BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 lipca 2025, 11:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 10 listopada 2010, 18:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46
Kod silnika: 318
Witam, ponownie mam problem z Bumą (e46 '99 1.8 benzyna automat) - mianowicie: na poziomie 2000-3000 obrotów z silnika wydobywa się taki metaliczny dźwięk jakby jakaś śrubka obijała się gdzieś w pod silnikiem, nie jest to cykanie (chociaż takie też się pojawia na chwilę [ok 10 sekund] jak silnik jest bardzo zimny - ale to mam już od dawna). Poza tym jak odpalam auto to zaraz po zapaleniu, przez sekundę również jest jakiś dziwny "stukot" (ale nie zawsze). Jeżeli chodzi o samo auto to sprawuje się w 100% OK. Jedynie dałem ostatnio ciała gdyż zrobiłem wymianę oleju po 15 tys km - nie wiedziałem, że zaleca się po 10.

Mechanik wstępnie stwierdził, że wina leży najprawdopodobniej po stronie panewek i wała ;/ - dokładne oględziny będę miał dopiero w poniedziałek. Czy możecie mi podpowiedzieć:
a. z tego co słyszałem w tego typu usterkach nie ma sensu wymieniać tylko panewek ale należy zrobić także szlif wału - czy to reguła?
b. czy zalecacie powyższą naprawę czy też lepiej poszukać nowy motor? w szczególności chodzi mi o skuteczność tej naprawy bo różne opinie można przeczytać na forach... wiele osób piszę że silnik do wymiany
c. jak bardzo prawdopodobne (w powyższym przypadku) że będzie niezbędna wymiana silnika?
d. jakie są przybliżone koszty wymiany panewek i szlifu wała?
e. czy macie jakieś dobre źródło skąd można kupić silnik?

Na chwilę obecną to tyle, jak coś mi się przypomni to jeszcze napiszę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 10 listopada 2010, 23:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Po 1 to napisz na jakim oleju jeździsz. Po 2 zmień mechanika.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 11 listopada 2010, 00:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46
Kod silnika: 318
co do oleju to 5w, a co do mechanika - daj znać z czym sobie poleciał, że tak piszesz? (pytam ponieważ jeszcze mu auta nie oddałem więc jeśli mnie wkręca - to mu podziękuje)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 11 listopada 2010, 07:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - co do oleju -5 tysiecy wiwecej przejechane nie popsuje silnika -zmierz cisnienie oleju w jakims warsztacie - zmierz cisnienie w cylindrach -bedziesz wiedzial w jakim stanie masz tloki ,pierscienie i wal i panewki - stuki moga pochodzic od szklanek -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 11 listopada 2010, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: M43B18
Kto to powiedział ?
"...Jeżeli chodzi o samo auto to sprawuje się w 100% OK. ..."

Ty sam ! .

To po co szukasz dziury w całym . Chyba ,że ci się przebiera ...

Uważaj na mechaników , są dwa rodzaje:
-wymieniacze
-prawdziwi mechanicy
Jak , źle trafisz , to Ci będzie wymieniał , po kolei ...

Na razie tyle . Powodzenia .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 12 listopada 2010, 13:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1902
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: X5 G05 40i
Kod silnika: B58
Mialem to samo w poprzedniej E46...i tez byly to obrocone panewki...auto puscilem do innego pechowca...moim zdaniem nie warto naprawiac...poszukaj dobrego silnika i rob przekladce...taniej wyjdzie napewno niz naprawa...a tak powazne naprawy maja to do siebie, ze jak ruszysz jedno to rozp :cenzura: doli sie drugie i zaczyna sie lancuszek...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 13 listopada 2010, 08:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
zobacz ten wątek:
viewtopic.php?f=4&t=62658


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 13 listopada 2010, 14:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46
Kod silnika: 318
Niegosz napisał(a):


To po co szukasz dziury w całym . Chyba ,że ci się przebiera ...


jak się pojawia jakiś "niezidentyfikowany" odgłos z silnika to raczej nie jest szukanie dziury w całym... być może mogę na tym polatać jeszcze rok, dwa a być może za miesiąc korbowód wyskoczy bokiem - dlatego pytam

lisia_kita napisał(a):
zobacz ten wątek:
viewtopic.php?f=4&t=62658


tyle że moja tak nie klekocze jak diesel (odgłosy są zdecydowanie cichsze)... przed chwilą ją odpalałem żeby się jeszcze przysłuchać i u mnie na zimnym coś tam minimalnie "cyka" (regularne cykanie), później jak się rozgrzeje to już tego nie słychać, ale w przedziale 2-3 tys obr występuje pukanie, o którym wspomniałem (tyle, że odgłos nie jest regularny i nie zwiększa swojej częstotliwości proporcjonalnie do obrotów)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 21 listopada 2010, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46
Kod silnika: 318
jestem już po wymianie panewek; wał niby ok - były robione pomiary, obyło się bez szlifu; dostałem nowy olej tym razem 10w (wcześniej miałem 5w) - i niby wszystko ok ale... auto dziwnie zaczęło cykać... tzn jak na jałowym albo jak stoję w miejscu wyraźnie słychać taki traktorkowaty odgłos podchodzący pod cykanie... gdy zwiększam obroty do 2-3tys odgłos ginie, a silnik pracuje OK... nie wiem jak jest na wyższych obrotach bo nie chce go jeszcze piłować... pokazywałem to mechanikowi i wg niego to napinacze już umarły (to faktycznie bo jak na jeden psiknąłem wd40 to przestał "świstać" ale te trekotanie/cykanie nie ustało - wg mechanika to jakiś element napinach w środku uderza o coś tam i w efekcie powstaje taki dźwięk)... no ale wcześniej tego nie było... może to przez to że z silnika spłynęło sporo syfu?... a może to olej? co sądzicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 22 listopada 2010, 17:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Po co przechodziłeś z 5W na 10W??? :mur: Jaki jest sens przejścia z lepszego oleju na gorszy??? viewtopic.php?f=1&t=73598.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 22 listopada 2010, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46
Kod silnika: 318
no wcześniej miałem lekkie klaskanie na zimnym - jakby popychacze... więc mechanik przy okazji ostatniego zabiegu zmienił też olej na 10w i faktycznie cykanie jest mniejsze niż było ale wkurza mnie, że jak się rozgrzeje to tak terkocze lekko - mechanik mówi, że to może być napinacz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 22 listopada 2010, 18:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Dwa posty wyżej pisałeś że mechanik zmieniał Ci olej na 10W i auto zaczęło dziwnie cykać, teraz piszesz że po zmianie jest ciszej, to czegoś tu nie rozumiem :zdziwko: Moim zdaniem jeśli zaczęło Ci cykać po zmianie na 10W to jest to właśnie przez zje... olej. Patrz w instrukcji obsługi samochodu jaki olej ma być lany do niego, na pewno nie 10W40...nie ma to jak naprawiać silnika gęstym olejem :suchy: Pojeździsz na tym oleju i zacznie cykać jeszcze mocniej, takie moje zdanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 22 listopada 2010, 18:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
TRIBUL napisał(a):
no wcześniej miałem lekkie klaskanie na zimnym - jakby popychacze... więc mechanik przy okazji ostatniego zabiegu zmienił też olej na 10w


I jak olej gęstszy ma pomóc na "cykanie" popychaczy na zimnym silniku :szok: Przecież taki olej potrzebuje więcej czasu żeby się tam dostać z racji tego ze jest gęstszy w niskich temperaturach właśnie. Dobrze ze nie zasypał Ci go trocinami tak jak to robili kiedyś w mostach....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 22 listopada 2010, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46
Kod silnika: 318
sry bo namieszałem... może od początku:
- auto wcześniej cykało na zimnym i to dość mocno - teraz po wymianie oleju dalej cyka na zimnym ale zdecydowanie ciszej i po 30-60 sek dźwięk znika
- ale pojawił się nowy dźwięk czyli jak to określiłem "na jałowym albo jak stoję w miejscu wyraźnie słychać taki traktorkowaty odgłos podchodzący pod cykanie... gdy zwiększam obroty do 2-3tys odgłos ginie, a silnik pracuje OK" = szczególnie słychać ten odgłos przy lewym/prawym przednim nadkole


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 23 listopada 2010, 18:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Jak najbardziej słychać przy prawym kole to są to pewnie popychacze.Ja popełniłem kiedyś ten sam błąd i wlałem 10W bo nie wiedziałem co lane było wcześniej, po pewnym czasie zaczął klekotać...no ale zmieniłem z powrotem na 5W i przestało prawie całkowicie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 23 listopada 2010, 18:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Obczaj dokładnie skąd dochodzi ten dźwięk, może to faktycznie tylko rolka jakaś


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46
Kod silnika: 318
sry że się długo nie odzywałem ale potrzebowałem czasu żeby przeprowadzić testy etc a teraz podzielę się doświadczeniami... a więc - od czasu naprawy auto jeździ :) to niby najważniejsze... zrobiłem kilka tys km (pierwsze 2tys jeździłem bardzo spokojnie) i panewy się nie odzywają... w między czasie wymieniłem rolki ale ten traktorkowaty dźwięk nie ustał ;/ z drugiej strony ważne, że się nie nasila... generalnie to już nie mam sił szukać dalej przyczyny, rozmawiałem z kilkoma mechanikami i nikt nie dał mi 100% diagnozy... z racji tego, że nie zauważyłem jakichkolwiek negatywnych objawów tzn auto jeździ prawidłowo, spala w normie etc - dalej nie grzebie

dzięki za wszelkie porady i pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Uszkodzone panewki i wał? Czy warto naprawiać? Pomocy
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 01:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Miałem podobnie. U mnie objawiało się to tylko przy starcie zimnego silnika, może przez sekundę trwał ''stukot''. Pózniej wszystko cichło. Chociaż dodam, że nie zdarzało się to cyklicznie, nie mam pojęcia od czego to zależało. Z pomocą przyszedł ''cudowny ceramizer'' Co by nie mówić o tym środku, od tamtego czasu cisza. Oby tak zostało. A tak swoją drogą, to nie żadna nadzwyczajność ze m43 panewki dawały o sobie znać. :wstyd:
Pozdrawiam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL