator oleju (plastikowy filtr) a odme zmienia sie raz na 80-100 tys. km.
Przynajmniej wiesz ze poprzedni właściciel dbał o auto bo wielu jest takich którzy tego nie robią a odpowietrzenie skrzyni korbowej jest bardzo ważne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57N odma - problem z wymianą
PostNapisane: 10 listopada 2010, 23:55 
Właśnie zrobiłem wystkie wymienione rzeczy i powiem Wam odnośnie tej odmy ze tak naprawde to nie wiem po co to wymieniać? To jest zwykły plastik. Rozebrałem go na czynniki pierwsze i nie ma tam nic co mogło by sie zuzywac czy zapychać. To zwykły plastik z dwoma otworkami.

Rozumiem ten filcowy wymieniac co jakiś czas ale uwazam, ze ten plastikowy jest poprostu niewymienialny.
Wypowiedzcie sie na ten temat bo jestem Ciekawy co o tym sądzicie....


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57N odma - problem z wymianą
PostNapisane: 15 listopada 2010, 09:30 
...Nikt nie ma z Was palstikowej odmy?!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57N odma - problem z wymianą
PostNapisane: 15 listopada 2010, 10:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 403
Lokalizacja: BCN
Moje BMW: E39 530dA M-Pakiet
Garaż: W garazu juz 6 lat
Jak nic nie ma w niej co ma sie zuzywac to ja wyczysc i zakladaj. Ja wymienialem u siebie bo mialem z filterkiem. A jak nikt Ci na to nie odpowiada to zadzwon np. do stando we wroclawiu albo do jakiegos innego dobrego serwisu bmw i Ci powiedza co i jak. Kto pyta nie bladzi! ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57N odma - problem z wymianą
PostNapisane: 30 listopada 2010, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: e46 330d
Witam. Jestem nowym członkiem forum więc wybaczcie ze się wtrącam ale mam pewien problem z moją betką;/
Apropo dzisiaj jakoś tak chciałem sprawdzić czy moja mi kopci i jak nacisnąłem gaz to dość mocno zakopciła gdzieś na 3 tysiącach;/ i nie był to tylko dym, tylko wyleciała odrobina olej;/ nie wiem co to może oznaczać, czyżby turbina była do wymiany?? W dolocie też mam trochę oleju i kapie z prawej strony. z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57N odma - problem z wymianą
PostNapisane: 30 listopada 2010, 21:24 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Lepiej sprawdz turbo póki nie jest za pózno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57N odma - problem z wymianą
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: e46 330d
to napewno jest turbo;/ mechanik mi gadał ze mi cieknie;/ i proponował mi regeneracje a ja nie jestem co do tego przekonany bo za rok będe musiał znowu to zrobić albo i wcześniej;/ wolał bym kupić nową. Nie wie ktoś ile taka może kosztować?? i co sie bardziej opłaca kupić nową czy regenerować? moja Beta to E46 330d z 2000r 184KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL