BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] łożysko oporowe
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
witam,

od kilku dni po wcisnieciu sprzegła słychac dziwne tarcie, i to zapewne jest łożysko oporowe do wymiany. moje pytanie jest takie czy mozna wymienic samo łozysko czy trzeba wymieniac całe sprzęgło ??? bo raz słyszałem tak a raz tak, a łozysko kosztuje 100 zł no a sprzegło duzo duzo drozej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 10:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: było 320d jest 323ci
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 19&start=0
byc moze masz jeszcze zepsuty docisk skoro go slychac

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 11:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
Rozbieżesz, zobadzysz w jakim stanie jest tarcza,docisk, ja u siebie wymieniałem samo łożysko, ale nie dlatego że chuczało tylko tak przy okazji, a reszte sprzęgła zostawiłem. Jak rozbieżesz to zwróć uwagę na plastikowe kołeczki wbijane w obudowę sprzegła , bo lubią sie łamać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 11:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
ja tego nie bede rozbierał bo nie znam sie i było by nie ciekawie hehe, mechanik ma to zrobic, zrobiłem cos ponad 100km odkad słychac tarcie, mam nadzieje ze to jednak samo łozysko :niepewny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 11:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: P£OÑSK
Witam w mojej e34 mialem podobny proplem ale powiem ci tak nie ma sensu wymieniac jednej rzeczy kup tarcze łózysko i dicisk bo jak pada to wszystko,wymienisz jedna rzecz a za jakis czas padnie reszta..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 12:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
jeśli słychać tarcie po wciśnięciu sprzęgła to na bank padło łozysko oporowe.
Jednak nie warto wymieniać samego łozyska skoro sprzęgło i docisk będzie również w podejzanym stanie.
Kupiłem kiedyś hondę ze spalonym sprzęgłem i z tego powodu zapłaciłem za nią niewiele. Pojechałem do serwisu zapytać o cenę tarczy i :szok: 400zł, więc kupiłem okładziny i nity i kosztowało mnie to w sumie 35zł wymieniłem to sam i przez 80 tysięcy przebiegu zapomniałem wogule o istnieniu czegoś takiego jak sprzęgło a potem sprzedałem auto.
Potem kupiłem e28 i po jakimś czasie padło łozysko ale że tarcza i docisk też były w kiepskim stanie to tarcze dałem z braku czasu do regeneracji 80zł , a docisk do przetoczenia 15zł łożysko 90zł zmontowałem i po 20tyś sprzedałem auto bez jakichkolwiek symptomów złego funkcjonowania sprzęgła.
Radzę zrobić wszystko na raz czyli albo wszystko nówka jeśli cię stać , albo regeneracja bo "wchodzić drugi raz do tej samej rzeki" to raczej nie warto :D .
A jeśli ktoś zaraz chce napisać że regeneracja to druciarstwo to lepiej niech to poprze własnym doswiedczeniem lub niech sobie nie strzępi języka na darmo. ;) .
oczywiście jeśli się trafi na paściaża to też to spieprzy , ale ktoś kto wie co robi to napewno zrobi to dobrze.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 12:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 136
Lokalizacja: Brighton/Kroscienko
Hmm a u mnie jak wcisne sprzeglo i stoje obok np sciany to przez otwarte okno slychac, nie tarcie, ale raczej szum.Czy tez mam cos do wymiany?

_________________
szesc cylindrow, 9 litrow pojemnosci i 310 koni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 13:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
łożysko jakieś 80-90zł a całe sprzęgło jakieś 400-500zł :zdziwko:

u mnie padło łożysko, wymieniłem i co ? i tydzień później skrzynke wymieniłem bo łożyska padły :wstyd: no i teraz nowe sprzęgło, inna skrzyni i łożysko nowe... i coś dalej "huczy" na wolnych :) Ten typ tak ma ;)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 19:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
MichcioManiak napisał(a):
Ten typ tak ma

ten typ tak nie ma .Jesli wymieniłeś skrzynię to prawdopodobnie na w takim stanie jak miałeś poprzednią i jeśli łozyska są git to prawdopodobnie jest przytarta tuleja wałka przeniesienia napędu między sprzęgłem a resztą zębatek w skrzyni fachowo to się chyba nazywa tuleja wałka atakującego.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 20:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
mcgiver napisał(a):
ten typ tak nie ma
ja w dwóch autach wymienialem same łożyska i po pewnym czasie słychać było delikatny szmer po puszczeniu pedału sprzęgła, ale przejechałem okolo 30 tyś km i wszystko jak dotąd chodzi ok.
mcgiver napisał(a):
A jeśli ktoś zaraz chce napisać że regeneracja to druciarstwo to lepiej niech to poprze własnym doswiedczeniem lub niech sobie nie strzępi języka na darmo.
kiedyś kumpel nabijał tarcze szprzęgla i auto przy ruszaniu szarpało, gdybi mi padła tarcza to raczej też bym spróbował zregenerować w końco 100 zł to zawsze mniej niż 400-500


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 20:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Mały Baron napisał(a):
kiedyś kumpel nabijał tarcze szprzęgla i auto przy ruszaniu szarpało

możliwe bo po regeneracji należy taką tarcze wrzuciś na tokarką w celu sprawdzenia bicia bocznego i w razie konieczności odpowiednio ją podprostować a w razie grubych okładzin można się nawet pokusić o splanowanie tych okładzin aby zlikwidować nierówności. Ale jeśli to robi ktoś kto nie ma o tym pojęcia ani dostępu do odpowiedniego parku narzędziowo maszynowo to wtedy można powiedzieć że jest to druciarstwo :dobani:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 20:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Mały Baron napisał(a):
delikatny szmer po puszczeniu pedału sprzęgła

to jak najbardziej zdrowe zjawisko , ale delikatny szmer a huczenie to duża rużnica.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2007, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
no robi sie bunia zobaczymy co z tego wyjdzie
dzieki za pomoc :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] łożysko oporowe
PostNapisane: 13 października 2011, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: ssdasdas
Panowie - wazne pytanie. Czy od uszkodzongo lozyska oporowego moze pojsc ktoras panewka albo cos innego? jezdze tak jakies 1,5 tyg, dopiero w przyszlym tygodniu bede zmienial komlpet sprzegla. czasem tez wraz z dzwiekiem lozyska, to przez kilka - kilkanascie pierwszych sekund wcisniecia sprzegla (bieg jalowy) slychac co co ulamek sekundy dodatkowy dzwiek, swisto-szumiący. co to moze byc?

m50b25tu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL